بهداشت و سلامت

آب و لاغری | تاثیر نوشیدن آب بر کاهش وزن

آب و لاغری : تاثیر نوشیدن آب بر کاهش وزن چیست ؟ چگونه با آب نوشیدن لاغر شویم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره بهداشت و سلامت ، تاثیرات مثبت نوشیدن آب بر کاهش وزن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

لاغری با آب جوش

تاثیر آب در چاقی ، آب و لاغری

 

 

چرا زیاد نوشیدن آب لاغر می کند؟

چاقی یکی از معضلات جهان امروزی است و بسیاری از افراد چاق به دنبال یک راه معجزه آسا برای کاهش سریع و آسان وزن هستند. ولی در حقیقت هیچ معجزه ای در کار نیست.
تنها راه معقول و علمی کاهش وزن این است که مقدار کالری که شما می سوزانید، بیشتر از مقداری باشد که دریافت می کنید.

نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز، یکی از نکات کلیدی برای تغذیه سالم و بخش مهمی از یک رژیم لاغری موفق و کارآمد است.

 

حال ما به شما می گوییم که نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز چگونه باعث لاغری می شود:

۱- غذا را هضم می کند. آب برای دفع مواد زائد از بدن شما ضروری است. بدون دریافت آب کافی، مواد زائد و دفعی در روده های شما جمع شده و باعث افزایش وزن می شوند.

۲- متابولیسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه کالری بیشتری می سوزانید. در عین حال خود آب، کالری ندارد، لذا باعث کاهش وزن می شود. هنگامی که بدن، آب کافی دریافت نکند، سلول های چربی، سفت می شوند و به راحتی نمی سوزند. در نتیجه کاهش وزن سخت تر خواهد شد.

 

۳- وزن آب بدن را کم می کند. هر چقدر کمتر آب بنوشید، بدن آب بیشتری در خودش نگه می دارد مثل شتر. شتر به دلیل اینکه در بیابان ها و آب و هوای گرم زندگی می کند، نمی تواند به مقدار کافی آب بنوشد، لذا همیشه در بدن خودش آب زیادی نگه می دارد.

 

وزن بدن بر اساس میزان آبی که می نوشید، تنظیم می شود. لذا هر چقدر آب بیشتری بنوشید، وزن بدن کمتر خواهد شد.

۴- با نوشیدن آب کافی، نیازی به نوشابه های گازدار نخواهید داشت. این نوشابه ها دارای شکر، مواد افزودنی مصنوعی (رنگ دهنده ها و طعم دهنده) هستند و کالری زیادی را به بدن می رسانند، لذا باعث چاقی می شوند. قندهای مصنوعی موجود در نوشابه های رژیمی هم مناسب نیستند.

 

۵- گرسنگی را فرو می نشاند. هر چقدر بیشتر آب بنوشید، کمتر غذا خواهید خورد. لذا سعی کنید ۱۵ دقیقه قبل از خوردن غذا، یک لیوان آب بنوشید.

۶- خیلی وقت ها هنگام احساس گرسنگی، در حقیقت بدن شما تشنه است و نیاز به آب دارد، نه غذا. لذا هر وقت احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید. این کار باعث می‏شود لاغر شوید و مجبور نباشید بدون اینکه بدن شما نیاز داشته باشد، غذا بخورید. نوشیدن آب، کاهش وزن شما را راحت‏تر خواهد کرد.

 

۸- میوه‏ها، منبع خوبی برای تامین آب هستند. هر چقدر میوه‏های تازه ی بیشتری بخورید، آب بیشتری دریافت خواهید کرد. بنابراین سعی کنید هر روز علاوه بر نوشیدن ۸ لیوان آب، از میوه‏های تازه به خصوص مرکبات نیز استفاده کنید.

۷- با نوشیدن آب، کبد کار خود را به بهترین نحو انجام می دهد. در نتیجه آب باعث می شود که چربی های بدن، بشکنند. نوشیدن آب زیاد به بدن کمک می کند تا چربی های شکسته شده، دفع شوند.

 

همچنین نوشیدن آب می تواند …

از سرماخوردگی و تب جلوگیری می کند.

سردرد را بهبود بخشد و تمرکز ذهنی شما را افزایش دهد.

پوست شما را از جوش ها پاک می کند.

 

به خاطر داشته باشید که …

* نوشیدن آب به تنهایی نمی تواند باعث کاهش وزن شود، بلکه عوامل دیگری هم در این کار موثرند که شامل ورزش کردن، رعایت اعتدال در خوردن غذاها (عادات غذایی سالم) و داشتن صبر و حوصله است.

 

* اثرات مصرف آب در خانم ها و آقایان متفاوت است.
نوشیدن آب در آقایان میزان متابولیسم بدن را سریعا افزایش می دهد و در خانم ها ذخایر قندی (کربوهیدرات ها) را سریع تر می شکند.

البته مشکل است که بگوییم روی هر فردی دقیقا چه اثری دارد، ولی در کل موثر است.

 

چگونه نوشیدن آب بیشتر می تواند به کم کردن وزن شما کمک کند؟

شما احتمالا بیش از یک بار شنیده اید:نوشیدن آب بیشتر به کاهش وزن کمک می کند اما آیا واقعا آب به کاهش وزن کمک می کند؟ پاسخ کوتاه بله است. نوشیدن آب به افزایش متابولیسم کمک می کند، بدن شما را از آلودگی پاک می کند و به عنوان یک کاهش دهنده اشتها عمل می کند

 

چه کاری می توانید انجام دهید که روزانه هشت تا ده اونس آب برای حفظ هیدراته خود و لاغری بنوشید؟

آب و لاغری رابطه ای دیرینه با هم دارند. حتما شما هم از فواید آب برای کاهش وزن سریع تر و سوزاندن چربی های شکم و پهلو شنیده اید پس بهتر است از بهترین زمان نوشیدن مایه حیات برای این منظور هم مطلع شوید.

 

مرحله ۱:قبل از اینکه غذا بخورید،آب بنوشید:

از آنجا که آب سرکوب کننده اشتها است، مصرف آن قبل از غذا می تواند شما را سیر کند، بنابراین میزان غذایی که می خورید، کاهش می یابد.نوشیدن آب قبل از وعده غذایی به طور متوسط ​​باعث کاهش مصرف ۷۵ کالری در هر وعده غذایی می شود.نوشیدن آب قبل از صرف وعده غذایی در روز، شما را به مصرف ۲۷۰۰۰ کالری کمتری در سال خواهد رساند.

 

 

خوردن آب ولرم ناشتا برای لاغری

رژیم اب درمانی چطوریه

 

شما سالانه حدود هشت پوند آب آشامیدنی از دست می دهید ؟ حالا تصور کنید اگر قبل از هر وعده غذا بخورید ؛ بطری آب گرم یک راه عالی برای اطمینان از دریافت مقدار مناسب آب قبل از غذا است.

 

مرحله ۲:آب را با مزه لیمویی میل کنید:

گر فکر می کنید آب طعم خسته کننده دارد یک تکه از لیمو را به آن اضافه کنید.یک لیوان آب با لیمو یک دستور غذا برای کاهش وزن موفق است زیرا پکتین در لیمو به کاهش میل غذا کمک می کند. این نوشیدنی های شیرین را فقط برای چند هفته رها کنید و تفاوت را ببینید.

 

مرحله ۳:آب خنک بنوشید:

به گفته کارشناسان ویراستار، نوشیدن آب سرد یخ کمک می کند سوخت و ساز خود را افزایش دهید، زیرا بدن شما باید برای گرم کردن آب سخت تر تلاش کند، بنابراین کالری بیشتری را مصرف می کند و به کاهش وزن کمک می کند علاوه بر این، آب سرد بسیار بیشتر از آب درجه حرارت اتاق است.

 

مرحله ۴:می توانید تمرین در باشگاه را مدت طولانی تری ادامه دهید:

از آنجا که آب آشامیدنی باعث جلوگیری از گرفتگی عضلات می شود و مفاصل شما روان می شود، می توانید طولانی تر و سخت تر تمرین کنید.فقط یک راه دیگر که هیدراتاسیون مناسب ،به شما کمک می کند وزن خود را از دست بدهید.

 

مرحله ۵:مطمئن شوید که آب کافی می نوشید:

اگر واقعا میخواهید آب بنوشید تا به کاهش وزن کمک کنید، باید از قانون “۸×۸” که اکثر متخصصان تغذیه توصیه می کند، پیروی کنید:هشت لیوان هشت اونس آب در روز برای کاهش وزن و حفظ وزن ایده آل خود بنوشید.

 

ممکن است شما نیاز به آب بیشتر داشته باشید اگر ورزش می کنید و یا عرق می کنید یا اگر نوشیدنی دیگری مثل چای گیاهی (مطمئن شوید که آنها فاقد کافئین هستند) مصرف می کنید. میزان آب مورد نیاز شما بستگی به اندازه، وزن و سطح فعالیت شما دارد شما باید هرروز سعی کنید بین نصف اونس و یک اونس آب برای هر پوند وزن بنوشید.

 

چگونه می دانید که آب کافی دریافت می کنید؟

یک قاعده کلی این است که بعد از رفتن به توالت آنرا چک کنید اگر ادرار شما روشن یا بسیار زرد رنگ است، شما می فهمید که آبدار است. ادرار تیره تر، نشان می دهد نیاز به نوشیدن آب بیشتر دارید به خصوص اگر هدف شما کاهش وزن باشد.

 

ولی چطور نوشیدن آب موجب لاغری و کاهش وزن می شود؟

بررسی های بالینی نشان می دهند نوشیدن آب قبل و حین وعده های غذایی، احساس سیری را افزایش می دهد چنانچه احساس رضایت و سیری افزایش داشته باشد یعنی کالری کلی کمتری دریافت می گردد. همه این ها کاهش وزن تدریجی را دربر دارد.

 

 

رژیم لاغری روزی نیم کیلو

لاغری با نوشیدنیها

 

آب و لاغری | تاثیر نوشیدن آب بر کاهش وزن

 

 

منبع : بیتوته / نمناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا