پوست و مو

عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب

برای انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب باید نسبت به شناخت برندهای مختلف اقدام کنید. زیرا هر یک سازندگان در تولیدات خود از ترکیب­هایی استفاده کرده­اند که تاثیرات متفاوتی در محافظت از پوست در برابر آفتاب دارند.

همچنین لازم به ذکر است که شناخت نوع پوست دومین عاملی بوده که در انتخاب بهترین ضدآفتاب تاثیرگذار است. به همین دلیل در این مقاله با ما همراه باشید.

علت این است که قصد داریم تا شما را با نشانه­های پوست چرب، خشک و مختلط آشنا کرده و برای کدام از موارد گفته­شده، یک کرم ضدآفتاب مناسب را معرفی کنیم.

انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب چه ویژگی­هایی دارد؟

از ویژگی­های یک کرم ضدآفتاب خوب می­توان به مقاومت آن دربرابر نور خورشید و آب اشاره کرد. چراکه پوست صورت ممکن است به­واسطه قرارگیری در معرض نور آفتاب عرق کند.

پس ضدآفتاب باید ضمن اینکه از پوست دربرابر نور آفتاب محافظت می­کند، از ماندگاری بالایی در برابر آب برخوردار باشد و زود پاک نشود.

همچنین لازم به ذکر است که ضدآفتاب به­دلیل استفاده روزانه و مستمر زود تمام می­شود. از این رو بهتر است در کنار مزیت­هایی که دارد، از قیمت مقرون­به­صرفه و عادلانه­ای برخوردار باشد.

ممکن است بگویید افرادی که مجبور به خروج پی­درپی از خانه نیستند، نیازی به ضدآفتاب ندارند. اما در پاسخ به این حرف باید گفت که ضدآفتاب باید فارغ از حضور شما در خانه یا خارج از آن، حتما به بخشی از روتین پوستی روزانه­تان تبدیل شود.

بهترین ضدآفتاب برای انواع پوست کدام است؟

جدا از خاصیتی که این کرم دربرابر نورهای مضر خورشید دارد، باید گفت که استفاده از آن موجب حفظ رطوبت در سطح پوست خواهد شد.

از این رو فرقی نمی­کند که پوست چربی دارید یا به­دلیل داشتن یک پوست خشک به­دنبال انواع آبرسان­های مراقبتی هستید، چیزی که اهمیت دارد این است که انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب نقش مهمی در سلامت و روتین­های پوستی دارد.

پوست چرب و اهمیت ضدآفتاب برای آن

افرادی که پوست چربی دارند، معمولا بعد از حمام در نواحی پیشانی، بینی و چانه شاهد برق­زدن پوست خود خواهند بود. منافذ پوست بینی این افراد باز بوده و معمولا دارای جوش­های سر سیاهی هستند.

به همین جهت بهترین ضدآفتاب برای این افراد از مقدار زیادی آب تشکیل شده­است و میزان چربی موجود در آن را تا حد امکان به حداقل رسانده­اند.

ضدآفتاب در روتین پوست­های چرب، سومین نوبت را دارد و معمولا بعد از شستشو و زدن کرم آبرسان، مورد استفاده قرار می­گیرد.

نقش ضدآفتاب برای پوست­های خشک

پوست­های خشک معمولا به­دلیل کمبود رطوبت دچار کاهش میزان ویتامین و آب روی پوست­شان می­شوند. این افراد بعد از حمام نوعی کشیدگی در پوست خود احساس می­کنند.

ضدآفتاب برای پوست­های خشک حکم عایقی را دارد که از تبخیر­شدن رطوبت پوست جلوگیری می­کند. به همین دلیل علاوه بر استفاده روزانه جهت محافظت در برابر نور خورشید، وجود آن در انواع روتین­های پوست خشک واجب است.

انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب برای این پوست­ها شامل آن­هایی است که میزان چربی و رطوبت زیادی درونشان وجود دارد. زیرا خشکی پوست این افراد باید به­واسطه ترکیب­های موجود در ضدآفتاب درمان شود.

آیا پوست­های مختلط نیاز به ضدآفتاب دارند؟

اگر بخواهیم از اهمیت ضدآفتاب در محافظت از پوست فاکتور بگیریم، باید بگوییم که پوست­های مختلط دارای نشانه­های پوست چرب و خشک به­طور همزمان هستند. به همین دلیل وجود ضدآفتاب در روتین پوستی این افراد، امری ضروری است.

انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب براساس برند سازنده

حال که شما را با اهمیت ضدآفتاب در حفظ سلامتی و روتین روزانه انواع پوست آشنا کردیم، نوبت معرفی برندهایی می­رسد که علاوه بر ماندگاری، دارای قیمت مقرون­به­صرفه­ای نیز هستند.

معرفی ضد آفتاب الارو برای پوست­های چرب

الارو برندی است که سابقه درخشانی در تولید انواع ضدآفتاب­های مناسب برای پوست­های مختلف دارد. به­طوری که انواع کرم­های فاقد چربی و دارای رطوبت کافی را تولید می­کند.

به­عنوان مثال ضد آفتاب فاقد چربی الارو سری Foundation Effect برای استفاده روزانه پوست­های چرب بسیار مناسب است و اضافه­کردن آن به روتین­های مراقبتی نیز توصیه می­شود.

معرفی ضدآفتاب آردن برای پوست­های چرب

ضد آفتاب آردن یکی دیگر از انواع کرم­های مراقبتی پوست است که نقش مهمی در محافظت از پوست دربرابر نورهای مضر خورشید ایفا می­کند.

این کرم در انواع فاقد چربی و مخصوص پوست­های جوش­دار تولید می­شود که استفاده مداوم از آن، تاثیر زیادی در بهبود سلامتی پوست صورت دارد.

معرفی ضدآفتاب لافارو برای پوست­های حساس

لافارو در کنار ویژگی­های ضدآفتابی که دارد، دارای خصوصیاتی نظیر ضدلک، جوش و آکنه نیز است. این کرم در پیشگیری و رفع لک‌های پوستی، مهار ترشح سبوم و مات­کنندگی پوست، کند کردن روند پیری، حفاظت بالا در برابر اشعه های UVA و UVB SPF50 نقش کلیدی دارد.

همچنین لازم به ذکر است که استفاده از آن برای پوست­های حساس و روشن توصیه می­شود. در واقع پوست­های حساس یکی دیگر از انواع پوست هستند که بعد از حمام دچار التهاب، سوزش و خارش خواهند شد.

معرفی ضدآفتاب هیدرودرم برای پوست­های چرب و مختلط

کرم ضدآفتاب هیدرودرم در انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب در اول لیست قرار دارد. زیرا این کرم دارای ویژگی­های فوق­العاده­ای مثل خاصیت التیام­بخشی، روشن­کنندگی، جلوگیری از پیری زودرس پوست، فاقد چربی، ماندگاری بسیار بالا و دارای SPF 50 است.

باید بگوییم که انواع پوست­های چرب و مختلط می­توانند از کرم ضدآفتاب هیدرودرم استفاده کنند و با اضافه­کردن آن به روتین روزانه، شاهد بهبود سلامتی پوست خود باشند.

جمع­بندی

کرم ضدآفتاب به­عنوان محصولی شناخته می­شود که نقش مهمی در سلامتی و زیبایی پوست ایفا می­کند. در واقع بدون وجود این محصول، همه افراد دچار پیری زودرس و لکه­های پوستی متفاوتی خواهند شد.

باید گفت که خواص این کرم در استفاده بیرون از خانه خلاصه نمی­شود. زیرا حتی در روتین­های روزانه نیز باید یک نوبت کامل را به آن اختصاص داد.

بنابراین فرقی نمی­کند که پوست شما چرب باشد یا خشک؛ همچنین اهمیتی ندارد که در دسته­بندی پوست­های مختلط قرار دارید یا حساس، چیزی که اهمیت دارد این است که بدون ضدآفتاب، پوست شما قادر به محافظت از خود و حفظ رطوبت نخواهد بود.

از این رو هنگام انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب به عوامل تاثیرگذاری همچون برند سازنده این محصول توجه کنید. بیزینس­هایی نظیر الارو، آردن، لافارو و هیدرودرم بهترین ضدآفتاب را برای انواع پوست تولید و به بازار عرضه می­کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا