مد و لباس

بهترین پارچه برای مانتو مجلسی با طرح های شیک و جدید

مانتو مجلسی از آن دست لباس ‌هایی بوده که در کمد هر زنی باید وجود داشته باشد. انتخاب بهترین پارچه برای مانتو مجلسی اهمیت زیادی دارد. هرچه پارچه شما شیک ‌تر باشد، لباس هم زیباتر و چشمگیرتر خواهد بود.

برای مراسم ‌های رسمی مانند مراسم ازدواج، خواستگاری، میهمانی ‌های مهم و قرارهای کاری؛ مانتو مجلسی یک آیتم جدانشدنی از استایل بانوان است. این استایل را می توان با شال و روسری یا مقنعه، ساق دست، یقه حجاب و… تکمیل کرد. شما می ‌توانید مدل های متنوعی از هدشال مجلسی و سایر محصولات را از فروشگاه عفاف و حجاب مشهد خریداری کنید یا پارچه آن را برای دوخت به خیاط بدهید.

پارچه مانتو مجلسی ژاکارد

هنگام انتخاب بهترین پارچه برای مانتو مجلسی، ژاکارد یکی از اولین گزینه‌ ها است. این پارچه طرحدار که جنس نسبتا ضخیمی هم دارد، برای مانتو و کت مجلسی بسیار شیک و زیبا است. از طرفی مانتو کتی را می توانید به راحتی با توربان یا کلاه حجاب استایل کنید. با استفاده از توربان علاوه بر اینکه حجاب خود را رعایت می کنید، بسیار جذاب و متفاوت به نظر می رسید.

یک نکته جالب در مورد طرح پارچه ژاکارد این است که، این طرح‌ ها گلدوزی یا چاپ نیستند. بنابراین با شستشو از بین نمی ‌روند. زیرا طرح ‌ها در هنگام تولید الیاف پارچه ایجاد می ‌شوند. از آن جایی که پارچه بسیار باکیفیت و سنگینی بوده، قیمت نسبتا بالایی هم دارد. با این حال می ‌توانید مطمئن باشید که نتیجه دوخت مانتو با ژاکارد بی ‌نظیر خواهد بود.

انواع طرح ‌های پارچه ژاکارد

پارچه ‌های ژاکارد همیشه طرح دار هستند، بنابراین انواع آنها به صورت کلی عبارتند از:

  • گلدار
  • طرح هندسی
  • تافته
  • لمه (پفکی)

مدل ‌های گلدار بیشتر برای افرادی مناسب بوده که بدن‌ های لاغری دارند. از طرفی طرح‌ های ریز و خطوط کشیده برای افراد چاق مناسب است. ژاکارد تافته یکی از انواع این پارچه بوده که حالت براق و نیمه براقی دارد. ضخامت تافته نسبتا زیاد بوده و برای فصل پاییز و زمستان، مناسب است. مدل محبوب دیگری که به آن ژاکارد لمه می‌ گویند، حالت پفکی داشته و طرح ‌های آن کمی مات هستند.

پارچه ساتن برای مانتو مجلسی

یکی از جذاب ‌ترین و بهتری پارچه‌ ها ساتن است که همیشه حس و حال درخشندگی و جذابیت می‌ دهد. این مدل پارچه انواع بسیار مختلفی دارد که در ادامه آن‌ ها را معرفی می‌ کنیم اما همه آن ‌ها برای لباس و مانتو مجلسی مناسب هستند. رنگبندی پارچه‌ های ساتن بسیار زیاد بوده و برای هر سلیقه ‌ای، می ‌توان رنگ مناسبی پیدا کرد. معمولا پارچه ساتن را از ابریشم، پنبه، استات و پلی استر تهیه می ‌کنند. ازاین رو میزان براق بودن و ایستایی آن متفاوت خواهد بود.

مدل ‌های مختلف پارچه ساتن

  • آنتیک
  • استات
  • چارموز
  • کلاسیک

ساتن آنتیک را می ‌توان بهترین پارچه برای مانتو مجلسی در نظر گرفت. زیرا هم درخشندگی فراوانی داشته و هم از الیاف ابریشم تهیه می ‌شود. ایستایی و آهار این پارچه بسیار مناسب بوده و کت‌ ها و مانتوهای مجلسی زیادی با آن دوخته می ‌شود.

یک مدل ساتن محبوب دیگر، استات است. پارچه استات براقیت کمتری دارد، بنابراین افراد چاق، راحت‌ تر از آن می ‌توانند استفاده کنند. همچنین فرم آن سبک بوده و هنگام پوشیدن، ایستایی کمی دارد.

ساتن چارموز یک مدل دیگر بوده که درخشانی زیادی برای مانتو دارد. اگر بخواهید یک پیراهن یا مانتو مجلسی شیک و منحصر به فرد داشته باشید، ساتن چارموز توصیه می ‌شود. این مدل پارچه ویژگی‌ های ساتن کلاسیک را دارد اما کیفیت الیاف آن بسیار بیشتر است.

مانتو مجلسی با پارچه مخمل

یکی از پارچه‌ های کلاسیک و شیک مخمل بوده که در طراحی پیراهن و مانتو مجلسی بسیار مورد استفاده قرار می ‌گیرد. پارچه مخمل ریزش و چروک پذیری کمی دارد و برای فصل‌ های سرد بسیار مناسب است. شاید بتوان گفت بهترین پارچه برای مانتو مجلسی شیک برای خانم‌ های میان سال، پارچه مخمل است. این مدل پارچه نیاز به اتوکشی خاصی ندارد و بهتر بوده این کار را با دمای پایین انجام دهید.

پارچه مخمل تنوع رنگ بسیار زیادی دارد که با هر رنگ پوستی متناسب است. یک نکته خیلی مناسب برای دوخت مانتو با پارچه مخمل این است که حتما قد مانتو را بلند بگیرید. زیبایی و جذابیت این پارچه روی قد بلند آن مشخص می ‌شود.

به دلیل ساده بودن این پارچه، بهتر است از اکسسوری‌ ها و دکمه ‌های طرحدار استفاده کنید. با این کار هم لباس شیک ‌تر می ‌شود و هم جذابیت و اشرافی بودن پارچه مخمل همچنان باقی می‌ ماند. در کنار مخمل می‌ توانید از پارچه ‌های حریر و دانتل استفاده کنید زیرا ترکیب بسیار چشم نوازی را می ‌سازند.

پارچه شانتون برای مانتو مجلسی

پارچه شانتون از الیاف سبکی ساخته شده و تار و پود آن بسیار ریز است. به همین دلیل در نگاه اول این پارچه بسیار یکدست و زیبا به نظر می‌ رسد و احساس سبکی و راحتی را به شما منتقل می ‌کند. این پارچه مناسب چهار فصل بوده و از طرفی با شستشو آب نمی ‌رود. رنگ‌های آن ثابت بوده و به مرور زمان بی ‌رنگ یا مات نمی ‌شود. از معروف ‌ترین پارچه ‌های این خانواده می‌ توان به شانتون عبایی، شانتون ملانژ و شانتون کنفی اشاره کرد.

کاربردهای متنوع پارچه شانتون

با اینکه پارچه شانتون بهترین پارچه برای مانتو مجلسی است، می ‌توان از آن برای دوخت انواع کت و دامن، کت و شلوار، پیراهن و شومیز و حتی شلوار استفاده کرد. معمولا افرادی که بالا تنه لاغرتری دارند، از این نوع مانتو استفاده می ‌کنند، زیرا جنس این پارچه به شکلی است، که ظاهر را پرتر از حالت عادی نمایش می ‌دهد. حتی با انتخاب نوع آستین فانوسی، می‌ توانید قسمت میانی و لگن خود را کمی بزرگ ‌تر نشان ‌داده و اندام شما فرم بهتری به خود خواهد گرفت.

پارچه کرپ برای مانتو مجلسی

پارچه کرپ نیز مانند دیگر موارد معرفی شده، بهترین پارچه برای مانتو مجلسی است. در فروشگاه ‌های سطح شهر شاهد نمونه مانتوهایی در سبک پانچ، مجلسی، جلو باز، کتی و ایستا هستیم که از پارچه کرپ در طراحی خود استفاده کرده ‌اند. یکی از مزیت‌ های اصلی این پارچه تنوع در طرح‌ و رنگ و همینطور ضخامت ‌هایی است که با توجه به شرایط فصل می ‌توان مانتوهایی گرم یا خنک از آن درست کرد. این نوع پارچه از الیاف طبیعی ساخته شده و سعی شده تا به صورت صنعتی، حالتی مابین پارچه ‌های پشمی و ابریشمی به آن داده شود.

استفاده پارچه کرپ در طراحی مانتو

به دلیل جنس و حالت ایستا این پارچه، می ‌توان مانتوهایی با استایل سنگین و موقر طراحی کرد . این سبک برای مهمانی ‌ها و قرارهای رسمی ‌تر، بیشتر مورد پسند خانم ‌ها است. خوش ایستایی و ساده بودن این نوع پارچه، محبوبیت زیادی در بین بانوان پیدا کرده است. معروف ‌ترین انواع پارچه کرپ ژورژت، کرپون، اسکاچ و کانتون نام دارد. مانتوهای کرپ برای محیط اداری ایده ‌آل هستند و با استفاده از رنگ‌ های خنثی آن، می‌ توان لباس فرمی زیبا طراحی کرد.

کلام آخر؛ پارچه مانتو مجلسی فوق العاده برای دوخت

شما می توانید بهترین پارچه برای مانتو مجلسی را از میان انواع مختلفی مانند ژاکارد، ساتن، مخمل، شانتون و کرپ، انتخاب کنید. حتما به جنس و ویژگی های پارچه با توجه به مدل مورد نظر خود، توجه داشته باشید. به عنوان مثال، برای مانتو کتی می توانید از پارچه های کرپ و ژاکارد که ایستایی بهتری دارند، استفاده کنید. پارچه هایی مانند شانتون که ریزش بیشتری دارند، نیز برای مدل های اسپرت و دخترانه مناسب هستند. توصیه می کنیم در هنگام انتخاب، جسارت به خرج دهید و به سراغ رنگ‌ های جذاب مانند زرشکی، سبز و آبی بروید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا