پوست و مو

نحوه استفاده از کانتور و هایلایتر

چهره تمامی انسان ها دارای نقاط ضعف و قوتی است که آن ها را از دیگران متمایز می کند. اما بسیاری از افراد علاقه مندند تا با استفاده از روش های دائم یا موقت ضعف های چهره خود را برطرف کنند.

کانتور و هایلایت دو تکنیک آرایشی هستند که با استفاده از آن ها می توان فرم صورت را تغییر داد و نقاط ضعف آن را به صورت موقت برطرف کرد. در این روش ها قسمت های مختلف صورت برجسته سازی یا متعادل شده و با زاویه سازی صورت زیبایی چهره دو چندان می شود.

اما نحوه استفاده از کانتور و هایلایتر به چه صورت است؟ در ادامه نحوه زاویه سازی و تغییر فرم صورت را با استفاده از کانتور و هایلایتر آموزش می دهیم.

چگونه از کانتور و کانسیلر استفاده کنیم؟

ممکن است در هنگام خرید از فروشگاه لوازم آرایشی نام کانتور، هایلایتر و کانسیلر را از زبان دیگران شنیده باشید.

این محصولات برای زاویه سازی صورت مورد استفاده قرار می گیرند و با استفاده از آن ها می توان برخی از قسمت های صورت مانند گونه ها را برجسته تر و برخی از قسمت های چهره را کوچک تر کرد.

اما روش استفاده از کانتور و کانسیلر بسیار مهم است و هر فرد باید با توجه به فرم چهره خود کانتورینگ صورت را انجام دهد. در ادامه ابتدا شما را با کانسیلر صورت آشنا می کنیم و سپس به بررسی روش استفاده از کانتور و هایلایتر می پردازیم.

آموزش استفاده از کانسیلر

اگر تیرگی زیر چشم هایتان باعث کاهش اعتماد به نفس شما شده، بهتر است حتماً آموزش استفاده از کانتور و کانسیلر را فرا بگیرید.

کانسیلر پودر فشرده ای هم رنگ یا روشن تر از پوست است که به خوبی لک های تیره و جای جوش را از بین می برد. اما مهم ترین کاربرد این محصول آرایشی برای رفع تیرگی دور چشم است.

پیش از استفاده از کانسیلر بهتر است حتما از آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. سپس می توانید کمی از کانسیلر را به صورت مثلثی زیر چشمتان زده و با استفاده از بیوتی بلندر محو کنید. توجه داشته باشید که کانسیلر انتخابی باید حداقل دو درجه روشن تر از رنگ پوستتان باشد.

همچنین روش استفاده از کانتور و کانسیلر برای یکدست کردن رنگ پوست و از بین بردن لک و جای جوش به این صورت است که می توانید مقداری کانسیلر را روی نقاطی که دارای جوش، لک، تیرگی و قرمزی هستند بزنید و با استفاده از بیوتی بلندر یا یک اسفنج با کیفیت به خوبی محو کنید. با انجام این کار پوست شما کاملاً یکدست شده و برای کانتورینگ آماده می شود.

آموزش استفاده از کانتور و کانسیلر

برای بسیاری از افراد سوال است که چگونه از کانتور و کانسیلر استفاده کنیم ؟ در قسمت قبل این مقاله نحوه استفاده از کانسیلر را آموزش دادیم. حال بهتر است به آموزش نحوه کانتورینگ صورت بپردازیم.

کانتور پودر فشرده و مخصوصی است که رنگی ۲ تا ۳ درجه تیره تر از رنگ طبیعی پوست دارد. در شیوه کانتورینگ می توان با ایجاد سایه روشن برخی از قسمت های صورت را برجسته تر نشان داد.

در صورتی که علاقه مند به آموزش استفاده از کانتور و کانسیلر هستید ابتدا باید فرم کلی صورت خود را بشناسید. فرم صورت افراد با یکدیگر متفاوت بوده و هر فرد باید با توجه به فرم چهره اش از الگوی مشخصی برای کانتورینگ صورت استفاده کند.

برای کانتورینگ چهره علاوه بر کانتور نیاز به هایلایتر نیز وجود دارد. در واقع هایلایتر پودر فشرده ای است که ۲ تا ۳ درجه روشن تر از رنگ پوست بوده و به عنوان مکمل کانتور به کار می رود.

کانتورینگ صورت بیضی شکل

نحوه استفاده از کانتور و هایلایتر برای چهره بیضی شکل به این صورت است که ابتدا باید با استفاده از هایلایتر چانه، قسمت میانی پیشانی و زیر چشم ها را روشن کنید. سپس روی گونه ها و قسمت بالایی پیشانی از کانتور استفاده نمایید.

کانتورینگ صورت گرد

روش استفاده از کانتور و کانسیلر برای صورت گرد کمی پیچیده تر از صورت بیضی شکل است؛ چرا که صورت گرد را باید به خوبی زاویه سازی کنید تا کمی لاغرتر به نظر برسد.

برای این کار ابتدا در قسمت میانی پیشانی و زیر چانه از هایلایتر استفاده کنید و سپس زیر چشم ها را به صورت مثلثی هایلایت کرده و به سراغ کانتور بروید.

برای زاویه سازی فک، اطراف فکتان را با استفاده از کانتور تیره کنید. سپس از بالای شقیقه کانتور بکشید و به صورت هلالی به زیر استخوان گونه حرکت کنید.

کانتورینگ صورت مستطیلی شکل

به نظرتان برای صورت مستطیلی شکل چگونه از کانتور و کانسیلر استفاده کنیم ؟ برای این کار می توانید از خط رویش موها، پیشانی خود را کانتور کرده و سپس قسمت پایینی چانه خود را نیز کانتور بکشید.

بعد از انجام این کار مطابق تصویر بالا روی گونه هایتان کانتور کشیده و مثلث برعکس شیب داری را با استفاده از هایلایتر زیر چشم هایتان ایجاد کنید.

کانتورینگ صورت مثلثی شکل

روش استفاده از کانتور و کانسیلر برای صورت مثلثی شکل به این صورت است که ابتدا باید از خط رویش موها پیشانی خود را کانتور کنید. کانتور پیشانی را تا قسمت شقیقه ها ادامه داده و این قسمت را کمی بیشتر کانتور بزنید.

حال از هایلایتر برای هایلایت کردن زیر چشم ها و قسمت میانی چانه استفاده کنید. در زیر چشم ها هایلایتر را به صورت مثلثی برعکس بکشید. در مرحله آخر اطراف فک را کانتور کرده و سپس روی استخوان گونه هایتان را نیز کانتور بزنید.

کانتورینگ صورت قلبی شکل

اگر فرم صورتتان قلبی شکل است می توانید با آموزش استفاده از کانتور و کانسیلر برخی از بخش های چهره خود را برجسته کرده و با آرایشی زیبا در میهمانی های مختلف حضور پیدا کنید.

برای این کار ابتدا از هایلایتر در قسمت پیشانی، گونه، زیر چشم ها و زیر لب استفاده کنید. پس از آن روی فکتان را به صورت هلالی کانتور کرده و سپس از قسمت بالای ابرو کانتور را تا زیر گونه هایتان به صورت هلالی بکشید.

نحوه استفاده از کانتور و هایلایتر برای بینی

در قسمت قبل بررسی کردیم که چگونه از کانتور و کانسیلر استفاده کنیم و نحوه کانتورینگ صورت مستطیلی، قلبی، مثلثی، گرد و بیضی شکل را به شما عزیزان آموزش دادیم.

اما پس از کانتور صورت، بهتر است به سراغ کانتور بینی بروید تا بتوانید ایرادات بینی خود را نیز برطرف کرده و با آرایشی کامل و زیبا در میان جمع حاضر شوید.

معمولاً روش کانتور بینی به این صورت است که ابتدا باید با استفاده از هایلایتر خطی روی بینی خود بکشید. سپس با استفاده از کانتور دو خط موازی در اطراف این خط کشیده و روی نوک بینی خود را نیز کمی کانتور بزنید.

البته پیش از کانتورینگ بینی بهتر است نوع بینی خود را بشناسید و طبق الگوی مشخصی که برای کانتور کردن بینی های گوشتی، استخوانی، عقابی، دارای انحراف و یا دراز وجود دارد عمل کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نحوه استفاده از کانتور و هایلایتر پرداختیم و روش کانتورینگ صورت های بیضی شکل، گرد، مستطیلی، مثلثی و قلبی شکل را شرح دادیم.

در انتها به بررسی روش کلی کانتورینگ بینی پرداختیم که می توانید با استفاده از آن بینی خود را باریک و کوچک تر جلوه دهید.

در صورتی که قصد شرکت در مهمانی مهمی را دارید بهتر است حتما روش کانتورینگ صورت را آموزش ببینید و سپس با استفاده از کانتور، کانسیلر و هایلایتر صورت خود را زاویه سازی کنید. به این صورت می توانید با میکاپی کامل و طبیعی در میهمانی شرکت کرده و مانند ستاره ای در میان جمع بدرخشید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا