آشپزی

طرز تهیه ی کباب تابه ای

طرز تهیه ی کباب تابه ای 

کباب تابه ای یا کباب دیگی یکی از انواع کباب های ایرانی ست که در منزل پخته میشه ، این غذا به خاطر خوشمزه بودنش وارد منوی رستوران ها هم شده ، برای تهیه ی کباب تابه ای روش های مختلفی داریم ، که امروز این روش ها رو براتون آوردم ، امیدوارم براتون مفید واقع بشه. نکاتی برای پخت گوشت و گوشت کبابی و آب پز را بخوانید

طرز تهیه کباب تابه ای مجلسی

کباب تابه ای خوشمزه

مواد لازم

گوشت گوسفند چرخ شده ۳۰۰ گرم
گوشت مرغ چرخ شده ۳۰۰ گرم
پیاز دو عدد بزرگ
تخم مرغ یک عدد
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای

پیاز هارو رنده کنین و ابشو بگیرین یه پیاز رنده شده رو به گوشت چرخ شده اضافه کنین و یه پیاز رنده شده و ابش گرفته شده به مرغ چرخ شده اضافه کنین به هردونمک و فلفل و زردچوبه بزنین و خوب مخلوط کنین ،

هر کدوم از گوشتهارو جداگونه دوبار از چرخ گوشت رد کنین تا کاملا نرم بشن و حالت چسبنده پیدا کنن (اکه حالت چسبنده پیدا نکرد میتونین با دست ورزش بدین)(من ادویه خاصی استفاده نمیکنم شما اگه ادویه خاصی دوست دارین استفاده کنین)

به گوشت گوسفند یه عدد تخم مرغ اضافه کنین و دوباره ورز بدین تا خوب مخلوط بشه(مرغ چرخ شده نیاز به تخم مرغ نداره).
ماهی تابه دوطرفه رو چرب کنین یک ردیف گوشت بزارین یک ردیف مرغ دوباره یک ردیف گوشت و یک ردیف مرغ در کل ماهی تابه ، به چهار قسمت عمودی تقسیم کنین و یکی درمیون مرغ و گوشت بریزین .

سعی کنین دیواره های مرغ و گوشت رو به هم بچسبونین تا زمان پخت بهم بچسبن .
بزارین روی شعله گاز تا با حرارت کم اروم اروم بپزه (چند بار ماهی تابه رو پشت و رو کنین تا دو طرف بپزه)نزارین کباب خیلی سرخ بشه از حالت نیم پز بیشتر سرخ بشه بزارین مابقی مراحل پختش کنار گوجه ها باشه گازو خاموش کنین و حالا به صورت افقی برش بزنین و هر برشو اروم کنار گوجه ها بزارین در قابلمه رو بزارین تا هم‌گوجه ها بپزن و هم کباب ها

راز خوشمزه شدن کباب تابه ای

کباب تابه ای دونفره :

مواد لازم

گوشت چرخکرده مخلوط گوسفندی و گوساله ۴۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
نمک دریایی
سماق نصف ق چ
پودر زیر سیاه و سبز از هر کدام نصف ق چ
پول بیبر فلفل ترکیه ای یک ق غ سرخالی

طرز تهیه کباب تابه ای دونفره

اول پیازو رنده درشت کنیدو با گوشت چرخی مخلوط کنیدو ادویه هارو اضافه کنیدو حسابی ورز بدین تا چسبنده و یکدست بشه؛به هیچ عنوان زرچوبه یا پودر سیرو این چیزا نزنید چون اونوقت طعم کباب نمیگیره؛بعد کف تابه رژیمی یا تابه معمولی تفلون رو چرب کنید و مواد گوشتی رو داخلش بریزیدو با دستتون پهنش کنید و با چاقو برش بزنید بعد روی اجاق بذارید با شعله ی متوسط رو به بالا بپزه؛

اگر داخل تابه رژیمی پختینش بایید واشر رو خارج کنید؛وقتی قشنگ اب انداخت دوباره برش هارو با چاقو عمیقتر کنید؛بعد اجازه بدین با همون شعله متوسط رو به بالا باشه چون اگر شعلش کم باشه کبابتون سفتتت میشه ها،در اخر که یک قاشق اب داخلش باقی موند کمی کره یا روغن زرد یا جامد اضافه کنیدو با شعله کم کمی سرخش کنید زیادم سرخ نشه که سفت نشه هر چی ابدار تر بهتر؛جاتون سبز ما با برنج کته و روغن کرمانشاهی و سماق فراوان سرو کردیم.

کباب تابه ای برای مهمان

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۷۵۰ گرم
پیاز ۲ عدد تقریبا بزرگ
گوجه فرنگی ۴ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
رب گوجه ۲ ق غ
روغن به میزان لازم

طرز تهیه کباب تابه ای با فوت و فن کباب تابه ای

پیاز رو رنده کنید ویکم آبش رو بگیرید. با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید. نمک و فلفل بزنید و با دست خوب ورز بدید و مخلوط کنید. یک ساعتی استراحت میدیم تا هم آب اضافی ش خارج بشه و هم مواد به خورد هم برن . کف تابه رو چرب کنید و گوشت رو کف تابه به ضخامت ۲ تا ۳ سانتی متر پهن کنید.

دستتون رو خیس کنید و سطح روی گوشت رو خوب صاف کنید. با کفگیر کباب ها رو به قطعاتی به عرض ۴ سانتی متر برش بدید و بین اونا رو کمی فاصله بدید.
گوجه فرنگی ها رو نصف کرده یا حلقه ای کلفت برش بدید و روی کباب بچینید ( میتونین جدا هم سرخشون کنین)

درب تابه رو بذارید و حرارت رو کم کنید. کباب ها آروم آروم آب میندازن و با آب خودشون میپزن
در ۵ دقیقه اخر شعله دو کمی بلند کنید تا کباب ها سرخ بشن و بعد برگردونید تا سمت دیگه هم کمی طلایی بشه و بعد رب گوجه فرنگی و با کمی اب مخلوز کنید و بریزید روی کباب ها و اجازه بدید با حرارت ملایم ابش تبخیر بشه.
میتونید از فلفل کبابی هم در کنار این کباب ها استفاده کنید

گوشتی که برای کباب تابه ای استفاده میکنید, بهتره که مخلوطی از گوشت گوسفند و گوساله باشه

آب پیاز رو کمی بگیرید و با گوشت مخلوط کنید تا کباب ها آب نندازن و وا نرن

میتونید کباب ها رو در سینی فر یا یک پیرکس چرب شده مناسب, در طبقه وسط فر هم بذارید تا بپزن

برای جلوگیری از وا رفتن کبابها آنها را خوب ورز بدهید.

اگر مایه شما رقیق شد به آن یا آرد نخودچی اضافه کنید.

طرز تهیه کباب تابه ای اردبیل

فوت و فن کباب تابه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا