فناوری

جلوگیری از دعوت به گروه در تلگرام

تلگرام علاوه بر امکان چت کردن و فرستادن پیام بصورت انفرادی این امکان را دارد که کاربران به صورت گروهی به رد و بدل کردن اطلاعات بپردازند. گروه های تلگرام بستر مناسبی برای برقراری ارتباط میان چند کاربر را دارند و در حین کار بسیار کارآمد و ساده نیز هستند.

گاها پیش آمده است که توسط افرادی که حتی آنها را نمیشناسید به گروه های مختلف دعوت شده اید، این واقعه برای سرویس تلگرام ناخوشایند است بنابراین گزینه هایی را فراهم کرده است که شما میتوانید تعیین کنید چه اشخاصی مجاز هستند شما را به گروه ها دعوت کنند.

اما متاسفانه شما به هیچ وجه نمیتوانید که تعیین کنید که هیچکس نتواند شما را به گروه ها دعوت کند، اما میتوانید اضافه شدن به گروه ها را فقط توسط کسانی که مخاطبین شما هستند، مجاز کنید. در این نوشته به آموزش نحوه مدیریت دعوت به گروه ها میپردازیم، با ما همراه باشید.

 

ابتدا از منوی اصلی تلگرام به قسمت Settings بروید و سپس روی Privacy and Security  بزنید.

 

اضافه شدن به گروه در تلگرام

جلوگیری از دعوت به گروه در تلگرام

در بخش Privacy  گزینه چهارم Groups را بزنید.

دعوت توسط مخاطبین شما به گروه در تلگرام

جلوگیری از تبلیغات در تلگرام

در قسمت بعدی دو گزینه نمایش داده شده است که با انتخاب هرکدام از این دو گزینه تعیین میکنید که چه کسی اجازه دارد شما را به گروه ها ادد کند.

جلوگیری از دعوت شدن به گروه های تلگرام

درخواست عضویت مسدود است

همانطور که در تصویر بالا میبینید، این قسمت با دو گزینه محدود شده است.

گزینه اول که Everybody است تعیین میکند که شما اجازه میدهید تا تمام کاربران شما را به گروه ها دعوت کنند. همچنین در پایین تصویر گزینه Never allow که به معنی هیچوقت اجازه ندهید است، با تعیین کاربران در این محدوده هیچگاه نمیتوانند شما را به گروه ها دعوت کنند.

گزینه دوم My Contacts است که به این معناست شما فقط به مخاطبین خود اجازه میدهید تا شما را به گروه ها دعوت کنند.

گزینه مخاطبین شما دو مورد اضافه دارد، که اولی تعیین میکند شما به چه کاربرانی همیشه اجازه دعوت میدهید و به کدام کاربران هیچوقت اجازه نمیدهید شما را به گروه ها دعوت کنند.

 

گروه تلگرام چگونه است؟

گروه (Group) در تلگرام، امکانی است که می‌توانید از طریق آن، به‌راحتی یک اجتماع ۲۰۰ نفری تشکیل دهید و به تعامل با یکدیگر بپردازید. امکان ارسال فایل و پاسخ بر روی پیام‌های شخصی افراد، همچنین ارسال پیام صوتی از ویژگی‌های گروه است.

زمانی که یک گروه، به اندازه‌ی ۲۰۰ نفر برسد، شما می‌توانید با استفاده از امکانات تلگرام، گروه را به سوپرگروه (Supergroup) ارتقا دهید. زمانی که گروه تبدیل به سوپرگروه شود، می‌توان تعداد کاربران را تا ۳۰۰۰۰ نفر افزایش داد. اگر مدیر گروه، پیامی را در سوپرگروه پاک کند، دیگر اعضا نیز نمی‌توانند آن را مشاهده کنند. تمام کاربران امکان ارسال مطالب در سوپرگروه را خواهند داشت.

از دیگر تغییرات سوپرگروه که به مذاق بسیاری از افراد خوشایند نیست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: در سوپر گروه، برخلاف گروه، امکان مشاهده‌ی افراد آنلاین و آخرین زمان بازدید آن‌ها وجود ندارد. افراد در سوپرگروه، بر اساس میزان فعالیت و فعالیت اخیر خود مرتب‌سازی شده‌اند؛ در گروه، مرتب‌سازی بر اساس آخرین زمان بازدید افراد صورت می‌گیرد. همچنین در سوپرگروه افراد تنها می‌توانند پیام‌های خود را پاک کنند. از همه مهم‌تر امکان عضویت اعضا تنها توسط ادمین ارشد و لینک عضویت امکان‌پذیر است.

 

درباره تلگرام بیشتر بدانید

تلگرام (Telegram) یکی از مسنجرهای جدید و به شدت محبوبی می‌باشد که دارای کارایی‌های متعدد و برای پلفتروم‌های زیادی ارائه شده است. برخی از کاربران آن را بهترین جایگزین برای واتس آپ می‌دانند که به حق بهترین پیشنهاد و جایگزین برای واتس آپ همین نرم افزار می‌باشد. تلگرام کارایی بیشتری نسبت به واتس آپ دارد و بر خلاف واتس آپ نسخه ویندوز و حتی مک نیز دارد. توجه داشته باشید که توسط تلگرام برای کامپیوتر قادر به ارسال عکس و فایل در فرمت‌های مختلف خواهید بود. ارسال عکس و استیکرهای جذاب نیز در نرم افزار قرار داده شده است؛ سرعت نرم افزار بسیار بالا می‌باشد و همچنین پیام‌ها به صورت رمزگذاری شده ارسال می‌شوند.

همانطور که گفتیم تلگرام یک مسنجر پرطرفدار است؛ چرا که اشتراک گذاری فایل‌ها در آن، محدودیت نوع ندارد و شما می‌توانید انواع فایل‌های مورد نظر خود را ارسال نمایید. از دیگر مزیت‌های پیام رسان تلگرام این است که امکان ارسال فایل با اندازه یک گیگابایت نیز در آن وجود دارد. اما در صورتی که تصمیم به حذف اکانت تلگرام خود بگیرید، باید بدانید که گزینه حذف حساب کاربری به صورت پیشفرض در مسنجر تلگرام وجود ندارد و برای حذف اکانت تلگرام خود باید ابتدا وارد سایت تلگرام شده و از طریق وب سایت اقدام به حذف حساب کاربری (اکانت) تلگرام خود نمایید.

جلوگیری از دعوت به گروه در تلگرام

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا