اصلیفناوری

تنظیم رمز تایید دو مرحله ای برای تلگرام

قبلا نحوه تعیین گذرواژه قفل برای نرم افراز تلگرام را شرح دادیم، در این مقاله می خواهیم شیوه تعیین گذرواژه دومرحله ای را برای حساب تلگرام شرح دهیم، باما همراه باشید.

با تعیین گذرواژه دومرحله ای، برای ورود به حساب علاوه بر کدامنیتی ۵ رقمی، رمز ورود دومرحله ای نیز نیاز است.

 

ابتدا وارد منو تلگرام شوید، سپس به بخش settings بروید.

در منوی settings مطابق شکل زیر روی Privacy and Security بزنید.

تایید ورود دومرحله ای تلگرام

حذف تایید دو مرحله ای تلگرام

در قسمت بعدی به بخش two-step Verification بروید.

گذرواژه تایید دومرحله ای تلگرام

بازیابی رمز عبور تلگرام

در پنجره بعدی Set Additional Password را بزنید، پس از این سیستم از شما یک گذرواژه می خواهد که بهتر است گذرواژه ای بین ۶ – ۸ حرف انتخاب کنید. پس از وارد کردن گذرواژه از شما درخواست می کند تا دوباره گذرواژه را وارد کنید.

پس از واردکردن دوباره رمز، در پنجره بعدی سیستم از شما درخواست می کند تا نکته ای درباره پسورد یادداشت کنید، این یادداشت در به یاد آوردن رمز باید به شما کمک کند.

 

در صورتی که قبلا گذرواژه دومرحله ای را انتخاب کرده باشید برای ورود به این قسمت مستقیما از شما درخواست رمز میکند، اگر گذرواژه را فراموش کرده باشید می توانید روی قسمت فراموشی رمز بزنید تا با وارد کردن ایمیل پشتیبان رمز شما بازگردانی شود.

اگر امکان دسترسی به ایمیل بازگردانی را نیز نداشته باشید، چاره ای جز حذف اکانت ندارید.

 

ایمیل بازگردانی رمز ورود دومرحله ای تلگرام

تایید دو مرحله ای تلگرام چیست

در صورتی که گذرواژه دومرحله ای را برای حساب خود انتخاب کرده باشید، این قسمت برای شما مطابق شکل بالا نمایش داده میشود.

اولین سطر که با A مشخص شده است برای تغییر رمز ورود دومرحله ای است.

دومین سطر این بخش برای غیرفعال کردن ورود دومرحله ای به حساب است.

آخرین سطر که با C مشخص شده است برای تعیین ایمیل بازگردانی است که به شما این امکان را می دهد تا در صورت فراموشی رمز، آنرا بازگردانی کنید.

پرسش‌های عمومی درباره تلگرام

۱- تلگرام چیست؟ چه کاری در آن می‌توانم انجام دهم؟

تلگرام یک برنامه‌ی پیام‌رسانی با تمرکز بر روی سرعت و امنیت است. این برنامه بسیار سریع، ساده و رایگان است و شما می‌توانید آن را بر روی تمامی دستگاه‌ها و وسایل خود به طور همزمان به کار ببرید. پیام‌های شما در روی تلفن همراه، تبلت یا رایانه‌تان به گونه‌ای یکپارچه، همگام‌سازی می‌گردند.

با تلگرام، شما می‌توانید هرگونه پیام، عکس، ویدیو و هر نوع ‌فایل‌ (doc, zip, mp3 و غیره) را برای دیگران بفرسـتید. هـمچنـین مـی توانیـد گروه‌هایی با تعداد اعضای حداکثر ۲۰۰۰۰ نفر و کانال‌هایی براى انتشار اطلاعات به تعداد نامحدود مخاطب ایجاد کنید. می‌توانید به مخاطبان خود پیام بفرستید و با استفاده از نام کاربری افراد، آنهـا را بیابیـد. در نتیجه، تلگرام مانند آمیزه‌اى از پیامک و ایمیل است. و می‌تواند تمامى نیازهاى شخصی و کارى شما را در پیام‌رسانی تأمین کند.

۲- تلگرام برای چه کسانی است؟

تلگرام برای هر کسی است که می‌خواهد پیام‌رسانی سریع و قابل‌اعتماد داشته باشد. کاربران تجاری و تیم‌های کوچک، ممکن است گروه‌های بزرگ، نسخه‌های ویژه کامپیوتر و امکان به اشتراک گذاشتن فایل‌ها را دوست داشته باشند. از آنجا که گروه‌های تلگـرام مـی‌تواننـد تـا۲۰۰۰۰ عضـو داشته باشند، ما امکان پاسخگویی، صدا زدن (منشن کردن) و هشتگ را فراهم آورده‌ایم که به حفظ نظم و تبادل اطلاعات در گروه‌های بزرگ به صورت کارآمد کمک می‌کنند.

در صورتی که به شکل و تصویر علاقه‌مند باشید، تلگرام دارای تصاویرمتحرک (گیف)، یک ابزار عالی ویرایش تصویر و یـک پلتفرم باز استیکر است. اینجا و اینجا می‌توانید استیکر‌های جذابی پیدا کنید.

آنهایی که به دنبال خصوصی سازی بیشتری هستند، می‌توانند تنظیمات پیشرفته و سیاست‌گذاری بسیار انقلابی ما را بررسی‌کنند. و اگـر شـما رازداری می‌خواهید، چت محرمانه را (که به دستگاه وابسته است و دارای امکان از بین بردن خودکار پیام‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها می‌باشد) آزمـایش کنیـد و نیز برنامه‌تان را با یک رمز عبور اضافی قفل کنید.

ما به تکامل ادامه می‌دهیم. به وبلاگ ما سر بزنید و صفحه‌ی تویتر ما را دنبال کنید تا در جریان بمانید.

۳- تلگرام چه تفاوتی با واتس‌اپ دارد؟

برخلاف واتس‌آپ، تلگرام بر مبنای فضای ابری بنا نهاده شده و همگام‌سازی یکپارچه است. در نتیجه، شما می‌توانید همزمان از دستگاه‌های متعدد به پیام‌های خود دسترسی داشته باشید. این دستگاه‌ها می‌توانند شامل تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر باشند و می‌توانید تعداد نامحدودی عکس، فـیلم و فایل (doc ،zip ،mp3 و غیره) را تا سقف ۱/۵ گیگابایت به اشتراک بگذارید. اگر مایل نیستید آن داده‌ها را در دستگاه‌تان ذخیره کنید، همیشه مى‌توانید آنها را در فضاى ابرى ذخیره کنید.

تلگرام همچنین سریعتر و امنتر اسـت کـه ایـن بـه خـاطر زیرسـاختِ چند مرکز داده‌ای و رمزنگاری ماست. در رأس همه‌ى مزیت‌ها، رایگان بودن تلگرام است. تلگرام رایگان باقی خواهد ماند، بدون هیچگونه آگهی و تبلیغ، بدون هزینه‌های اشتراک، برای همیشه.

‏API تلگرام باز است. ما از توسعه دهندگان دعوت می‌کنیم تا اپلیکیشن خود را بسازند. همچنین API ربات را داریم که بعنوان پلتفرمى براى ساختن ابزارهاى تلگرام عمل مى‌کند.

۴- تلگرام چند سال دارد؟

تلگرام برای آیفون در ۱۴ اوت ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد. نسخه‌ی آلفای تلگرام برای اندروید به طور رسـمی در ۲۰ اکتبـر ۲۰۱۳ آغـاز به کار کرد. به مرور برنامه‌های بر مبناى تلگرامِ بیشتر و بیشتری توسط توسعه‌دهندگان مستقل با اسـتفاده از پلاتفـرم بـاز تلگـرام سـاخته شدند.

۵- کدام دستگاه ها پشتیبانی می‌شوند ؟

شما می‌توانید تلگرام را روی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی رایانه‌ها به کار ببرید. ما اپلیکیشن‌هایى برای سیستم عامل iOS (نسخه‌ی ۶ و پس از آن)، اندروید (۴.۰ و بالاتر) و ویندوز موبایل داریم. همچنین شما می‌توانید نسخه‌ی وب تلگرام را به کار ببرید یا یکی از برنامه‌های دسکتاپ ما را برای ویندوز، مک و لینوکس نصب کنید.

شما می‌توانید از هر چند دستگاهی که دوست داشته باشید، همزمان وارد تلگرام شوید. کافیست شماره‌ی تلفن همراه اصلی خود را برای وارد شدن در هر جایی که هستید به کار ببرید.

‏API ما برای توسعه‌دهندگان باز است، شاید شما بخواهید اپلیکیشن خودتان را برای دیگر پلاتفرم‌ها بسازید.

۶- چه کسانی پشت تلگرام ایستاده‌اند؟

تلگرام توسط پاول و نیکلای دورُف پشتیبانی می‌شود. پاول آن را از نظر مالی و ایدئولوژیکی و نیکلای بخش فنی را پشتیبانی می‌کنند. برای ممکـن کردن تلگرام، نیکلای یک پروتکل داده‌های سفارشی یکتا ایجاد کرد که امنیت، قابل اعتماد بودن و سرعت در هر شبکه‌ای را در هم آمیخته است.

هر چند برادران دورُف و نیز برخی از توسعه‌دهندگان کلیدی تلگرام روس هستند، تلگرام، چه به طور حقوقی و چه فیزیکی، به این کشـور وابسـته نیست. دفتر مرکزی تلگرام در برلین واقع است.

موفق باشید.

تنظیم رمز تایید دو مرحله ای برای تلگرام | آموزش تلگرام

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا