ازدواج و زناشویی

همسر درونگرا | چگونه با همسر درون گرا کنار بیاییم ؟

همسر درونگرا : چگونه با همسر درونگرا زندگی کنیم ؟ چگونه با مرد درونگرا کنار بیاییم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره ازدواج و زناشویی ، زندگی با همسر درونگرا در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

خصوصیات مردان درونگرا

جذب مرد درونگرا ، همسر درونگرا

 

 

با شوهر درونگرایتان چه کنید؟

مردها برونگرا هستند و زنها درونگرا. زنها از گفتگوهای صمیمانه لذت می‌برند و عاشق مورد توجه واقع شدن، رو در رو مقابل یک نفر هستند، در حالیکه مردها با احساسات عمیق چندان میانه‌ای ندارند و بیشتر گروه‌‌ها و جمع‌های بزرگ را می پسندند، درست است؟ برونگرایی و درونگرایی، ویژگی‌های شخصیتی است، ویژگی‌های مربوط به جنسیت.

 

درونگراها چه زن و چه مرد، درگیر احساسات و افکار خودشان هستند در حالیکه برونگراها معاشرتی‌اند و به تعاملات و رفتارهای اجتماعی توجه دارند. بنابراین زنان برونگرا ممکن است در برخورد با شوهران درونگرای خود، دچار مسائلی بشوند که شاید در رابطه‌ی مرد برونگرا و زن درونگرا، چندان پررنگ نباشد. پس اگر زنی برونگرا هستید که همسری درونگرا دارید بخوانید:

 

 با شوهر درونگرای‌تان چه کنید

شما می‌گویید: «از لباس جدیدم خوشت می‌آید؟»

 

او می‌گوید:«بله»

 

شما می‌شنوید: «این زشت‌ترین لباسی است که تا به حال دیده‌ام. تو در این لباس درست مثل یک اسب آبی می‌شوی!»

 

چیزی که او فکر می‌کند به شما گفته است:«این لباس خیلی به تو می‌آید، زیباست و در این لباس زیبا شده‌ای، تو هر چه بپوشی زیبا هستی!»

 

درونگراها با وجود اینکه در بیشتر مواقع همان احساسی را دارند که یک برونگرا دارد، اما نمی‌دانند چطور احساس خود را بیان کنند و یا اصلا احساس نمی‌کنند لازم است فکر و احساس و هیجان خود را بروز بدهند. اگر از یک درونگرا سوالی بپرسید که جوابش بله یا خیر است، قطعا فقط در همین حد جواب خواهید شنید: بله یا خیر! پس بهتر است سوال‌تان را جور دیگری مطرح کنید:« نظرت در مورد لباس جدیدم چیست؟» یا اینکه سعی کنید نظرش را با پرسیدن سوال‌های پیاپی به دست بیاورید و او را به مکالمه بکشید تا میل و گرایش برونگرای شما هم راضی شود. درونگراها می‌شنوند، پردازش می‌کنند، به فکر فرو می‌روند، جواب کوتاه می‌دهند و دوباره به فکر فرو می‌روند.

 

اما برونگراها می‌شنوند، پردازش می‌کنند و جواب می‌دهند. به عبارتی دیگر، درونگراها می‌نشینند و به این فکر می‌کنند که چقدر این لباس زیبا و برازنده است اما برونگراها ابراز می‌کنند که این لباس چقدر زیبا و برازنده است.

 

زمان با هم بودن

وقتی همسرتان می‌گوید به تنهایی نیاز دارد، منظورش این نیست که به خاطر با شما نبودن، تنهایی را می‌خواهد، بلکه فقط به سازماندهی ذهنی و کسب انرژی مجدد نیاز دارد. معمولا بعد از مدت کوتاهی تنها بودن، بهتر از قبل نزد شما برخواهد گشت و انرژی بیشتری برای ارتباط بهتر با شما خواهد داشت. در حالیکه برونگراها معمولا در جمع و گروه‌های اجتماعی، شارژ می‌شوند و انرژی می‌گیرند. پس به همسرتان زمان بدهید تا بتواند توجهی را که به آن نیاز دارید نثارتان کند.

 

پدر و مادری کردن

اینطور فکر نکنید که فرزندان شما از علاقه‌ی پدر به خود بیخبرند صرفا به این دلیل که او علاقه و محبتش را فریاد نمی‌زند. همسر شما ارتباط متفاوتی با فرزندانش دارد. هرگز در این ارتباط وارد نشوید و سعی نکنید ارتباط بزرگ‌تر و عمیق‌تری ایجاد کنید. فرزندان شما، عشق و مهر پدرشان را درک می‌کنند و نیازی ندارند شما این موضوع را به آنها اثبات کنید.

 

یادتان باشد، درونگرا بودن، ایراد و نقطه ضعف نیست، بلکه فقط به این معناست که فرد درونگرا، به طریقی متفاوت ارتباط برقرار می‌کند. وقتی پای پدر و مادر بودن به میان می‌آید، تفاوت شخصیتی داشتن یا داشتن زبان‌های متفاوت هیچ ایرادی ندارد. در واقع، به نفع بچه‌ها هم هست، چون به آنها این امکان را می‌دهد تا نوع تیپ شخصیتی‌ خودشان را بفهمند و باور کنند.

 

دورهمی‌های اجتماعی

درونگراها معمولا آدم‌های خجالتی، ساکت، غیراجتماعی و تا حدودی نجوش تلقی می‌شوند. در صورتیکه درونگراها اگر در شرایط مناسب قرار بگیرند خیلی هم اجتماعی، پرحرف و صمیمی هستند. درونگرا بودن و خجالتی بودن، دو مقوله‌ی کاملا متفاوت است.

 

درونگراها، دورهمی‌های کوچک و صمیمی ِ دوستانه یا خانوادگی را ترجیح می‌دهند. برای اینکه به فر درونگرا کمک کنید تا در جمع‌های بزرگ هم احساس راحتی کند، محیطی برایش درست کنید که به او اجازه دهد راحت باشد و با افراد حاضر در جمع بیشتر آشنا شود. با پرسیدن سوال‌های گوناگون او را در گفتگوهای‌تان شرکت دهید و با صحبت درباره‌ی او در میان جمع، او را سر شوق بیاورید.

 

اگر این امکان برای‌تان وجود دارد کسی را پیدا کنید که فکر می‌کنید همسرتان از صحبت و معاشرت با او لذت می‌برد و این ارتباط را شدنی کنید. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که یادتان باشد خودتان باشید، یعنی کنار نکشید و وقتی همسرتان ساکت و در فکر فرو رفته است، کنارش ساکت و آرام ننشینید.

 

شاید فکر کنید اگر در کنارش مانند خودش ساکت بنشینید، همسر خوبی هستید، در حالیکه با این کار به احساس ناراحتی‌اش دامن می‌زنید. او دوست دارد به شما خوش بگذرد، بخندید و لذت ببرید. نزدیکش باشید اما عقب نکشید؛ همان زنی باشید که او عاشقش شده بود!

 

وقتی پای ازدواج با یک درونگرا به میان می‌آید، تمام آن چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که هیچکدام از شما آدم‌های بد یا ایرادداری نیستید، متفاوت بودن مشکلی ندارد. همسرتان  را به خاطر درونگرا بودنش سرزنش نکنید و هرگز دست از «خودتان بودن» برندارید!

 

 با افراد درونگرا چگونه برخورد کنیم؟

د‌رونگرا بود‌ن به خود‌ی خود‌ منفی نیست، اما اگر د‌رونگرایی، شما را از انجام کارها منع می‌کند‌ یا د‌ر کار و زند‌گی شخصی‌تان مشکلی ایجاد‌ می‌کند‌، باید‌ تغییری د‌ر نحوه رفتارتان ایجاد‌ کنید‌.

 

دوستی و زندگی با این آدم ها فوت و فن خودش را دارد. ما این قلق ها را با شما در میان می گذاریم.

نه خجالتی است و نه منزوی. فردی که به اندازه شما در رفتارهایش احساسات را به نمایش نمی گذارد و هیجان هایش را خرج نمی کند، در گروه درونگراها جای دارد. نه برای عوض کردنش تلاش کنید و نه او را به خاطر خنثی به نظر رسیدنش از چرخه روابط حذف کنید. برای برونگراهای پرسروصدا و اجتماعی، شکستن یخ رابطه با یک درونگرا آسان نیست. اما اگر فرد مقابل تان واقعا برای تان ارزشمند باشد، می توانید چنین زحمتی را به خود بدهید و با کمک این باید ها و نبایدها رابطه ای ایده آل و ماندگار را بسازید.

 

 

علت درونگرایی

درمان درونگرایی

 

 

آداب را رعایت کنید

یک درونگرا به سختی و با صدای آهسته به شما سلام می کند اما قرار نیست شما مقابله به مثل کنید و از احوالپرسی با او پرهیز کنید. در این مورد باید با دوستان درونگرای تان هم مثل دیگران برخورد کنید و در زمان وارد شدن شان به جمع، گرم و صمیمی با آنها احوالپرسی کنید. البته در این مراوده تماس جسمی، بغل کردن و زیاد از حد خوش و بش کردن را فاکتور بگیرید.

 

با او هم حرف بزنید

درونگراها را به زور به جریان بحث وارد نکنید اما وقتی صحبت می کنید، مثل مخاطبان دیگرتان به آنها نگاه کنید و از زبان بدن کمک بگیرید تا یخ شان آب شود. آنها برای وارد شدن به بحث شما به احساس امنیت نیاز دارند و زمانی که از حرکات شما این احساس را بگیرند، مشتاقانه به بازی تان وارد می شوند. در رابطه با یک درونگرا، اصرار برای ورود به بحث سم است؛ آنها به محض اینکه توجه زیادی ببینند، دست و پای شان را گم کرده و احساس خطر می کنند.

 

فاصله را حفظ کنید

با یک درونگرا بیش از اندازه صمیمی نشوید و به زندگی خصوصی اش سرک نکشید. شاید دوست برونگرای شما به راحتی در مورد تصمیم هایش برای سفر رفتن، ازدواج کردن یا انتخاب شغل با شما حرف بزند اما اگر سؤال هایی در این موارد را از درونگراها بپرسید، احساس خطر می کنند و از شما فاصله می گیرند. اگر می بینید دوست درونگرای تان گرفته و کج خلق است، او را سؤال پیچ نکنید. کافی است بگویید «هر زمان خواستی با کسی حرف بزنی، من در کنارت هستم!»

 

در جای درست استخدام شان کنید

اگر فرزند درونگرای شما به دنبال کار می گردد، آگهی های استخدام در پست هایی مثل روابط عمومی، مسئول دفتری یا بازاریابی و … را به او معرفی نکنید. چنین افرادی بیشتر می توانند یک حسابدار خوب باشند و با کارهایی که نیاز به تمرکز دارند اما استفاده از کلمات و ارتباط گرفتن با دیگران در موردشان ضروری نیست، کنار می آیند.

 

به او فرصت دهید

اگر اوایل ازدواج تان با یک فرد درونگراست، انتظار شنیدن هر روزه دوستت دارم را از او نداشته باشید. شما باید به او برای کنار آمدن با این موقعیت و ارتباط تازه فرصت دهید. مطمئن باشید دوست تان دارد که تا اینجای راه با شما آمده اما یک درونگرا نمی تواند چنین راز مهمی را در همان ماه های اول فاش کند، یادتان نرود او به راحتی حرف دلش را به شما نمی زند.

 

خودتان به سمتش بروید

اگر میان شما و یک درونگرا کدورتی ایجاد شده، منتظر معذرت خواهی و جلو آمدن او ننشینید. باز هم لازم است قانون درونگراها که احساسات شان را آسان بروز نمی دهند را با شما در میان بگذاریم و یادآوری کنیم که دوست درونگرای شما، حتی اگر بی اندازه دلتنگ تان باشد و واقعا به خاطر این فاصله متاسف باشد، نمی تواند احساساتش را کف دستش بگیرد و آنها را با شما به اشتراک بگذارد. پس اگر خواهان ترمیم این رابطه هستید، قدم اول را بردارید و به او برای برداشتن قدم های بعدی کمک کنید.

 

زیاد حرف بزنید

به جای اینکه احساسات تان را از طریق کلمات با درونگراها در میان بگذارید، آنها را به زبان بی زبانی ترجمه کنید. یک درونگرا از لبخند سرشار از محبت شما بیشتر انرژی می گیرد تا از شنیدن پی درپی جمله دوستت دارم. آنها دوست ندارند با کلمات درگیر شوند و بهتر از هر کسی، معنای رفتار شما را بدون نیاز به شنیدن صدای تان می فهمند.

 

انتظار تغییر داشته باشید

تصور نکنید یک درونگرا با روبه رو شدن با برونگراها و قرار گرفتن در مکان های شلوغ تغییر شخصیت می دهد. به خاطر داشته باشید این یک ویژگی شخصیتی است و تا پایان عمر با او می ماند. شاید سازگاری او با شرایطی که پیش از این برایش استرس زا بوده کمی بیشتر شود اما هرگز به صرف مواجهه با موقعیت هایی که برایش هراس آور هستند، به آدم دیگری تبدیل نمی شود.

 

سرزده مهمانش شوید

درونگراها از اتفاقات غیرمنتظره خوششان نمی آید. اگر نمی خواهید فردی که این ویژگی را دارد برای همیشه دورتان خط بکشد، فاصله تان را حفظ کنید و قبل از رفتن به خانه اش از اینکه کاری ندارد و دوست دارد شما را ببیند مطمئن شوید. برای یک درونگرا اینکه حتی با کیکی که شمع ها رویش را پوشانده اند سرزده وارد خانه شوید و تولدش را تبریک بگویید یک کابوس است.

 

به دستش خیره شوید

وقتی دوست درونگرای تان که در تعمیر لوازم خانگی ماهر است، مشغول تعمیر رادیوی شماست، کنارش ننشینید و حتی تشویقش هم نکنید. درونگراها وقتی توجه به سمت شان است و دیگران در حال مشاهده رفتارشان هستند، دست و پای شان را گم می کنند و توان انجام کار را از دست می دهند. مهم نیست چقدر در انجام آن توانا هستند، برای آنها مشاهده شدن توسط دیگران یعنی فراموش کردن همه دانسته های شان.

 

مدام درخواست تان را پیگیری کنید

اگر به یکی از همکاران درونگرای تان در یکی از شبکه های اجتماعی درخواست دوستی داده اید، او را برای قبول این درخواست در تنگنا قرار ندهید. درونگراها وقتی درخواست های دوستی متعدد را می بینند، گیج و سرشار از استرس می شوند. آنها به چند روز یا حتی چند هفته زمان برای فکر کردن به این موضوع نیاز دارند و نمی توانند به راحتی برونگراها دکمه را بزنند و دوست مجازی تازه ای را پیدا کنند. پس او را به بی تفاوتی و بی محبتی متهم نکنید و مدام نگویید چرا درخواستم را قبول نکرده ای! او برای راه دادن شما به حریم خصوصی ترش و نزدیک تر شدن به شما به زمان نیاز دارد.

 

او را مجبور به صمیمی شدن کنید

منابع انرژی درونگراها و برونگراها در روابط اجتماعی متفاوت است. درحالی که یک برونگرا به راحتی شبکه تعاملات اجتماعی اش را گسترده تر می کند، درونگرا با وسواس زیادی افرادی که قرار است به حلقه روابطش وارد شوند را انتخاب می کند.

 

به همین دلیل اگر با یک درونگرا ازدواج کرده اید، نباید انتظار داشته باشید به درخواست معاشرت با تک تک دوستان قدیمی تان بله بگوید. باید بپذیرید او مجبور نیست همان طور که شما با آدم ها رفتار می کنید، با آنها برخورد کند و برای انتخاب نزدیکانش حق انتخاب دارد.

 

او را تنها بگذارید

درست است که درونگراها با هر کسی و در هر زمانی کنار نمی آیند اما نمی توانید به این بهانه آنها را تنها بگذارید و از روابط اجتماعی محروم شان کنید. درونگراها منزوی نیستند. بلکه تنها به ارتباطات شان به عنوان یک دارایی ارزشمند نگاه می کنند و حاضر نیستند هر کسی را در هر زمانی شریک این دارایی کنند.

 

وسط حرفش بپرید

عادت بسیاری از ماست که هنگام وارد شدن به یک بحث هیجان انگیز کلام هم را قطع کنیم و جمله یا خاطره جالبی را بگوییم اما هنگام همکلام شدن با یک درونگرا، چنین عادتی را کنار بگذارید.

 

افرادی که این ویژگی شخصیتی را دارند، اگر کسی کلام شان را قطع کند، رشته صحبت را گم می کنند یا به خاطر شخصیت خاص شان، از ادامه آن آگاهانه صرف نظر می کنند. می دانیم مدیریت هیجان های تان برای تان دشوار است اما اگر می خواهید ارتباطی که به سختی ایجادش کرده اید به سکوت کشیده نشود چاره ای جز این ندارید.

 

 

ازدواج افراد درونگرا و برونگرا

مرد درونگرا و زندگی مشترک

 

همسر درونگرا | چگونه با همسر درون گرا کنار بیاییم ؟

 

منبع: برترین ها/ خبرانلاین /  باشگاه خبرنگاران جوان / بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا