پوست و مو

راه هایی برای حفظ جوانی پوست | مراقبت از پوست دور چشم

حفظ جوانی پوست : چگونه از پوست اطراف چشم مراقبت کنیم ؟ چگونه پوست دور چشم را جوان نگه داریم ؟ در اینجا با مقاله ای دیگر درباره پوست و مو ، مراقبت هایی برای پوست اطراف چشم در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

علت نازک شدن پوست زیر چشم

مراقبت کامل از پوست دور چشم , حفظ جوانی پوست

 

 

راه هایی برای حفظ جوانی پوست

برای داشتن پوست دور چشم سالم و جلوگیری از پیری آن باید عاداتی را در زندگی حذف و عاداتی را جایگزین کنیم تا بتوانیم از داشتن زیبایی لذت ببریم.

 

۱- لطافت و نرمی داشته باشید

پوست دور چشم ۱۰ برابر از مناطق پوستی دیگر حساس تر و ضعیف تر است به همین دلیل برای شستشو و پاک کردن این منطقه باید از لیف و یا پارچه ی بسیار نرم استفاده کرد و تا حد امکان از شستشو با آب خیلی گرم بپرهیزید.

 

۲-تقویت کنید

همانطور که در بخش های درمان پف و کبودی چشم گفته شد از تکه های خیار و یا قرار دادن چای کیسه ای سرد بر روی چشمان التهاب و پف و.. را از پوست اطراف چشم بزدایید.

 

۳- برداشتن ابرو

بهترین وسیله برای برداشتن ابرو موچین است و راههای دیگر برای زیبایی ابرو و برداشتن موهای اضافه به شل شدن پوست این منطقه منجر و در نهایت چروک می شود.

 

۴-کرم ضد آفتاب

آسیب و اثر مضر آفتاب بر روی پوست امری ثابت شده است که پوست دور چشم با توجه به ظرافت بیشتر در معرض این مشکل قرار دارد که بهتر است از کرم ضد آفتاب دور چشم استفاده کنید.

 

۵- لوازم آرایش

تا حد امکان و بهتر است بگوییم تا جایی که می توانید از لوازم آرایشی برای پوست دور چشم استفاده نکنید.

مطمئنا با رعایت و دنبال کردن همین نکات به نظر ساده می توانید تا حد بالایی از آسیب های ممکنه در این قسمت جلوگیری کنید و از پیری و چروکیدگی آن پیشگیری کنید.

 

 

 

سیب زمینی برای دور چشم

مرطوب کننده دور چشم سینره

 

 

۷ توصیه برای مراقبت از پوست دور چشم

۱) هیچ‌گاه روی پوست ظریف دور چشم، کرم‌های شب، مرطوب‌کننده یا ماسک صورت قرار ندهید. محتویات روغنی این فرآورده‌ها سبب می‌شود پوست زیر چشم کشیده شود و پف کند. از فرآورده‌های جمع‌کننده یا ضد‌لکه نیز در این ناحیه استفاده نکنید زیرا تماس آنها با این ناحیه سبب ایجاد خشکی و چروک و پیری پوست می‌شود.

۲) از کرم‌هایی استفاده کنید که بافت خشنی ندارند و همیشه وقتی از یک کرِم برای دور چشم‌تان استفاده می‌کنید، بدون فشار و به آرامی آن را در اطراف چشم‌تان بمالید.

۳) هر گونه کشیدگی در پوست اطراف چشم سبب تخریب بافت ظریف آن می‌شود. از فرآورده‌های دور چشم یا شیرپاک‌کن‌هایی استفاده کنید که حاوی ترکیباتی به‌منظور مراقبت از پوست دور چشم باشند. از میان این فرآورده‌ها می‌توان به کرِم‌های حاوی مرطوب‌کننده یا کرم‌های حاوی روغن بادام اشاره کرد.

۴) برای تمیز کردن آرایش دور چشم، از یک پارچه پشمی مرطوب و ژل تمیزکننده و مرطوب‌کننده استفاده کنید. برای تمیزکردن کامل دور چشم، آب و صابون کافی نیست و باعث خشکی بیش از حد پوست می‌شود.

۵) بعد از تمیز کردن، مقدار کمی از کرِم دور چشم در ناحیه اطراف چشم بزنید و بعد از ۱۰ دقیقه به وسیله یک پارچه پشمی مرطوب، آن را تمیز کنید.

۶) برای ایجاد لطافت، نرمی و شادابی پوست دور چشم، مراقبت منظم ضروری است. برای برطرف کردن خستگی چشم‌ها می‌توان از پدهای چشمی استفاده کرد. برای بهبود پرش چشم و درخشندگی چشم‌ها می‌توانید از پدهای چشمی یا پارچه‌های پشمی آغشته به آب خیار، گلاب یا عصاره گوجه‌فرنگی استفاده کنید. آنها را روی چشمان خود قرار دهید و دست کم ۱۰ دقیقه استراحت کنید.

۷) به‌مدت طولانی، چشم‌های خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید. عادت کنید بیرون از خانه عینک آفتابی بزنید. البته توجه به کیفیت عینک آفتابی ضروری است.

 

 

ماسک برای سفت شدن پلک چشم

مراقبت از پوست دور چشم ها

 

راه هایی برای حفظ جوانی پوست | مراقبت از پوست دور چشم

منبع : نمناک / الودکتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا