آشپزیآموزش شیرینی پزی و دسر

طرز تهیه شیرینی سیب | تارت سیب

طرز تهیه انواع شیرینی با سیب

کمتر کسی میتونه عاشق کیک وشیرینی نباشه و از خوردن اون لذت نبره ولی اکثرا نگران اضافه وزن وکالری اون شیرینی وکیک هستن که میخورند.اما این شیرینی هایی که امروز میخواهیم براتون دستورشو بگیم هم کالری کمی داره وهم در هزینه و وقتتون صرفه جویی میکینین  .شیرینی سیب یکی از اون شیرینی هایی هستش که میتونیم با مواد مختلف درستش کنیم وتنوع زیادی میتونیم توی دستور پختش بدیم که من اینجا چند مدل از آنها برای شما مینویسم .

شیرینی سیب و دارچین

شیرینی سیب ودارچین

مواد لازم برای تهیه شیرینی سیب  برای ۴الی ۵نفر :

۳سیب قرمز

۲بسته بسکوییت جو دو سر

۱فنجان فندق خرد شده

۱قاشق چاییخوری دارچین

۱۰۰گرم شکلات سفید

طرز تهیه شیرینی سیب یخچالی  :

اول سیب ها را پوست گرفته ورنده میکنیم .بسکوییت ها را آسیاب و با سیب رنده شده مخلوط میکنیم.فندق ودارچین را نیز به مواد قبلی اضافه میکنیم وخوب مخلوط میکنیم .

شکلات سفید را به روش بن ماری ذوب میکنیم .(حالا اگه روش بنماری نمیدونین روش بنماری یک روش برای حل کردن وذوب کردن شکلات ژلاتین خامه واینجور چیزا هستبه این صورت که طرف حاوی شکلا یا هر چیزی که میخواهیم ذوب بشه را بروی ظرف بخارآب که میتونه کتری یا سماور باشه قرار بدهیم که به طور غیر مستقیم با گرمای بخار آب ذوب بشه .)

شکلات ذوب شده را در در قالب بریزین و مواد شیرینی سیب آماده شده را در برروی شکلات قرار داده و در یخچال به مدت ۲ساعت قرار داده تا آماده سرو بشه

نکته:

بهتره از قالب سیلیکونی استفاده شود که موقع خارج شدن دچار مشکل نشید و فرم و شکل شیرینی از بین نره، ولی اگر قالب سیلیکونی نداشتید میتونید با دست خود مخلوط سیب و بسکوییت را به شکل توپک در آورده و در شکلات بن ماری شده بغلتانید ودر یخچال قرار دهید.

شیرینی سیب و دارچین  بدون فر

شیرینی تابه ای

مواد لازم برای شیرینی سیب ودارچین بدون فر

سیب ۲عدد

آرد ۲پیمانه

دارچین ۱قاشق چایی خوری

بکینگ پودر ۱قاشق چایی خوری

وانیل نصف قاشق جایی خوری

شکر نصف پیمانه

نمک نصف قاشق چایی خوری

تخم مرغ ۲عدد

کره آب شده ۲قاشق چایی خوری

شیر ۱/۳پیمانه

مواد برای شهد شیرینی

پودر شکر۱پیمانه

شیر۳قاشق غذا خوری

روغن برای سرخ کردن

طرز درست کردن شیرین سیب بدون فر

اول سیب ها پوست میگیریم وبه صورت نگینی خرد میکنیم . آرد ، بکینگ پودر ،شکر ودارچین ، نمک  را باهم مخلوط میکنیم .حالا تو یه ظرف دیگه تخم مرغ، وانیل  ، کره آب شده وشیر را با همزن برقی در دور متوسط حدود ۵دقیقه هم میزنیم که کف کنه .حالا به مواد خشکمون که آرد وشکر بود اضافه میکنیم وهم میزنیم که با هم دیگه مخلوط بشه وحالت خمیری پیدا کنه .دراخر سیب نگینی شده اضافه میکنیم .

نکته:برای سرخ کردن شیرینی در روغن باید ظرفی را انتخاب کنین که عمق ظرف حدود ۴الی ۵سانت باشه .

در ظرف روغن میریزیم (میزان روغن بستگی به سلیقه خودتون داره که چقدر دوست دارین چرب باشه) وبر روی حرارت متوسط روغن داغ بشه و با قاشق مخلوط شیرینی را در روغن میزیریم میگذاریم سرخ شود .

برای تهیه شهد هم شیر را با پودر شکر مخلوط میکنیم وبرروی شعله گاز میذاریم که پودرشکر در شیر ذوب بشه وبعد آب شدن از روی شعله برمیداریم ومیذاریم خنک بشه و برروی شیرینی میریزیم .

تارت سیب

مواد لازم برای تارت سیب ودارچین

۱پیمانه  یا ۲۵۰گرم آرد

۱عدد زرده تخم مرغ

وانیل یک هشتم  قاشق چایی خوری

شیر ۲ قاشق چایی خوری

شکر نصف پیمانه یا ۱۲۰گرم

پودر قند ۲قاشق غذاخوری

نمک یک هشتم قاشق چایی خوری

طرز تهیه تارت سیب

تارت سیب ساده

آرد، شکر ، نمک را اول با هم مخلوط و الک  میکنیم بعدبه ترتیب اول  کره  اضافه و ورز میدهیم شیر اضافه وادامه مخلوط کردن  بعد تخم مرغ ووانیل واونقدر ورز میدهیم تا خمیر یک دستی  بدست بیادوبه مدت یک ساعت در یخچال قرارمیدیم که خودش روبگیره.

نکته۱:حدود یک ربع قبل از اینکه خمیر از داخل یخچال بیرون بیارید فر را روی ذما ۱۸۰ درجه قراربدین تا گرم بشه .

حالا خمیر آماده شده پهن میکنیم وبروی را روی قالب های تارت که قبلا چرب کردیم  (هر سایزی میتونین انتخاب کنین ) قرار میدهیم واضافه های آن را برش میدهیم وچند سوراخ با چنگال میزنیم روی خمیر تا خمیر موقع پختن پف نکنه.

نکته ۲:بسته به قالب هایی که دارین زمان پخت خمیر فرق داره که قالب های یک نفره ۱۰ دقیقه قالب  متوسط ۱۵دقیقه وسایز بزرگتر حدودبیست الی نیم ساعت لازم هست تا خمیر تارت آماده بشهالبته هر ازگاهی چک بشه که خمیر خام نباشه یا نسوزه.

مواد داخلی تارت سیب

سیب ۲عدد

دارچین به میزان لازم

کره به مقدارلازم

شکر۲الی ۳قاشق غذاخوری

سیب برش میزنیم (بسته به سلیق خودتون هر سایزی خواستین برش دهید )با کره مخلوط میکنیم وبروی تارت قرارر میدهیم وبا پودر دارچین وشکر را بروی سیب ها میپاشیم وداخل فر میذاریم .وقتی گوشه های خمیر در حال تغییر بود تارت ما آماده است .

نکته ۳: سیب میتونین هم بپزید وهم میتونید به صورت خام برروی تارت بذارید.

 

شیرینی سیب و دارچین  بدون فر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا