آموزش آشپزی

طرز تهیه دو مدل چیزبرگر

طرز تهیه چیزبرگر

خب امروز اومدیم تا طرز پخت ۲ نوع چیزبرگر خونگی و فست فودی(که بهش چیزبرگر فرانشوی هم میگن) رو واستون بگیم.چیزبرگر یکی از محبوب ترین غذای موجود در منوی فست فودی هاست که به خصوص بچه ها و نوجوون ها عاشقشون هستن.اگه بچه هاتون چیزبرگر دوست دارن میتونین با کمک آموزش های زیر واسشون یه چیزبرگر خوشمزه درست کنین و لذت ببرین.خوب بریم سراغ آموزش:

طرز تهیه چیز برگر

مواد لازم:

۱-گوشت چرخ کرده نیم کیلو
۲-پیاز یک عدد بزرگ
۳-نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا
۴-پودر سوخاری دو قاشق عذاخوری
۵-پنیر ورقه ای گودا به مقدار لازم
۶-نان همبرگر به تعداد مورد نیاز
۷-برگ کاهو به مقدار لازم
۸-گوجه فرنگی حلقه ای شده به میزان لازم
۹-خیار شور به میزان لازم

طرز تهیه:

۱-برای شروع گوشت رو درون یک کاسه مناسب می ریزیم گوشتتون چرب باشه خیلی خوشمزه تر میشه اگه چرب نبود یک یا دو قاشق روغن مایع اضافه کنید .

۲-پیاز رو رنده می کنیم و آب اضافی اون رو میگیریم و به گوشت اضافه می کنیم.
۳-نمک و ادویه ها رو اضافه میکنیم. میزان و نوع ادویه ها رو با توجه به ذائقه خودتون اضافه کنین دوست دارید تندش کنید
۴-حالا همه مواد رو با دست کاملاً ورز بدید تا مزه همه مواد به خورد هم بره. هرچی بیشتر گوشت رو ورز بدین میزان چسبندگیش به دست کمنر خواهد شد.

۵-وقتی مواد رو خوب با هم مخلوط کردیم تو یه سینی کیسه فریزر پهن کنید مواد گوشتی و با دستتون گرد کنید و رو سینی به قطر نیم سانت پهن کنید و مرتب کنید تا گرد شه به هر سایزی که دوست دارید بعد سینی و بپوشونید و بزارید یخچال به مدت دو ساعت تا مواد به خورد هم برن.

۶-بعد از زمان داده شده، مقداری روغن رو در تابه میریزیم و بعد از اینکه حرارت روغن بالا رفت، سرخشون میکنیم شعله رو ملایم می کنیم تا همبرگر ها سریع سرخ نشن و کاملاً مغز پخت بشن. وقتی یک طرف همبرگر سرخ شد برش می گردونیم تا طرف دیگه هم به همین ترتیب سرخ بشه. موقع سرخ کردن ممکنه به دلیل وجود چربی، مقداری از این چربی آب بشه و گوشت آب بندازه، این مقدار آب هنگام فرآیند پخت و سرخ شدن مجدداً جذب خواهد شد.

۷-هفت الی هشت دقیقه قبل از اینکه پخت همبرگر به اتمام برسه، پنیر های ورقه ای رو روی همبرگر ها قرار می دیم تا پنیر ها روی گوشت آب بشن(من خودم واسه هر کدوم دو ورق پنیر میزارم) .

۸-وقتی پنیر ها حالت چسبندگی به گوشت رو پیدا کردند، چیزبرگرهامون آماده هستند.

۹-حالا برای سرو کردن نان ها رو به دو نیم تقسیم کرده و با مقداری سس کچاپ اون ها رو آغشته می کنیم و بعد یک لایه کاهو و خیار شورمیزاریم و سپس روی اون می چینیم. بعد چیزبرگر رو قرار می دیم و لایه آخر رو گوجه فرنگی قرار می دیم. تکه دوم نان رو روی لایه ها قرار می دیم و با یک خلال مخصوص همبرگر اون ها رو به هم فیکس و سرو میکنیم

طرز تهیه چیزبرگر فست فودی(چیزبرگر فرانسوی)

چیز برگر فست فودی

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده          ۵۰۰ گرم
پیاز                              ۱ عدد
سیر                              ۲ حبه
پنیر چدار ورقه ای          به مقدار لازم
تخم مرغ                       ۱ عدد
آرد سوخاری یا آرد سفیدبه مقدار لازم
نان همبرگر                     به مقدار لازم
نمک و فلفل                    به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

۱- گوشت رو داخل کاسه ای بریزید و تخم مرغ ، سیر رنده شده ، پیاز رنده شده و آب گرفته رو به گوشت اضافه و مخلوط کنید و کمی ورز دهید سپس نمک و فلفل بزنید و مقداری آرد اضافه کنید و چند دقیقه دیگر ورز دهید تا مایه چیز برگر منسجم و یکدست بشه (تو این قسمت باید دقت کنید که تا حدی که بتونید به چیز برگر شکل دهید آرد اضافه کنید چون آرد زیاد چیز برگر روخشک میکنه ).

۲- چیز برگرها را میتونین با قالب یا با دست به شکل دایره ای شکل بدین بسته به خودتون هر کدوم روش دوست داشته باشین میتونین انجام بدین ، چیز برگرها رو داخل ظرف بگذارید و روی آن را با نایلون فریزر بپوشانید و به مدت یک الی دو ساعت داخل یخچال قرار دهید تا طعم مواد جذب هم شود. پس از اینکه یک الی دو ساعت گذشت مواد لازم چیز برگر را روی آتش ذغال یا ماهیتابه ای که چرب کرده اید قرار دهید تا برشته شود

۳- سپس برگردانید تا طرف دیگر نیز برشته شود.

۴- در پایان پخت یک ورقه پنیر روی چیز برگر قرار دهید تا با حرارت آب شود.

۵-داخل نان همبرگر را با کاهو ، گوجه فرنگی ، خیارشور و … پر کنید و چیز برگر را  پس از آماده شدن روی آنها قرار دهید و  هر نوع سسی رو که خودتون دلتون میخواد روی چیزبرگر بزنید و چیزبرگرتون رو سرو کنید

( اگه بخواین میتونین از پنیر های دیگه ای هم تو درست کردن چیزبرگرتون استفاده کنین حتی میتونین اگه دلتون خواست پنیر رنده شده رو به مایه چیزبرگرتون اضافه کنین).

خب امیدوارم از این آموزش ها استفاده کنین و چیزبرگرهای خوشمزتون رو خودتون تو خونه درست کنین و ازشون لذت ببرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا