پوست و مو

سلامت پوست صورت | راهکارهایی برای حفظ شادابی و سلامت پوست

سلامت پوست صورت : چگونه پوستی شاداب و سالم داشته باشیم ؟ راه کارهای حفظ سلامت پوست صورت چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره پوست و مو ، راهکارهای حفظ سلامتی پوست در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

درباره پوست صورت

راههای حفظ سلامت پوست صورت

 

 

راه کارهایی برای حفظ سلامت پوست

تونر برای پوست های چرب

چند عدد گوجه فرنگی را با مخلوط کن به شکل پوره در آورید. از یک گلوله ی پنبه ای استفاده کرده و پوره ی گوجه فرنگی را روی پوست چهره بمالید. پانزده دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب گرم آبکشی نمایید. گوجه فرنگی حاوی اسیدهای جذب کننده ی چربی است و پوسته برداری طبیعی به شمار می آید.

 

مرطوب نمودن خطوط خواب

در صورت امکان از خوابیدن برروی چهره تان بپرهیزید. البته این کار موجب بر طرف شدن خطوط ایجاد شده بر روی چهره تان نمی شود اما از ایجاد چروک های جدید جلوگیری می کند. اگر زمانی که از خواب بر می خیزید یکی دو تا از این چروک های ناراحت کننده را روی صورتتان می بینید یک حوله ی بسیار گرم و نم دار را روی چهره ی خود قرار دهید و تا زمان سرد شدن آن صبر کنید. رطوبت موجود روی چهره تان را با باد ملایم سشوار خشک کنید.

 

مالش پوست بدن

یک پیمانه نمک دریا را با ۴/۳ پیمانه عرق نعنا مخلوط کنید تا خمیری بدست آید. هنگام دوش گرفتن این خمیر را بر روی پوست بدن خود بمالید تا پوستی درخشنده داشته باشید.

 

پوست ترک ترک شده

مقداری روغن بلسان یا ژله ی نفت را روی پوست دست و گوشه های ناخن بمالید و سپس به مدت یک شب دستکش نخی بدست کنید. برای سایر مناطق پوست نیز همین کار را انجام دهید و روی پوست گاز استریل قرار دهید. طراوات بخشیدن به چهره

 

۲/۱ پیمانه شیر نارگیل کنسرو شده را به مدت ۳۰ ثانیه درون ماکروفرگرم کنید. دو قاشق غذا خوری عسل را درون شیرنارگیل حل کنید. پوست را با این محلول خوب ماساژ دهید و اجازه دهید و به مدت ده دقیقه روی پوست بماند. پوست را با آب گرم آبکشی کنید. شیر نارگیل حاوی اسید لاکتیک است و عسل به پوست رطوبت می بخشد.

 

روشن کننده ی پوست روشن کننده ی پوست

یک عدد لیمو را دو نیم کرده و یک نیمه ی آن را روی تمام مناطق پوست بمالید. پنج دقیقه صبر کنید وسپس پوست را با آب گرم آبکشی نمایید.

 

براق نمودن پوست بدن

یک آناناس تازه را پوست گرفته و آن را به چهار قسمت ببرید. هنگام دوش گرفتن با برش های آناناس پوست بدن خود را ماساژ دهید. ماساژ را از شانه ها شروع کنید و تا پاها ادامه دهید. شستشوی پوستتان را با استفاده از یک شامپو بدن ملایم و آبکشی با آب گرم به پایان برسانید.

 

حافظ پوست

۲/۱ قاشق چای خوری روغن کودک را با میزان کافی بیکینگ پودر مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست آید. پوست چهره خود را با این خمیر ماساژ دهید و با آب ولرم آبکشی کنید. این نوع ماساژ پوست خسته را آرامش بخشیده و به آن درخشندگی می بخشد.

 

چروک ها

یک عدد قرص ویتامین C (قوی ترین قرصی که می توانید بیابید) را درون ۲/۱ قاشق چای خوری آب جوش حل کنید و اجازه دهید آب کمی خنک شود، تا حدی که پوست را نسوزاند. این محلول را به کمی کرم چشم اضافه کنید و آن را به ملایمت به زیر چشم و دور دهان بمالید. ویتامین C تنها آنتی اکسیدان موضعی است که می توانید مانع اکسیده شدن پوست گردد.

 

نکاتی کلیدی و مهم برای زیبایی پوست

زیبایی پوست، رابطه کاملا مستقیم با زیبایی ما دارد. در این قسمت از سایت دکتر سلام، به شما نکاتی کلیدی و مهم را برای زیبایی پوستتان می گوییم.

 

 

برای حفظ سلامت پوست چه کارهایی انجام دهیم

مقدمه ای درباره پوست

 

 

۱۴ نکته مهم و کلیدی که با رعایت آن ها پوستی زیبا و شفاف خواهید داشت.   

 

ضد آفتاب بزنید

بهترین راه برای حفظ پوست از چروک، لک و تیرگی، مالیدن ضدآفتابی با حداقل SPF 30 است. هر روز به اندازه یک قاشق غذاخوری روی پوستتان ضدآفتاب بزنید، سپس از منزل خارج شوید. به هنگام برگشت هم ضدآفتاب خود را تجدید کنید. حتی اگر با خودرو خودتان برمی گردید. در واقع باید هر دو ساعت یک بار ضدآفتاب زد.

 

اگر سیگار می کشید، ترک کنید

آیا به دلیل دیگری برای ترک سیگار نیاز دارید؟ حالا زمان آن رسیده است. زیرا سیگار کشیدن به شدت بر سلامتی و مخصوصاً ایجاد چین و چروک در پوستتان تأثیر دارد. هر ده سال سیگار کشیدن برابر است با ۲٫۵ سال پیر شدن.

 

از محصولاتی استفاده کنید که مناسب است برای پوستتان

استفاده از چیزهایی که برای نوع پوست شما نادرست است، یک اشتباه رایج است. حتماً با متخصص پوست و موی خود مشورت کنید.

 

خال های گوشتی را نادیده نگیرید

تحقیقی در مؤسسه ملی سرطان آمریکا نشان داده است که بیشتر موارد خال های گوشتی در زنان در سنین ۱۵ تا ۳۹ سالگی است. درسی که از این تحقیق می گیریم این است که یک بار در سال باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنیم و پزشک خال های گوشتی را معاینه کند. خودتان هم باید هر ماه این خودتان را معاینه کنید.

 

از لوازم آرایشی آلوده استفاده نکنید

استفاده از لوازم آرایشی آلوده به خصوص شات های آلوده موجب بسته شدن دریچه های پوست و آلوده شدن آنها به باکتری می شود. هر سه هفته یک بار شات ها را با شامپو بشویید و آبکشی کنید و یک شب بگذارید بماند تا خشک شود.

 

از صحبت کردن مداوم با تلف خودداری کنید

چسباندن چانه یا گونه به گوشی تلفن می تواند منجر به جوش های پوستی شود، حتی اگر گوشی شما تمیز و بدون باکتری باشد. چسباندن گوشی به پوست صورت موجب اصطکاک و انسداد و گرم شدن می شود و جوش بوجود می آورد.

 

از پاکسازی زیاد جلوگیری کنید

با آنکه پاکسازی حفره ها ریز و دریچه های پوست احساس خوبی به شما می دهد، ولی پاکسازی فراوان موجب تحریک تولید چربی و بدتر شدن جوش ها و پخش شدن باکتری ها می شود.

 

خواب و استراحت مناسب داشته باشید

کم خوابی موجب استرس و بدتر شدن همه ناراحتی های پوستی از جمله آکنه و اگزما می شود. خواب زمانی است که بدن آسیب های وارده را ترمیم می کند و خراب کردن این فرآیند موجب کند شدن برگشت سلولی می شود. و رسیدن خون به پوست را کاهش می دهد و پوستتان خراب می شود.

 

صورتتان را بشویید

آغشته کردن پوست صورت به مواد آرایشی در طول یک روز کامل و نشستن آن به هنگام شب، موجب پر شدن دریچه های پوست و ایجاد جوش و آکنه می شود. وقتی می خوابید دمای بدنتان کمی افزایش می یابد و هرچه روی پوستتان است می تواند کمی جذب شود. پس باید چیزهای خوبی روی پوستتان بمالید.

 

مواد غذایی بیهوده نخورید

خوردن اسنک ها و مواد غذایی بیهوده موجب افزایش قند خون و ترشح انسولین می شود. انسولین هورمون های چربی ساز را تحریک می کند و جوش درست می شود. هله هوله نخورید و ببینید که در حدود شش هفته آکنه های شما کاهش می یابند. در عوض چیزهایی مثل کره بادام زمینی، مغزهای خشک و آووکادو بخورید. اینها چربی های سالمی هستند که برای مو، پوست، ناخن و سوخت و ساز اساسی، مواد غذایی فراهم می کنند.

 

چشم هایتان را نادیده نگیرید

نه تنها پوست دور چشم بسیار نازک تر از پوست قسمت های دیگر بدن است، بلکه قربانی مشکلات بیشتری هم هست. اول از همه مالیدن چشم را کنار بگذارید. هر بار که چشم خود را می مالید ریسک پاره شدن رگ های خونی وجود دارد که موجب تیرگی، گرفتگی و ضخامت پوست دور چشم می شود. همیشه کرم ضدپیری به دور چشم خود بمالید.

 

جوش های صورت را نترکانید

با اینکه این کار وسوسه کننده است، ولی ترکاندن جوش فقط موجب مهاجرت باکتری ها به قسمت های عمیق تر پوست، تورم، عفونت و برجا ماندن اثر جوش می شود و عمر جوش دوبرابر می شود. روش درمان آن این است که شب ها پروکسید بنزوئیل ۲٫۵ درصد روی جوش ها بمالید و صبح این کار را تکرار کنید. سعی نکنید با شدت و سختی با جوش برخورد کنید.

 

ورزش کنید

نرمش موجب افزایش گردش خون به سمت پوست و درخشان شدن پوست می شود. همچنین تنش و استرس را کاهش داده و پوست بهتری برای شما به ارمغان می آورد. وقتی استرس دارید، سطح کورتیزول شما افزایش می یابد و روی پوستتان آکنه و وخامت های پوستی دیگری پدید می آورد. پس از نرمش و تمرین حتماً پوستتان را بشویید.

 

از برزه کردن پوست خودداری کنید

مواد برنزه ساز ممکن است ضرر زیادی نداشته باشند، ولی آفتاب مستقیم گرفتن موجب ضخامت پوست و تولید ملانین (تیره کننده پوست) می شود. هر رنگدانه ای که از اشعه UVA یا UVB تغییر می کند موجب پیری زودرس و افزایش احتمال سرطان پوست می شود. به هنگام برنزه کردن حتماً از ضدآفتاب با حداقل SPF 30 استفاده کنید.

با این نکات کلیدی که به شما گفتیم امیدواریم مطلب مفید واقع شود و پوستی زیباتر و شاداب تر داشته باشید

 

 

اطلاعات در مورد پوست

سلامت پوست صورت

 

سلامت پوست صورت | راهکارهایی برای حفظ شادابی و سلامت پوست

 

منبع : دکترسلام / مه شو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا