ازدواج و زناشویی

وفاداری در عشق | چگونه در زندگی مشترک وفادار باشیم ؟

وفاداری در عشق : چگونه در زندگی متعهد و وفادار باشیم ؟ راه های وفاداری در عشق چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره ازدواج و زناشویی ، راه های وفاداری در عشق در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

وفاداری چیست

متن زیبا درباره وفاداری ، وفاداری در عشق

 

 

وفاداری واقعی در زندگی مشترک یعنی …

چیزی که پیوند زناشویی بیشتر از هر چیزی به آن نیاز دارد، تعهد کامل نسبت به همدیگر است. یعنی شما نباید نگران باشید که مبادا همسرتان رفتاری خارج از تعهدی که به شما دارد داشته باشد یا او هم نباید نگران این باشد که ممکن است شما کاری بکنید که بر خلاف تعهدتان باشد. وفاداری در رابطه‌ی زناشویی فراتر از صرفا ارتباط برقرار نکردن با زن یا مردی دیگر است. وفاداری واقعی یعنی اینکه با همسرتان کاملا یکی و متحد شوید.

 

وفاداری یعنی با زن/مرد دیگری گرم نگیرید

هر گونه رفتاری که فراتر از یک تعامل ساده بین شما و فرد دیگری از جنس مقابل‌تان باشد، مصداق بی‌وفایی و خیانت است. شما می‌دانید که صرفا بی‌ضرر بودن این نوع ارتباط و تعامل با جنس مخالف، توجیه‌ کننده‌ی رفتار شما نیست.

 

وفاداری یعنی رابطه‌ی جنسی رضایت بخشی داشته باشید

وفادار بودن نسبت به همسرتان یعنی اینکه بتوانید نیازهای او را تامین کنید. البته زمان‌هایی وجود دارد که ممکن است نتوانید رابطه‌ی جنسی صد در صد موفقی داشته باشید و این کاملا طبیعی است، اما نباید اجازه بدهید این زمان‌ها، زیاد بشوند. وفاداری در زندگی مشترک یعنی تقویت پیوندتان با نزدیکی و صمیمیتی که خاص رابطه‌ی شما دو نفر باشد.

 

وفاداری یعنی در مورد همسرتان بد صحبت نکنید

به عنوان یک دوست وفادار حتما اجازه نمی‌دهید کسی در مورد دوست‌تان بد حرف بزند و شما هم پشت سر او حرف ناخوشایندی نمی‌زنید. در زندگی زناشویی هم باید در مورد همسرتان و پشت سر او، از هر گونه کلام منفی خودداری کنید. وفاداری یعنی اینکه تحت هر شرایطی پشت سر همسرتان خوب حرف بزنید. اگر مشکلی دارید که باید آن را مطرح کنید، فقط با همسرتان و در خلوت خودتان این کار را بکنید.

 

وفاداری یعنی رازهای ‌تان را فقط با همسرتان در میان بگذارید

شما زندگی مشترکی با همسرتان دارید، بنابراین او تنها کسی است که باید روح مشترک با او پیدا کنید. اگر نیاز به شانه‌هایی برای گریه کردن دارید، بگذارید همسرتان تکیه گاه شما باشد. درست است که شما بیرون از خانه هم یک سیستم حمایتی از دوستان دارید، اما نباید رازهای‌تان را فقط با همسرتان در میان بگذارید.

 

وفاداری یعنی رازدار همسرتان باشید

وفادار بودن نسبت به همسر یعنی رازدار او بودن. شما باید بدانید رازهای‌ همسرتان مانند رازهای خود شما هستند و نباید این مسائل را با کس دیگری مطرح کنید.

 

وفاداری یعنی چیزی برای پنهان کردن از همسرتان نداشته باشید

 

شما نباید نیاز به این پیدا کنید که ایمیل‌ها، پیام‌ها و … را از همسرتان مخفی کنید. وفادار بودن یعنی در غیاب همسرتان هرگز چیزی به کسی نگویید یا کاری نکنید که اگر او ببیند آزرده و ناراحت می‌شود.

 

وفاداری یعنی با جنس مخالف ارتباطی برقرار نکنید که رابطه‌ی زناشویی‌تان را تحت تاثیر قرار بدهد

 

اگر با کسی از جنس مخالف ملاقات دو نفره‌ای داشته باشید که احتمال عمیق‌تر شدن رابطه وجود دارد، یعنی بی‌وفایی به همسرتان. وفاداری یعنی اجتناب از هر رابطه‌ای که می‌تواند رابطه‌ی شما و همسرتان را تحت الشعاع قرار بدهد.

 

 

جملات وفاداری

وفاداری شعر

 

 

وفاداری یعنی هیچ کسی را به همسرتان ترجیح ندهید

زندگی شما پُر از افراد مهم و دوست داشتنی است، اما هیچ کس را نباید به همسرتان ترجیح بدهید. فرقی نمی‌کند پدر و مادرتان باشند یا فرزندتان و یا رئیس‌تان، همسر شما باید مقدم بر همه باشد. وفاداری با تمام وجود یعنی همسرتان الویت صد در صد شما باشد.

 

وفاداری در ازدواج

بعضی ها از همان دوران نامزدی یا عقد نمی دانند که چطور باید مرز دنیای مجردی و متاهلی را پیدا کنند و همین باعث می شود حد و مرز روابط شان را گم کنند. چطور؟ مثلا فردی که تا پیش از این دوستان و همکاران و معاشران زیادی داشته، حالا نمی داند باید کدام یک از این روابط را تعدیل کند و کدام را حفظ کند.

 

داشتن برخی روابط با این که برای شما معنای عاطفی و عاشقانه ای ندارند اما ممکن است برای نامزد یا همسرتان حساسیت برانگیز باشد و این دامی است که خیلی از زوج های تازه کار در آن می افتند و وفاداری در ازدواج از بین می رود.

 

آیا راهی برای وفاداری در ازدواج وجود دارد؟ این توصیه های اساسی را به خصوص در اولین روزهای زندگی دست کم نگیرید.

 

۱- زمانی که ازدواج می‌کنید مطمئن باشید همسرتان تنها فردی است که باید نیازهای احساسی، حمایتی، مادی و جنسی‌تان را برطرف کند. وفاداری به همسر مهم ترین رکن یک زندگی است و اگر عشق، اعتماد و احساسات شما به‌اندازه کافی قوی باشد، می‌توانید روابط دیگرتان را مدیریت کنید.

 

۲- این واقعیت را بپذیرید که شما دیگر مجرد نیستید، بلکه ازدواج‌کرده‌اید و مسئولیت دارید که به پیمان زناشویی‌ تان احترام بگذارید. ازدواجتان را از هیچ‌کس پنهان نکنید. به همکاران و دوستانتان بگویید که زندگی مشترکِ شادی دارید و در هر فرصت مناسبی، همسرتان را با خودتان همراه کنید.

 

۳- یکی از تمرین وفاداری در ازدواج این است که به جنس مخالف خود هیچ فرصتی ندهید که از طرز نگاه، رفتار یا حرف‌هایتان گمان کند که به او احساسی دارید. وقتی با فردی که همسرتان نیست، خیلی خودمانی حرف می‌زنید و رفتار می‌کنید به یاد داشته باشید که به نحوی در حال خیانت هستید یا باب آن را باز کرده اید.

 

۴- یکی از راه های وفاداری به همسر این است که خودتان را در شرایطی قرار ندهید که در مکانی نامناسب با جنس مخالف تنها بمانید. چنین شرایطی می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد و همسرتان را دلخور کند یا باعث شود مورد سوءاستفاده قرار بگیرید.

 

۵- اگر کسی به هر نحوی می‌خواهد با شما ارتباط صمیمانه برقرار کند، به او بگویید هیچ علاقه‌ای به چنین روابطی ندارید، چون ازدواج‌کرده‌اید وزندگی شادی دارید و درواقع عاشق همسرتان هستید.این نشانه ی وفاداری در ازدواج است باید خیلی محکم و قاطعانه عمل کنید و احتمال ایجاد هرگونه ارتباطی را با او از بین ببرید.

 

۶- همیشه همسرتان را از اتفاق‌هایی که در زندگی‌تان می‌افتد، مطلع کنید. صادق باشید و آنچه را که احساس می‌کنید باید همسرتان بداند، از او پنهان نکنید این باعث محکم تر شدن پیمان زناشویی شما می شود.

 

۷- همسرتان را در اولویت قرار دهید. ازدواج موفق موفق به‌طور اتفاقی رخ نمی‌دهد، بلکه باید رسیدن به آن تلاش کنید؛ به‌ویژه وقتی زوجین درگیر کار و مسئولیت‌های خانه هستند، رعایت این نکات بسیار مهم به شمار می‌آید؛ اما اولویت با همسر و نیازهای اوست.

 

۸- درباره مشکلاتی که با همسر خوددارید، با جنس مخالف صحبت نکنید. مسایل شما باید میان خودتان دو نفر حل شود.این تمرین وفاداری در ازدواج است. هر نوع درد دل کردن، چاره جویی کردن و صحبت با جنس مخالف در این رابطه می تواند خطری برای ارتباط شما با همسرتان به حساب بیاید.

 

۹- برای وفاداری در ازدواج همسرتان را در جمع های دوستانه وارد کنید. چه لزومی دارد که بعد از ازدواج همچنان به صورت مجردی به جمع های دوستانه ای بروید که قبلا می رفتید؟ به ویژه اگر بقیه دوستانتان با همسرانشان به این جمع ها می آیند یا با ترکیب دوستانتان به گونه ای است که از هر دو جنس در آن حضور دارند.

 

۱۰- اطمینان همسرتان را جلب کنید. مرزهایتان را تا حد ممکن باز بگذارید واجازه دهید هر تردیدی پیدا کرد، به یقین برسد. اس ام اس ها، ایمیل ها یا تماس های مخفیانه نداشته باشید و همه چیز را مقابل یکدیگر و خیلی عادی انجام دهید تا وفاداری در ازدواج را به همسر خود ثابت کنید.

 

 

معنی وفاداری

چگونه وفادار باشیم ؟

وفاداری در عشق | چگونه در زندگی مشترک وفادار باشیم ؟

 

منبع:نوعروس/تبیان / بیتوته / برترین ها

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا