فناوری

۳ پیشنهاد برای فروش خودرو کارکرده شاسی بلند

یکی از مسائلی که این روزها به طور محسوسی در تمامی اقتصاد کشور ما دیده می‌شود، مساله تورم است. البته این مسئله به بازار خودرو نیز سرایت داشته و از آغاز سال ۹۹ تاکنون شاهد افزایش شدید قیمت خودرو بودیم. هرچند طی چند روز گذشته کاهش چند درصدی در قیمت خودرو مشاهده شده است، اما به‌هرحال قیمت‌ها هنوز هم خیلی بالا هستند و همین مسئله باعث می‌شود که خانواده‌ها به جای خرید خودرو صفر کیلومتر به سمت کار کرده سوق پیدا کنند. درنتیجه فروش خودرو کارکرده دارای بازار گرم‌تری نسبت به نوع صفر کیلومتر است.

مسئله دیگر در رونق یافتن بازار فروش خودرو کارکرده مسئله تحریم‌ها و فروش خودروسازان خارجی است که درنتیجه آن خودروهای صفر کیلومتر شرکت‌هایی مثل تویوتا در ایران عرضه نمی‌شود و فقط فروش خودرو کارکرده این خودروسازان را می‌بینیم. ما در این نوشتار درباره چهار خودرو شاسی بلند پرفروش و محبوب اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

تیگو ۷

شرکت خودروسازی چینی چری اولین بار با ارائه و معرفی تیگو ۵ در سری کراس اورهای خانواده تیگو در ایران مورد توجه قرار گرفت. خودرو تیگو ۵ نیز با توجه به خصوصیاتی که داشت، مورد استقبال خریداران ایرانی قرار گرفت. به همین دلیل با ورود تیگو ۷ در سال ۱۳۹۶ که توسط مدیران خودرو عرضه شده بود، مورد استقبال قرار گرفته و فروش خوبی را رقم زد.

چری تیگو ۷ از نظر امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی و فنی در شرایط خوبی قرار دارد. همچنین نمای ظاهری زیبا و طراحی مدرن کابین خودرو باعث جلب توجه ایرانیان شده است. حداکثر سرعت چری تیگو ۷ حدود ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است و موتور ۴ سیلندری این شاسی بلند چینی توان تولید قدرتی معادل ۱۴۷ اسب بخار دارد. میزان مصرف سوخت تیگو۷ ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که با توجه به حجم این شاسی‌بلند، مصرفی کم و اقتصادی است.

چری تیگو ۷ در سری مدل سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ در ایران موجود است. همچنین قیمت چری تیگو ۷ در مدل سال ۱۳۹۶ حدود ۶۶۰ میلیون تومان است. قیمت مدل سال ۹۷ معادل ۷۰۰ میلیون است و مدل ۹۸ این خودرو با قیمت ۷۶۰ میلیون معامله می‌شود. اما اگر قصد خرید چری تیگو مدل ۹۹ داشته باشید، باید مبلغی معادل ۸۴۰ میلیون تومان بپردازید.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید افزایش قیمت چری تیگو ۷ به نسبت سایر کراس اوورهای چینی نسبتاً تند و شدید است. علت این موضوع را باید در امکانات رفاهی ایمنی و فنی مناسب این خودرو و همچنین طراحی زیبا و مدرن آن دانست.

تیگو ۵

C:\Users\electron\Documents\1497247749786.jpg

کراس اوور شهری تیگو ۵ محصول شرکت چری است که از سال ۱۳۹۵ تا به امروز در دو نسخه تولید شده و در بازار ایران عرضه می‌شود. نسخه فیس لیفت این خودرو دارای امکانات بیشتری است و البته چهره زیباتر و طراحی بهتری دارد. این خودرو که در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه گوانگژو معرفی شده است، امروز در جاده‌های ایران هواداران زیادی دارد. پیشرانه این خودرو چهار سیلندری قدرتی معادل ۱۳۹ اسب بخار دارد و حداکثر سرعت آن ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت است.

در سال ۱۳۹۵ نسخه فیس لیفت خودرو با تغییراتی در ظاهر کلی خودرو مانند درب صندوق عقب و چراغ‌های جلو به بازار آمد. اما در سال ۱۳۹۷ دوباره فیس ‌لیفت روی خودرو صورت گرفت و این بار امکانات رفاهی خودرو نیز تغییرات محسوسی داشت.

قیمت چری تیگو ۵ مدل ۹۹ امروز ۶۵۰ میلیون تومان است درحالی‌که مدل ۹۸ همین خودرو قیمتی معادل ۶۰۰ میلیون دارد.

بی وای دی S6

خودرو بی وای دی اس ۶ در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودروی گوانگژو معرفی شد و در سال ۲۰۱۱ عرضه آن در بازارهای جهانی آغاز گردید. البته این خودرو در سال ۱۳۹۵ توسط شرکت کارمانیا وارد ایران شد و مونتاژ و عرضه آن تا به سال ۱۳۹۸ ادامه داشت.

بی وای دی S6 از نظر طراحی اتاق شباهت بسیار زیادی به لکسوس RX مدل قدیمی دارد و دقیقا از همان سبک و سیاق تقلید کرده است. همچنین این خودرو چینی توانسته پنج ستاره ایمنی موسسه تست تصادف چین را کسب کند. بی وای دی S6 که اولین شاسی بلند تولیدی شرکت بی وای دی است، در همان سال اول عرضه خود در چین توانست فروش بالایی را به خود اختصاص دهد. تا جایی که لقب شاسی بلند سال را در کشور چین از آن خود کرد.

موتور ۴ سیلندر بی وای دی S6 توان تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل ۲۲۹ نیوتن متر دارد. البته از نقاط ضعف این شاسی بلند چینی می‌توان به خدمات پس از فروش ضعیف آن اشاره کرد. همچنین در بازار دست دوم کمی سخت به فروش می‌رسد.

فروش خودرو کارکرده، راحتتر از آب خوردن

برای فروش خودرو کارکرده خود بدون دردسر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهتر است به وب سایت همراه مکانیک در آدرس hamrah-mechanic.com/cars-for-sale سری بزنید. با استفاده از وب سایت همراه مکانیک می‌توانید به‌راحتی درخواست فروش خودروی خود را ثبت نمایید. پس از ثبت درخواست فروش خودرو توسط شما در وب سایت همراه مکانیک، کارشناسان این شرکت با شما تماس گرفته و در اولین موقعیت زمانی در محله شما برای کارشناسی خودرو حاضر خواهند شد. فرصت را از دست ندهید و همین حالا وارد سایت همراه مکانیک شوید و درخواست خود را ثبت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا