آموزش شیرینی پزی و دسر

طرز تهیه چند مدل بستنی ژله ای

طرز تهیه بستنی ژله ای 

دست کردن بستنی ژله ای یا همان ژله بستنی کار خیلی سختی نیست ، فقط کافی درست کردن این مدل ژله رو یاد بگیرین ، به همین صورت درست کردن دسر های ژله ای دیگه هم براتون آسون میشه ، ژله رولی، ژله خرده شیشه و ژله ی قالبی خوش رنگ هم با مدل ژله بستنی هم درست میشه، امروز با آموزش طرز تهیه ی ژله بستنی اومدیم ، امیدوارم براوت مفید باشه .

طرز تهیه تارت میوه ای را هم بخوانید

طرز تهیه ژله بستنی تصویری

طرز تهیه دسر ڪیوی

ڪیوی متوسط ۱۰؛؛؛۱۲ تا
شڪر نصف لیوان
آب نصف لیوان
ژلاتین ۱ ق چ
ژله آلوئه ورا ۲ بسته
خامه قنادی زده شده یا بستنی ۴ ق غ

ڪیوی رو پوست گرفته حلقه میڪنیم همراه آب و شڪر روی حرارت متوسط ۱۰ دقیقه می‌پزیم وقتی سرد شد توی مخلوط ڪن ریخته تا دوره بشه
ژله و ژلاتین رو با ۳ لیوان آبجوش بنماری میڪنیم تا ڪاملا حل و شفاف بشه بستنی یا خامه رو اضافه و خوب هم می‌زنیم
حالا ڪیوی رو هم اضافه ڪرده همه مواد رو مخلوط میڪنیم قالب رو خیلی ڪم چرب و مایه رو داخلش میریزیم میزاریم یخچال ۳؛؛؛۴ ساعت بمونه سفت بشه من صبح گذاشتم تا عصر
پ ن: ب جای ۲ لیوان آبجوش و ۲ لیوان آب سرد من از ۳ لیوان آبجوش استفاده ڪردم تا ژله خوشمزه تر و سفت تری داشته باشم
پ ن: میتونین بستنی یا خامه رو حذف ڪنین ولی ب نظرم با خامه یا بستنی خوشمزه تره
پ ن_ ۱ قطره رنگ ژله ای سبز بهش اضافه ڪردم
برای قسمت سفید هم می تونید ژله شیر یا بستنی درست ڪنید.

طرز تهیه ژله بستنی تصویری

ژله بستنی مغزدار

برای درست ڪردنش هر بسته ژله رو با یڪ لیوان آب جوش مخلوط ڪرده و روی حرارت ڪتری قرار میدیم. بعد نصف لیوان آب سرد اضافه میڪنیم. ڪنار میزاریم تا ڪاملا خنڪ بشه و بعد نصف لیوان بستنی ڪه ڪاملا آب شده و همدما با محیط، بهش اضافه ڪرده و هم میزنیم. داخل قالب هامون ریخته و سه چهارم قالب ها رو پر میڪنیم و داخل یخچال قرار میدیم. وقتی ژله بستنی ڪامل بست با قالب ڪوچڪی وسطش رو خالی ڪرده و دنت یا هر مغزی دیگه ای ڪه خواستیم میریزیم . ڪمی داخل یخچال میزاریم تا فیڪس بشه و بعد مابقی ژله بستنی رو روش میریزیم

ژله بستنی

مواد لازم

پودر ژله ۲ بسته
پودر ژلاتین ۲ قاشق چای خوری
شڪر ۲ قاشق چای خوری
آب جوش ۲ لیوان
آب سرد ۱ لیوان
شیر یا بستنی ۱ لیوان
برش های میوه به مقدار لازم

طرز تهیه

قالب ژله را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا سرد شود ؛ برای تهیه این دسر به دو نوع ژله نیاز دارید و هر ژله را باید جداگانه اماده ڪنید.
۱ قاشق چای خوری پودر ژلاتین و ۱ قاشق چای خوری شڪر را به همراه یڪ بسته پودر ژله درون یڪ لیوان اب جوش بریزید و خوب مخلوط ڪنید تا مایع شفاف شود سپس یڪ لیوان اب سرد به ان اضافه نمائید.
میوه ها را خرد ڪنید و ڪف قالب قرار دهید سپس ژله ای ڪه اماده ڪرده اید روی میوه ها بریزید سپس ژله به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید.
بسته دوم پودر ژله را باز ڪنید و داخل ڪاسه با ۱ قاشق چای خوری پودر ژلاتین ، ۱ قاشق چای خوری شڪر و یڪ لیوان آب جوش مخلوط ڪنید و هم بزنید تا شفاف شود سپس ۱ لیوان شیر سرد یا بستنی نرم شده ( بستنی را هم بزنید تا نرم شود ) به ژله اضافه ڪنید.
پس از اینڪه ژله خودش را گرفت از فریزر خارج ڪنید و ژله دوم را روی ان بریزید ؛ ظرف را ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا ژله دوم نیز بسته شده و اماده سرو شود ؛ برای سرو ابتدا قالب ژله را برای چند ثانیه درون ظرف اب جوش فرو ببرید و بلافاصله درون بشقاب سرو برگردانید.

نڪته

پودر ژلاتین برای این مورد استفاده قرار میگیرد ڪه وجود میوه درون ژله مانع از بستن شدن ژله نشود و همچنین ژله سریع تر اماده و بسته شود.
قبل از ریختن لایه دوم باید از استحڪام ژله زیرین مطمئن شوید تا ژله ها باهم ترڪیب نشوند ، برای داشتن ژله بدون رنگ از پودر ژله آلوورا استفاده ڪنید.

ژله بستنی لیوانی مجلسی

‌ژله بستنی و تخم شربتی

مواد لازم

تخم شربتی ۲ قاشق غذاخوری .
پودر ژله ۱ بسته .
بستنی ۲ لیوان .
فالوده و پسته مقدار لازم

طرز تهیه

تخم شربتی را داخل ڪاسه ای بریزید و به آن آب اضافه ڪنید ؛ پس از ۱۰ دقیقه دانه ها خیس خورده و لعاب دار میشوند ، در این مرحله باید تخم شربتی ها را از آب جدا ڪنید ( این روش برای تمیز شدن تخم شربتی است تا شن های ریز و خاشاڪ از تخم شربتی جدا شوند ، این مرحله را ۲ بار دیگر تڪرار ڪنید ).
پودر ژله را داخل ڪاسه ای بریزید و به آن ۱ لیوان آب جوش اضافه ڪنید ، مخلوط ڪنید تا شفاف شود سپس ۱ لیوان آب سرد به آن اضافه ڪنید ؛ نصف ژله را داخل ڪاسه ای بریزید و نصف دیگر را داخل لیوان های سرو بریزید ( حدود ۱/۴ هر لیوان ) سپس ظرف ها را داخل یخچال قرار دهید تا ژله ها بسته شوند.
پس از اینڪه ژله ها بسته شد لیوان های سرو را از یخچال خارج ڪنید ، ژله داخل ڪاسه را با قاشق خرد ڪنید.
۱ لیوان بستنی را با ژله خرد شده و مقداری فالوده مخلوط ڪنید و داخل لیوان بریزید
۱ لیوان بستنی دیگر را با تخم شربتی مخلوط ڪنید و روی ژله بستنی بریزید ، در انتهای ڪار روی دسر را با خلال پسته تزیین و سرو ڪنید.

زیباترین ژله بستنی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا