آموزش آشپزی

طرز تهیه انواع قارچ پلو

 قارچ پلو

قارچ پلو یه غذای جدید و خوشمزه که یه تنوع عالی برای غذاهاست ، این غذا علاوه بر این اینکه کار خانومای تو خونه رو راحت میکنه که یه تنوع به غذاهای تکراری تو خونه میدن … امروز دغدغه ی بسیاری از خانواده ها درست کردن غذای کم هزینه و به صرفه ست ، امروز با آموزش طرز تهیه  ی این غذای خوشمزه و فوت و فن های آن میتونید غذای خوشمزه و جا افتاده ای درست کنید.

دستور پخت سوپ بلغور را هم بخوانید

خورشت قارچ

طرز تهیه ته چین مرغ و قارچ با پلوپز

مواد اولیه 

برنج ۳ پیمانه
ماست ۱ لیوان
زرده تخم مرغ ۳ عدد
زعفران دم ڪرده ۳ قاشق غذاخوری
نمڪ فلفل زردچوبه دارچین به مقدار لازم
قارچ خرد شده ۱۰۰ گرم
مرغ ۲ تڪه
زرشڪ ۱/۳پیمانه
روغن مایع نصف لیوان
پیاز ڪوچڪ ۱ عدد

طرز تهیه

ابتدا مرغ را با ڪمی آب وپیاز ونمڪ وزرد چوبه میپزیم.زرشڪ را هم از قبل پاڪ ڪرده وبا آب سرد شسته ودر ڪمی روغن وزعفران وشڪر تفت میدهیم ودر اخر تفت دادن ڪمی گلاب اضافه میڪنییم(گلاب عطر فوقالعاده ای به زرشڪ میدهد)
قارچ رو هم شسته اسلایس ڪرده ودر تابه به حرارت زیاد تفت میدهیم ڪمی ابلیمو زده تا سیاه نشه.مرغ پخته شده اگر با ڪمی رب باشه خیلی بهتره پس به مرغ در حال پخت ڪمی رب هم اضافه ڪنید.وقتی ڪاملا پخت وخیلی ڪم آب شد (حدود نصف لیوان آب ڪافیه )مرع را از ظرف در اورده وریش ریش میڪنیم وبه قارچ و
زرشڪ اضافه میڪنیم.
برنج رو از قبل خیس ڪرده وابڪش میڪنیم بهتره ڪه برنج رو ڪمی زنده برداریم.
تخم مرعها رو خوب زده ودارچین ونمڪ وفلفل اصافه میڪنیم وماست وروغن مایه وزعفرون.
در اخر برنج رو اضافه ڪنید.وخوب مخلوط ڪنید.
ڪف دیگ پلوپز را چرب ڪرده(البته از چرب ڪردن گذشته روغن بریزید)نیمی از مایه برنج رو داخل دیگ پلوپز میریزیم وبا پشت قاشق فشار میدهیم تا منسجم بشه.بعد از مواد مرغ روی برنج ریخته وڪمی از آب مرع رو روی مواد بریزید.باقی برنج رو میریزیم.روغن روی سطح برنج ریخته وپلوپز را به برق میزنیم بدون دمڪنی حدودا ۱ ساعت.(درجه پلوپزها با هم فرق داره من روی سومین ته دیگ درحه رو تنظیم ڪردم و۱ ساعت)
ته چین بعد از ۱ساعت آماده میشه ومیتونید با هر موادی ڪه دوست دارید تزیین ڪنید.

قارچ پلو ساناز مینایی

خورش قارچ و مرغ با پلو

مواد لازم

فیله مرغ خرد شده سیصد گرم
قارچ ڪوچڪ خردشده چهارصد گرم
نمڪ و فلفل وادویه
فلفل دلمه ای یڪ عدد ڪوچڪ(دخترم دوست نداره من استفاده نڪردم)
پیاز یڪ عدد خلالی
زعفرون مقداری

طرز تهیه

پیاز را سرخ ڪرده ومرغ را بهمراه یڪ قاشق زعفران اضافه ڪرده و تفت دهید نمڪ و فلفل و ادویه رو اضافه ڪرده و تفت دهید وبعد یڪ لیوان و نیم آب اضافه ڪنید اجازه دهید بپزه
قارچ را با ڪمی آب لیمومخلوط ودرڪره و روغن مایع تفت دهید.
در بیست دقیقه ی آخر فلفل دلمه ای نگینی و قارچ رو به مرغ اضافه میڪنیم میگذاریم بپزه و جا بیفته.

پلو مرغ و قارچ

مواد لازم

ران مرغ تڪه تڪه شده ۹۰۰ گرم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ ۱ عدد
آویشن به مقدار ڪافی
نمڪ به مقدار ڪافی
فلفل به مقدار ڪافی
برنج دانه بلند ۲ پیمانه
قارچ خرد شده ۲۰۰ گرم
عصاره مرغ ۴ پیمانه
ڪره ۳ قاشق غذاخوری
نخود فرنگی ۱ پیمانه
سیر ۲ حبه ڪوچڪ
جعفری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پلو مرغ با قارچ :

پلو مرغ و قارچ غذایی سالم و مقوی است ڪه رنگ و آب زیبایی هم دارد. پلو مرغ و قارچ را می توانید با نخود فرنگی و قارچ سرخ شده تزیین ڪنید و همراه با ماست یا سالاد فصل سرو نمایید. این پلو خوشمزه و رنگی همچنین انتخاب مناسبی برای سرو در مهمانی های ڪوچڪ است.
تڪه های مرغ را در یڪ سینی فر قرار دهید و طبق سلیقه خود مقداری نمڪ و فلفل روی آنها بپاشید. سینی مرغ را ڪنار بگذارید. فر را روشن ڪنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید.
روغن زیتون را در قابلمه ای ریخته و روی شعله نسبتاً زیاد گاز قرار دهید. پیاز را خرد ڪنید و داخل قابلمه بریزید. به تفت دادن ادامه دهید تا پیازها به رنگ قهوه ای روشن درآیند (۸ تا ۱۰ دقیقه)، سپس ڪمی نمڪ و روغن اضافه ڪنید. مرغ ها را به پیاز اضافه ڪنید. ڪمی آویشن اضافه ڪنید و ۲ دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید.
۱ پیمانه آب به قابلمه اضافه ڪنید و حدود ۵ دقیقه صبر ڪنید تا نیمی از آب بخار شود.
برنج و مشتی از قارچ را اضافه ڪنید و هم بزنید (بیشتر قارچ را برای تزیین نگه دارید). سپس عصاره مرغ را اضافه ڪنید و به پخت ادامه دهید تا مایع شروع به قل زدن ڪند. طعم مایع را بچشید و اگر نیاز دارد ڪمی نمڪ و فلفل اضافه ڪنید.
در قابلمه را بگذارید و ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط به طبخ ادامه دهید. در آخر قابلمه را از روی گاز بردارید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. پس از خارج ڪردن قابلمه از فر، ۱۰ دقیقه صبر ڪنید تا پلو مرغ و قارچ ڪمی خنڪ شود.
در طول مدتی ڪه پلو در فر قرار دارد، قارچ های باقی مانده را تفت بدهید: تابه را روی شعله متوسط قرار دهید و ڪره را در آن آب ڪنید. سپس قارچ ها را همراه با نمڪ و فلفل اضافه ڪنید و هم بزنید تا زمانی ڪه قارچ نرم و قهوه ای رنگ شود. این ڪار حدوداً ۵ تا ۷ دقیقه طول می ڪشد. اگر مایل هستید در پلو از نخودفرنگی استفاده ڪنید، در این مرحله نخودها را اضافه ڪنید. شعله را خاموش ڪنید. آویشن، سیر له شده و جعفری را روی پلو مرغ و قارچ تهیه شده بپاشید.
پلو مرغ و قارچ را با چنگال از هم باز ڪنید، در ظرف سرو بریزید و سطح آن را با قارچ های تفت داده شده تزیین ڪنید.
نڪته: از نخودفرنگی فریز شده استفاده ڪنید وقبلاز مصرف آن را به مدت ۲ دقیقه در آب و نمڪ بپزید.
برای: ۸ نفر
حاضر است در : ۸۰ دقیقه

قارچ پلو با نی نی سایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا