آموزش آشپزی

طرز تهیه کوکو سبزی

طرز تهیه ی کوکو سبزی

امروز با آموزش طرز تهیه ی یه کوکوی خوشمزه و برطرفدار اومدیم ، کوکو سبزی یکی از کوکو های خوشمزه بین خانواده های ایرانی است ، طرز تهیه ی این کوکو خیلی آسونه و خیلی غذای کم هزینه ست . این غذا خیلی سریع حاظر میشه ، اگه تو فریز سبزی آماده هم داشته باشی ، تو مواقع عجله ای راحت میتونید این غذا رو تهیه کنید.

کوکو سبزی دو نفره

طرز تهیه کوکو سبزی با گردو و زرشک

مواد لازم

سبزی ( تره ، جعفری ، شوید ، گشنیز ) ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
شیر ۱ ق غ
مخلوط زرشک و مغز گردو ۱/۲ لیوان
بکینگ پودر ۱/۲ ق چ
نمک و فلفل به مقدار لازم
زعفران دمکرده ۱ ق غ

طرز تهیه 

سبزی ها را بشویید و بگذارید تا خشک شوند؛ سپس ریز و یکدست خرد کنید ( پیشنهاد میشود سبزی ها را پیش از استفاده در مایه کوکو کمی سرخ کنید تا کوکوی برشته تر و تردتری داشته باشید )

داخل کاسه ای تخم مرغ ها را بشکنید و خوب هم بزنید تا کف کنند. سپس سبزی های خرد شده ، بکینگ پودر ، زعفران،شیر ، (زرشک ، مغز گردو در صورت نیاز)نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوب مخلوط شوند.

داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس مایه کوکو را داخل تابه بریزید و پخش کنید و در تابه را بگذارید. حرارت را برای چند ثانیه زیاد کنید تا مواد خودشان را بگیرند، سپس حرارت را ملایم کنید تا یک روی کوکو سرخ شود. وقتی یک روی کوکو سرخ شد کوکو را برگردانید تا روی دیگر کوکو هم برشته شود.

استفاده از زرشک و مغز گردو بنابر سلیقه میباشد و اجباری نیست ، حتی میتوانید از یکی از این مواد در کوکو سبزی استفاده نمائید.

استفاده از ۱ قاشق شیر در انواع کوکو و کتلت باعث میشود مواد انسجام بیشتری داشته باشند و موقع سرخ کردن وا نروند. استفاده از بکینگ پودر نیز موجب میشود مواد کوکو هنگام سرخ شدن نچسبند و شل نشوند و پف کوکو نیز بیشتر شود.

 

طرز تهیه کوکو سبزی با گردو و زرشک

 

سبزی کوکو (تره، جعفری، شوید، گشنیز ، روی هم نیم کیلو) را بعد از شستن کنار بگذارید تا کاملا خشک شود . سبزی کوکو می بایست از سبزی پلویی ریزتر خرد شود وقتی سبزی ابش کاملا گرفته شد در یک پیاله کوچک دو عدد تخم مرغ کامل را یکی یکی شکسته و پس از اطمینان از سالم بودن آنها ظرف مناسبی تهیه کرده و سبزی و یک ق.غ آرد و تخم مرغها را در آن خوب مخلوط نمایید تا خوب پف نماید

بعد نمک ، فلفل ،زرد چوبه را به مواد اضافه نمایید . در صورت تمایل از نصف فنجان مخلوط زرشک و مغز گردو هم داخل مواد استفاده کنید . و در آخر یک قاشق غذا خوری شیر را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یک دست شوند .

سپس روغن مخصوص سرخ کردنی را در تابه بریزید و بگذارید کاملاً داغ شود، در غیر این صورت کوکو به تابه می چسبد و موقع برگرداندن خرد می شود .

بعد مواد را آهسته داخل تابه بریزید و کف تابه پخش کنید و با پشت قاشق آنرا صاف نموده و درب تابه را بگذارید تا کوکو مغز پخت شود . حرارت را ابتدا کمی زیاد کنید تا مواد خودشان را بگیرند و بعد زیر تابه را کم کنید تا روی مواد کاملا برشته شود ( حدود ۱۵ دقیقه)

چطور کوکو سبزی پف میکند

طرز تهیه کوکو سبزی با نان باگت

 

مواد لازم

فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
سبزی (کوکوی ریز شده) ۱۰۰ گرم
آرد سیب زمینی ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
آب ۱ پنجم لیوان
نان باگت ۱ عدد
روغن به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا در ظرفی مناسب آرد سیب زمینی ، آب، تخم مرغ و پیاز رنده شده را با هم مخلوط کرده و خوب هم میزنیم تا یکدست شود. سبزی کوکو و نمک و فلفل را به آن می افزاییم و بازهم میزنیم. سعی کنید موادتان را آنقدر بزنید تا مخلوط یکدست و یک رنگی داشته باشید.
روغن را در تابه ای می ریزیم و داغ می کنیم.نان باگت را به صورت حلقه های ۲تا ۳ سانتی متری برش می زنیم و وسط آن را خالی میکنیم. حلقه های نان باگت را در روغن می چینیم و با قاشق از مواد کوکو داخل آنها می ریزیم. بعد از این که یکطرف کوکو سرخ شد پشت و رو می کنیم.

طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه

مواد لازم

سبزی کوکو(۴۰۰گرم تره شوید ونعناع )
تخم مرغ۴عدد
ارد۳ق غ سر پر
نمک وادویه وزردچوبه
پکینگ پودر ۱ق چ
زرشک
گردو خوردشده

طرز تهیه کوکو سبزی

سبزی رو ریز خورد کردم وتخم مرغ و ادویه ونمک رو اضافه کرده مخلوط کردم
ارد وپکینگ پودر رو اضافه کردم وگردو وزرشک روهم ریختم وهمه مواد رو خوب مخلوط کردم
تو ماهیتابه که روغن داره وداغه مواد کوکو رو ریختم

البته من تو قالب ریختم قالب رو چرب کردم وتو ماهیتابه که روغن ریختیم گذاشتم تا قالب خوب داغ بشه وبعد مواد کوکو رو ریختم و گذاشتم خوب سرخ بشه و راحت از قالب جدا میشه و قالب رو خارج کردم و کوکو رو برگردوندم تا طرف دیگه هم سرخ بشه.

ععلت وا رفتن کوکو سبزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا