دوران بارداری

تاثیر فولیک اسید بر جنین | فواید مصرف اسید فولیک در دوران بارداری

تاثیر مصرف فولیک اسید در دوران بارداری چیست ؟ مصرف فولیک اسید چه تاثیراتی برای جنین دارد ؟ در اینجا با مقاله ای درباره مصرف صحیح قرص فولیک اسید در دوران بارداری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

تاثیر فولیک اسید بر جنسیت جنین

اسید فولیک ۱ یا ۵, تاثیر فولیک اسید بر جنین

 

 

سه ماه قبل از بارداری مصرف فولیک اسید را شروع کنید

مراقبت و مشاوره پیش از بارداری شامل ارائه مراقبت ها و آگاه سازی مادران و خانواده ها است و بر نتیجه بارداری و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش یا حذف دفتر آموزش و ارتقای سلامت توصیه کرد: هر خانم قبل از اقدام برای بارداری از جهت سلامت جسمی و روانی و توانایی باید بررسی شود و به افرادی که قصد باردار شدن دارند توصیه می شود در مواردی همچون سن زیر ۱۸ سال یا بالای ۳۵ سال، سابقه بارداری ۵ بار یا بیشتر، داشتن فزرند کمتر از ۳ سال، داشتن شغل سخت و سنگین، سابقه نوزاد ناهنجار، مرده زایی و حاملگی های خارج از رحم حتما قبل از باردار شدن با پزشک یا ماما مشورت کنند.

براساس این گزارش مصرف قرص اسیدفولیک سه ماه قبل از بارداری توصیه می شود و مراقبت دوران بارداری و پس از زایمان نقش بسیار مهمی در تشخیص زودرس و درمان به موقع و موثر عوارض بارداری و پس از زایمان دارد.

همچنین با انجام صحیح این مراقبت ها می توان بسیاری از بیماری ها را قبل از آنکه وارد مرحله بالینی و علامت دار شوند و سلامت و جان مادر و جنین را به طور جدی به خطر اندازند، تشخیص داد و درمان مناسب انجام داد.

گفتنی است در این مراقبت ها با بررسی وضعیت سلامت مادر و جنین، تعیین سن حاملگی و انجام معاینات بالینی و آزمایشات لازم و تشخیص زودهنگام نشانه های خطر، مسائلی مثل فشارخون بالا، کم خونی، دیابت، بیماری های عفونی، ناسازگاری های خونی بین مادر و جنین، وزن گیری نامناسب کشف می شود که برخورد درست با هریک از این مواد منجر به یه بارداری با حداقل عوارض می شود.

براساس اعلام دفترآموزش وارتقای سلامت اگر علائم خطر در بارداری مشخص نشود و یا دیر تشخیص داده شود ممکن است عارضه ای جدی و گاه دائمی برای مادر و نوزادش به جای گذارد به همین دلیل به طور معمول  باید در دوران بارداری ۸ مرحله مراقبت توسط متخصصان صورت گیرد، ۲ بار در ۲۰ هفته اول و ۶ بار در ۲۰ هفته دوم. مراقبت ها بعد از تشخیص بارداری از هفته ۶ بارداری شروع می شود و برای اطمینان از سیر طبیعی بارداری و سلامت جنین باید در این دوران به طور مستمر به مراکز بهداشتی درمانی، مطب پزشک یا ماما مراجعه کرد تا با رعایت نکات بهداشتی از میزان سلامتی بهتری برخوردار شویم./۲۰۴

 

فواید مصرف اسید فولیک در دوران بارداری

مصرف اسید فولیک در دوران بارداری

اسید فولیک یا همون فولات یا ویتامین B9 یکی از اصلی ترین نیاز های خانوم ها مخصوصا در دوران بارداری هست و نقش بسیار برجسته ای در دوران بارداری داره که معمولا به همه خانوم ها توصیه میشه. (البته که باید تحت نظر پزشک متخصص باشه) کارشناسان و متخصصان میگن مصرف مکمل های مولتی ویتامین همراه با ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید به صورت روزانه در قبل از بارداری و در طول بارداری بسیار مفیده.

 

 

 

زمان مصرف فولیک اسید قبل از بارداری

خوردن اسید فولیک در شب

 

 

مزایای اسید فولیک برای رشد و سلامت جنین در دوران بارداری

اسید فولیک به بهبود توسعه عصب کودک شما کمک میکنه که بعدا به نخاع و مغز تبدیل میشه. مصرف اسید فولیک از نقص های مادر زادی لوله عصبی پیش گیری میکنه و کمک میکنه هیچ نقصی در سیستم عصبی مرکزی جنین قبل از به دنیا اومدن وجود نداشته باشه.

 

اسید فولیک مفید برای مادران

مصرف اسد فولیک برای خود شما نیز به عنوان مادر بسیار مفیده و از بیماری های قلبی، آلزایمر و … پیشگیری میکنه.

 

چگونگی مصرف اسید فولیک

برای خانوم هایی که قصد بارداری دارند مصرف اسید فولیک از سه مه قبل از بارداری توصیه میشه و خانوم هایی که متوجه بارداریشون میشن بلافاصله باید مصرف اسید فولیک رو شروع کنن. که در دوران قبل از بارداری و در سه ماهه اول بارداری ۴۰۰ میکروگرم در روز توصیه شده که حتما باید با مشورت پزشک باشه. همچنین در سه ماهه دوم و سوم ۶۰۰ میکرو گرم و در دوران شیر دهی ۵۰۰ میکروگرم توصیه شده.

 

مواد غذایی حاوی اسید فولیک

عدس، اسفناج، لوبیا و میوه ها حاوی مقدار قابل توجهی اسید فولیک هستن که مصرفشون بسیار توصیه میشه. البته برای خانوم  های بارداری مصرف میوه سبزیجات نمیتونه اسید فولیک مورد نیاز رو تامین کنه و بهتره از مکمل ها استفاده بشه.

 

 

مصرف قرص فولیک اسید با شیر

تاثیر فولیک اسید بر جنین

 

تاثیر فولیک اسید بر جنین | فواید مصرف اسید فولیک در دوران بارداری

منبع : دونفره / سلامت نیوز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا