پوست و مو

افزایش رشد مو | برای رشد موها چه کنیم ؟

افزایش رشد مو : برای رشد موهای سر چه باید کرد ؟ تاثیر روغن های گیاهی بر رشد موی سر چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره پوست و مو ، راه های افزایش رشد مو در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

رشد مو در ماه

برای رشد مو چه بخوریم ، افزایش رشد مو

 

 

افزایش رشد مو با روغن های ضروری و طرز استفاده از آنها

روغن های ضروری با روش های مختلف مثل تقطیر و یا تبخیر از گیاهان استخراج می شوند . با این حال که این روغن ها بیشتر به دلیل استفاده در رایحه درمانی شهرت دارند ، حاوی ترکیبات شیمیایی قدرتمندی هستند که می توانند برای سلامت انسان مفید باشند . این در حالی است که این روغن ها یا عوارض جانبی ندارند و یا عوارض جانبی آنها بسیار کم است .

 

حتما تا حدی با روغن های مفید برای مو آشنا هستید . این روغن ها خواصی مثل افزایش رشد مو ، جلوگیری از ریزش مو و درخشان کنندگی دارند .

 

روغن های ضروری برای مو

اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس رشد مو را افزایش می دهد . می دانید که این گیاه برای کاهش استرس و افزایش سلول های رشد مو بسیا مفید است . خاصیت ضد میکروب اسطوخودوس همچنین به سلامت مو و پوست کف سر کمک می کند .

 

چند قطره از روغن اسطوخودوس را با سه قاشق غذاخوری روغن حامل مثل زیتون و یا نارگیل ترکیب کنید و مستقیما به پوست کف سر بزنید . روغن باید حداقل ده دقیقه روی سر بماند و بعد مثل همیشه موها را با شامپو شست و شو دهید . می توانید از این روغن چندین بار در هفته استفاده کنید

 

گیاه دم اسب یا هرس تیل

در روغن گیاه دم اسب سیلیکا وجود دارد که به نظر می رسد بری رشد و استحکام موها مفید است و شوره ی سر را نیز از بین می برد . می توانید روغن این گیاه را برای درمان موضعی مورد استفاده قرار دهید و یا قرص های حاوی این روغن را برای افزایش گردش خون ناحیه ی سر مصرف کنید .

 

دو قطره روغن گیاه دم اسب را با دو قاشق غذاخوری روغن حامل ترکیب کنید . این ترکیب را روی پوست کف سر ماساژ دهید . سر را بعد از ده دقیقه با شامپو بشویید .

 

روغن رزماری

اگر می خواهید هم رشد و هم استحکام موها را همزمان افزایش دهید ، روغن رزماری گزینه ی مناسبی است . طبق تحقیقات ، رزماری مثل ماینوکسیدیل ، یکی از داروهای متداول برای ریزش مو ، عمل می کند ، با این تفاوت که عوارض جانبی این دارو مثل خارش کف سر را ندارد .

 

چند قطره روغن رزماری را با روغن زیتون یا نارگیل ترکیب کنید و به کف سر بزنید . اجازه دهید حداقل ده دقیقه روغن روی سر بماند و سپس با شامپو آن را بشویید . برای گرفتن بهترین نتیجه ، دو بار استفاده در هفته کافی است .

 

روغن نعناع فلفلی

نعناع فلفلی احساس خنکی در پوست ایجاد می کند و همین موضوع گردش خون در ناحیه ی کف سر را افزایش می دهد . با بهبود گردش خون ، رشد مو نیز افزایش می یابد . تحقیقات روی نمونه های حیوانی نشان می دهد روغن نعناع فلفلی تعداد فولیکول های مو ، میزان مقاومت آنها و سلامت کلی مو را افزایش می دهد .

 

دو قطره روغن نعناع فلفلی را با یک روغن حامل ترکیب کنید . ترکیب را روی سر ماساژ دهید و بعد از پنج دقیقه موها را با شامپو بشویید .

 

روغن چوب سدر

روغن چوب سدر از طریق ایجاد تعادل در تولید چربی کف سر ریزش مو را کاهش می دهد . این روغن همچنین ضد قارچ و ضد میکروب است و می تواند بیماری های مختلف پوست سر مثل شوره و ریزش را درمان کند . سدر در ترکیب با اسطوخودوس و رزماری بهترین عملکرد را خواهد داشت .

 

چند قره از روغن را با دو قاشق غذاخوری روغن حامل ترکیب کنید و ده دقیقه قبل از شست و شو با شامپو روی سر ماساژ دهید .

 

روغن علف لیمو

پوست سر تمیز و بدون پوسته های اضافی و شوره ، بخشی اساسی از سلامت مو محسوب می شود . روغن علف لیمو نیز برای از بین بردن این مشکلات بسیار مفید است . اگر روغن علف لیمو را روزانه مورد استفاده قرار دهید ، شوره ی سر را به طور کامل برطرف می کند .

 

چند قطره از این روغن را با شامپو و یا نرم کننده ی خود ترکیب کنید و قبل از آبکشی روی سر ماساژ دهید .

 

روغن آویشن

آویشن هم از ریزش مو پیشگیری می کند و هم از طریق تحریک گردش خون رشد مو را افزایش می دهد . این روغن خاصیتی مشابه خاصیت روغن چوب سدر را دارد .

روغن آویشن بسیار قوی است و به همین دلیل تنها دو قطره ی کوچک از آن در دو قاشق غذاخوری روغن حامل کفایت می کند . روغن را ده دقیقه روی پوست کف سر نگه دارید سپس آن را بشویید .

 

 

میزان رشد مو در ماه

رشد مو با سیب زمینی

 

 

روغن درخت چای

روغن درخت چای قدرت پاک کنندگی و ضد میکروب بالایی دارد و در صورت استفاده موضعی روی پوست سر ، فولیکول های مو را پاکسازی کرده و رشد مو را افزایش می دهد .

ده قطره روغن درخت چای را در شامپو یا نرم کننده ی خود بریزید و روزانه از آن استفاده کنید .

 

بهترین روش برای رشد مو

داشتن مو‌های زیبا و سالم برای افراد به ویژه خانم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. ریزش مو، کندی رشد، وجود موخوره و شوره می‌تواند سبب آسیب رسیدن به مو‌ها و افت اعتماد به نفس افراد شود.

 

برخی از بانوان پس از رنگ آمیزی و دکلره کردن مو‌ها دچار سوختگی انتهای ساقه مو‌ها شده و به اجبارمو‌های خود را کوتاه می‌کنند، برخی دیگر نیز به دلایل متفاوت از جمله پایان شیمی درمانی و رشد دوباره مو‌ها تمایل به بلند کردن مو‌های خود را دارند.کندی رشد مو دلایل مختلفی دارد، اما می‌توان با راهکار‌هایی سرعت رشد مو‌ها را افزایش داد.

 

رشد مو سه مرحله دارد: آناژن (زمانی که مو در حال رشد است)، کاتاژن (زمانی که رشد مو شروع به توقف می‌کند) و تلوژن (زمانی که رشد متوقف می‌شود و مو‌ها از بین می‌روند) که با انجام راهکار‌هایی می‌توان مرحله آناژن را افزایش داد.

 

درگام اول اصلاح رژیم غذایی و مصرف خوراک‌های سالم و سرشار از ویتامین و املاح معدنی می‌تواند نقش به سزایی در افزایش رشد مو‌ها داشته باشد.

تخم مرغ، ماست پروبیوتیک و مرغ از جمله خوراکی‌های مفید برای افزایش سرعت رشد مو هستند.

 

خوردن مواد غذایی یا مکمل‌های خوراکی حاوی آهن و روی (با نظارت پزشک و به میزان استاندارد) می‌تواند سبب تولید پروتئین در ریشه مو و افزایش طول عمر آن‌ها شود.کم خونی یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های ریزش و کم پشتی مو‌ها است.

 

خوردن مواد غذایی حاوی ویتامین‌های D و C مانند پرتقال، گریپ فروت، لیموترش، ماهی‌های روغنی و شیر کامل نیز می‌تواند سبب تقویت ریشه و ساقه مو‌ها شود.

خوراکی‌های حاوی گروه ویتامین B که به نام بیوتین شناخته می‌شود نیز در حفظ سلامت بدن، تقویت و کمک به بلند شدن مو‌ها بسیار موثر است.

 

از جمله خوراکی‌های حاوی بیوتین می‌توان تخم مرغ، پنیر، قارچ، بادام، گل کلم، ماهی، گوشت، تخم مرغ، لبنیات، سبزیجات برگ، نخود فرنگی و لوبیا را نام برد که همگی منبع‌های خوب بیوتین هستند.

 

برخی رفتار‌های اشتباه نیز سبب ریزش مو، شکنندگی ساقه و درنهایت کندی رشد آن‌ها می‌شوند که از آن جمله می‌توان شانه کردن مو با شانه‌های دندانه ریز یا برس را نام برد. همچنین شانه زدن بیش از حد موها، استفاده از خشک کن یا صاف کننده‌های حرارتی نیز می‌تواند سبب شکنندگی ساقه مو‌ها شود.

 

استفاده از روبالشی از جنس ابریشم یا سیلک نیز می‌تواند سبب جلوگیری از بروز اصطکاک بین ساقه مو و بالش در زمان خواب و شکنندگی در ساقه مو‌ها شود.

پس از اتمام حمام مو‌های خود را درون حوله نپیچید، زیرا سبب گره خوردن و شکنندگی مو‌ها می‌شود، خشک شدن مو‌ها به طور طبیعی در جریان هوا سبب سلامت و جلوگیری از بروز موخوره و کندی در رشد می‌شود.

 

شستشوی روزانه مو‌ها با شامپو نیز می‌تواند سبب آسیب دیدن ساقه موها، از بین رفتن چربی طبیعی موجود در کف سر وکندی رشد مو‌ها شود.

برای تحریک رشد مو و فولیکول سازی استفاده از ماساژ کف سر و ساقه‌های مو با روغن‌های گیاهی از جمله روغن‌های نارگیل، بادام، زیتون، اسطوخدوس و رزماری نیز بسیار مفید است.

 

در مرحله آخر شستشو مو‌های خود را با آب سرد انجام دهید این کار سبب تقویت فولیکول مو و جلوگیری از ریزش پس از شستشو با آب می‌شود.

بستن مو‌ها به صورت دم اسبی درخانم‌ها سبب افزایش قدرت جاذبه زمین بر مو‌ها و سرعت رشد آن‌ها می‌شود؛ و درنهایت ماساژ کف سر، کوتاه کردن مو‌ها هر سه الی چهار ماه به میزان یک سانتی متر، پرهیز از استفاده از رنگ‌های شیمیایی برای رنگ آمیزی مو‌ها همگی می‌تواند در عرض مدت کوتاهی سبب رشد باورنکردنی مو‌ها شود.

 

البته سرعت رشد مو‌ها و کیفیت آن‌ها به ژنتیک، جنسیت، سن، سابقه بیماری، میزان استرس و مواردی از این دست نیز بستگی دارد.

 

 

روغن زیتون برای رشد مو

افزایش رشد موهای سر

 

افزایش رشد مو | برای رشد موها چه کنیم ؟

 

منبع: باشگاه خبرنگاران / عصرایران / مه شو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا