زیبایی و تناسب اندام

درمان غبغب صورت | راه های رهایی از غبغب صورت

درمان غبغب صورت : چگونه غبغب را درمان کنیم ؟ غبغب صورت چیست و چگونه از بین میرود ؟ در اینجا با مقاله ای درباره زیبایی و تناسب اندام ، راه های رفع غبغب در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

درمان گیاهی غبغب

سریعترین راه رفع غبغب ، درمان غبغب صورت

 

 

چگونه غبغب را آب کنیم؟

غبغب، که آن را چربی ساب‌منتال نیز می‌گویند، هنگام تشکیل یک لایه چربی زیر چانه ایجاد می‌شود. غبغب غالباً با افزایش وزن همراه است، اما دلیل آن، همیشه چاقی نیست. ژنتیک یا پوست شل نیز که از نتایج بالا رفتن سن است، می‌توانند دلایل دیگری برای ایجاد غبغب باشند.

 

اگر غبغب دارید و مایلید آن را برطرف کنید، چند روش برای انجام اینکار وجود دارد.

 

ورزشهایی برای اصلاح غبغب

اگرچه شواهدی علمی مبنی بر تأثیر ورزش بر رفع این مشکل وجود ندارد، اما، تجربه چیز دیگری را ثابت کرده است.

در اینجا به ۶ ورزش اشاره خواهیم کرد که عضلات و پوست ناحیه غبغب را تقویت و فرم‌دهی می‌کنند. این ورزشها را ۱۰ الی ۱۵ بار در روز انجام دهید.

 

۱ ) صاف کردن فک

سر را به سمت عقب کج گرده و سقف را نگاه کنید.

فک پایین را جلو آورده تا در زیر چانه احساس کشیدگی کنید.

به مدت ۱۰ ثانیه، فک را در این حالت نگه دارید.

چانه را رها کرده و سر را به حالت طبیعی برگردانید.

 

۲ ) ورزش توپ

یک توپ پینگ پونگ زیر چانه قرار دهید.

چانه را روی توپ گذاشته و فشار دهید.

این حرکت را ۲۵ بار در روز تکرار کنید.

 

۳ ) غنچه کردن لب

سر را به سمت عقب کج کرده و سقف را نگاه کنید.

لبها را غنچه کنید، انگار که دارید سقف را می‌بوسید تا ناحیه زیر چانه کشیده شود.

لبها و سر را به حالت طبیعی برگردانید.

 

۴ ) کشش زبان

مستقیم جلو را نگاه کنید. زبان را تا جاییکه می توانید بیرون بیاورید.

زبان را به سمت بینی ببرید.

۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و سپس، رها کنید.

 

۵ ) کشش گردن

سر را به سمت عقب کج کرده و به سقف نگاه کنید.

زبان را به سقف دهان چسبانده و فشار دهید.

۵ الی ۱۰ ثانیه در این حالت مانده و سپس، رها کنید.

 

۶ ) فک پایین

سر را به پشت کج کرده و سقف را نگاه کنید.

سر را به سمت راست بچرخانید.

فک پایین را به جلو بیاورید.

۵ الی ۱۰ ثانیه در این حالت مانده و سپس، رها کنید.

حرکت را با چرخاندن سر به سمت چپ تکرار کنید.

 

از بین بردن غبغب با استفاده از رژیم غذایی و ورزش

اگر غبغب شما نتیجه اضافه وزن است، کاهش وزن می تواند آن را کوچکتر کرده و یا به کلی از بین ببرد. بهترین راه برای کاهش وزن خوردن غذاهای سالم و ورزش منظم است.
برخی از دستورالعمل های خورن غذاهای سالم عبارت است از :

 

در روز چهار وعده سبزی بخورید.

در روز، سه وعده میوه بخورید.

 

حبوبات مصرف کنید.

از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید.

 

پروتئین با کیفیت بالا، مانند ماکیان و ماهی، مصرف کنید.

چربی‌های سالم، مانند روغن زیتون، آواکادو و گردو مصرف کنید.

 

از غذاهای سرخ شده اجتناب کنید.

محصولات لبنی کم چرب مصرف کنید.

 

شکر کمتر مصرف کنید.

برای کاهش وزن بیشتر، بانوی شهر پیشنهاد می‌کند که میانگین فعالیت فیزیکی خود را در هفته، به ۳۰۰ دقیقه، و یا ۴۵ دقیقه در روز، برسانید. همچنین، انجام تمرینات قدرتی را دو بار در هفته در برنامه خود داشته باشید. تمام فعالیتهای فیزیکی پرتحرک، مانند باغبانی، و حمل خرید روزانه، استفاده از پله برای بالارفتن، شما را به این هدف هفتگی می‌رسانند.

 

درمان غبغب

اگر مشکل شما دلایل ژنتیکی داشته باشد، سفت کردن این ناحیه از صورت بوسیله ورزش می‌تواند در برطرف کردن این مشکل به شما کمک کند. تأثیر کاهش وزن بر رفع غبغب ژنتیکی هنوز تأیید نشده است. در اینصورت، پزشک ممکن است راهکارهای زیر را به شما پیشنهاد کند:

 

لیپولیز (Lipolysis)

لیپولیز، که آن را لیپواسکالپچر(Liposculpture) نیز می‌گویند، از لیپوساکشن یا گرمای حاصل از لیزر برای ذوب کردن چربی و کانتور پوست استفاده می‌کند. در بسیاری از موارد، یک بی‌حس کننده موضعی تنها چیزیست که هنگام لیپولیز به آن نیاز است. لیپولیز تنها چربی را برمی‌دارد و پوستهای اضافی را از بین نمی‌برد و انعطاف‌پذیری پوست را نیز افزایش نمی‌دهد. عوارض جانبی لیپولیز ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

ورم

کبودی

درد

 

مزوتراپی(Mesotherapy)

در روش مزوتراپی برای از بین بردن غبغب ، مقداری ترکیبات حل کننده چربی به پوست تزریق می‌گردد. در سال ۲۰۱۵، اداره غذا و دارو در ایالات متحده، داکسی کولیک اسید (Kybella)، را بعنوان یک داروی قابل تزریق در مزوتراپی تأیید کرد. در کل، به ۶ دوره درمان نیاز پیدا خواهید کرد. بین دورها، لازمست حداقل یک ماه صبر کنید.

 

داکسی کولیک‌اسید، در صورتی که به درستی تزریق نشود، ممکن است با آسیب‌های عصبی جدی همراه باشد و تنها یک متخصص پوست، و یا جراح پلاستیک باتجربه که در مورد این دارو اطلاعات کافی دارد، باید تزریق را انجام دهد. عوارض جانبی بالقوه داکسی‌اسید‌کولیک و دیگر داروهای تزریقی در روش مزوتراپی عبارتند از:

 

ورم

کبودی

درد

بی‌حسی

قرمزی

 

مراحل بعدی در درمان غبغب

بهترین راه برای خلاص شدن از چربی در هر نقطه از بدن، اتخاذ یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم است. در تلاش برای آب کردن غبغب باید صبور بود. به غیر از استفاده از لیپوساکسن و یا لیپولیز لیزری، این عارضه یک شبه از بین نمی‌رود. بسته به اندازه آن، ممکن است رفع آن چند ماه به طول بیانجامد.

 

حفظ وزن سالم به شما کمک می‌کند تا اندازه غبغب را تحت کنترل داشته باشید و همچنین با فواید بسیار همراه است و خطر ابتلاء به موارد زیر را کاهش می‌دهد:

دیابت

فشار خون بالا

بیماری قلبی

برخی از سرطانها

سکته

 

بهتر است تنها در صورت اطمینان از ژنتیکی بودن غبغب به راهکارهای جدی و جراحی مبادرت ورزید و در غیر اینصورت، سعی کنید با کاهش وزن،تمرینات کاردیو، و ورزشهای پیشنهادی مشکل را برطرف کنید. قبل از اتخاذ یک رژیم غذایی بخصوص و برنامه ورزشی، با پزشک مشورت کنید.

 

۸ تمرین موثر برای رفع غبغب

داشتن غبغب برای افرادی که چاقند یا اضافه وزن دارند، امری طبیعی است اما گاهی این اتفاق می‌افتد که فرد باوجود طبیعی بودن وزن بدنش، با معضل غبغب دست به گریبان می‌شود و البته نباید فراموش کنید که وجود غبغب، تاثیر زیادی بر چهره فرد دارد و اصولا باعث می‌شود سن افراد، بیشتر به نظر برسد. یک راه درمانی مفید بدون درد و خونریزی نیز برای ازبین بردن این مشکل وجود دارد؛ استفاده از دستگاه‌های لاغری موضعی‌RF‌، رول وکیوم و لیزر که صد البته بهتر از عمل جراحی است.

 

 

رفع غبغب در یک جلسه

کرم رفع غبغب

 

 

مسلما ‌کسی دوست ندارد غبغب داشته باشد و چهره‌اش پیرتر به نظر برسد. اما تمرینات مربوط به برطرف‌کردن غبغب، عضلات صورت و فک را مورد هدف قرار می‌دهد، آنها را تقویت می‌کند، پوست صورت‌تان را در امتداد خط فک سفت‌تر کرده و از افتادگی و شل شدن پوست صورت جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از این تمرینات از شر چربی‌های اضافی در ناحیه غبغب خلاص شوید.

 

کاهش وزن نقش قابل‌توجهی در از بین بردن غبغب دارد، اما همه افرادی که غبغب دارند، لزوما اضافه وزن ندارند. گاهی اوقات، غبغب یک مشکل ژنتیکی است. علت هرچه باشد، این مشکل قابل حل است و خوشبختانه، دیگر لازم نیست نگران تحمل غبغب اضافی روی صورت‌تان باشید. در ادامه شما را با تمرینات ساده‌ و راهکارهای کاربردی برای خلاص شدن از شر غبغب آشنا می‌کنیم.

 

چرا غبغب دارم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود غبغب بیاورید. علت عمده آن بالا رفتن بیش از حد وزن و داشتن سبک زندگی ساکن و غیرفعال است. اما با بالا رفتن سن هم، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی می‌شود. همچنین عضلاتی که به‌طور مرتب فعالیت نداشته باشند، شل می‌شوند و عضله پلاتیسما که از زیر فک تا گردن امتداد دارد نیز ازجمله این عضلات است. علاوه بر این، کم کردن میزان قابل‌توجهی وزن هم موجب شل‌ شدن پوست اطراف ناحیه گردن می‌شود (که البته راه‌هایی برای سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن وجود دارد).

 

۱٫ لیفت چانه

لیفت چانه باعث بهبود فرم عضلات فک، گردن و گلو می‌شود. برای انجام این حرکت، این مراحل ساده را دنبال کنید:

بایستید یا صاف روی زمین بنشینید.

سرتان را عقب ببرید تا بتوانید سقف را ببینید.

لب‌های‌تان را جمع کنید، طوری که انگار می‌خواهید لب‌های‌تان با سقف تماس داشته باشد.

 

۲٫ رول گردن

رول گردن نه تنها باعث بهبود فرم عضلات فک، گردن و گلو می‌شود، بلکه شانه‌های شما را نیز از زیر فشار رها می‌کند. این تمرین را ۵تا ۱۰بار تکرار کنید تا رول گردن به پایان برسد.

این مراحل را برای انجام رول گردن و از بین بردن غبغب دنبال کنید:

 

بایستید یا صاف روی زمین بنشینید. نفس بگیرید و به آرامی چانه خود را به یک طرف ببرید تا با آن شانه خود را لمس کنید. نفس‌تان را بیرون بدهید و به آرامی سرتان را به سمت پایین بگیرید تا چانه‌تان روی سینه بیفتد. کمرتان را راست نگه دارید و شانه‌های خود را صاف کنید.

دوباره نفس بگیرید و به آرامی سرتان را بلند کنید تا چانه مجددا به شانه‌ها برخورد کند.

 

۳٫ نشر فک

حرکت نشر فک، فرم عضلات صورت شما را بهبود می‌بخشد.

دو مرحله زیر را ۵تا ۱۰بار تکرار کنید.

 

نحوه انجام نشر فک به شرح زیر است:

بایستید یا صاف روی زمین بنشینید.

از طریق بینی یک نفس عمیق بکشید و به آرامی نفس‌تان را بیرون دهید.

 

در این حین لب‌های‌تان را محکم جمع کنید. درحالی که عمل دم و بازدم را تکرار می‌کنید، فک خود را مانند عمل جویدن تکان دهید.

وقتی نفس‌تان را بیرون دادید، دهان‌تان را تا حد امکان باز کنید و نوک زبان را به آرامی به پشت دندان‌های پایینی بفشارید تا عضلات فک شل شوند.

 

۴٫ حرکت پلاتیسما

پلاتیسما یک عضله بزرگ است که از خط فک تا سمت شانه‌ها ادامه دارد. تمرین دادن این عضله به بهبود فرم چانه و گلو کمک می‌کند.

این تمرین را ۵تا ۱۰بار تکرار کنید تا پلاتیسما تقویت شود. برای تقویت پلاتیسما، این مراحل را دنبال کنید.

بایستید یا صاف روی زمین بنشینید.

 

لب‌های‌تان را به دندان‌ها بفشارید و گوشه دهان‌تان را رو به پایین بگیرید. دهان را کمی باز و عضلات فک را شل کنید. لب‌های‌تان را محکم به عقب فشار دهید تا تاندون‌های گردن بیرون بزنند.

 

فک پایینی خود را ۵تا ۱۰بار بالا و پایین کنید.

 

چند توصیه کاربردی

۵٫ راست بنشینید

راست نشستن کمک می‌کند از شر غبغب خلاص شوید. راست نشستن نه تنها غبغب را از دید پنهان می‌کند، بلکه ماهیچه‌های فک شما را نیز تقویت می‌کند.

برای اینکه راست بنشینید، می‌توانید از صندلی‌های ارگونومیک پشت میز کار استفاده کنید.

 

۶٫ آدامس بجوید

جویدن آدامس فک و عضلات صورت را تمرین می‌دهد. تمرین دادن فک و عضلات صورت باعث می‌شود چربی‌های غبغب سریع‌تر بسوزند. این تمرینات همچنین پوست صورت شما را سفت نگه می‌دارند.

 

۷٫ کاهش وزن

اگر غبغب دارید، احتمال دارد اضافه‌وزن داشته باشید. متاسفانه نمی‌توانید فقط یک ناحیه از بدن‌تان را برای کاهش چربی مورد هدف قرار دهید. برای کاهش چربی باید روی کل بدن کار کنید. وقتی وزن کم می‌کنید، چربی‌های اضافی بدن به‌تدریج از روی صورت محو می‌شوند.

 

۸٫ دستگاه‌های لاغری برای غبغب موثرند؟

داشتن غبغب برای افرادی که چاقند یا اضافه وزن دارند، امری طبیعی است اما گاهی این اتفاق می‌افتد که فرد باوجود طبیعی بودن وزن بدنش، با معضل غبغب دست به گریبان می‌شود و البته نباید فراموش کنید که وجود غبغب، تاثیر زیادی بر چهره فرد دارد و اصولا باعث می‌شود سن افراد، بیشتر به نظر برسد. یک راه درمانی مفید بدون درد و خونریزی نیز برای ازبین بردن این مشکل زیرچانه‌ای وجود دارد؛ استفاده از دستگاه‌های لاغری موضعی‌RF‌، رول وکیوم و لیزر که صد البته بهتر از عمل جراحی است.

 

آیا جراحی موثر است؟

برای از‌بین بردن غبغب، راه‌های زیاد و متفاوتی وجود دارد که می‌توانید از این راه‌ها متناسب با سن، موقعیت و هدف‌تان استفاده کنید. البته حتما پزشک‌تان قبل از انتخاب هر کدام از این روش‌ها تمام مزایا و مضرات را برای‌تان خواهد گفت تا تصمیم‌گیری برای‌تان آسان‌تر باشد. متداول‌ترین عمل برای از‌بین بردن غبغب، لیپوساکشن است.

 

لیپوساکشن زیر چانه برای برداشتن چربی اضافه این ناحیه و زیباتر کردن فک پایین است. اما یکی از مشکلات لیپوساکشن این ناحیه، جای زخمی است که مخصوصا با بالا بردن سر، به چشم می‌آید. به‌هرحال اگر مصر هستید که بدون انجام تمرینات مختلف این کار را انجام دهید، حتما تمام شرایط خود شامل انواع بیماری‌ها، مشکلات، سن و… را با پزشک‌تان در میان بگذارید.

 

 

رفع غبغب با rf

رفع غبغب خانمها

 

درمان غبغب صورت | راه های رهایی از غبغب صورت

 

منبع: بانوی شهر / بیتوته / برترین ها / مجله سیب سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا