پوست و مو

ناخن های زیبا | راه کارهایی موثر برای زیبایی ناخن ها

ناخن های زیبا : چگونه دستها و ناخن های زیبایی داشته باشیم ؟ رشد ناخن ها چگونه افزایش میابد ؟ در اینجا با مقاله ای درباره پوست و مو ، راهکارهای داشتن ناخن هایی زیبا در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

چگونه ناخن سفید داشته باشیم

ناخن های زشت ، ناخن های زیبا

 

 

مواد و راهکارهای خانگی برای زیبایی پوست ، مو و ناخن

همیشه تمام شرکت های لوازم بهداشتی و آرایشی سعی دارند تا مردم را قانع کنند که هیچ راه ارزان قیمت و ساده ای برای زیباتر شدن وجود ندارد . بهتر است بدانید خانم ها به طور متوسط در طول زندگی حدود پانزده هزار دلار خرج لوازم آرایش خود می کنند و تقریبا یک سال از عمر خود را صرف استفاده از این لوازم می نمایند . و البته شرکت های تولید کننده ی این لوازم هرگز از مواد شیمیایی و مضر موجود در آنها حرفی نمی زنند .

 

این یعنی ما هر ساله پول و وقت زیادی را صرف تهیه ی و استفاده از این لوازم آرایشی و بهداشتی می کنیم ، در حالی که سلامت خود را نیز به خطر می اندازیم . البته زیبایی برای هر یک از انسان ها مفهومی متفاوت دارد . برای برخی آرایش زیاد زیبایی محسوب می شود و برای برخی دیگر زیبایی طبیعی و ذاتی است و باید تنها از آن محافظت کنند و یا آن را به صورت طبیعی افزایش دهند. اگر در دسته ی دوم قرار دارید ، راهکار های خانگی زیادی برای زیبایی بیشتر وجود دارند که برای استفاده از آنها هزینه ی زیادی لازم نیست . ما در این قسمت تنها ده مورد از این راهکارها را با شما در میان می گذاریم :

 

درمان مو با تخم مرغ و موز

آیا به دنبال درخشش بیشتر برای موهای خود هستید ؟ تنها کافی است یک تخم مرغ را با یک موز له شده ترکیب کنید . مثل یک چسب غلیظ این ترکیب را به موهای خود بزنید و بعد از ده تا سی دقیقه موها ی خود را شست و شو دهید . بسیار ساده و سالم !

 

مرطوب کننده ی ناخن ها

ناخن های خود را به مدت پنج دقیقه در روغن زیتون قرار دهید و بعد شاهد بهبود شکنندگی ناخن ها باشید .

 

ماسک عسل

عسل خام یکی از آنتی باکتریال های طبیعی است و به سرعت پوست شما را نرم و زیبا می کند . هفته ای یکبار یک قاشق غذا خوری عسل خام را به پوست خود بزنید و با حرکت ملایم انگشتان آن را گرم و روی پوست خود پخش کنید . اجازه دهید عسل به مدت پنج تا ده دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید .

 

شامپوی سرکه سیب

برای آنهاییی که از شامپهای تجاری استفاده می کنند : برای جلوگیری از تجمع چربی و یا شامپوهای اضافی در لا به لای موها یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک فنجان آب ترکیب کنید و به موها بزنید . سپس از نرم کننده و روش شست و شوی همیشگی خود استفاده کنید .

 

لایه بردار و روشن کننده ی پوست زانو و آرنج

یک پرتقال را از وسط نصف کنید و روی آرنج و زانوها بمالید . پرتقال پوست سفت شده ی این نواحی را از بین میبرد و رایحه ی بسیار خوبی هم دارد .

 

اسکراب ملایم بدن

دو قسمت از روغن زیتون را با یک قسمت نمک دریا ترکیب کنید و یک اسکراب درجه ی یک برای بدن خود بسازید . می توانید این ترکیب را به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید و سلول های مرده را از بین ببرید و اسکراب خانگی شما به غیر از ارزان بودن ، بسیار موثر تر از محصولات گران قیمت تجاری خواهد بود .

 

نرم کننده ی عمیق موها

موهای بسیار نرم و با رطوبت کافی می خواهید ؟ این یکی از محبوب ترین نکات زیبایی است : از روغن نارگیل آب شده به عنوان نرم کننده ی قوی موها استفاده نمایید . روغن نارگیل را کف سر و لا به لای موها ماساژ دهید . اجازه دهید روغن چند ساعتی روی موها بماند و بعد مو را با شامپو بشویید . با این روش دیگر نیازی به استفاده از نرم کننده ندارید .

 

توجه : روغن نارگیل می توانند به صورت عمقی چربی های مورد نیاز را به مو برساند و احتمالا با شامپو و یا حتی جوش شیرین به راحتی قادر به از بین بردن این چربی ها نخواهید بود .برای اطمینان از میزان سازگاری این روغن بسیار چرب با موهای خود ، اول آن را روی قسمت کوچکی از مو امتحان کنید .

 

کرم اصلاح

از روغن ناریل به عنوان یک کرم اصلاح ساده روی پوست دست و پای خود استفاده نمایید.

 

 

داشتن ناخن های محکم

ناخن سالم و بلند

 

 

از بین برنده ی طبیعی جوش های سر سیاه

یک لیمو را برش زده و چهار پنج قطره عسل خام روی آن بریزید . سپس به مدت یک دقیقه لیمو را روی پوست ماساژ دهید . باید روی نواحی پوست که بیشتر مستعد جوش های سرسیاه هستند تاکید نمایید . اجازه دهید لیمو و عسل پنج دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس آن را با آب سرد شست و شو دهید . به خاطر بسپارید مرکبات پوست شما را حساس می کنند . پس مطمئن شوید بعد از استفاده از لیمو از منزل خارج نمی شوید .

 

 روش های خانگی زیبا کردن ناخن ها

در واقع یک لاک یا مانیکور زیبا و بدون نقص توجه را به خودش جلب می‌کند و اینجاست که دیگر کسی به رگ‌های برآمده یا لک‌های روی دستتان چندان توجهی نمی‌کند. محققان با نشان دادن عکس دست خانم‌ها به افراد از آنها خواستند سن صاحبان دست را تخمین بزنند. نتیجه خیره کننده این بود که ۴۹ درصد از افراد، دستانی با ناخن های لاک زده یا مانیکور شده را جوان‌تر از سن واقعی‌شان حدس زدند. اگر شما هم می‌خواهید مانیکور خانگی خودتان را شروع کنید، به خواندن این مطلب ادامه دهید و از توصیه‌های کاربردی و آسان آن استفاده کنید.

 

لاک قبلی را کاملاً پاک کنید

برای داشتن یک لاک زیبا و سالم و صاف، اولین نکته‌ای که باید رعایت کنید، شروع کار با ناخن کاملاً تمیز است. هر آن‌چه که از لاک قبلی روی ناخن‌های شما باقی مانده است را با استفاده از استون یا پد‌های لاک‌ پاک‌کن از بین ببرید. برای انجام این کار اصلاً عجله نکنید، چون حتی در صورتی که مقدار کمی از لاک قبلی بر ناخن شما باقی بماند، می‌تواند تمام زیبایی لاک جدید را از بین ببرد.

 

پوست دست‌تان را لایه‌برداری کنید

بعد از پاک کردن لاک از روی ناخن‌ها، وقت آن است تا پوست دست‌تان را به آرامی لایه‌برداری کنید. از ترکیب روغن زیتون و شکر برای لایه‌برداری استفاده کنید و برای چند دقیقه آن را به آرامی روی دستان خود ماساژ دهید. این کار تمام پوست‌های مرده را از بین می‌برد، و پوست دست شما را نرم و لطیف و تمیز می‌کند.

 

دستان‌تان را در آب گرم بخیسانید

به ناخن‌های خود یک شنای ۲ یا ۳ دقیقه‌ای آب گرم بدهید. این کار پوست‌های دور ناخن و خود ناخن را نرم می‌کند و انجام مرحله‌های بعدی آسان‌تر می‌شود. با این حال مراقب باشید که از آب داغ استفاده نکنید، و انگشتان‌تان را برای مدت طولانی در آب نگذارید. این اشتباه باعث زیاد از حد نرم شدن و تغییر حالت ناخن‌ها می‌شود، و هنگامی که ناخن به حالت اول خود باز می‌گردد، لاک شما کیفیت مطلوبش را از دست می‌دهد.

 

ناخن‌های‌تان را آماده کنید

بعد از این که دستان خود را خشک کردید، به سراغ پوسته‌های دور ناخـن بروید. این پوسته‌ها را نبرید، چرا که وجود آن‌ها برای سلامت دست و ناخن شما مفید است. این پوسته‌ها مانع از ورود باکتری‌ها به زیر ناخن می‌شوند. بریدن آن‌ها می‌تواند باعث عفونت یا درد ناخن یا شل شدن ریشه ناخن‌ها شود. این پوسته‌ها را فقط به آرامی به عقب و اطراف ناخن هل دهید تا مزاحم لاک زدن نباشند.

 

ناخن‌ها را کوتاه کنید و به آن‌ها فرم دهید

در ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید ناخن‌تان چه شکلی باشد، بیضی، گرد یا مستطیلی. سپس اگر نیاز است کمی آن‌ها را کوتاه کنید و با ناخن‌گیر و سوهان به آن فرم دلخواه‌تان را بدهید. اگر احساس کردید ناخن شما تغییر رنگ داده از یک بافر ناخن برای جلا دادن ناخن‌ها کمک بگیرید تا دوباره براق شوند و به رنگ اولیه خود باز گردند.

 

از پرایمر یا زیرساز لاک استفاده کنید

زدن یک لایه پرایمر به ناخن‌ها قبل از لاک را فراموش نکنید. این کار تمام آثار باقی‌مانده از چربی‌ها را از ناخن پاک می‌کند و سطحی روی ناخن ایجاد می‌کند که باعث می‌شود لاک خوب به ناخن‌تان بچسبد و برای مدت طولانی‌تری سالم و زیبا بماند. پرایمر کمی هم تأثیر خشک‌کنندگی دارد و اگر خیلی آهسته لاک بزنید، با از بین بردن رطوبت ممکن است قسمت‌هایی از آن خشک شود و در ادامه لاک زیبا به نظر نرسد. پس سرعت مناسب را مد نظر قرار دهید.

 

به اندازه مناسب لاک بزنید

هنگام لاک زدن اگر از وسط ناخن شروع کنید و بعد به دو طرف بروید کار راحت‌تر پیش می‌رود. همیشه دو لایه لاک به ناخن‌های‌تان بزنید و مطمئن شوید که هر دو لایه تمام قسمت‌های ناخن را پوشانده‌اند. اگر لاک به پوست‌تان مالیده شد، با یک پد که گوشه‌ای از آن را آغشته به لاک‌ پاک‌کن کرده‌اید، با دقت لاک باقی‌مانده را از پوست‌تان پاک کنید.

 

به گوشه‌های ناخن خوب لاک بزنید

برای این‌که مانع از ورقه شدن ناخن‌های‌تان شوید، لاک را کامل به لبه و گوشه‌های ناخن هم بزنید. این کار مانع از نفوذ رطوبت و چربی بین لاک و ناخن‌تان می‌شود، و لاک از ناخن کنده نمی‌شود. این کار باعث می‌شود تا لاک شما برای مدت طولانی‌تری سالم و ثابت بماند.

 

روی لاک خود تثبیت کننده بزنید

بگذارید لاک برای مدتی روی ناخن بماند و کاملاً خشک شود، سپس یک لایه برق ناخن یا تثبیت‌کننده روی آن بزنید. اگر لاک خشک باشد این کار هیچ صدمه‌ای به آن نمی‌زند. فقط زدن یک لایه از این محصول روی لاک کافی است تا درخشش، مقاومت و ماندگاری لاک شما را بیش‌تر کند. از دیگر فواید این براق کننده‌ها این است که برخی از آن‌ها خاصیت خشک‌کنندگی هم دارند، و باعث می‌شوند لایه‌های لاک شما کاملاً و با سرعت بیش‌تری خشک شوند.

 

اجازه دهید لاک‌تان به آرامی‌خشک شود

راه‌های زیادی برای سرعت بخشیدن به روند خشک کردن لاک وجود دارد، اما بهترین راه این است که به لاک فرصت کافی دهید تا خودش خشک شود. بعد از خشک شدن لاک با این روش می‌توانید مطمئن باشید که به اندازه کافی سفت و محکم است. پس بعد از لاک زدن عقب بنشینید، پاهای‌تان را یک جای بلند بگذارید و برای تقریباً نیم ساعت زیبایی پا و لاک‌تان را ستایش کنید.

 

 

قرص phytophanere

زیبایی با روش های خانگی

 

ناخن های زیبا | راه کارهایی موثر برای زیبایی ناخن ها

 

منبع : سبد سبز/ مه شو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا