دوران بارداری

سیر در بارداری | خواص و مضرات سیر در حاملگی

سیر در بارداری : فواید و مضرات سیر در بارداری چیست ؟ سیر در حاملگی چه تاثیری دارد ؟ در اینجا با مقاله ای درباره دوران بارداری ، خواص سیر و مصرف آن در بارداری در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

خوردن سیر در بارداری نی نی سایت

خوردن سیر در سه ماهه اول بارداری ، سیر در بارداری

 

 

مصرف سیر در بارداری، فواید و مضرات

گیاه پرخاصیت سیر ارزش غذایی بالایی دارد. این گیاه برای مواردی چون جلوگیری از ریزش مو، کاهش کلسترول بدن، پیشگیری از سرطان، حفاظت بدن در برابر سرماخوردگی و سایر موارد مفید می باشد. اما توصیه ما در این مقاله کاهش مصرف سیر در بارداری است.

 

دوران بارداری از دوران هایی است که به مراقبت زیادی به خصوص در زمینه رژیم غذایی احتیاج دارد. در این دوره مادران باید حتی الامکان از خوردن مواد غذایی کم ارزش پرهیز کنند. اما سیر که یک گیاه پر ارزش است چرا باید در مصرف آن احتیاط کرد. در ادامه از خواص مفید و هم چنین عوارض مصرف سیر در بارداری برایتان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

 

فواید و مضرات مصرف سیر در بارداری

مصرف کم سیر در بارداری ایجاد مشکل نمی کند اما زیاده روی در مصرف آن بدون شک بارداری را با مشکلاتی از قبیل خونریزی و مشکلات مربوط به معده روبرو خواهد کرد. مصرف سیر برای افرادی که فشار خون پایینی دارند توصیه نمی شود چرا که این گیاه فشار خون را پایین می آورد و این مساله ممکن است برای مادران باردار خطرساز باشد. بوی سیر برای بعضی از افراد به شدت آزار دهنده است و از این رو از خوردن سیر اجتناب می کنند، اینگونه افراد باید روش های مختلف برای رفع بوی سیر را امتحان نمایند و سپس بدون هیچگونه واهمه ایی اقدام به استفاده از سیر نمایند.

 

مزایای استفاده از سیر

مواردی که در ادامه ملاحظه می فرمایید بخشی از خواص سیر می باشد که اطلاع از آنها مطمئنا شما را ترغیب به استفاده از این خوردنی پر خاصیت می کند.

– سیر به خاطر داشتن آلیسین که شامل گوگرد است از ریزش موها جلوگیری می کند.

 

– مصرف سیر کمک شایانی به کاهش سطح کلسترول خوان می کند و با منظم کردن گردش خون از سکته قلبی جلوگیری می کند.

– خوردن سیر به جلوگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری به عمل می آورد.

 

– مصرف سیر باکتری های مختلف مضر در بدن را به حداقل می رساند و برای جلوگیری از سرماخوردگی مفید می باشد.

– مصرف این گیاه جادویی عفونت های واژن را نیز برطرف می کند.

 

عوارض استفاده از سیر

سیر با همه خاصیت و فوایدی که دارد، دارای مضراتی نیز برای زنان باردار می باشد، البته سیر از جمله خوراکی ها و غذاهای ممنوعه در بارداری محسوب نمی گردد، با این حال باید در مصرف آن احتیاط لازم را داشت. در ادامه بیشتر با مضرات استفاده از سیر در بارداری آشنا خواهید شد.

– مصرف سیر تازه برای مادران باردار ممکن است عوارضی چون لکه بینی و یا خونریزی در ناحیه واژینال را به دنبال داشته باشد.

 

– مادران بارداری که از قبل سابقه بیماری های گوارشی دارند از خوردن این گیاه خودداری کنند چرا که موجب ناراحتی معده و مسائل گوارشی خواهد شد.

– افرادی که فشار خون شان همیشه پایین است از خوردن سیر اجتناب کنند زیرا مصرف آن روند کاهش فشار خون آن ها را تشدید خواهد کرد.

 

– سیر به خاطر خاصیتی که دارد موجب رقیق شدن خون می شود پس بهتر است خانم های محترم نزدیک زایمان و به هنگام قاعدگی از خوردن آن پرهیز کنند.

همانطور که مشاهده نمودید مصرف سیر در بارداری در کنار فوایدی که دارد، متاسفانه دارای مضراتی نیز می باشد، از این رو بهتر است در مصرف آن احتیاط لازم را داشته باشید.

 

مصرف سیر در بارداری، احتیاط کنید!

اگر باردار هستید حتما برای‌تان مهم است که چه غذاهایی را باید در این دوران بیشتر بخورید و کدام‌ها جزو غذاهای ممنوعه به حساب می‌آیند. اگر به طور کلی از گیاهان در رژیم غذایی‌تان زیاد استفاده می‌کنید و  فکر می‌کنید به صرف اینکه این خوراکی‌ها بی‌ضرر هستند می‌توانید آنها را هر چقدر که دل‌تان می‌خواهد مصرف کنید، همین جا باید صبر کنید و این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

 

ایا خوردن سیر ترشی در بارداری ضرر دارد

خواص سیر در باروری

 

 

سیر گیاهی است که در موارد زیادی از جنبه‌های سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه که پر از خواص درمانی است به عنوان یک عامل طعم دهنده نیز در بسیاری از غذاها استفاده می‌شود و در مجموع مزایای بسیاری در سلامت کلی بدن دارد.

 

در بیشتر فرهنگ‌ها زنان باردار از سیر به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزمره خود استفاده میکنند. مصرف مقدار کم آن در وعده‌های غذایی بدون شک مشکلی ایجاد نمی‌کند اما خوردن مکمل‌های سیر در این دوران سلامت محسوب نمی‌شود.

 

فواید خوردن سیر در بارداری

–  جلوگیری از ریزش مو: سیر حاوی مقادیر بالایی از آلیسین است که ترکیبی مبتنی بر گوگرد بود و به رشد مو کمک کرده و از ریزش مو می‌کاهد.

–  کاهش فشار خون و کلسترول:  محتوای جادویی آلیسین که در سیر وجود دارد به کاهش سطح کلسترول کمک کرده و آن را در محدوده طبیعی قرار می‌دهد. این ترکیب به گردش خون کمک کرده و از حمله قلبی نیز جلوگیری میکند.

 

–  پیشگیری از سرطان: خوردن منظم سیر میتواند شما را در برابر انواع خاصی از سرطان از جمله سرطان روده بزرگ محافظت کند.

–  محافظت در برابر سرماخوردگی و عفونت: سیر می‌تواند به کاهش باکتری‌های مختلف مضر در بدن و سالم نگهداشتن سطح ایمنی کمک کند. به این ترتیب از عفونت‌های مختلف از جمله سرماخوردگی و عفونت جلوگیری می‌کند.

 

–  درمان عفونت واژن: سیر می‌تواند به درمان عفونت‌های مختلف واژن از جمله کاندیدیازیس مزمن و سندرم حساسیت مخمر هم کمک کند.

 

عوارض جانبی سیر

در حالی که سیر یک گیاه مفید به حساب می‌آید گاهی اوقات مصرف آن می‌تواند واکنش‌های منفی به دنبال داشته باشد.

–  خورن سیر تازه می‌تواند احتمال خونریزی را افزایش دهد بنابراین اگر هر نوع لکه بینی یا خونریزی واژینال داشتید باید با پزشک مشورت کنید.

 

–  در برخی موارد سیر می‌تواند ناراحتی معده و مسائل گوارشی ایجاد کند. بنابراین اگر سابقه بیماری‌های گوارشی داشته‌اید قبل از مصرف حتما از پزشک سوال کنید.

–  سیر می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد بنابراین اگر به طور کلی فشار خونتان پایین است بهتر است از خوردن آن خودداری کنید.

 

–  سیر خواص رقیق‌کننده خون دارد و این به آن معناست که انعقاد خون را به خصوص در عمل جراحی دشوار می‌کند. بنابراین نزدیک زایمان و حتی بعد از زایمان که دچار قاعدگی میشوید بهتر است از این گیاه پرخاصیت چشم پوشی کنید.

 

 

خوردن موسیر در بارداری

فواید سیر در بارداری

 

سیر در بارداری | خواص و مضرات سیر در حاملگی

 

منبع: آرگا/ نی نی بان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا