پوست و مو

ماسک برای پوست چرب |درمان های خانگی و راه های کنترل چربی پوست و جوش و آکنه

ماسک برای پوست چرب : چگونه از پوست چرب خود مراقبت کنیم ؟ راه های کنترل چربی پوست چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره پوست و مو ، راه های کنترل چربی صورت در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

تحقیق در مورد پوست و مو

تحقیق در مورد مراقبت از پوست ، ماسک برای پوست چرب

 

 

مراقبت از پوست چرب با مواد ارگانیک خانگی

محصولاتی که انتخاب می کنیم بستگی به نوع پوست مان دارند. پوست ها سه نوع هستند چرب، خشک و ترکیبی. اگر نوع پوست شما ترکیبی است مراقبت از آن هم زیاد کار سختی نیست اما اگر پوست تان خشک یا چرب است باید برای مراقبت، بهداشت و محصولات زیبایی کمی بیشتر هزینه کنید. پوست های چرب بیشتر در معرض آلودگی و آکنه هستند بنابراین بیشتر از پوست های دیگر به مراقبت نیاز دارند.

 

در ادامه با انواع روش های مراقبت از پوستچرب با استفاده از محصولات طبیعی که در هر خانه ای یافت می شود آشنا شوید.

 

مراقبت از پوست چرب با میوه و آب میوه

میوه ها دارای اسیدهای طبیعی هستند که پوست چرب را پاکسازی می کنند. با ترکیب میوه هایی چون سیب، آب لیمو به نسبت مساوی و به کار بردن آن روی صورت به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پوست تان را روشن و پاکسازی کنید.علاوه بر سیب و لیمو از ترکیب لیمو و خیار هم استفاده کنید. چند قطره آب لیمو را در آب خیار ترکیب کنید و به مدت ۱۵ دقیقه به پوست بزنید. سپس با آب سرد بشوئید تا منافذ پوست کوچک تر شود.

 

روش دیگر برای استفاده از آب میوه این است که آب پرتقال را فریز کنید و یخ را به صورت بمالید. این کار آلودگی ها و چربی اضافه پوست را می گیرد. علاوه بر پرتقال می توانید از مرکبات دیگر مثل لیمو ترش و لیمو شیرین هم استفاده کنید.

 

مراقبت از پوست چرب با اسانس گل و برگ ها

گل ها و برگ ها هم برای پوست های چرب مفید هستند. مقداری برگ درخت نیم را بجوشانید و از صافی رد کنید. سپس آن را به صورت بزنید و با ملایمت روی پوست ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه صورت را بشوئید.

 

زمانی که تصمیم دارید بیرون بروید یک عدد تونیک پایه اسطوخودوس و گل رز و یک عدد دستمال مرطوب همراه خود داشته باشید زیرا آلودگی های روی پوست را به سرعت از بین می برد.

 

مراقبت از پوست چرب با زردچوبه، خاک رس و روغن نارگیل

هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید. مقداری زردچوبه و خاک رس را با روغن نارگیل ترکیب کنید به صورت بزنید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بعد از خشک شدن با آب ولرم بشوئید.

 

مراقبت از پوست چرب با مواد ارگانیک دیگر

مواد ارگانیک زیادی وجود دارد که می توان با آن ها چربی اضافی پوست را گرفت. یکی از آن ها ماسک سفیده تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ را به صورت بزنید و بعد از خشک شدن بشوئید.

 

گوجه فرنگی برای پوست های چرب نقش سفت کننده پوست دارد. برای درمان پوست چرب باید عادت های خوبتان را تقویت کنید. به عنوان مثال قبل از خواب صورت را از لوازم آرایشی و آلودگی ها پاکسازی کنید.

 

برای کنترل تولید سبوم پوست غذاهای چرب نخورید. برای متعادل کردن غدد چربی غذاهای فیبردار و سالاد بخورید. به علاوه مرکبات و غذاهای حاوی ویتامین C بخورید.

 

 

همه چیز درباره پوست چرب

مراقبت از پوست چرب و جوش دار

 

 

هیچ وقت از صابون برای شستشوی صورت استفاده نکنید چون حاوی گلیسیرین است. هفته ای یک بار اسکراب استفاده کنید. اسکراب با پاکسازی منافذ پوست سلول های مرده پوست را از بین می برد. به علاوه جوش های سر سیاه نیز از بین خواهند رفت.

 

کسانی که پوست چرب دارند باید ریلکس باشند چون استرس چربی پوست را بدتر می کند. پس یوگا و مدیتیشن را به برنامه های روزانه تان اضافه کنید.

 

نکاتی مهم در مورد پوست چرب

پوست چرب، چگونه پوستی است؟ پوست چرب در بیشتر مواقع چرب است، منافذ فراوان و باز دارد و نسبت به سایر پوست ها ضخیم تر است و دارای مقاومت بیشتری می باشد.

 

پوست چرب دارای غدد چربی بسیار فعالی است و بیش از حد معمول چربی تولید می کند. پوست های چرب ظاهری براق دارند. منافذ اینگونه پوست ها در معرض انسداد می باشند و به راحتی در معرض آلودگی هستند و گرد و غبار بیشتری را به خود جذب می کنند که این امر منجر به ایجاد جوش و لک می گردد. پوست های چرب کمتر دچار چین و چروک می شوند.

 

چگونه می توان از پوست های چرب مراقبت کرد؟

 

۱- این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که همیشه از شوینده های ملایم و غیر چرب و حاوی الکل استفاده نمایید. لوازم آرایشی را مورد مصرف قرار دهید که چرب نباشند.

 

۲- روزانه ۲ بار صورت خود را با شوینده های ملایم بشویید.

 

۳- این نکته را به خاطر بسپارید که پوست چرب نیز به مرطوب کننده نیاز دارد، بنابراین از مرطوب کننده های ملایم و کم چرب استفاده نمایید.

 

۴- برای بستن منافذ بزرگ پوست، صورت خود را با آب سرد بشویید.

 

۵- داشتن یک برنامه غذایی صحیح برای مراقبت از پوست های چرب بسیار مهم می باشد. مصرف غذاهای چرب، سرخ شده و انواع شیرینی جات باعث تحریک غدد چربی می گردد. تحریک شدن غدد چربی موجب تراوش چربی پوست می شود.

 

۶- یکی از راه های پاکسازی منافذ پوست چرب، بخور گیاهی می باشد. بخور موجب می شود منافذ پوست عمیقا تمیز شوند. یکی از گیاهانی که برای بخور پوست مناسب است، گیاه بومادران می باشد که برای بستن منافذ بزرگ پوست بسیار مفید واقع می گردد.

 

۷- از بهترین کرم های مخصوص پوست های چرب، کرم هایی هستند که حاوی گوگرد می باشند. اینگونه کرم ها برای سلامت پوست های چرب بسیار مفید هستند.

 

یک ماسک بسیار مؤثر برای پوست های چرب:

 

۱ عدد سفیده تخم مرغ، ۱ قاشق چایخوری آبلیمو (ترجیحا لیموی تازه)

 

سفیده تخم مرغ را بخوبی از زرده آن جدا سازید. آن را کاملا بهم بزنید تا کف کند. هنگامی که در حال هم زدن سفیده هستید، کم کم و قطره قطره آبلیمو را به آن بیافزایید. سپس پوست خود را با یک لایه نازک از این ماسک بپوشانید. دقت کنید که از زدن ماسک به دور حلقه چشم بپرهیزید. اجازه دهید تا ماسک بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بر پوستتان بماند تا کاملا خشک گردد.

 

پس از ۲۰ دقیقه می توانید پوست خود را با آب سرد بپوشانید. این یک ماسک عالی برای پوست های چرب است که باعث درخشانی، لطافت و شفافیت پوست می گردد.

 

 

داروی گیاهی برای پوست چرب

مراقبت پوست چرب

 

ماسک برای پوست چرب | مراقبت و درمان های خانگی و راه های کنترل چربی پوست و جوش و آکنه

 

منبع : سیمرغ / بدونیم / مه شو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا