دوران بارداری

از علائم بارداری | علائم بارداری هفته اول

از علائم بارداری

 علائم بارداری قبل از پریود, علائم هفته اول بارداری

 علائم بارداری در ماه اول ,  علائم بارداری بعد از نزدیکی 

بارداری در هفته های ابتدایی خود بدن شما را دست خوش تغییراتی می کند که نوید دهنده ی لانه گزینی یک رویان جوان در رحم شما است. فرض را بر آن می گیریم که شما باردار هستید و لانه گزینی در رحم شما به وقوع پیوسته است. شایع ترین و قابل اعتماد ترین نشانه، قطع عادت ماهیانه شماست، ولی این تنها علامت نیست. علایم دیگری نیز وجود دارد که در هر شخص می تواند متفاوت باشد. در این مقاله سعی بر آن شده علایم اولیه بارداری را برای شما توضیح دهیم. در ادامه پیرامون این موضوعات مطالعه خواهید کرد: توقف قاعدگی، اشتهای زیاد یا بیزاری جدید نسبت به غذا ها، تهوع و استفراغ، حساس و بزرگتر شدن پستان ها، خستگی، یبوست، تکرر ادرار، نفخ کردن، تغییرات در خلق و خوی.

 

از علائم بارداری :

۱حساس شدن و دردناک بودن سینه ها : یکی از شایع ترین نشانه های بارداری حساس شدن سینه ها و نوک سینه هاست که معمولاً در طی ۳ هفته اول بارداری خود را به وضوح نشان می دهد . متورم و دردناک شدن سینه ها شبیه قبل از پریود است .
۲٫ در اوایل بارداری گرفتگی و درد عضلات زیر شکم و لکه بینی به صورت کم و به رنگ صورتی شایع است .
۳٫ حالت تهوع از رایج ترین نشانه های بارداری می باشد . این حالت معمولاً اوایل صبح شدت بیشتری دارد .

مقصر اصلی در ایجاد تهوع و استفراغ در شما در اوایل بارداری همسر بدن‌ها هستند. تهوع و استفراغ می‌تواند نشانه‌های اول بارداری شما باشد. معمولا تهوع و استفراغ دوران بارداری ممکن است تا ۱۲ هفته اول بارداری فقط ادامه داشته باشد، البته خوب است بدانید که تهوع و استفراغ صبحگاهی می‌تواند نشانه خوبی باشد چرا که نشان دهنده این است که سطح همه بدن HCG افزایش یافته است و بارداری در حال پیشرفت است.

درمان تهوع و استفراغ صبحگاهی آن است که هیچ‌گاه معده‌تان را خالی نگذارید کراکرها خشک و بیسکویت خشک بخورید. قرار دادن آن‌ها کنار رختخواب و خوردن یکی دو عدد قبل از بلند شدن از رختخواب یکی از بهترین کارها برای کاهش تهوع و استفراغ صبحگاهی است.

مصرف ویتامین‌های در دوران بارداری می‌تواند سبب تشدید تهوع و استفراغ برای برخی مادران شود. بنابراین ویتامین‌ها را با معده خالی مصرف نکنید. خیلی اوقات وقتی این ویتامین‌ها وبعد از غذا خورده شود تهوع و استفراغ را کاهش می‌دهد.

علائم حاملگی,علائم بارداری خارج از رحم

 علائم بارداری قبل از پریود, علائم هفته اول بارداری,,علائم حاملگی

 

٫۴ احساس خستگی و رخوت در اوایل حاملگی وجود دارد .

خستگی بیش از اندازه و غیر قابل توجیه شایعترین علامت زودرس بارداری است. خستگی خود را با مصرف قهوه درمان نکنید چرا که این برای بارداری شما خطرناک است. به جای آن به صدای بدن خود گوش کنید. سخت نگیرید و سعی کنید خوب استراحت کنید. تنفر از مصرف برخی غذاها فکر کردن به جوجه سرخ شده شاید حالتان را بد کند و مانند قبل به آن علاقه ای نداشته باشید. رفتن به رستوران را دوست ندارید و بوها آزارتان می دهد. بله شاید حامله باشید.
بسیاری از زنان اظهار می کنند که علاقه به برخی از غذاها در اولین بارداری در اوایل بارداری حتی موجب تنفس آنها می شود. این ممکن است اولین نشانه‌های بارداری باشد. این‌ ها می‌تواند به دلیل افزایش سطح هرمون HCG باشد.

حساسیت به بوها تشدید می‌شود. خیلی‌ از بوها در این دوره برای تان ناخوشایند می‌شوند مثل بوی سیگار و حتی بوی خانه و آشپزخانه و برخی غذاها. حتی برخی زنان نسبت به بوی بدن همسرشان حساسیت زیاد پیدا می‌کنند.
این حساسیت به دلیل افزایش سطح هرمون‌ها است. متاسفانه تنها راه درمان آن اجتناب از این بوها مخصوصا بوی سیگار است که برای شما و جنین شما کاملا بد و پر خطر است.

۵٫ تکرر ادرار یکی دیگر از نشانه ها می باشد . این تکرر ادرار بعد از ۳ ماهگی بتدریج بهبود می یابد .

۶٫ یبوست ، به دلیل تغییرات هورمونی و شیمیایی عمده ای که در بدن زنان باردار رخ می دهد ابتلا به یبوست بسیار رایج است
.

۷٫ سرگیجه در اوایل حاملگی با تغییرات فشار خون ، برخی خانم ها حالت سرگیجه دارند و احساس می کنند سرشان سنگین و گنگ است
./ ۸ لکه بینی و گرفتگی

چند روز پس از لقاح نطفه خود را به دیواره پر خون رحم میچسباند که این اتفاق ۱۲ – ۶ روز پس از لقاح انجام شده و ایجاد خونریزی و گرفتگی خفیف در مادر می‌کند و بسیاری از مادران احساسی مشابه آغاز سیکل قاعدگی دارند. علاوه بر خونریزی مادران ممکن است شاهد ترشحات سفید رنگ شیر مانند باشند که به دلیل ضخیم شدن دیواره واژن است. این ترشحات طبیعی بوده ولی اگر حالت بد بو پیدا کند باید به پزشکتان مراجعه کنید تا احتمال عفونت بررسی شود.

این مطلب را حتما بخوانید  : تغذیه دوران بارداری سه ماهه اول | تغذیه دوران بارداری برای زیبایی نوزاد

 از علائم بارداری | علائم بارداری هفته اول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا