پوست و مو

چگونه ناخن زیبا و سالم داشته باشیم ؟

چگونه ناخن زیبا داشته باشیم : چه نکاتی برای داشتن ناخن های زیبا باید رعایت کنیم ؟ راه هایی برای داشتن ناخن های مستحکم و زیبا چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره پوست و مو ، راه هایی برای داشتن ناخن های زیبا در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 علت موج دار شدن ناخن

نشانه سلامت ناخن , چگونه ناخن زیبا داشته باشیم

 

 

راه هایی موثر برای داشتن ناخن های زیبا

 ناخن های زیبا

راههای داشتن ناخن های زیبا از راه و روش طبیعی به طبع بهتر و نتیجه بخش تر خواهد بود. مواد طبیعی و ویتامین های مورد نیاز برای سلامت و استحکام ناخن ها با تقویت بافت ناخن موجب زیبایی آن ها می شوند. پس برای سال جدید راهکارهای این بخش را به کار بگیرید تا خیلی زود به ناخن هایی زیبا و طبیعی برسید.

آیا عیب ونقص ناخن هایتان باعث می شود آنها را از دیگران قایم کنید؟ قطعا از این کار بیزار و خسته اید. پس زمان تغییر فرا رسیده!

 

  آب رسانی به ناخن ها

آب مایه ی حیات است و از منافع بسیاری برخوردار است از جمله آب رسانی به ناخن ها. اگر مزه آب را دوست ندارید چند قطره آبلیمو در آن بچکانید.

 

 جذب ویتامینD را افزایش دهید

افراد بیشماری از کمبود ویتامینD رنج می برند، به ویژه در فصل زمستان که تابش نور خورشید به حداقل می رسد. ویتامینD برای سلامت ناخن ها کاملا ضروریست. ماهی های چرب مثل قزل آلا، آزاد، انواع قارچ، غلات و پنیرسویا از جمله غذاهایی هستند که قادرند ویتامینD بدن را افزایش دهند.

 

 استفاده از ویتامین H (بیوتین)

بیوتین یکی از فاکتورهای افزایش سلامت ناخن و مانع از شکنندگی آنهاست. تخم مرغ (نه فقط سفیده آن)، مغز بادام و مکمل هایی که سرشار از بیوتین هستند و به ناخن ها خاصیت ارتجاعی می بخشد.

 

 

 سفیدی ناخن

قاشقی شدن ناخن

 

 

بهترین روغن برای ناخن

قسمت سفید رنگ ناخن (کوتیکول) نه تنها قالبی برای بستر ناخن هاست، بلکه حامی رشد و مقاوم شدن آنهاست. پس برای درمان کوتیکول از روغن جوجوبا ومغز بادام شیرین بهره ببرید.

 

 استفاده از دستکش یادتون نره!

آب از لبه آزاد ناخن می تواند نفوذ کند وباعث شکنندگی آن شود، بنابراین هنگام انجام کارهای خانه دستکش پلاستیکی بپوشید. پیش از رفتن به رختخواب مقدارزیادی مرطوب کننده به دستانتان بزنید و در طول شب برای درمان دستکش نخی بپوشید.

 

نکاتی مهم در سلامت مو و ناخن

اگر تمایل دارید به موها و ناخن‌های خود آرایش خاصی بدهید حتما مطمئن شوید که این روش‌های زینتی مثل کاشت ناخن مصنوعی به بافت‌های شما آسیب نرسانند

بیشتر ما فراموش کرده‌ایم که ناخن‌ها و موهایمان بیش از آن که به آرایش و تزئین ظاهری نیاز داشته باشند، محتاج مواد معدنی و املاح مغذی خاصی هستند تا سلامت آنها را به شکل صحیحی تامین کند. چه بسا که بسیاری از این روش‌های آرایشی و زیبایی، عوارض نامطلوب بلند مدتی روی موها و ناخن‌ها برجای می‌گذارند.

متاسفانه اکثر ما هزینه زیادی را صرف آرایش و تهیه لوازم آرایشی و براق و تزئین کردن موها و ناخن‌هایمان می‌کنیم اما اغلب از نیاز اصلی این بافت‌های مهم در بدنمان غافل هستیم و پس از آسیب‌دیدگی آنها به فکر جبران می‌افتیم. چه بسا که برای زیباتر کردن ظاهری آنها برای یک مدت کوتاه ‌به موها و ناخن‌هایمان آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کنیم.

 

چند نکته مهم :

۱ – یک رژیم غذایی چرب و سرشار از مواد غذایی قندی و فرآوری شده بدون شک نمی‌تواند مواد غذایی لازم و کافی را برای تولید و تکثیر سلولهای سالم فراهم کند و فقر ریزمغذی‌ها از عوامل موثر در آسیب‌دیدگی موها و ناخن‌ها است.

۲ – افزودن کرم و محصولات مرطوب کننده و سایر محصولات موضعی و با استعمال خارجی نمی‌توانند تاثیر دائمی و قابل ملاحظه‌ای داشته باشند چون به قشر داخلی موها و بستر ناخن‌ها نفوذ نمی‌کنند بنابراین تاثیر آنها موقتی و کوتاه مدت است.

۳ – نوشیدن الکل و استعمال سیگار به همراه تماس با هوا و محیط زیست آلوده از فاکتورهای مهم دیگر در آسیب‌دیدگی این بافت‌ها هستند.

 

راهکار موثر در سلامت ناخن و مو :

بهترین راهکار برای سالم و زیباتر شدن موها و ناخن‌ها، انتخاب مواد مغذی مناسب و تداوم در مصرف آنها است. بیوتین و سایر ویتامین‌های ضروری می‌توانند در تحریک و رشد مناسب پیازهای مو نقش مفیدی داشته باشند.

به طور خلاصه تامین ویتامین‌ها و املاح ضروری برای بدن تاثیر متمایزی براین بافت‌ها دارد.

همچنین متخصصان توصیه می‌کنند اگر تمایل دارید به موها و ناخن‌های خود آرایش خاصی بدهید حتما مطمئن شوید که این روش‌های زینتی مثل کاشت ناخن مصنوعی به بافت‌های شما آسیب نرسانند و با روش‌های مصنوعی سلامت طبیعی بدن خود را به خطر نیندازید.

 

جدا شدن ناخن از بستر

نکاتی برای داشتن ناخن های زیبا

چگونه ناخن زیبا و سالم داشته باشیم ؟

منبع : zanrooz.com / نمناک / sheknows / بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا