بهداشت و سلامت

سفید کردن دندانها با استفاده از روشهای ساده خانگی

سفید کردن دندانها : چگونه دندان هایی سالم و سفید داشته باشیم ؟ درمان خانگی برای دندان های سفید چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره بهداشت و سلامت ، راه هایی خانگی برای داشتن دندان هایی سفید در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 سفید کردن دندان با زردچوبه

سفید کردن دندان به روش سنتی , سفید کردن دندانها

 

 

سفید کردن دندانها با استفاده از این راه ها

 کاشت مو

راه سفید کردن دندانها و در واقع سفیدی و سلامت دندان ها بسیار مهم است اما همیشه نیاز نیست برای داشتن دندان هایی سفید و سالم تحت نظر دندان پزشک باشیم و با داشتن یک رژیم غذایی مناسب برای دندان ها می توانیم دندان هایی سالم و سفید و البته زیا داشته باشیم.

حتما شما هم بارها به دندان های افراد مشهور دقت کرده اید و دیده اید که چقدر سفید و مرتب هستند . پشت این زیبایی رازی نهفته است که رابطه ای مستقیم با تغذیه دارد و ما در این بخش راز و رژیم مخصوص غذایی برای داشتن دندان هایی سفید را برایتان شرح می دهیم.

عادت صحیح خوردن برای داشتن دندان هایی سفید و سالم:

سه فاکتور اصلی برای این امر وجود دارد که رعایت آنها بسیار موثر هستند که شامل

 

۱- جویدن:

میوه ها و سبزیجاتی که نیاز به جویدن بیشتر دارند در سفیدی دندان ها بیشتر نقش دارند. سیب – هویج – گل گلم – لوبیا سبز و از این قبیل سبزیجات  و مواد غذایی همچون پنیر سفید به دلیل سفتی نسبی که دارند  نیاز به جویدن بیشتری دارند به همین دلیل در سفید شدن دندان ها موثر هستند.

 

۲- بزاق دهان:

با افزایش ترشح بزاق دهان دندان ها فرصت بهتری برای سفید شدن و تمیزی دارند. برای ترشح بزاق دهان میوه هایی همچون پزتقال و نارنگی و یا لیمو مصرف کنید . توت فرنگی هم به دلیل داشتن مالیک اسید و آنزیم های تشدید کننده بزاق دهان می توانند دندان ها را سفید و بدون جرم می کنند.

 

۳- جلوگیری از التهاب و عفونت لثه:

برخی از مواد غذایی به سلامتی لثه و سفیدی دندان کمک می کنند. مواد غذایی که فیبر بالایی دارند مانند کلم بروکلی به کم شدن التهاب لثه ها و سفیدی دندان ها کمک می کند.مواد غذایی حاوی کلسیم مانند شیر و پنیر و ماست برای سلامت دندان ها توصیه می شوند و در رژیم غذایی مفید برای دندان ها در صدر قرار دارند.

 

به طور کلی برای داشتن دندان هایی سفید و سالم این مواد غذایی را مصرف کنید:

مواد غذایی و میوه هایی که جویدن زیاد نیاز دارند مثل هویج – سیب – گل کلم – کرفس

میوه هایی مفید برای لثه ها و کاهش دهنده التهابات دندان و لثه مثل آناناس و کلم بروکلی

میوه هایی همچون انار و شاه توت دندان ها را لکه دار می کنند و رنگ سفیدی آنها را کاهش می دهند.

دندان پزشکی در آمریکا به بیماران خود توصیه کرد که خوردن میوه و مواد غذایی که با برخورد به لباس آنها لکه ای ماندگار به وجود می آورند را زیاد استفاده نکنند چرا که همان لکه ها بر روی دندان ها هم ایجاد می شود.

قهوه و چای و بدتر از همه مشروبات الکلی در تیره شدن رنگ دندان ها عاملانی قوی هستند.

برای از بین بردن جرم و لکه های روی دندان ها با داشتن یم رژیم غذایی درست زودتر به نتیجه خواهید رسید و مهم تر از همه با قرار نگرفتن در معرض مواد شیمیایی برای جرم گیری عمر و مقاومت دندان هایتان را افزایش خواهید داد.

 

 

 سفید کردن دندان با جوش شیرین و لیمو

سفید کردن دندان با زغال

 

 

نکاتی مهم برای سفیدی دندان‌ها

دندان‌های بسیار سفیدی که شما در دهان اغلب بازیگران معروف می‌بینید، نتیجه تلاش خودشان و دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی است.

رنگ دندان‌ها در اغلب موارد سایه‌های زرد، خاکستری یا حتی آبی در خود دارد. هر فردی همانند رنگ چشم یا مو، رنگ دندانی خاص دارد.

رنگ دندان به طور ارثی از پدر یا مادر به شما به ارث می‌رسد، ولی نگهداشتن و مراقبت از این دندان‌ها برای زردتر شدن یا سیاه‌تر شدن نتیجه نگاه و تلاش شماست.

این مواد در تغییر رنگ دندان‌هایتان تاثیر دارند: در افراد سیگاری تغییر رنگ دندان‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد. چای، قهوه و انواع نوشابه‌ها می‌توانند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند.

مصرف غذاهای قندی باعث افزایش تعداد میکروب‌ها و اسید حاصل از آنها می‌شود. با ترشح اسید و حل شدن مینا، رنگ زرد دندان فرصت زیادتری برای بروز پیدا می‌کند و به مرور زرد و زردتر می‌شود. با افزایش سن نیز رنگ دندان‌ها تغییر می‌کند، ولی اگر شما از عادت‌های بد دوری کنید اثر افزایش سن را می‌توانید تا حدی به تاخیر بیندازید.

 

از همه اینها که بگذریم اگر بخواهیم دندان‌هایمان سفیدتر شوند چه باید بکنیم؟

سفید شدن دندان‌ها با روش‌های رایج توسط هر کسی و با هر روشی هم که انجام شود یک راه دائمی‌ نیست. سفید کردن با روش‌های بلیچینگ نتیجه‌ای برای مدت زمان حداکثر یکساله دارد. با لامینیت دندان‌ها هر چند تغییر رنگ با کندی اتفاق می‌افتد، ولی خطر بروز مشکلات مرتبط با نیاز به تکرار این درمان‌ها همواره وجود دارد. برای کسانی که روش‌های بلیچینگ را ترجیح می‌دهند این کار باید در دوره‌های ۶ تا ۱۲ ماهه تکرار شود. به غیر از هزینه کردن برای سفیدی دندان، شما از راه‌های زیر هم ممکن است سود ببرید:

سیگار نکشید، چای کمرنگ بنوشید و حداقل روزی یک‌بار دندان‌هایتان را مسواک بزنید. برای کمک به برداشته شدن ترکیبات مختلف از روی دندان سعی کنید از خمیر دندان‌های متفاوت به طور متناوب استفاده کنید.

مثلا یک شب از خمیردندان ضدپوسیدگی، یک شب از خمیردندان سفیدکننده و یک شب از خمیردندان‌های طبیعی استفاده کنید. برای بررسی وضعیت بهداشتی و اثرات مفید و مخرب نحوه مسواک زدنتان با دندانپزشک مشورت کنید.

هرگاه ماده شیرینی می‌خورید حداقل با آب فراوان آن را شستشو دهید. سیب تازه و هویج هم علاوه بر سایر خواص خوبی که دارند می‌توانند به عنوان مسواک طبیعی عمل کنند. سعی کنید مرتب از این گروه هم استفاده کنید.

اگر از نوشابه استفاده می‌کنید، نحوه استفاده از آن مهم است. نوشیدن این مواد با نی امکان تماس آنها با سطوح دندانی را بشدت کاهش می‌دهد، بنابراین از اثرات مخرب آن و تاثیر آن روی رنگ دندان تا حد زیادی کاسته می‌شود.

 

 

 بهترین خمیر دندان سفید کننده

نکاتی درباره سفیدی دندان ها

 

سفید کردن دندانها با استفاده از روشهای ساده خانگی

منبع: نمناک / آکاایران / سیمرغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا