بهداشت و سلامت

عرق سوز شدن | درمان خانگی عرق سوزی با روش های ساده

 عرق سوز شدن : چگونه عرق سوز پوست را درمان کنیم ؟ راه های درمان فوری عرق سوز چیست ؟ در اینجا با مقاله ای دیگر درباره بهداشت و سلامت ، درمان فوری و سریع عرق سوز پوست در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

درمان عرق سوز شدن واژن

درمان عرق سوز شدن ناحیه تناسلی زنان ,  عرق سوز شدن

 

 

درمان خانگی عرق سوزی با این روش ها:

 عرق سوز

عرق سوز شدن پوست بدن بر اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود نمی آید، بلکه زمانی ایجاد می شود که گرمای بیش از اندازه به بدن برسد و بدن با تولید بسیار زیاد عرق، واکنش نشان دهد.

افراد چاق بیشتر در معرض عرق سوز شدن قرار می گیرند و بیشتر در قسمت های زیر بغل و بین کشاله های ران ایجاد می شود .عرق سوزشدن، مشکلی نیست که لازم باشد برای آن به پزشک مراجعه کنید، راه های آسانی وجود دارد که از بروز آن می توان جلوگیری کرد و با مشاهده ی اولین علامت، با کمک درمان های خانگی آن را از بین ببرید.

* ابتدا محل عرق سوز شده را با کمی شامپوی بچه و اب ولرم تمیز بشویید وسپس گیاه آلوئه ورا که اثر خنک کنندگی و درمانی پوست را دارد به روی آن بمالید اگر الوئه ورا در دسترس نبود می توانید از ژل آن نیز استفاده کنید.

* قرار دادن کیسه ی یخ به روی موضع عرق سوز شده نیز باعث خارج شدن پوست از حالت التهاب می شود.

* خمیری از جوش شیرین و آب و پودر بلغور جو دو سر تهیه کنید و به روی موضع به آرامی بمالید باعث ترمیم پوست می شود و بسیار مفید است.

* پودر تالک را خریداری کنید و در مواقع عرق سوز شدن پوست با مقداری آب مخلوط کنید تا به شکل رب در بیاید و روی موضع بمالید .

* حنما از لباس های نخی استفاده کنید و از پوشیدن لباس های تنگ و چسبنده جدا خودداری کنید.

* هنگامی که پوست شما خشک است هر چند ساعت یک بار مقداری آرد ذرت روی پوست خود بریزید و ماساژ دهید.

* استفاده از کرم ها یا پمادهای ضد التهاب از قبیل هیدروکورتیزون نیز تاثیر زیادی روی از بین بردن التهاب دارد.

* استفاده از پودر بچه نیز بسیار مفید می باشد برای این کار موضع را تمیز بشویید و خشک کنید سپس پودر بچه را پاشیده و به ارامی روی موضع بمالید و تا یک الی دو ساعت پوستتان را نشویید.

در بزرگسالان، عرق سوز به ندرت به مراقبت پزشکی نیاز دارد اما برای بچه های کوچک در صورت تداوم مشکل می بایست به پزشک مراجعه شود.

 

۲۰ توصیه موقع عرق سوز شدن

در اثر انسداد مجاری غدد عرق در پوست، ضایعات خارش داری پدید می آیند که نمای التهاب به خود می گیرند. در طی این عارضه، راش های قرمزرنگ و یا تاول های پوستی پر از مایع روی پوست ظاهر می شوند که در برخی قسمت های بدن بیشتر هستند، مانند چین آرنج، کشاله ران، قسمت بالای قفسه سینه و یا گردن.

 

افرادی که عرق سوز می شوند، می توانند توصیه های زیر را به کار گیرند:

۱- به آرامی، نواحی عرق سوز شده را توسط آب و صابون بشویید تا هر گونه گردوخاک و عرق از سطح پوست پاک شود. سپس وارد وان حمام یا لگن آبی که به طریق زیر آماده کرده اید، شوید:

وان حمام یا لگن را پر از آب سرد کنید و به آن آرد ذرت و یا بلغور جوی دو سر اضافه کنید. سپس وارد آن شوید. پس از مدتی از وان خارج شوید و خود را با حوله تمیزی خشک کنید.

۲- می توانید برای کاهش التهاب و خارش نواحی عرق سوز شده، از کرم هیدروکورتیزون استفاده کنید. کرم را به آرامی روی پوست خود بمالید تا کاملا جذب پوست شود.

۳- از محصولاتی که محتوی اسید سالیسیلیک هستند، استفاده کنید، زیرا سبب خشک شدن بثورات پوستی و مسدود شدن منافذ پوستی خواهند شد.

برای کاهش التهاب و خارش نواحی عرق سوز شده، سعی کنید هر چند ساعت یک بار، مراحل گفته شده در بالا را تکرار کنید.

 

 

 درمان قطعی عرق سوز

درمان عرق سوز شدن گردن نوزاد

 

 

توصیه می شود در ساعات اوج گرما حدود ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر، از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید خودداری کنید تا کمتر دچار عرق سوز شوید

۴- داشتن برنامه غذایی مناسب برای کسانی که عرق سوز می شوند، توصیه می گردد. استفاده از میوه ها و سبزیجات خام و تازه برای این افراد توصیه می شود.

۵- میزان آب مصرفی باید افزایش پیدا کند و روزی حداقل ۸ تا ۱۲ لیوان آب و مایعات نوشید .

۶- میزان مصرف ویتامین E باید افزایش پیدا کند و به روزی حداقل ۵۰۰ میلی گرم برسد (از طریق مواد غذایی) .مصرف مکمل ویتامین E باید تحت نظر پزشک باشد.

۷- برای پیشگیری از عرق سوز شدن، از بودن در محیط های گرم دوری کنید و به جاهای دارای سایه و تهویه مناسب، پناه ببرید.

۸- توصیه می شود در ساعات اوج گرما  حدود ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر، از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید خودداری کنید تا کمتر دچار عرق سوز شوید.

۹- از آنجا که عرق سوز در آب‌وهوای گرم و مرطوب ایجاد می شود، به افرادی که در این مناطق زندگی می کنند توصیه می شود که در محیط های گرم، نشاسته آرد ذرت را روی پوست خود بپاشند تا از عرق سوز شدن پیشگیری کنند.

۱۰- از صابون هایی که پوست را خشک می کنند، برای تمیزکردن نواحی عرق سوز شده استفاده نکنید، زیرا عرق سوز آن مناطق را بدتر می کند.

 

لباس مناسب نوزاد در تابستان

۱۱- از پوشیدن لباس هایی از جنس نایلون یا پلاستیک، در آب و هوای گرم و یا هنگام ورزش  خودداری کنید، زیرا احتمال عرق سوز را افزایش می دهند .

۱۲- دوش گرفتن با آب سرد می تواند تا حدی ناراحتی ناشی از عرق سوز را کاهش دهد.

۱۳- استفاده از کمپرس آب سرد (مثل حوله خیس شده در آب سرد) را فراموش نکنید، زیرا خارش و سوزش ناشی از عرق سوز را تا حد زیادی کاهش می دهد.

۱۴- از لباس های نخی و نازک در هوای گرم استفاده کنید تا هوا به خوبی در بدن جریان داشته باشد.

۱۵- پوست عرق سوز شده را باز نگه دارید و روی آن را کاملا نپوشانید.

۱۶- از پوشیدن لباس های تنگ که سبب آزار منطقه عرق سوز می شود، جدا خودداری کنید. لباس های گشاد و آزاد انتخاب کنید تا هوای کافی به آن مناطق برسد و سریع تر بهبود پیدا کند.

۱۷- استحمام صبحگاهی یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از عرق‌سوزشدن در فصل تابستان است، زیرا موجب باز‌شدن منافذ پوست و دیر بسته‌ شدن آنها، تعریق کمتر می‌شود.

۱۸- هرگز مناطق عرق سوز شده را نخارانید، زیرا خاراندن آنها سبب عفونت می شود و ممکن است پزشک، برای از بین بردن عفونت مجبور به تجویز آنتی بیوتیک شود.

۱۹- دم کرده نعنا تهیه کنید و پارچه ای تمیز را با آن خیس کنید و روی نواحی عرق سوز شده قرار دهید. همچنین می توانید دم کرده نعناع را به طور مستقیم، روی پوست عرق سوز شده بریزید تا تاثیر مطلوب خود را بگذارد.

۲۰- یک عدد خیار را قطعه قطعه کنید. دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترش را در یک لیوان آب حل کنید. سپس چند قطعه از خیارها را درون محلول آب و لیمو قرار دهید و پس از چند دقیقه، خیارها را خارج کرده و مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی مناطقی از پوست که عرق سوز شده، قرار دهید. سعی کنید این کار را حدود ۲ تا ۳ بار در طول روز تکرار کنید تا تاثیر مطلوبش را روی بهبودی پوست بگذارد.

 

نکته

اگر نواحی عرق سوز شده پوست، پس از چند روز و بعد از عمل به موارد گفته شده در بالا، بهبود نیافت و یا بدتر شد، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

 

 

 

 درمان عرق سوز در بارداری

درمان فوری عرق سوز

عرق سوز شدن | درمان خانگی عرق سوزی با روش های ساده

 

منبع:آرایشیک/ نمناک/ تبیان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا