پوست و مو

تاثیر یخ بر پوست صورت | ۱۱ تاثیر جادویی یخ بر روی پوست

تاثیر یخ بر پوست صورت چیست ؟ چگونه باید از یخ برای جوانسازی پوست صورت استفاده کنیم ؟ در اینجا با مقاله ای دیگر درباره پوست و مو ، فواید یخ بر پوست صورت در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 یخ برای جوش صورت

یخ درمانی , تاثیر یخ بر پوست صورت

 

 

تاثیر عجیب یخ بر تناسب اندام و جوانسازی پوست

جوانسازی پوست و تناسب اندام با یخ یکی از روشهایی است که از سالهای دور توسط ملکه ها و زنان زیبا مورد استفاده قرار می گرفته است و تاثیر فوقالعاده و باورنکردنی را به جای می گذاشته است.

جوان سازی پوست و تناسب اندام با استفاده از چند تکه یخ! شاید به نظر عجیب باشد اما جالب است بدانید که ملکه روسیه اکاترینا ، هر روز صبح برای حفظ زیبایی و تازه کردن چهره خود  روی صورت، گردن و پوستش را با کمک قطعه ای یخ مالش میداده و زیبایی و جوانی خود را اینگونه حفظ می کرده است.

 

زیبایی و جوانی با یخ:

منافذ باز پوست وبه حد اقل رساندن آنها با یخ ممکن است وهمچنین کنترل میزان چربی در پوست وجلوگیری از پیری زود رس پوست وجلو گیری از بروز چین چروک با استفاده از یخ حاصل می شود.

ماساژ چند قطعه یخ بر روی صورت، به مدت حداقل دوبار در هفته با عث درخشش طبیعی پوست می شود.

اگر به تازگی چند چروک مزاحم بر روی پوست شما نمایان شده است تکه ای از یخ را در یک پارچه ی نرم بپیچید و آن را بر روی صورت خود بگذارید.

اگر کمی آب خیار و آب گل سرخ را با هم مخلوط کنید و در قالب یخ بریزید تا منجمد شده و شبیه یخ شود،و از آن به عنوان ماسک جامدی بر روی صورت خود استفاده کنید پوست شما جوان و زیبا خواهد شد. این ماسک به کاهش چین و چروک صورتتان کمک می کند و پوست صورت را روشن می کند.

ماساژ یخ بر روی قسمت هایی از صورت که دچار آکنه هستند، باعث کاهش آن ها می شود. اگر به طور مداوم، روزانه یک تا دو دقیقه یخ ها را بر روی جوش ها بمالید، شاهد تاثیر بی نظیر آن در رفع آکنه ها خواهید بود.

بعد از استفاده از یخ جازه دهید صورت به طور طبیعی خشک شود بدین ترتیب شما بیشترین منافع را از یخ خواهید برد.

 

 

نحوه یخ درمانی

ماسک یخ گلاب

 

 

لاغری و تناسب اندام با یخ

یخ چربی های بدن را تحریک می کند که با جنب و جوش روبرو شوند و حرکت کنند و به صورت آب از بدن دفع شوند.

محققان در آخرین مطالعات خود دریافته اند که یخ و نوشیدنی های یخ  باعث کاهش شدید اشتها و همچنین جلوگیری از ریزه خواری می شود و با تعدیل درجه حرارت بدن چربی سوزی را در بدن با روند بیشتر و سریعتری آغاز می کند.

 

۱۱ تاثیر جادویی یخ بر روی پوست

یخ تاثیر خوبی بر روی لوزه ها ندارد. افرادی که دچار ورم لوزه هستند، نباید از یخ استفاده کنند. گرچه یخ تاثیر خوبی بر روی گلو ندارد، اما برای پوست موثر است. شما می توانید از یخ برای صورت خود استفاده کنید. طریقه استفاده از یخ برای صورت را در ادامه بیان می کنیم:

۱) پس از یک روز کاری می توانید دو قطعه یخ روی چشمان خود بگذارید. استفاده از یخ باعث تسکین چشم ها می شود. استفاده از یخ به این روش بسیار ساده است و می توانید در هر جایی از آن استفاده کنید.

۲) قبل از آرایش کردن صورت قطعه ای یخ را روی صورت خود بمالید. این امر باعث می شود آرایش صورت شما ماندگارتر باشد.

۳) در طول ماه های تابستان پوست آب خود را از دست داده و خشک می شود. در این شرایط پوست صورت بیشتر تحت تاثیر گرما قرار می گیرد. زمانی که پوست صورتتان به خاطر خشکی کشیده می شود و احساس ناراحتی می کنید، مقداری یخ روی صورت خود بمالید. یخ باعث خنک شدن و تسکین پوست صورت می شود.

۴) منافذ بزرگ شده پوست با استفاده از یخ کوچک تر می شوند. به علاوه از تولید چربی بیشتر بر روی پوست جلوگیری می شود. یخ را درون پارچه تمیز قرار دهید و سپس آن را روی صورت خود ماساژ دهید. ماساژ دادن را تا ذوب شدن کامل یخ ادامه دهید. این روش برای پوست چرب تاثیر بسیار خوبی دارد.

۵) روش بسیار موثر دیگر استفاده از آب میوه یخ زده است. به این صورت که مقداری آب میوه طبیعی در ظرف ریخته و در فریزر بگذارید و سپس آب میوه یخ زده را روی صورت خود ماساژ دهید. به این ترتیب علاوه بر تاثیر یخ فواید میوه مورد نظر نیز به پوست می رسد.

۶) یخ به کاهش آکنه کمک می کند. یخ باعث تسکین فوری آکنه ها می شود. جوش های سر سفید و سر سیاه با استفاده از یخ بهبود پیدا می کنند. قطعه یخ را روی محل مورد نظر قرار دهید، پس از آن قرمزی و التهاب ناشی از جوش ها کاهش می یابند.

۷) در تابستان آفتاب سوختگی نیز بسیار رایج است و افراد بسیاری از این بابت ناراحت هستند. در چنین موارد استفاده از یخ باعث تسکین پوست صورت می شود. در این شرایط یخ را در در یک پارچه تمیز و نرم بپیچید و روی منطقه آفتاب سوخته بمالید. این اقدام باعث کاهش درد و بهبود آسیب می شود.

۸) بیدار ماندن تا دیر وقت یا استفاده زیاد از کامپیوتر چشم ها را تحت تاثیر قرار می دهد و زیر چشم ها دایره های تیره ظاهر می شوند. این دایره های تیره باعث می شوند چهره شما بیمار و خسته به نظر برسند. مقداری گلاب را در آب جوشانده و با آب خیار حل کنید. سپس این محلول را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. پس از یخ زدن قطعه یخ را روی چشمان خود قرار دهید. قبل از قرار دادن در فریزر اجازه دهید گلاب سرد شود. به این روش تیرگی اطراف چشمانتان به راحتی برطرف می شود.

۹) گاهی اوقات اینقدر عجله دارید که نمی تواید آرایش کنید. در این شرایط نیز می توانید از یخ استفاده کنید. یخ باعث طراوت و روشنی پوست صورت می شود.

۱۰) با استفاده از یخ می توانید گردش خون را در صورت خود افزایش دهید. گردش خون بهتر باعث درخشش طبیعی صورت و سلامت پوست می شود. به علاوه استفاده از یخ از بروز چین و چروک و پیر شدن پوست پیشگیری می کند.

۱۱) اگر زیاد دچار گر گرفتگی می شوید، می توانید از یخ استفاده کنید. در این شرایط نیز یخ را در پارچه ای تمیز بپیچید و روی بخش های مورد نظر قرار دهید.

 

 

یخ برای چاقی صورت

فواید یخ برای پوست صورت

 

تاثیر یخ بر پوست صورت | ۱۱ تاثیر جادویی یخ بر روی پوست

منبع: نمناک/sohice.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا