پوست و مو

رفع لکه های صورت | چگونه لک‌های صورت را بپوشانید

رفع لکه های صورت : لک قهوه ای رنگ صورت که در اثر عوامل متعددی ایجاد میشوند. تاثیر بسزایی در زیبایی افراد میگذارند. در این مقاله مراقبتی از پوست و مو راه با کارهایی برای از بین بردن لک های صورت در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

چگونه لکه های قهوه ای صورت را از بین ببریم

ماسک ضد لک قوی , رفع لکه های صورت

 

چگونه لک‌های صورت را بپوشانید

صاف بایستید، اعتماد به نفس داشته باشید و به خودتان اطمینان کنید. برای هر خانمی بسیار مهم است هنگامی که مقابل آینه می‌ایستد از زیبایی ظاهری خود لذت ببرد بنابراین هر خانمی مشتاق دانستن رازهای زیبا بودن است؛ اینکه چگونه می‌تواند زیبایی‌های صورت خود را حفظ کند و روز به روز هم این زیبایی را افزایش دهد.

وقتی شما احساس کنید که زیبا هستید به‌شدت اعتماد به نفس‌تان افزایش پیدا می‌کند. زیبا بودن نه خیلی مشکل است و نه چندان گران، کافی است چند اصل پایه‌ای را از آرایشگران ماهر یاد بگیرید؛ رازهایی که به شما کمک می‌کند زیبایی خود را حفظ کنید.

 

چگونه لک‌های بزرگ و زیاد را بپوشانید

لک‌های بزرگ و فراوان روی صورت به دلایل بسیاری ممکن است به وجود آمده باشند؛ مثلا آفتاب گرفتن بسیار و جذب نور زیاد یا تولید بیش از اندازه ملانین پوستی و. . .  . معمولا روی چنین پوست‌هایی آرایش بسیار مشکل است چون هر تکه پوست یک رنگ می‌شود اما اگر کرم‌پودر و پوشاننده مناسب انتخاب کنید چندان دچار این مشکل نخواهید شد.

باید از فروشنده بخواهید یک اصلاح کننده رنگ به شما بدهد و از آن زیر آرایش خود استفاده کنید تا لک‌ها را بپوشانید. اصطلاح کننده رنگ صورت را می‌توانید از تمام فروشگاه‌های لوازم آرایشی تهیه کنید. بیشتر برندهای محصولات آرایشی این کرم را در تولیدات خود دارند.

 

زردی موها را از بین ببرید

اگر در رنگ موهای‌تان هاله زرد نامطلوبی وجود داشته باشد با رنگساژ می‌توانید آن را از بین ببرید؛ رنگی که باید برای این کار انتخاب کنید یک پایه رنگ نرمال همراه کمی رنگ با پایه عسلی یا صورتی است؛ حتما باید همراه رنگ نرمال کمی از پایه رنگ قرمز هم استفاده کنید چون در غیر این صورت ممکن است رنگ موها بعد از رنگساژ به سبزی بزند.

 

غبغب را چطور بپوشانید

اگر کمی غبغب دارید و می‌خواهید آن را بپوشانید، توصیه می‌کنیم با کرم یا پودر برنزه‌کننده خط فک را تیره کنید. یادتان نرود که نباید این تیرگی یک تکه‌ باشد یعنی بهتر است با برس رنگ آن را کمی پخش کنید تا مرز میان رنگ‌های روشن و تیره حالت محوگونه پیدا کند. با این کار دیگر قسمت پایین صورت شما چاق به نظر نخواهد رسید. هر قدر قسمت بیشتری را تیره کنید، چاقی‌های بیشتری را می‌پوشانید البته حواس‌تان باشد افراط در این کار صورت شما را مصنوعی خواهد کرد.

 

تاتو کردن، کم‌خطر نیست

واقعیت این است که امروز تاتو کردن اصلا عجیب نیست و به نظر می‌رسد روشی ایمن و بی‌خطر است که خیلی‌ها از آن استفاده می‌کنند ولی اشتباه می‌کنید. برای تاتو کردن حتما باید از جوهرهایی که کیفیت آنها مورد تایید مراکز بهداشتی معتبر قرار گرفته استفاده کنید در ضمن حتما باید از آب مقطر استریل همراه جوهر خشک استفاده شود و آب معمولی مصرف نشود. طبیعی است که تمام وسایل مورد استفاده، پس از انجام کار روی یک نفر باید کاملا استریل و ضدعفونی شده و پس از انجام تاتو پوست باید با آب استریل شست و شو داده شود.

افرادی که تاتو انجام می‌دهند باید بدانند علامت‌های اولیه عفونت‌های ناشی از تاتو شبیه به حساسیت‌های پوستی شامل قرمزی، بروز جوش و خارش، بروز کهیر، پوسته‌پوسته شدن، خارش و احساس سوزش است و سپس درد، تورم، تب و لرز از سایر علامت‌هاست. افرادی که تاتو انجام می‌دهند اگر با این علائم روبه‌رو شوند از پمادهای ضدحساسیت و قرص‌های آنتی‌هیستامین و انواع کورتون استفاده می‌کنند اما استفاده خودسرانه از داروها ممکن است فرد و حتی جان او را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.

 

 

 

درمان لک صورت با عسل

آب پیاز برای از بین بردن لک صورت

 

 

 

چه سوهانی انتخاب کنید

برای ناخن‌های طبیعی از سوهان دانه‌ریز و ظریف استفاده کنید ولی برای ناخن‌های مصنوعی سوهان زمخت لازم است همچنین بهتر است سوهانی را انتخاب کنید که دو سطح زبری متفاوت دارد تا از تنوع بیشتری برخوردار باشد چرا که شکل دادن به ناخن‌ها نیاز به زبری بیشتری نسبت به تمیز کاری نهایی دارد. یادتان باشد استفاده نادرست از سوهان اثر سوء بر ناخن دارد و موجب تضعیف بیشتر آن می‌شود.

سوهان باید تنها در یک جهت حرکت داده شود و حرکت آن باید از کنار به وسط باشد. سطح سوهان باید در زیر لبه ناخن و با زاویه کمی نسبت به آن قرار داشته باشد. در پایان با استفاده از انگشت مطمئن می‌شویم که لبه ناخن کاملا صاف و عاری از زوائد است اما مهم‌تر از این جزئیات این است که ناخن‌های شما هم‌اندازه باشند.

 

درمان طبیعی برای خلاص شدن از لکه های پوست

برای خلاص شدن از شر لکه های پوستی سعی کنید نکات جالبی را که در ادامه ذکر خواهیم کرد انجام دهید و از پوستی سالم و بدون لک بهره مند شوید.لکه های پوستی

اگر روی پوست شما لکه هایی ایجاد می شود، نگران نباشید زیرا روش های درمان خانگی برای از بین بردن آنها وجود دارد. لکه های پوستی بیشتر در اثر عواملی مانند جذب بیش از حد در اشعه ی خورشید، کمبود ویتامین b12، استرس بیش از حد و… به وجود می آیند.

روش های درمان خانگی اکثرا باعث پاک کردن لکه ها نمی شوند اما به درمان آنها در طی زمانی کوتاه کمک می کنند. لکه های پوستی در هر سن و سالی در هر قسمت بدن ممکن است به وجود بیایند ولی برای بدن هیچ ضرری ندارند.

 

۸ راه ساده و سریع برای پاک شدن لکه های پوستی

برای دانستن نکات درمان خانگی لکه های پوستی مطالب زیر را به دقت مطالعه کنید:

  1. فلز مس : هر شب قبل از خواب مقداری آب را در یک لیوان بریزید سپس مس را در آن قرار دهید و هر روز صبح و قبل از میل صبحانه آن را بنوشید. این نوشیدنی خانگی کمک زیادی به طراوت و تازگی پوست می کند.
  2. روغن نارگیل : روغن نارگیل یک ضد باکتری و ضد قارچ فوری می باشد که از التهاب های مزمن شما را خلاص می کند. روغن نارگیل را روزانه بین دو تا سه بار بر روی نقاطی که لکه دارد بمالید. این دستورالعمل خوبی است که شما در خانه ی خود می توانید لکه ها را از بین ببرید.
  3. زرد چوبه : زردچوبه به همراه روغن خردل برای از بین بردن لکه های پوستی بسیار مفید هستند.

اگر شما عجله ای برای از بین بردن لکه ها ندارید و می خواهید به صورت طبیعی از بین بروند، از زردچوبه و روغن خردل روزانه دو بار و در طی یک سال به طور مداوم استفاده کنید تا از لکه های پوستی خود خلاص شوید.

  1. گیاه چریش : ابتدا گیاه چریش را خرد کنید و با دوغ غلیظ مخلوط کنید سپس آنرا بر روی نقاطی که لکه وجود دارد قرار دهید.بعد از آنکه بر روی پوست خشک شد، آن را به طور کامل بشویید. این کار را به مدت ۲ هفته انجام دهید. همچنین گیاه چریش در پاک کردن خون بدن بسیار تأثیرگذار است.
  2. خاک رس قرمز : خاک رس قرمز متشکل شده است از مقداری زیادی مس که باعث بازگرداندن رنگدانه های پوست میشود. برای تاثیر بیشتر آب زنجبیل را با خاک رس قرمز مخلوط کنید و آن را روی لکه ها بریزید پس از آن که خشک شد آن را بشویید. شما شاهد تغییراتی پس از مدت کوتاه بر روی پوست خود خواهید شد.
  3. زنجبیل : زنجبیل در گردش خون بسیار مفید است. برای استفاده از زنجبیل آن را لایه لایه کنید سپس روی نقاط لکه دار پوست قرار دهید. این راهکار را برای دو هفته متداوم انجام دهید تا تأثیر چشمگیر آن را ببینید.
  4. دانه تربچه : دانه تربچه را به همراه ۲ قاشق غذاخوری سرکه مخلوط کنید. سپس به مدت ۳۰ دقیقه روی لکه های پوستی قرار دهید و در آخر آن را با آب گرم بشویید. این کار را به مدت چند ماه پی در پی انجام دهید تا تأثیر آن را ببینید.
  5. سرکه سیب: سرکه سیب در از بین بردن قارچ های پوستی بسیار قابل اهمیت می باشد. برای از بین بردن لکه های پوستی به وسیله سرکه سیب آن را با کمی آب مخلوط کنید و روزی دو بار و به مدت یک ماه روی لکه ها به وسیله پنبه بمالید تا شاهد تاثیر فوق العاده آن شوید.

 

 

درمان لکه های قهوه ای صورت

درمان لک صورت

رفع لکه های صورت | چگونه لک‌های صورت را بپوشانید

 

منبع : نمناک / برترینها / مجله زندگی ایده آل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا