پوست و مو

برای زیبایی پوست صورت چه کنیم

داشتن پوستی شاداب و زیبا تاثیری بی نظیر در ظاهر ، مد و لباس هر فرد میگذارد. داشتن پوستی شل و خراب بدن را پیرتر و لباس ها را در تن زشت میکند. در ادامه با روش هایی برای داشتن پوستی سالم در میانسالی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

پوست شاداب و جوان

برای شادابی پوست صورت چه کنیم , زیبایی پوست

 

 

۶ رژیم غذایی عالی برای داشتن پوستی زیبا و شاداب

آیا رژیم غذایی باعث شده پوست تان خراب شود؟

درست است که رژیم گرفتن بدن شما را لاغر و سلامت نگه می دارد، ولی ممکن است اثرات دیگری هم داشته باشد.

غذایی که می خورید روی پوست شما هم به اندازه ی بدن تان تأثیر دارد. برای مثال آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات چروک پوست را کاهش می دهند و چربی های سالم موجود در ماهی پوست را آبرسانی می کنند

 

رژیم مدیترانه ای

ماهی، گیاهان برگ سبز، روغن زیتون و میوه ها مهم ترین موارد در این رژیم هستند. رژیم مدیترانه ای برای قلب بسیار مفید است، ولی این رژیم فایده های دیگری هم دارد.

تحقیقی در ایتالیا اخیرا به این نتیجه رسیده است که رژیم مدیترانه ای از ابتلا به ملانوما مانع می شود. ملانوما یکی از کشنده ترین انواع سرطان پوست است.

اما از لحاظ زیبایی، اسید های چرب امگا-۳ موجود در ماهی باعث می شوند، غشای سلول های پوستی قوی و کشسان بمانند.

روغن زیتون، گوجه فرنگی نیز آنتی اکسیدان هایی دارند که از پوست محافظت می کنند. دکتر «لزلی بومن» (Leslie Baumann) مدیر اجرایی مؤسسه ی تحقیقاتی و آرایشی بومن در ساحل میامی در فلوریداست. او می گوید: این آنتی کسیدان ها اجازه نمی دهند نور خورشید باعث فرایند های شیمیایی شود که به پوست آسیب می رسانند.

 

رژیم گیاه خواری، وگان

ممکن است به خاطر سلامتی دست از خوردن گوشت و سایر فراورده های حیوانی بردارید یا ممکن است به خاطر دلایل اخلاقی این تصمیم را گرفته باشید. به هرحال به جای فراورده های حیوانی غلات کامل و میوه ها و سبزیجات تازه ی بیشتری می خورید. این رژیم خیلی هم برای پوست خوب است.

آنتی اکسیدان های موجود در این غذاها رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. این رادیکال های آزاد باعث چروک شدن پوست، ایجاد لکه های قهوه ای و سایر نشانه های پیری می شوند.

رژیم گیاه خواری چربی کمی دارد. بنابراین باید دانه کتان آسیاب شده، روغن زیتون و روغن آفتابگردان را در رژیم خود بگنجانید. دکتر «بومن» می گوید: «این روغن ها به پوست کمک می کنند آب را جذب کند و آن را انعطاف پذیرتر می کنند».

 

رژیم پروتئین بالا و کربوهیدرات پایین

کاهش در استفاده از نان سفید، پاستا و شکر فراوری شده می تواند میزان هورمون کرتیزول را پایین آورد. دکتر «فرانچسکا فوسکو» (Francesca Fusco) متخصص پوست معتقد است: «این رژیم می تواند جوش صورت را خیلی کم کند».

رژیم هایی که در عوض از غلات کامل، میوه ها وسبزیجات تازه و گوشت کم چربی استفاده می کنند آنتی اکسیدان، روی و پروتئین زیادی دارند. این مواد می توانند لکه های پوست را پاک کنند و کلاژن بسازند.

ولی مراقب رژیم های پر از گوشت باشید. دکتر «لیزا آیران» (Lisa Airan ) متخصص پوست و زیبایی است. وی همچنین می گوید: «چربی حیوانی زیاد می تواند باعث افزایش تولید رادیکال های آزاد شود. این رادیکال ها در فرایند های سلولی طبیعی تداخل ایجاد می کنند».

آب زیادی بنوشید تا پوست خود را پر آب نگه دارید. ماهی و پروتئین های کم چربی دیگر را به جای گوشت قرمز مصرف کنید. هر روز از سبزیجات برگ دار پر از آنتی اکسیدان استفاده کنید.

 

رژیم کم چربی

کم کردن چربی های اشباع شده برای قلب و اندام شما بسیار مفید است. رژیمی که چربی حیوانی کمی دارد همچنین تولید رادیکال های آزاد را کمتر می کند. دکتر «آیران» می گوید: «رادیکال های آزاد می توانند پوست را دچار پیری زودرس کنند».

با این وجود پوست هم به مقداری چربی نیاز دارد. مخصوصا چربی مفید که در آجیل و روغن زیتون پیدا می شود. چربی به بدن کمک می کند آنتی اکسیدان هایی را جذب کند که برای پوست مفید هستند.

همچنین ویتامین های محلول در چربی غشاء سلول های پوست را تقویت می کنند. در نهایت به کمک این چربی ها پوست شما مرطوب تر و انعطاف پذیرتر می شود.

دکتر «شریل کارچر» (Cheryl Karcher) متخصص پوست است. او می گوید: «حداقل ۲۰ درصد از کالری خود را از چربی به دست بیاورید».

 

 

 

شادابی پوست دست

ماسک برای شادابی و شفافیت پوست

 

 

 

رژیم خام خواری

خام خوارها معمولا فقط از آجیل، میوه ها و سبزیجات تازه، جوانه ی حبوبات و غلات تغذیه می کنند. این افراد اعتقاد دارند خام خوردن غذا آنزیم های طبیعی آن را حفظ می کند. این روش هضم را راحت تر می کند، انرژی بیشتری می دهد و به کاهش وزن هم کمک می کند.

البته همه ی پزشکان با این اعتقادات موافق نیستند. ولی واقعیت این است که این رژیم برای پوست خیلی عالی است.

به علاوه، چربی طبیعی در آجیل، آووکادو و روغن زیتون غشاء سلول های پوستی را قوی و منعطف نگه می دارد. این رژیم یک نقطه ضعف هم دارد. دکتر «آیران» می گوید: «وقتی گوشت خیلی کمی می خورید، بدن به سختی می تواند مواد سازنده ی کلاژن را به دست آورد».

 

رژیم کربوهیدرات

یکی از مهم ترین عوامل در رژیم غذایی مجله ی «سلامتی»، نشاسته ی مقاوم به هضم است. نشاسته ی مقاوم نوعی از نشاسته است که مانند فیبر عمل می کند. این نشاسته از سیستم گوارشی می گذرد فاقد اینکه به صورت کامل هضم، جذب یا تبدیل به شکر شود.

وقتی مقدار زیادی نشاسته ی مقاوم مصرف می کنید، متابولیسم بدن شما بالا می رود. در این صورت برای مدت بیشتری احساس سیری می کنید. این کار کمک می کند از غذاهایی که برای پوست بد هستند، دور بمانید. وقتی سیر هستید نمی توانید غذاهای چرب و میان وعده های شیرین بخورید. درعین حال قندخون و انسولین خون خود را هم پایین می آورید.

دکتر «کارچر» می گوید: «در نتیجه بدن سالم تر و پوست روشن تری خواهید داشت». رژیم کربوهیدرات همچنین سرشاز از اسید های چرب امگا۳ است که پوست را صاف می کنند. این رژیم غلات کامل پر از آنتی اکسیدان و پروتئین های تولیدکننده ی کلاژن هم دارد.

 

نکات مهم طراوت و شادابی پوست بعد از ۲۵ سالگی

تمیز نگه داشتن پوست

این برای طراوت و نشاط پوست بسیار مهمه که همیشه تمیز باشه و آلودگی و یا مواد شیمیایی روش نمونه. مواد آرایشی نباید به مدت طولانی و همیشگی روی صورت باشن. به محض اینکه از مهمانی یا بیرون برگشتید بهتره که صورتتون رو با پاک کننده ای مناسب پاک سازی کنید. یک پاک کننده مناسب پوست خودتون رو انتخاب کنید و همیشه از اون برای شستشو و تمیز کردن پوستتون استفاده کنید. مارکهای تجاری خیلی زیادی هستن که میتونید ازشون استفاده کنید. مهم اینه که مناسب پوست معمولی، چرب یا خشک و یا حساس شما باشه و سازگاری داشته باشه.

 

بهبود بخشی یا toning

بهبود بخشی مورد مهمی در برنامه های مراقبت از پوسته. وقتی که شما پوستتون رو با انواع شوینده ها یا پاک کننده ها تمیز و پاک سازی میکنید، استفاده از یک تونر مناسب و ترجیحا طبیعی میتونه بسیار اثر بخش باشه. مزیت دومین مرحله پاکسازی پوست که همین بهبود بخشی توسط تونر هاست اینه که منافذ پوست رو پر میکنن و همچنین اگر آلودگی یا چربی روی پوست باقی مونده باشه از بین میبرن. بهترین تونر طبیعی که برای هر پوستی مناسبه و میتونه بسیار موثر باشه گلاب هست. که بعد از شستشو و خشک کردن صورتتون با پنبه روی پوستتون به آرومی بمالید و تا حداقل ۲۰ دقیقه صورتتون رو شستشو ندید.

 

استفاده از مرطوب کننده برای پوست

پوست برای طراوت و روشن موندن احتیاج به مقدار زیادی رطوبت داره. با گذشت زمان و عمر پوست شروع میکنه به خشک شدن. همین مساله خشکی باعث کشیده شدن پوست و چروک افتادن میشه. برای همین افرادی که پوست های خشکی دارن و رسیدگی هم نمیکنن بسیار زود پوست صورتشون چروک میشه. برای پیشگیری از این مساله باید از انواع مرطوب کننده ها بعد از مراحل پاکسازی و بهبود بخشی استفاده بشه تا پوست رطوبت مورد نیازش رو به دست بیاره و در اصطلاح هیدراته بشه. بازار لوازم بهداشتی پر از انواع مرطوب کننده هاست که برای پوست های مختلف میتونید مورد مناسب خودتون رو پیدا کنید. این کار از پیری زود رس و چین و چروک افتادن روی پوستتون تا حد زیادی جلو گیری میکنه. در این مرحله گردن رو هم فراموش نکنید.

 

استفاده از لایه بردار برای شادابی پوست

مزایای استفاده از لایه بردار اینه که سلول های مرده رو از روی پوست شما جدا میکنه و به تولید سلول های جدید هم کمک میکنه. برای لایه برداری میتونید از انواع ماسک های طبیعی مثل پوست پرتقال یا بلغور جو دو سر و یا آلوئه ورا و بسیاری از مواد طبیعی هم استفاده کنید.  این کار میتونه به داشتن پوستی صاف و روشن و محکم و قوی با چین و چروک کمتر بسیار کمک کنه. این کار رو یک بار در هفته روی پوستتون تکرار کنید.

 

حفاظت از پوست در برابر آفتاب

به یاد داشته باشید که همیشه پیشگیری بهتر از درمانه. خورشید میتونه پوست شما رو ویران کنه. اشعه های خورشید میتونن پوست شما رو خراب کنن. نمونه بارزش انواع لک هایی هست که توی تابستون روی صورت خیلی هامون می افته. هیچ وقت برای شروع پیش گیری دیر نیست. سعی کنید خودتون رو در بربر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید. از انواع کلاه و سایه بان برای پیشگیری از نور آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب هم میتونه تا حدی از آسیب این اشعه ها جلو گیری کنه.

 

مصرف آب و مواد غذایی غنی برای طراوت پوست

تغذیه و رژیم غذایی مناسب بسیار میتونه در کند کردن روند پیری و شادابی و طراوت پوست مفید باشه. با استفاده از موادی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند و همچنین ویتامین های E و  A میتونن در مبارزه با رادیکال های آزاد و جلوگیری از پیری پوست و همچنین تقویت پوست بسیار موثر باشن. استفاده از انواع میوه ها و سبزیجات علاوه بر سلامتی کل بدن، میتونید داشتن پوستی با طراوت رو به خودتون هدیه بدید. همچنین برای اینکه پوست موی شما همیشه با طراوت و زنده و جوان باشه  در رژیم غذاییتون همیشه مقدار کافی از کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین ها و انواع مواد معدنی رو داشته باشید. همچنین آب برای پوست بسیار ضروریه. نوشیدن حداقل ۶-۸ لیوان آب در روز به دفع سموم بدن و همچنین طراوت پوست شما بسیار کمک میکنه.

 

 

شادابی پوست صورت مردان

حفظ زیبایی در میانسالی

برای زیبایی پوست صورت چه کنیم

منبع : chetor.com / دونفره / آکاایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا