آموزش آشپزی

طرز تهیه سوپ کرفس رژیمی برای لاغری

امروز با آموزش آشپزی یکی دیگر از سوپ های لذیذ و پر طرفدار زمستانی در خدمت شما هستیم. در این مقاله با طرز تهیه سوپ کرفس و همچنین نکاتی برای پخت بهتر این سوپ با شما همراه هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

سوپ کرفس و قارچ

سوپ کرفس و هویج

 

 

طرز تهیه سوپ کرفس

همچنان در فصل سرما هستیم و هر روز ممکن است بیدار شوید و ببینید که سرما خوردید. اما نگران نباشید امروز سوپی می خواهیم به شما آموزش دهیم که علاوه بر کم کالری بودن می تواند به سیستم ایمنی بدنتان کمک کند.

سوپ کرفس یک سوپ ساده است که در بین موادش سیر نیز هست. سیر یکی از پر خاصیت ترین غذاهایی که می توانید در طول سرما خوردگی استفاده کنید. همچنین در این غذا سیب زمینی و شیر نیز هست که به خوبی بدنتان را تقویت می کند.

 

مواد لازم برای سوپ کرفس :

روغن زیتون        ۲ قاشق غذاخوری

کرفس، خرد شده     ۳۰۰ گرم

 سیر پوست کنده    یک حبه

 سیب زمینی، پوست کنده و خرد شده   ۲۰۰ گرم

آب سبزیجات        ۵۰۰ میلی گرم

شیر       ۱۰۰ میلی لیتر

نان فانتزی           برای سرو

 

 

سوپ کرفس و جو

سوپ کرفس رژیمی

 

 

روش پخت سوپ کرفس :

روغن را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط گرم کنید، کرفس ها، سیر و سیب زمینی را داخل آن بریزید تا خوب به روغن آغشته شوند.

مقداری آب و یک بند انگشت نمک به آنها اضافه کنید و بپزید. به مدت ۱۵ دقیقه مرتب بهم بزنید. اگر سبزیجات شروع به چسبیدن کردند کمی دیگر آب اضافه کنید.

آب سبزیجات را اضافه کنید و به جوش بیاورید. سپس حرارت را کم کنید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه جوش بخورند تا زمانی که سیب زمینی ها از هم باز شوند و کرفس ها نرم شوند.

از مخلوط کن برای پوره کردن سوپ استفاده کنید و سپس شیر را اضافه کنید و بعد از آن دوباره مخلوط کنید. حالا می توانید چاشنی اضافه کنید و سپس با نان فانتزی سرو کنید.

در فصل سرما، یکی از غذاهایی که زیاد تهیه می شود، سوپ است.

*. اما در تهیه این غذای ساده گاهی خیلی اشتباه رخ می دهد. برای آماده کردن یک سوپ خوب به نکات زیر توجه کنید.

*. جوشاندن تا پخت آرامهنگام پخت، هر ثانیه باید چند حباب در بالای سطح سوپ مشاهده کنید. در غیر این صورت، گوشت و سبزیجات خشک و نپخته می ماند.

*. استفاده نکردن از میزان کافی ادویه هیچ چیز به مانند اضافه کردن ادویه مهم نیست. پس در مراحل مختلف پخت، غذا را مزه کنید.

*. توجه نکردن به غلظت سوپ در صورتی که آب گوشت، مرغ یا سبزیجات در دسترس ندارید.

*. از آب استفاده کنید. استفاده کردن از آب، از آب گوشت، مرغ یا سبزیجاتی که مرغوب نیست، خیلی بهتر است و طعم بهتری به سوپ می دهد.

*. در صورت استفاده از آب، حتما به میزان کافی ادویه و نمک به آن اضافه کنید تا سوپ بی مزه نشود.

 

 

سوپ کرفس با خامه

طرز تهیه سوپ کرفس

طرز تهیه سوپ کرفس رژیمی برای لاغری

منبع : kermany.com – آکاایران – بیتوته

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا