پوست و مو

درمان موی چرب | چرا موهایمان این قدر چرب هستند

داشتن موهای سالم و معمولی تاثیری فوق العاده در ظاهر ، مد و لباس افراد دارد. در ادامه این مقاله با راه های جلوگیری از چرب شدن موها و همچنین از بین بردن چربی موها در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

درمان موهای چرب و نازک

قرص برای چربی پوست سر , درمان موی چرب

 

چگونه از چرب شدن موهایم جلوگیری کنم؟

شستن مو

اگر موهای چربی دارید باید موهای خود را در فواصل کم بشویید. توصیه می شود هر ۲ یا ۳ روز موهای خود را بشویید. باید دنبال شامپویی باشید که چربی اضافه را بگیرد نه این که کل چربی مو را بگیرید و مو و پوست سر را خشک کند.

 

نرم کننده ها را به ریشه مو نزنید

بهتراست از نرم کننده برای تغذیه نیمه پایینی موها استفاده کنید. اگر موها خیلی چرب باشد باز هم لازم است از نرم کننده ها برای تغذیه نیمه پایینی مو استفاده شود. یادتان باشد نباید نرم کننده را به ریشه مو بزنید.

ابتدا موها را با آب گرم بشویید سپس با کمک آب سرد کوتیکول های مو ( خارجی ترین بخش ساقه مو ) را ببندید

با اینکار موهای شما درخشندگی بیشتری خواهد داشت،  آب گرم و داغ چربی سر را از بین می برد و پوست سر به صورت طبیعی شروع به تولید چربی می کند که مجدد موها چربی اولیه خود را به دست می آورد .  می توانید برای شست وشوی نهایی سر از سرکه استفاده کنید؛ یک قاشق غذاخوری سرکه را با ۲۳۶ میلی لیتر آب مخلوط کنید، نگران بوی سرکه نباشید با خشک شدن مو بوی آن از بین می رود. این عمل باعث می شود چربی موهای شما کمتر شود .

 

خیلی برس نکشید

فقط موهای خود را با برس مرتب کنید، زیرا برس کشیدن زیاد می تواند غدد چربی را تحریک کند که در پی آن چربی موهای شما بیشتر می شود.

 

علت و درمان موهای چرب

موهای چرب، بیشتر مشکل افراد با موهای صاف است. وقتی که مو، چرب می شود، به کف سر می چسبد و روغنی و کثیف به نظر می رسد. چربی از غددی در پایه ی مو ترشح می شود. ترشح چربی لازم است، زیرا از شکنندگی موها جلوگیری می کند. همچنین باعث درخشندگی موها می شود، ولی در افرادی که موهای چرب دارند، ترشح چربی بیش از حد است.موهای چرب

 

چرا موها این قدر چرب هستند ؟ چند عامل این مساله را ایجاد می کنند، از جمله :

  • وراثت : اگر پدرتان موهایی چرب داشته باشد ، احتمال این وجود دارد که موهای شما نیز چرب شود.
  • نوسانات هورمونی : در زنان بالغ ، این امر ممکن است در دوره قاعدگی یا با استفاده از قرص های ضد بارداری پدید آید. در نوجوانان موهای چرب مانند جوش جوانی به دوران بلوغ مربوط می شود.

وقتی که عمل هورمونها از جوشش می افتد ، معمولاً مشکل هم حل می شود.

  • بدن سازی (حجیم سازی) : چربی اضافه از عوارض جانبی استفاده از هورمونهای آندروژنیک که برای بدن سازی بکار می روند ، می باشد.
  • بافت مو : موهای نرم معمولاً چرب تر از موهای زبر هستند ، زیرا جای کمتری در پوست سر می گیرند. بدین معنی که افرادی که موی نرم دارند معمولاً تعداد موی بیشتری نسبت به افراد دارای موی زبر در سرشان وجود دارد و هرچه موی بیشتری وجود داشته باشد ، چربی بیشتری هم وجود دارد، چرا که هر فوکیلول مو با دو یا سه غده چربی ساز همراه است.

 

 

سرم ضد چربی مو

ماسک برای ریزش موهای چرب

 

 

رژیم غذایی را مقصر ندانید

توجه داشته باشید که رژیم غذایی جزولیست متهمان به تولید چربی نیست بر خلاف آنچه بسیاری افراد می پندارند ، رژیم غذایی نقش چندانی در ایجاد موی چرب ندارد، خوردن سیب زمینی سرخ کرده روغن را مستقیماً به موهای شما نمی فرستد ، مگر آنکه سیب زمینی ها را به موهایتان بمالید خوشبختانه موهای چرب می تواند با درمان های خانگی با موفقیت سر وسامان بگیرد:

 

  • درمان های خانگی برای موهای چرب :

اگر چه موهای چرب ممکن است مشکل زا باشند ، کنترل آنها با درمان های زیر نسبتاً آسان است. از این چند روش پیروی کنید ، آن گاه شما موهایی دارید که همیشه خواهان آن بودید.

مرتب شامپو کنید : نگران زیاد شامپو کردن نباشید . اگر شما موهای چرب دارید شامپو کردن روزانه آنها فکر مناسبی است.

 

شامپوی صحیح استفاده کنید:

معمولاً شامپو ها حاوی انواع مواد افزودنی و نرم کننده ها هستند . افرادی که موهای چرب دارند ، نیاز به شامپو با قدرت حل کنندگی مناسب دارند که بتواند چربی ها را حل کند. برای اینکه قدرت شامپوی خود را بالا ببرید، می توانید حتی چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید . اگر از این راه خوشتان نمی آید ، شامپوهای متعددی در بازار وجود دارند مانند مارکهای قدیمی مثل suave , prell یا مشابه آنها ، که می توانند چربی های اضافه را حل کنند. موهای معمولی شامپویی با pH بین ۵/۴ تا۷/۶ نیاز دارد. به دنبال شامپوهایی با pH بالاتر ۷/۶ باشید یا به طور ساده تر ، شامپوهایی که رویشان نوشته برای “موهای چرب”.

موهایتان را کاملاً بشویید : هر نوع شامپویی که استفاده می کنیید . مطمئن شوید که موهایتان را به خوبی آب می کشید. باقیمانده های صابون به سرعت خاک و چربی را جذب می کنند.

نرم کننده ها را فراموش کنید : نرم کننده مو ، پوشش ایجاد می کنند ، چیزی که موهای چرب اصلاً نیاز ندارد. اگر موهایتان خشک شده است ، خیلی کم نرم کننده به موها بمالید.

موهایتان را خیلی شانه نکنید : ۱۰۰ بار برس کشیدن را فراموش کنید هربار که شانه را به موهایتان می کشید ، چربی را از پوست سرتان بیرون کشیده و آن را در موهایتان پخش می کنید .

شستن با اسید را امتحان کنید : یک راه برای کاهش چربی مو این است که پس از شستن مو باشامپو آن را با سرکه یا آب لیموی رقیق شده آب بکشید.

به یک پیمانه آب ، ۲ قاشق غذا خوری سرکه سفید یا آب یک لیمو که صاف شده است ، اضافه کنید . مخلوط را روی موهایتان بریزید . سپس موها را با آب گرم آب کشی کنید.

 

درمانهای خانگی با استفاده از کابینت آشپزخانه :

سرکه سیب : موهایتان را در ظرف کوچکی از آب و ۴/۱ پیمانه سرکه سیب غرق کنید، یا اینکه مخلوط را داخل اسپری ریخته و موهایتان را با آن کاملاً اسپری کنید. سپس موها را با آب گرم آب کشی کنید . این کار باعث کنترل عمل شامپو می شود .

چای : موهایتان را در چای رقیق خیس کنید .چای حاوی اسید تانیک است. این ماده قابض بود. و می تواند چربی را از بین ببرد.

 

درمانهای خانگی با استفاده از یخچال :

ماء الشعیر : این ماده خاصیت خشک کنندگی دارد در عین حال که پوست سر را تمییز می کند، به موها نیز درخشندگی خاص می بخشد.

آب لیمو : معادل آب یک لیمو را با یک پیمانه آب مخلوط کنید و موهایتان را با آن بشویید . سپس با آب گرم آب کشی نمایید . آب لیمو نیز می تواند در کنترل مواد ساخته شده توسط شامپو کمک کند.

اکنون شما می توانید از روش های گفته شده ، یک یا چند راه را انتخاب نموده و از نتایج آن لذت ببرید .

 

 

 ایا چربی مو باعث ریزش میشود

جلوگیری از چرب شدن موها

درمان موی چرب | چرا موهایمان این قدر چرب هستند

برگرفته از سلامت نیوز – نمناک -مامی سایت

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا