دوران بارداری

اپیلاسیون در دوران بارداری | عوارض اپیلاسیون در بارداری

اپیلاسیون در دوران بارداری چگونه باید باشد ؟ استفاده از دستگاه های موکن برقی ضرری در دوران بارداری خواهد داشت ؟ در اینجا با مقاله ای درباره نحوه اپیلاسیون در بارداری و عوارض آن در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

اپیلاسیون اضافه در دوران بارداری

اپیلاسیون شکم در دوران بارداری , اپیلاسیون در دوران بارداری

 

استفاده از موم در دوران بارداری

در صورت باردار بودن احتمالا از عوارض و مشکلات مختلف این دوران که به دنبال تغییرات گسترده هورمونی در بدن ایجاد می شوند به خوبی آگاهید. در واقع تصور ایمن نبودن استفاده از موم در دوران بارداری نیز بر گرفته از همین حقیقت است:

– پوست بدن در دوران بارداری نسبت به گذشته بسیار حساس تر است. این حساسیت ناشی از تغییرات هورمونی بدن در این دوران است.

– تجمع مایعات بدن در دوران بارداری به عنوان عارضه ای اجتناب ناپذیر موجب جریان یافتن خون اضافه در زیر پوست و در نتیجه بروز ادم و تورم در آن می شود. احتباس و تجمع مایعات بدن در این دوران موجب تورم دست ها، صورت، ساق و مچ پاها خواهد شد.

 

– تورم بدن حساسیت بیشتر پوست را به دنبال دارد. به این ترتیب فرایند موزدایی با استفاده از موم علاوه بر ایجاد التهاب منجر به بروز جوش های ریز پوستی در آن ناحیه خواهد شد. این مساله حتی ممکن است بروز آکنه و رشد موهای زیر پوستی را نیز به دنبال داشته باشد.

– در صورت استفاده از کیت های اپیلاسیون خانگی خطر سوختگی با موم داغ افزایش خواهد یافت.

 

آیا برای اپیلاسیون ناحیه بیکینی می توان از موم استفاده کرد؟

اغلب خانم ها از این تصور که در دوران بارداری و به خصوص روزهای نزدیک زایمان موفق به موزدایی ناحیه تناسلی خود نشوند نگرانند. در واقع برای اسودگی خاطر خود بهتر است بدانید که در هنگام رفتن به اتاق زایمان این مساله کوچکترین اهمیتی برای پرستار و یا پزشک مامای شما ندارد!

– تغییرات هورمونی دوران بارداری موجب افزایش رشد موهای بدن بویژه در ناحیه شکم، صورت، زیر بغل و ناحیه تناسلی خواهد شد.

– در دوران بارداری تراشیدن موهای ناحیه تناسلی به دلیل افزایش جریان خون در این ناحیه روش مناسبی برای این کار به نظر نمی رسد.

– اپیلاسیون ناحیه بیکینی با استفاده از موم با خطر پارگی مویرگ های کوچک یا حتی پارگی پوست همراه است. علاوه بر آن استفاده از این روش خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی را نیز افزایش خواهد داد.

– خارش مداوم پوست از دیگر عوارضی است که ممکن است آن را در دوران بارداری خود تجربه کنید. بنابراین اپیلاسیون ناحیه بیکینی با استفاده از موم ممکن است با تشدید این عارضه همراه باشد.

– در بسیاری از بیمارستان ها موهای زائد ناحیه تناسلی را پیش از زایمان شیو می کنند. بنابراین زیاد به خود سخت نگیرید.

 

آیا استفاده از موم در دوران بارداری دردناک است؟

اگر چه بسیاری از خانم های باردار در حین انجام اپیلاسیون با موم احساس درد بیشتری دارند ولی این موضوع لزوما در مورد همه آنها یکسان نیست. به طور کلی شدت احساس درد از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

– در صورت احساس نیاز به اپیلاسیون یا موزدایی بدن به مراکز معتبر و متخصصان مجرب مراجعه کنید. پیش از انجام اپیلاسیون با موم حتما باید در قسمت کوچکی از پوست تست حساسیت انجام گیرد.

 

 

اپیلاسیون ناحیه تناسلی در بارداری

ایا اپیلاسیون در بارداری ممنوع است

 

– مرجله بعد استفاده از روش های صحیح و موم های مرغوب است. باز هم در صورت وجود تردید یا عدم اطمینان در مورد ایمن بودن این روش با پزشک خود در این خصوص مشورت کنید.

– و در نهایت آنکه حتی یک لحظه هم تردید نکنید که به محض فرا رسیدن زمان زایمان مرتب بودن ظاهر بدن هیچ گونه اهمیتی برایتان نخواهد داشت!

بارداری یکی از شگفت انگیزترین مراحل زندگی شماسـت که همانند سـکه اى دورو با دغدغه ها و لذت های خاص خودش همراه است. بنابراین آن را آسان بگیرید و به جای مشغول کردن ذهن خود به مسائل بی اهمیتی مثل رفع موهای زائد بدن سعی کنید از لحظات ماندگار این دروان استفاده کرده و از آن لذت ببرید. شما به همان نحو که هم اکنون هستید زیبایید چرا که زیباترین و نفیس ترین گوهر دنیا را در خود حمل می کنید.

 

عوارض اپیلاسیون در دوران بارداری، نکات مهم

آیا در دوران بارداری استفاده از موم و دستگاه های اپیلاسیون برای جنین ضرر دارد؟ تاثیری برجنین می گذارد؟

 

پاسخ دکتر پروین منصوری، متخصص پوست و مو:

در طی دوران بارداری می توانید قسمت تناسلی را اپیلاسیون کنید و این کار از نظر علمی هیچ اشکالی و مشکلی برای مادر و جنین ایجاد نمی کند. ما فقط توصیه می کنیم که خانم های باردار از مواد شیمیایی در این دوران استفاده نکنند. پودرهای موبر حاوی یک سری مواد شیمیایی هستند که می توانند مضر باشند بنابراین این نوع ترکیبات را نباید مورد استفاده قرار دهید  ولی موم گذاشتن برای رفع موهای زائد و یا بند انداختن در طول بارداری هیچ مشکلی ندارد. البته بهترین روش موزدایی برای این دوران شیو کردن با استفاده از تیغ است ولی اگر تمایل دارید اپیلاسیون هم مشکلی برایتان پیش نمی آورد.

بعضی از خانم ها هم هستند که می خواهند با استفاده از لیزر در این دوران موزدایی کنند. ما معمولا استفاده از لیزر را در بارداری توصیه نمی کنیم و بهتر است قبل از باردار شدن این کار را انجام دهند. هرچند که لیزر کردن از نظر تئوری در طول بارداری اشکالی ندارد و خطری برای مادر و جنین ایجاد نمی کند ولی بهتر است قبل از بارداری این کار را انجام دهید.

 

پاسخ دکتر فاطمه نجار، جراح و متخصص زنان و زایمان:

هیچ دلیلی اثبات شده ای که بگوییم حتما موبایل یا مایکروفر یا اینترنت وای فای و… برای جنین مضر است، وجود ندارد ولی از طرفی احتیاط شرط عقل است. بهتر است زیاد از این گونه وسایل در طی بارداری استفاده نکنید. مخصوصا شب ها هنگام خواب موبایل را توی اتاق تان و درست کنار دسست تان نگذارید. البته در حد معمول می توانید از گوشی تلفن همراهتان استفاده کنید ولی مدام گوشی موبایل همراهتان نباشد. وقت هایی که از اینترنت استفاده ندارید مودم را خاموش کنید. از مایکروفر هم کمتر استفاده کنید. ممکن است ۱۰ سال دیگر پزشکان بفهمند که این وسایل فلان ضرر را برای مادر و جنین دارد بنابراین شما جانب احتیاط را از دست ندهید و کمتر با این گونه وسایل سرو کار داشته باشید تا خدایی نکرده مشکلی برای جنین تان پیش نیاید.

 

موم انداختن در دوران بارداری

اپیلاسیون در بارداری

اپیلاسیون در دوران بارداری | عوارض اپیلاسیون در بارداری

منبع: لحظه نما – نی نی بان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا