اصلی

آموزش سکرت چت در تلگرام | secret chat تلگرام

پیام رسان تلگرام یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان در ایران بشمار می آید، تلگرام علاوه بر امکان ارسال پیام و فایل ها در گفت و گوهای عادی، امکان ایجاد سکرت چت یا گفت و گوی مخفیانه را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است.

 

گفت و گوی مخفیانه تلگرام

آموزش سکرت چت در تلگرام

 

سکرت چت چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

گفت و گوی مخفیانه یا به اصطلاح Secret Chat قابلیتی است که به کاربران این امکان را میدهد که در فضایی بسیار امن به رد و بدل کردن اطلاعات و ارسال پیام بپردازند.

  • پیام ها و فایل های ارسالی در سکرت چت رمزگذاری میشوند.
  • استفاده از سکرت چت بسیار امن است و پیام ها به هیچگاه فاش نمیشوند.
  • سکرت چت این امکان را دارد که بطور خودکار پیام ها از بین بروند.
  • اگر کاربر متقابل در گفت و گوی مخفیانه از صفحه اسکرین شات بگیرد، به شما اطلاع داده میشود.
  • سکرت چت فقط مختص دستگاهی است که با آن وارد گفت و گو میشوید.
  • امکان فوروارد کردن پیام ها وجود ندارد.

 

 

چگونه وارد یک سکرت چت شویم؟ (آموزش تصویری)

ابتدا به پروفایل شخصی که میخواهید با او وارد یک گفت و گوی مخفیانه شوید بروید.

تلگرام secret chat

از بین بردن سکرت چت در تلگرام

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، در آخرین سطر پروفایل گزینه start secret chat آمده است، با زدن روی این گزینه سکرت چت ایجاد میشود و شما وارد یک گفت و گوی مخفیانه میشوید.

 

از بین رفتن خودکار پیام ها در سکرت چت

در سکرت چت شما میتوانید تعیین کنید که بعد از یک زمان دلخواه پیام ها از بین بروند. در پایین عکس پروفایل کاربر مقابل آیکون ساعت را مشاهده میکنید. با زدن روی این آیکون، تصویری مانند عکس پایین را مشاهده میکنید.

از بین بردن پیام های سکرت چت

سکرت چت در تلگرام دسکتاپ

شما میتوانید زمان Self-Destruct Timer را به مقدار دلخواه تنظیم کنید تا در زمان انتخاب شده پیام ها از بین بروند.

 

روش دوم ایجاد سکرت چت

این روش مختص افرادی است که در مخاطبین شما وجود دارند.

ابتدا به منوی اصلی تلگرام بروید و روی New Secret Chat بزنید. سپس در پنجره بعدی میان مخاطبین خود کاربری که میخواهید با او وارد گفت و گو شوید را انتخاب کنید.

 

سکرت چت یک قابلیت دوطرفه است و برای وارد شدن به آن باید هر دو طرف مکالمه آن را تایید کنند.

استفاده از سکرت چت میتواند باعث جلوگیری از ریپورت شدن حساب شما شود.

 

 

پیام های داخل سکرت چت رمزگذاری میشوند.

رمزگذاری سرتاسری به آن معناست که تمام پیام های ارسالی شما با کدهای خاصی رد و بدل می‌شوند که فقط دستگاه گیرنده و فرستنده قادر به استفاده و شناسایی آن‌ها هستند. به این صورت هیچ شخص یا ابزار دیگری نمی‌تواند به پیام های رد و بدل شده مابین دو دستگاه تحت رمزگذاری سرتاسری دسترسی پیدا کند. حتی سرورهای خود تلگرام هم ماهیت پیام‌های رد و بدل شده را درک نخواند کرد و امکان مشاهده پیام کاربران از این طریق هم وجود ندارد. بنابراین رمزگذاری سرتاسری منجر می‌شود تا پیام های شما به امن‌ترین شکل ممکن رد و بدل شوند و به هیچ وجه قابل شنود نباشند.

 

قابلیت متلاشی کردن خودکار پیام ها

این قابلیت در سکرت چت سبب می‌شود تا کاربر بتواند برای پیام های ارسالی خود و گفتگوی مخفی تلگرام حالت از بین رونده اتوماتیکی را ایجاد کند. برای مثال شما می‌توانید تنظیمات گفتگوی مخفی تلگرام را به گونه‌ای بهینه‌سازی کنید که پس از گذشت ۱ دقیقه به طور خودکار از بین برود. تنظیمات اعمالی برای حالت Self-Destruct به طور همزمان در دستگاه مقصد و مبدا اعمال می‌شوند.

 

عدم دسترسی به سکرت چت در دیگر دستگاه های متصل به حساب

بطور مثال فرض کنید که شما با گوشی موبایل وارد یک گفت و گوی مخفیانه میشوید، این گفت و گو فقط در دستگاه شما نمایش داده میشود و حتی اگر دستگاه دیگری به پیام های شما دسترسی داشته باشد، امکان دیدن سکرت چت ایجاد شده در دستگاه شما ار ندارد.

 

اطلاع از گرفتن اسکرین شات

اگر هر یک از طرفین گفتگو در سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام از صفحه چت اسکرین شات بگیرند، طرف مقابل از این موضوع مطلع می‌شود! چرا که تلگرام ضبط اسکرین شات توسط هر یک طرفین را با نمایش عبارت Took a Screen Shot مشخص می‌کند.

 

نحوه خارج شدن از سکرت چت در تلگرام

برای غیر فعال کردن سکرت چت تنها کافی است در صفحه چت مخفی ایجاد شده از طریق آیکون شبیه به سه نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه، روی گزینه Delete Chat را لمس کنید. با انجام این عمل یک پیام با مضمون Secret chat cancelled برای طرف مقابل ارسال می گردد و وی دیگر به برقراری ارتباط مخفی با شما نخواهد بود و کلیه پیام ها از بین خواهد رفت. برای ایجاد دوباره یک چت مخفی باید دوباره و از آغاز یک سکرت چت جدید آغاز کنید و به روشی که در ابتدا گفته شد این عمل را انجام دهید.

 

موفق باشید.

آموزش سکرت چت در تلگرام | secret chat تلگرام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا