خواص میوه ها و سبزیجات

خواص به | خواص به لیمو | خواص چای به |خواص برگ به

خواص به :

 خواص مربای به

خواص به

به برای درمان تورم‌های داخلی بدن و خشکی دهان مفید بوده و تقویت کننده قلب و نرم کننده سینه است.

“به” مقوی معده و دستگاه هاضمه است، باعث جلوگیری از خونریزی شده و ادرار آور است.

“به” بهترین و مفیدترین میوه برای مسلولین است و اثر مفیدی در بواسیر دارد.

“به ترش”، برای تنگی نفس و هضم غذا مفید است.

لعاب “به دانه” را روی زخم‌ها و سوختگی قرار دهید تا باعث شفای سریع آنها شود.

از خواص به  ضد تب بوده و در درمان جراحات گلو موثر است، اسهال خونی را درمان و سرفه را برطرف می‌کند.

همچنین “به” برای درمان تورم‌های داخلی بدن، خشکی دهان مفید بوده و برای التیام ترک پوست، آفتاب زدگی و بواسیر می‌توان از لعاب “به دانه” استفاده کرد.

خواص به لیمو:

خواص دم کرده به

خواص به لیمو

خواص به لیمو و کاربردهای آن برگ ها بخش دارویی این گیاه هستند و بویی شبیه لیمو دارند. برگ ها را در اواخر تابستان جمع آوری می کنند. پودر برگ گیاه به لیمو به رنگ سبز مات و دارای بوی معطر، طعم آن تند و کمی تلخ است.

از به لیمو در درمان سوء هاضمه، نفخ، سردردهای یک طرفه، دردهای عصبی، سرگیجه و علائم سرماخوردگی استفاده می شود
بعلاوه در تقویت حافظه و ایجاد آرامش نیز مفید است. همچنین به عنوان ادویه در مصارف خانگی نیز کاربرد دارد. اسانس به لیمو دارای خواص باکتری کش و حشره کش بوده و همچنین در صنعت عطرسازی نیز از آن استفاده می شود.

در بیماران دچار نارسایی کلیوی و همچنین در دوران آبستنی و شیردهی باید از مصرف زیاد به لیمو اجتناب کرد. استفاده موضعی به لیمو ممکن است باعث حساسیت پوستی شود.

برگ و اسانس به لیمو را باید دور از نور، در جای خنک و سربسته نگهداری کرد. از فرآورده های موجود در بازار آن می توان به چای ورون اشاره
کرد.

نوشیدن دم کردهٔ گیاه به‌لیمو به صورت چای طرفداران زیادی دارد.

نوشیدنی که به نام “شربت به‌لیمو” معروف است ربطی با گیاه به‌لیمو ندارد و ترکیبی است از آب لیمو، آب میوه به، شکر و موادی دیگر. شربتی با محتوی عصاره یا دم کرده برگ گیاه به‌لیمو به همراه افزودنی های مختلف نیز ساخته میشود، ولی آن نیست که در زبان عام “شربت به‌لیمو” نامیده میشود.

خواص چای به

طبع میوه به

خواص چای به

مواد لازم برای دم کردن چای به

 

  • میوه ی به یک عدد
  • لیمو عمانی یک عدد یا در صورت تمایل لیموی تازه
  • هل یا چوب دارچین در صورت تمایل

 

طرز تهیه دمنوش به

 

برای درست کردن دمنوش به لازم است که ابتدا به را به قسمت های کوچکی تقسیم کرده و به صورت تازه و یا از قبل خشک شده استفاده نمایید . اگر که بخواهید تکه های میوه ی به را خشک نمایید میتوانید انرا در بربر نور آفتاب قرار دهید و یا اینکه انها را در ماهی تابه و روی حرارت کمی تفت دهید تا برشته شوند . حتی میتوانید که برای تهیه چای به از قبل تکه های این میوه را درون آبلیمو بخیسانید و سپس خشک نمایید .

در این صورت هر زمان که تمایل به درست کردن دمنوش داشته باشید ،مقداری از این میوه ی خشک شده را درون قوری ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت غیر مستقیم قرار داده تا اصطلاحا دم بکشد و در پایان نیز می توانید یک لیموی عمانی و یا کمی لیموی تازه به ان بیفزایید . استفاده از هل یا دارچین هم بنا به ذائقه و انتخاب خودتان است ….نوش جـــــــــــان

خواص دمنوش برگ به ، چای درخت به ، چای به

دمنوش برگ به ( چای درخت به ، چای به ) ورم چشم را مداوا می‌کند. همچنین زخم ها را می شوید و ضد عفونی میکند. دمنوش برگ به ( چای درخت به ، چای به ) قابض است . جالب است بدانید ضماد برگ درخت به برای ورم چشم مفید است . میوه به فواید خیلی زیادی دارد . بپ

طبق تحقیقاتی که بدست امده است عصاره برگ به بر نمایه‌های بیوشیمیایی مرتبط با بیماری‌ های کرونر قلبی تأثیر فراوانی می‌گذارد. همچنین میوه و دانه به که سرشار از پکتین می‌باشند، برای سیستم قلبی عروقی کاربرد فراوانی دارد . برگ میوه به بر کاهش کلسترول خون و کاهش فشارخون تاثیر خواهد گذاشت . همچنین مانع ایجاد لخته‌های خونی می شود .

برگ به برای تقویت موها و کدر کردن رنگ آن‌ها در صورت استفاده موضعی بر روی موها فواید زیادی دارد . پس پیشنهاد میکینم چای برگ به یا دمنوش برگ به را حتما روزانه یک لیوان مصرف کنید . باز هم تاکید میکنیم مهمترین خواص دمنوش به ( چای درخت به ، چای به ) باز کردن رگ های قلب است .

میتوانید برای تهیه دمنوش برگ به ، برگ‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه در آب در حال جوش بخیسانید و سپس با کمک صافی آن را صاف کرده و میل کنید . دمنوش به شبیه چای می شود . شما میتوانید از ان به عنوان چای استفاده کنید .

 

خواص برگ به

 خواص به در بارداری

خواص برگ به

جوشانده برگ درختِ به، ورم چشم را مداوا می‌کند.

زخم‌ها را با جوشانده‌ی برگ به بشویید.

جوشانده‌ برگ به قابض است.

ضماد برگِ درخت به برای ورم چشم مفید است.

خواص به | خواص به لیمو | خواص چای به |خواص برگ به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا