فناوری

آموزش تصویری چت مخفی در تلگرام | سکرت چت تلگرام چیست؟

چت مخفی در تلگرام موضوعی است که در این مقاله قصد آموزش آن را داریم. و سعی خواهیم کرد به صورت تصویری و گام به گام آموزش آن را ارائه دهیم. یکی از بهترین امکانات تلگرام امکان چت مخفی آن می باشد در این امکان تمام پیام های رد و بدل شده رمز گذاری می شود تا از دسترسی به محتوای آنها توسط دیگران جلوگیری شود.

قبل از شروع آموزش شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چه لزومی برای استفاده از این امکان می باشد در حالی که تمام گفتگو های هر فرد برای خودش محفوظ است و می تواند بعد از گفتگو آن را پاک کرد.

اما بهتر است بدانیم تلگرام نیز همانند سایر نرم افزار های ساخت دست بشر همواره در معرض تهدید هکرهاست هرچقدر هم که این نرم افزار قوی باشد ممکن است یک اشتباه امنیتی از سوی ما تمام مکالماتمان را در اختیار افراد سودجو قرار دهد. پس بهتر است برای برخی گفتگو های مهم که دوست نداریم حتی خود تلگرام نیز از آن مطلع شود از امکان چت مخفی استفاده کنیم.

 

آموزش چت مخفی در تلگرام

برای شروع ابتدا وارد تلگرام خود شوید از منوی کشویی سمت چپ، دومین گزینه یعنی ” New Secret Chat” را انتخاب کنید.

آموزش ایجاد گفتگوی مخفی یا سکرت چت تلگرامآموزش ایجاد گفتگوی مخفی یا سکرت چت تلگرام

 

بعد از اینکه گزینه مورد نظر را انتخاب کردید تلگرام لیست مخاطبان شما برایتان نمایش می دهد تا فردی را که قصد گفتگوی مخفی با او را دارید انتخاب کنید.

معرفی سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام و تفاوت آن با چت معمولیمعرفی سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام و تفاوت آن با چت معمولی

بعد از اینکه مخاطب مورد نظر خود را انتخاب کردید در کنار نام مخاطب آیکنی به شکل قفل ظاهر می شود. در این مرحله تلگرام در خواست گفتگوی مخفی شما را به مخاطب هدف ارسال می کند. در صورتی که فرد مورد نظر درخواست شما را قبول نمایند می توانید با وی به صورت مخفیانه گفتگو نمایید.

آموزش مخفی کردن چتآموزش چت مخفی در تلگرام


در این مرحله تلگرام پیامی مبنی برا اینکه چه اقداماتی انجام می دهد تا این گفتگو مخفی بماند هم برای شما و هم برای مخاطب هدفتان نمایش می دهند که عبارتند از :

ویژگی های چت مخفی درتلگرام

  • پیامهای شما رمزگذاری می شود . با این امکان در صورتی که هر کدام از پیام های شما به هر نحوی در اختیار فردی دیگیر قرار بگیرد قابلیت خواند نداشته و تنها متنهایی به شکل کد به نمایش در خواهد آمد.
  • هیچ پیامی بر روی سرورهای تلگرام باقی نمی ماند. از جمله مزیت بزرگی که برای چت مفی می توان تعریف کرد عدم ماندگاری مکالمات بر روی سرور های تلگرام می باشد در این صورت دیگر نگران بازگردانی و لو رفتن پیام هایتان نخواهید بود.
  • تایمر از بین برنده پیام ها در اختیار شماست .دیگر ویژگی مهم گفتگوی مخفی استفاده از تایمر برای حذف پیام هاست به گونه ای که می توانیم زمانی خاص را تعریف کنیم تا بعد از آن پیام های ما از صفحه ی گفتگو حذف شوند.
  • اجازه ی انتقال پیام ها به کسی داده نمی شود. امکان چت مخفی در تلگرام با بستن قابلیت انتقال پیام برای طرفین مکالمه از جابجایی پیام های رد و بدل شده جلوگیری می کند.

 

آموزش حذف خودکار پیام ها بعد از چت مخفی در تلگرام

شاید دوست داشته باشید بعد از آنکه مخاطب هدف شما در چت مخفی پیامتان را خواند،پیام هایتان به طور کلی حذف شود. در قسمت چت مخفی، تلگرام امکانی در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید تایمی را انتخاب نمایید تا بعد از آن پیام هایتان در چت مخفی برای همیشه حذف شود.

برای این کار در صفحه ی چت مخفی در تلگرام، سه نکته ی موجود در کنار تصویر مخاطبتان را لمس کنید. در گزینه های که برایتان به نمایش در می آید گزینه Self-Destruct Timer را انتخاب کنید.

سکرت چت یا چت ایمن تلگرام چیست؟سکرت چت یا چت ایمن تلگرام چیست؟

حال صفحه ای برای شما ظاهر می شود که زمان هایی از یک ثانیه تا یک هفته را در اختیارتان قرار می دهد. بعد از انتخاب هر کدام از زمان ها بر روی گزینه Done کلیک کنید تا تنظیمات مدنظرتان اعمال شود. حال بعد از زمانی که انتخاب کرده اید پیام هایتان به صورت خودکار از تلگرام حذف خواهند شد.

در تلگرام طوری چت کنید که هیچ ردی از شما بر جای نمانددر تلگرام طوری چت کنید که هیچ ردی از شما بر جای نماند

در پایان گفتگو می توانید منتظر بمانید تا پیام هایتان به صورت خودکار و برحسب زمانی که برای آنها تعیین کرده اید از روی صفحه مکالمه و سرور تلگرام حذف شود و نیز برای اینکه به طور کلی چت مخفی خود را از تلگرامتان حذف کنید می توانید با لمس گفتگوی مخفی و انتخاب گزینه حذف مکالمه انجام شده را از صفحه تلگرام خود حذف نمایید.

شما مخاطبان عزیز می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه ها مطرح نمایید تا پاسخ داده شود. در پست های بعدی به بررسی سایر امکانات کاربردی پیام رسان تلگرام خواهیم پرداخت.

آموزش تصویری چت مخفی در تلگرام | سکرت چت تلگرام چیست؟

دکمه بازگشت به بالا