آموزش شیرینی پزی و دسر

طرز تهیه انواع دسر ساده و سریع

دسر مجلسی ساده

تهیه ی دسر ها معمولا نیاز به هزینه های زیادی ندارد که البته دسر های ساده بسیار ارزان تر می باشد، دسر یکی از رکن های اساسی بذیرایی در مهمانی و مجالس شده امروز با آموزش طرز تهیه ی دسرهای ساده اومدیم که بتونید در مهمانی ها هنر آشبزی و سلیقه ی خود را به رخ بکشید. دسر های ساده با توجه به سادگی خود بسیار تزئین های زیبایی میتونند داشته باشند تا بشه خاص تر شوند طرز تهیه ی تارت شکلاتی را هم بخوانید

طرز تهیه دسر ساده برای تولد

طرز تهیه بودینگ شکلاتی :

 

یک دسر خیلی ساده و خوشمزه و ارزان را برایتان آموزش می دهیم
شیر سرد سه لیوان،پودر کاکائو سه ق غ،شکر نصف لیوان،نمک نوک قاشق چایخوری، نشاسته ذرت سه قاشق غذاخوری سر پر(نشاسته ذرت کاملا نرم و پودری،سفید و ترد و پوکه)،کره نرم یک قاشق غذاخوری،وانیل یک سوم ق چایخوری

شکر+نشاسته ذرت+پودر کاکائو+نمک رو مخلوط کنید بعد شیر سرد رو کم کم اضافه و خوب مخلوط کنید.روی شعله ملایم بذارید و هم بزنید تا به غلظت فرنی برسه،شعله رو خاموش کنید و وانیل و کره رو اضافه کنید.در ظرف مناسب بریزید و وقتی خنک شد به دلخواه روشو با کمی خامه یا میوه دلخواه تزیین کنید.

دسر جزریه(بیسکوییت با دسر هویج) 

مواد لازم

۶عدد هویج بزرگ
۱استکان آب(۸۰ گرم)
از نصف لیوان کمی بیشتر شکر
۱قاشق غذاخوری عسل
۱قاشق چای خوری زردچوبه(یا به نظر من کمی زعفران)
۱قاشق چای خوری فلفل بهار (از ادویه فروشی بگیرید)
۱قاشق چای خوری دارچین
نوک قاشق چای خوری میخک
۱استکان گردو یا فندق هر کدام را که در خانه دارین
پودر نارگیل
۱قاشق مربا خوری کمی سرپر نشاسته ذرت

طرز تهیه دسر بیسکوییت با دسر هویج :

 

هویجها را پوست بکنید و بشویید و گرد گرد خرد کنید
و در یک قابلمه تفلون بریزید و ۱استکان آب را روی هویجها بریزید و به خوبی بپزید .هویجهای پخته شده را در غذاساز بریزید و پوره کنید و دوباره در قابلمه بریزید و شکر و عسل و ادویه ها را اضافه کرده و کمی هم با این شکل بپزید. نشاسته را با کمی آب ترکیب کنید تا حل شود و به مخلوط هویج اضافه کنید.برای اینکه ته نگیرد و نسوزد مداوم هم بزنید.

وقتی این ترکیب به غلظت رسید و قوام گرفت کافیست و آماده است و گردو های خرد شده را هم اضافه کنید و دوباره با هم ترکیب کنید .در کف یک ظرف پیرکس مستطیل مقدار زیادی پودر نارگیل بپاشید و مخلوط هویج پخته شده را روی پودر نارگیلها بریزید و به صورت یک لایه نازک به کمک لیسک صاف کنید و انجام این کار ممکن است کمی برایتان مشکل است.

دوباره روی هویج ها پودر نارگیل بپاشید و در یخچال بگذارید تا سرد شود .من بعد از اینکه سرد شد برش زدم و بین بیسکوییت ها گذاشتم و با کرم شانتی فرم گرفته(خامه قنادی فرم گرفته) تزیین کردم و به این شکل درآوردم.اگر بخواهید ساده و یا به هرشکل دوست دارید سرو کنید و به هر شکل که باشد عالی است.

طرز تهیه دسر لیوانی ساده

دسر پودینگ موز :

مواد لازم پودینگ

زرده تخم مرغ ۳ عدد
شکر دانه ریز سه چهارم پیمانه
شیر ۲ پیمانه
نشاسته ذرت ۴ قاشق سوپخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

خامه صبحانه یک عدد ۲۰۰ گرمی
زعفران دمکرده غلیظ ۲ قاشق چایخوری
بیسکوییت پتی بور ساده به میزان لازم

مواد لازم مُرنگ

سفیده تخم مرغ ۳ عدد

شکر دانه ریز ۱ پیمانه
آب لیمو ترش یک قاشق چایخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه پودینگ موزی :

ابتدا زرده های تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن برقی خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود.شیر سرد و نشاسته ذرت را مخلوط کنید، سپس روی حرارت ملایم برده و کمی هم بزنید.

مخلوط زرده و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کرم به غلظت مناسب برسد.قابلمه را از روی حرارت بردارید و کمی هم بزنید تا از داغی بیافتد. خامه را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا هم دمای کرم شود و نبرد. ظرف پیرکس مناسبی را انتخاب کنید کمی از کرم در ظرف بریزید روی کرم را با بیسکوییت بپوشانید سپس یک ردیف موز روی بیسکوییتها بچینید. روی موزها را با کرم بپوشانید و این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شود و لایه آخر کرم باشد.

مرنگ آماده را روی کرم بریزید و با قاشق مدل دهید یا در قیف با ماسوره بریزید و روی کرم را با شکوفه های مرنگ بپوشانید. حرارت بالای فر را روشن کنید و ظرف پودینگ را برای ۵ دقیقه زیر گریل بگذارید تا روی مرنگ کمی رنگ بگیرد.

من پوینگ را در ظرفهای شیشه ای درست کردم تا نمای بهتری از دسر داشته باشم بعد از اینکه روی پودینگ را با شکوفه های مرنگ پوشاندم به وسیله دستگاه تورچ که مثل فندک عمل میکنه و حرارت ملایمی بیرون میده روی شکوفه ها رو با شعله تورچ کمی طلایی کردم. این وسیله رو میتونید از لوازم قنادی معتبر تهیه کنید.

اگر تورچ داشته باشید لازم نیست برای طلایی شدن مرنگ ظرف پودینگ رو زیر گریل فر بذارید در صورتیکه بخواید مرنگ رو در فر طلایی کنید حتما باید پودینگ رو در ظرفی تهیه کنید که بشه تو فر گذاشت هر چند زمانش خیلی کوتاهه ولی باید مقاومت کافی رو داشته باشه.

برای تهیه مرنگ ابتدا باید سفیده تخم مرغ رو در ظرفی تمیز و عاری از هر گونه چربی و رطوبت بریزید پره های همزن هم حتما تمیز و خشک باشند موقع جدا کردن سفیده و زرده دقت کنید از زرده تخم مرغ داخل سفیده نره چون سفیده پف خوبی نخواهد داشت.

انواع دسر ساده با نشاسته

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا