آشپزینکات آشپزی آسان

نکات مهم آشپزی آسان و سریع و فوری

آشپزی هنری است بسیار جالب و مورد توجه ، اما هر هنر دارای ترفند ها و فنونی برای بهتر شدن آن است. آشپزی نیز مستثنی نیست و دارای فنون و ترفند بسیار کاربردی و آسان است. در این مقاله با فنون آشپزی آسان آشنا خواهیم شد.

 

آشپزی آسان ایرانی

آشپزی آسان و فوری

 

برای درست کردن سس مایونز ، تخم مرغ ها را نیم ساعت قبل از شروع به کار از یخچال بیرون آورید تا کمی گرم شود.

برای پختن سیب زمینی آب پز ، فراموش نکنید یک یا دو قاشق غذا خوری نمک به آن بیفزایید تا سیب زمینی ها ترک برندارند…..

برای تشخیص تخم مرغ تازه ، آن را در یک کاسه آب سرد بگذارید. اگر تخم مرغ تازه باشد به ته ظرف می رود ، اما اگر به سطح آب بیاید، بهتر است از آن استفاده نکنید.

اگر مقداری از نان سفید اضافه آمده و مصرف نمی شود ، چاره این است که آنها را در فر یا تستر برشته کنید و به سوپ بیفزایید. در انتها سوپ را در مخلوط کن بریزید و بعد سرو کنید.

یک قاشق غذا خوری نمک در آب سرد بریزید و بعد تخم مرغ ها را در آن قرار دهید تا از ترک برداشتن تخم مرغ حین پخت جلوگیری کند.

برنج خرد شده را می توانید در سوپ ، آش و دلمه استفاده کنید . زیرا بهتر لعاب می اندازد و غذا یا دسر شما را خوشمزه تر می کند .

اگر چند برگ کاهو اضافه آمده و به اندازه ای نیست که بتوان با آن سالاد درست کرد، می توانید که آن را خرد کنید و به کوکو سبزی بیفزایید و یا برای ته دیگ مانند نان در کف قابلمه قرار دهید، بسیار خوشمزه خواهد شد.

برای پختن تخم مرغ به صورت آب پز یا عسلی ، یک قاشق غذا خوری نمک در آب سرد بریزید و بعد تخم مرغ ها را در آن قرار دهید تا از ترک برداشتن تخم مرغ حین پخت جلوگیری کند. حتی اگر تخم مرغ دارای پوست نازکی باشد و هنگام پختن ترک بردارد، نمک باعث می شود که تخم مرغ در آب پراکنده نشود.

آب کردن شکلات تخته ای ( برای استفاده در انواع کیک و شیرینی ) :

راه اول : تکه های شکلات را در کاسه ای قرار دهید و نصف استکان قهوه داغ روی آن بریزید. هم زود آب می شود و هم شیرینی شما خوش طعم می شود.

راه دوم : استفاده از روش طبخ غیر مستقیم . شکلات را دریک ظرف گود بریزید و این ظرف را در ظرف بزرگتر حاوی آب گرم قرار دهید ؛ ظرف بزرگ را روی حرارت کم قرار دهید و شکلات را مرتب هم بزنید تا آب شود.

برای تهیه انواع کیک ، به جای شیر می توانید آب میوه را جایگزین کنید، به این ترتیب طعم کیک شما هم تغییر خواهد کرد.

خاکه قند را می توانید با آسیاب کردن کاملاً یک دست کنید و به جای شکر به کار ببرید.

برای درست کردن سس مایونز ، تخم مرغ ها را نیم ساعت قبل از شروع به کار از یخچال بیرون آورید تا کمی گرم شود.

برای پختن سیب زمینی آب پز ، فراموش نکنید یک یا دو قاشق غذا خوری نمک به آن بیفزایید تا سیب زمینی ها ترک برندارند.

 

تکنیک های جالب و ساده ای برای آشپزی وجود دارد که بهتر است بدانید . سرآشپزهای معروف این نکته‌ها را رعایت می‌کنند و به همین دلیل آشپزی آن‌ها همیشه مثال زدنی است.

 

آشپزی آسان و فوری

آشپزی آسان ایرانی

 

نکاتی برای خانه داری و آشپزی آسان :

  • اگر کاهو تلخ است، می‌توانید آن را چند دقیقه‌ای ( حدوداً ۱۵ دقیقه ) داخل محلول آب سرد و نمک قرار دهید.
  • میوه‌های قرمز رنگ را قبل از شستن حتماً چند ساعت در یخچال قرار دهید تا زمان بیشتری سالم بمانند و لهیده نشوند.
  • همیشه سیب را داخل نایلون پلاستیکی درباز در یخچال قرار دهید. سیب گازی از خود متصاعد می‌کند که به بهتر رسیدن سایر میوه‌ها و سبزی‌ها کمک خواهد کرد، بنابراین اگر میوه نرسیده‌ای دارید،‌ از سیب برای رسیدن سریع‌تر آن استفاده کنید.
  • هنگام سرخ کردن مواد غذایی، حرارت را از ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بالاتر نبرید. بعد از هر بار سرخ کردن، روغن درون ظرف را خالی و با دستمال آن را پاک کنید و دوباره روغن بریزید و مواد غذایی را سرخ کنید اما بعد از ۸ بار حتماً ظرف را بشویید. مواد غذایی سرخ شده را در اتمام کار روی حوله کاغذی بگذارید تا روغن شان خوب گرفته شود.
  • برای خوش‌ طعم شدن ماهی سرخ‌ شده، چند دقیقه‌ای آن را در شیر نمک زده یا خامه تازه یا سیب‌زمینی رنده شده بخوابانید. برای گرفتن بوی ماهی نیز می‌توانید به روغن، قبل از قرار دادن آن روی حرارت، آب‌لیمو اضافه کنید.
  • هنگام پختن حبوبات، داخل قابلمه چند قطره سرکه یا آب‌لیمو بریزید تا هم ظرف سفید بماند و هم طعم حبوبات بهتر شود.
  • برای جلوگیری از وا رفتن کوفته گوشت و برنج، در آب قدری آرد بریزید و حرارت را بالا ببرید.
  • اگر به غذا بیش از حد فلفل زده‌اید و خیلی تند شده است، چند دقیقه قبل از برداشتن از روی حرارت، آب یک عدد لیموترش تازه را در آن بریزید و خوب هم بزنید.
  • برای گرفتن بوی پیاز قبل از خرد کردن آن در غذا، اجازه دهید ۵ دقیقه در آب جوش قل بزند. حتی می‌توانید پیاز را برش بزنید و چند ساعتی در آب، روغن یا آب لیمو قرار دهید.
  • برای گرفتن بوی کلم در غذا می‌توانید از تکه‌ای نان خشک یا یک قاشق سوپخوری آرد استفاده کنید.
  • برای نگهداری سبزی‌ها بعد از شستشو، آن‌ها را در حوله کاغذی بگذارید و بعد از گذاشتن در یک کیسه پلاستیکی، در یخچال قرار دهید.
  • اگر می‌خواهید رنگ و بوی ادویه‌های قرمز رنگ حفظ شود، آن‌ها را در یخچال نگهداری کنید.
  • اگر گوجه فرنگی ای خریده‌اید که هنوز کاملاً قرمز و رسیده نیست، چند روزی آن را در آفتاب یا محیط گرم بگذارید و بعد به یخچال منتقل کنید.
  • برای شستن قارچ هرگز آن را در آب خیس نکنید بلکه با کمک یک برس نرم قارچ را تمیز و با دستمالی مرطوب پاک کنید و بعد با آب (در حد یک آبکشی ساده) بشویید.
  • برای اینکه برنج سفید شود، می‌توانید چند قاشق غذاخوری ماست داخل ظرف برنج در حال جوش بریزید.
  • اگر برنج بیش از حد جوش خورد، ۳-۲ قاشق غذاخوری آب‌لیمو به آن اضافه کنید تا وا نرود.
  • اگر می‌خواهید سیب‌ زمینی هنگام پختن ترک نخورد، قبل از پختن کمی کره یا روغن روی آن بمالید.
  • برای ترد شدن کلم قرمز، مقداری آب داخل ظرف بریزید و روی اجاق بگذارید و ۲ قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه کنید. کلم‌ها را خرد کنید و داخل آب جوش و سرکه بریزید. بعد از مدت کمی آن ها را آبکش کنید. اگر کلم خردشده را در ظرف فلزی بریزید و چند دقیقه داخل فریزر قرار دهید هم بسیار ترد خواهد شد.
  • برای سرخ شدن سریع تر پیازها، نصف قاشق چای‌خوری نمک به روغن درون تابه اضافه کنید. با این کار پیازها سریع‌تر سرخ می‌شوند و طعم بهتری پیدا خواهند کرد.
  • به جای شکستن تخم‌مرغ با لبه ظرف، از سطحی صاف استفاده کنید. به این ترتیب هرگز پوسته تخم‌مرغ وارد غذا نمی‌شود.
  • هنگام پختن حبوبات، داخل قابلمه چند قطره سرکه یا آبلیمو بریزید تا هم ظرف سفید بماند و هم طعم حبوبات بهتر شود.

آشپزی آسان با مرغ

آشپزی آسان و سریع

نکات مهم آشپزی آسان و سریع و فوری

منابع:

easy-cooking.blogsky.com

beytoote.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا