آموزش آشپزی

طرز تهیه کباب کوبیده خانگی

طرز تهیه ی کباب کوبیده

کباب کوبیده خانگی : بر خلاف تفکر خیلی ها که فکر میکنند درست کردن کباب کوبیده جز دشوارترین کارهاست ، در حالی ک چنین نیست ، دعوا بین مدعیان آشپزی بیشتر سر درست کردن کباب کوبیده هست ، با آموزش هایی ک براتون قرار دادم امیدوارم بتونین کباب کوبیده های خوشمزه ای درست کنید . نکاتی برای پخت گوشت را بخوانید

طرز تهیه کوبیده ی حرفه ای

کباب کوبیده خانگی

مواد لازم

نوشته های مشابه

گوشت چرخ کرده؛ یک کیلوگرم
پیاز؛ ۳۰۰ گرم
زعفران ساییده شده؛ یک قاشق چای خوری
نمک و فلفل؛ به مقدار کافی

طرز تهیه کباب کوبیده خانگی

ابتدا کاسه بزرگی آماده کرده و پیازها را پس از پوست کندن و شستن با رنده ریز در آن رنده کنید.

نکته: اگر پیاز آب انداخت با دست پیاز رنده شده را بچلانید و آب اضافی آن را خالی کنید.

گوشت چرخ کرده را همراه با نمک و فلفل به پیاز رنده شده اضافه کنید. زعفران ساییده شده را نیز در کمی آب جوش حل کرده و در این مخلوط گوشتی بریزید و با دست تان مواد را خوب ورز دهید تا مایه کباب حالت چسبنده پیدا کند. سپس مخلوط گوشتی را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید.

برای سیخ کردن کباب هم مقدماتی لازم است. ابتدا در کاسه کوچکی مقداری آب سرد بریزید و کنار دست تان قرار دهید. حالا پیش از برداشتن مایه کباب دست تان را در آب خیس کرده، یک مشت از مایه را بردارید و به شکل دوک درآورید؛ سپس همان طور که مواد در دست راست تان قرار دارد، سیخ را روی مایه دوکی بگذارید و شروع به پوشاندن سطح سیخ با مایه کباب کنید.

در پایان دوباره دست تان را در آب سرد فرو کنید و روی سیخ فشار دهید تا اثر انگشتان شما بر گوشت باقی بماند. حالا ابتدا و انتهای کباب را به سیخ بچسبانید و کناری بگذارید. همین کار را درباره همه مواد و سیخ ها انجام دهید. سپس آتش را بر پا کرده، سیخ ها را روی آن قرار دهید. فقط به خاطر داشته باشید که ابتدا باید آتش را مرتب باد بزنید تا گوشت خودش را بگیرد. وقتی گوشت کمی برشته شد، دیگر باد زدن لازم نیست.

نکته۱:
گوشت کباب کوبیده را ۲بار چرخ کنید. در ضمن یا آن را به صورت خالص از گوشت گوسفند آماده کنید یا از ترکیب گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید. پخت کباب کوبیده با گوشت گوساله به تنهایی امکان ندارد زیرا گوشت گوساله فاقد چربی لازم است. البته استفاده از قسمت های خیلی چرب گوشت گوسفند نیز برای پخت کباب کوبیده مناسب نیست.

نکته ۲:
با وجود اینکه طبق این دستور دیگر نباید نگران ریختن کباب باشید ولی برای اطمینان بیشتر یکی دو تخم مرغ به مایه کباب اضافه کنید.

برای آبدار شدن کباب کوبیده

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

مواد لازم :

۲ عدد سینه مرغ
۲۰۰ گرم دنبه گوسفندی
یک حبه سیر
۱ عدد پیاز
زعفران _نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز
جعفری دو ق غ

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

دو عدد سینه ی مرغ رو دو بار با دنبه ها چرخ کنید تا خوب یکدست له بشن. من با همون چرخ گوشت پیاز و سیر چرخ میکنم که کاملا محو بشن و فقط طعمشون باقی بمونه توجه کنید وقتی پیاز و رنده یا چرخ کردید آبشو حتما بگیرید که گوشتا روی آتیش وا نرن. خوب هم بزنید و زعفران و ادویه هاتون رو بش اضافه کنید و ۲ ساعت توی یخچال قرار بدید مرحله آخر هم که سیخ گرفتن و کباب کردنه

 اضافه کردن دنبه برای نرم شدن کباب هست و اگر رژیم دارید می تونید از دستور کباب حذف کنید.

طرز تهیه ی کباب کوبیده خانگی در ماهیتابه

طرز تهیه کباب کوبیده مجلسی :

گوشت گوسفندی ۱کیلو(نصف قلوه گاه ونصف ران)
پیاز آب گرفته ۳۰۰گرم
نمک
زعفران

طرز تهیه کباب کوبیده خانگی مجلسی

گوشت دوبار چرخ شده را داخل تابه به مدت ده دقیقه باحرارت بسیار ملایم ورز می دهیم( یعنی همونطور که روی حرارت خیلی ملایم هست ورز می دهیم )
بعد از این مرحله پیاز کاملا آب گرفته ونمک وزعفران به میزان دلخواه به آن اضافه کرده ویک ربع کامل حسابی ورز می دهیم
ورز دادن توی کباب خیلی مهمه

بعد به به سیخ می کشیم ،دستتون رو بزنید داخل آب گرم زده بعد گوشت بردارین وروی سیخ فیکس می کنیم
در هنگام پخت منقل حسابی ذغال داشته باشه وپیاز حسابی بدون آب گرفته باشه
بعد از اینکه سیخ ها رو روی منقل گذاشتیم بعد از چند ثانیه بلافاصله سیخ ها رو برمیگردونیم در غیر این صورت ممکن هست که روی آتیش بریزه

برای هر سیخ ۱۰۰گرم گوشت
من نصف مقدار درست کردم
من یک فلفل دلمه ای درشت هم رنده کردم وآبش رو گرفتم وبه گوشت اضافه کردم عالی میشه.

طرز تهیه کباب کوبیده خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا