ازدواج و زناشویی

شوهر بد اخلاق | با شوهر بد اخلاق چه کنیم؟

شوهر بد اخلاق : با شوهر عصبی و بد اخلاق چه کنیم ؟ چگونه با شوهر عصبی کنار بیاییم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره ازدواج و زناشویی ، نکاتی درباره زندگی با شوهر بد اخلاق در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

برخورد با شوهر بددهن

دعا برای شوهر بد اخلاق

 

 

در مقابل این رفتارهای همسرتان سکوت نکنید

این که شما در زندگی مشترک تان هیچ جر و بحث و دعوایی با همسرتان نداشته باشید، تقریبا غیر ممکن است، حتی خوشبخت ترین زوج ها هم اختلاف نظرهایی با هم دارند. در این مواقع ما گاهی در مقابل رفتارهای آزاردهنده همسرمان سکوت می کنیم و گاهی نیز از خودمان عکس العمل نشان می دهیم. اما این که چه زمان هایی سکوت کنیم و چه زمان هایی در مقابل آنها بایستیم و حرف بزنیم، اهمیت زیادی دارد که می تواند تعیین کننده رابطه ما باشد. در ادامه رفتارهایی را که نباید در مقابل شان سکوت کنیم، برایتان آورده ایم.

 

از شما سو استفاده عاطفی می کند

خیلی از افراد بدون آنکه بدانند مورد سواستفاده عاطفی همسرشان قرار می گیرند. آزار جسمی به راحتی قابل شناسایی ست اما آزار روحی مدل های مختلفی چون پرخاشگری، ترس، توهین و تجاوز کلامی دارد که ممکن است خود شخصی نیز متوجه آن نشود. شاید در ابتدا سو استفاده عاطفی خیلی از نظر شما مهم نباشد اما به تدریج عمیق و عمیق تر می شود به طوری که نه تنها در خلوت، بلکه در مقابل خانواده، دوستان یا حتی همکاران نیز این رفتار را تکرار می کند. به عنوان مثال او به شما می گوید که قبل از بیرون رفتن از خانه باید از شما اجازه بگیرد، یا این که مقصر تمام مشکلات اش شما هستید، حتی به شما فحش می دهد و تهدیدتان می کند… سواستفاده عاطفی اگر در دراز مدت اتفاق افتد، منجر به از دست دادن عزت نفس، اعتماد به نفس، افسردگی، بیماری و غیره در فرد خواهد شد. از آنجا که شما سزاوار چنین رفتاری نیستید، بلکه باید در مقابل آن عکس العمل نشان دهید. اگر چه ممکن است شناخت و به تبع مقابله با چنین رفتارهایی زمان بر باشد اما در نهایت به نجات شخصیت شما تمام خواهد شد.

 

به شما آزار جنسی می رساند

اگر همسرتان شما را مورد آزار  جنسی قرار می دهد، درنگ نکنید و هر چه سریع تر او را ترک کنید. اگر چه ممکن است موانع زیادی بر سر راهتان، مانند مشکلات اقتصادی یا تنهایی، قرار داشته باشد، اما تمام سختی ها را به جان بخرید و خودتان را از این شرایط نجات دهید. شما باید با خودتان مهربان باشید و به هیچ کس حتی همسرتان نیز این اجازه را ندهید که شما را مورد آزار جنسی قرار دهد. البته برای این کار از قبل باید اقداماتی را فراهم کنید. ساکی بردارید و لباس و وسایل مورد نیازتان، مقداری پول و مدارک تان را در آن قرار دهید. حال که آمادگی لازم را برای فرار از خانه دارید، هر زمان که احساس خطر کردید، به سرعت وسایل مورد نیازتان را بردارید و آنجا را ترک کنید.

 

ظاهرتان را مسخره می کند

اگر همسرتان، شما را به دلیل ظاهرتان، یعنی وزن، قد یا حتی چهره مسخره می کند، نه تنها این رفتار او اشتباه است بلکه اعتماد به نفس شما را نیز از بین می برد. شاید فکر کنید که حرف های او تاثیری روی شما ندارد، اما رفته رفته بر ناخودآگاهتان تاثیری منفی می گذارد و شما را متقاعد می کند که ظاهر زیبایی ندارید. همین طرز فکر به تدریج باعث می شود که فکر کنید نه تنها برای همسرتان بلکه برای دیگران نیز هیچ جذابیتی ندارید. اما بدانید او که زیبا نیست، ذهن همسرتان است نه ظاهر شما. در این شرایط بهتر است که سکوت نکنید و حرف دلتان را بزنید. شما نباید به هیچ کس اجازه دهید که ظاهر شما را به سخره بگیرد، حتی اگر نزدیک ترین فرد زندگی تان باشد.

 

آرزوهای شما را حقیر می شمارد

هر فردی در دلش آرزویی دارد. این که آرزوی شما دست یافتنی ست یا خیر، دلیل نمی شود که همسر شما آن را حقیر بشمارد یا نادیده اش بگیرد. اگر شما در رابطه ای سالم باشید، مطمئنا همسرتان نیز از پیشرفت شما خوشحال خواهد شد اما اگر او مانع شما در رسیدن به آرزوهایتان شود، نباید ساکت بنشینید و به خاطر رفتارهای او از آرزوهایتان دست بکشید. اگر او دستاوردهای شما را مسخره می کند، اگر به تلاش هایتان می خندد، اگر شما را مجبور می کند تا فرصت هایتان را از دست بدهید، بدانید که این رفتارها نتیجه حسادت، کوته بینی، خودخواهی و حس ناامنی اوست که باید هر چه زودتر تمام شوند، در غیر این صورت شما آینده و آرزوهایتان را از دست داده اید. به چند سال بعدتان فکر کنید، اگر به اهدافی که در ذهن دارید نرسید، چه حسی خواهید داشت؟ آیا از خودتان دلسرد نمی شوید؟ آیا انگیزه تان را برای ادامه زندگی از دست نخواهید داد؟ پس بهتر است از همین حالا در مقابل این رفتار همسرتان بایستید و برای آرزوهایتان بجنگید.

 

شما را از دیگران پنهان می کند

اگر شما و همسرتان تصمیم گرفته اید که ادامه مسیر زندگی را در کنار هم بگذرانید، پس دلیلی ندارد که او شما را از اطرافیان پنهان کند. اگر مواقعی که او با دوستانش به بیرون می رود یا زمانی که به میهمانی دعوت می شود، شما را با خودش نمی برد، بدانید که زنگ خطر به صدا درآمده است. آیا او از این که شما را به دیگران نشان دهد خجالت می کشد؟ یا این که می خواهد به دور از چشم شما کاری کند؟ همسرتان باید از داشتن شما احساس غرور کند، نه این که به هر بهانه ای به تنهایی در جمع حاضر شود. از آنجا که این رفتارها پرچم قرمزی برای رابطه و به تبع شخصیت شماست، نباید در مقابل اش سکوت کنید.

 

شما را از دیدار دوستان تان منع می کند

یکی دیگر از رفتارهای مخربی که نباید در مقابل آن سکوت کنید، منزوی کردن شماست، این که همسرتان به شما اجازه ندهد تا با دوستان تان در ارتباط باشید. اگر هر بار که شما با دیگران در ارتباط بودید، مورد خشم همسرتان قرار گرفتید، بدانید که این رفتار رفته رفته شما را تبدیل به فردی افسرده، منزوی و بدون اعتماد به نفس می کند. البته این رفتار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال او نسبت به هر فردی که شما با او در ارتباط اید حسادت می کند، یا این که طرز فکر دوستان تان را نمی پسندد یا حتی از ظاهر آنها خوشش نمی آید…در این شرایط، بهتر است که ابتدا دلیل این رفتار را شناسایی کنید، سپس به دنبال راه حلی برایش باشید. همسری که بخواهد شما را از دنیای اطرافتان جدا کند، فرد قابل اعتمادی نخواهد بود.

 

شما را به خیانت متهم می کند

شما نباید دور دوستان تان را به خاطر حس ناامنی همسرتان، خط بکشید. اگر موضوعی در ذهن همسرتان است که نگرانش می کند، وظیفه شماست که به آن گوش دهید و برطرف اش کنید اما اگر همسرتان هر بار بی دلیل شما را به خیانت متهم می کند، مساله ای جدی ست که نباید ساده از آن بگذرید. همسرتان باید بداند که شما کنترل رفتارهایتان را دارید و می توانید ارتباطات خود را مدیریت کنید. او نباید با شما به گونه ای برخورد کند که گویی یک خیانتکار هستید. شما فردی مستقل هستید که ارتباطات خود را دارید پس از انتخاب هایی که که هیچگاه اشتباه نبوده، کوتاه نیایید.

 

پایش را از مرزهای شما فراتر می گذارد

آیا همسرتان در مقابل دیگران جوک هایی می گوید که شما دوست ندارید؟ آیا شما را به کشیدن سیگار یا مصرف الکل تشویق می کند؟ آیا در مورد رابطه های قبلی اش به گونه ای حرف می زند که احساس بدی به شما دست می دهد؟ آیا مسائل خصوصی تان را نزد دیگران بازگو می کند؟ بی شک شما هم مانند هر فرد دیگری، محدودیت و مرزهایی را برای زندگی تان تعریف کرده اید و این وظیفه همسرتان است که به آنها احترام بگذارد. اگر شما برای خودتان ارزش قائل نشوید، بی شک طرف مقابل تان هم قائل نخواهد شد، بنابراین هر بار که دیدید همسرتان پایش را از محدودیت ها فراتر گذاشته، در مقابل اش بایستید و بار دیگر آنچه باید را با جدیت به او یادآوری کنید.

 

با مردان بد قلق این گونه رفتار کنید!

برای همه ما پیش آمده که سروکارمان با افراد بدقلق بیفتد. این افراد اشکال مختلفی دارند.بعضی از آنها اهل جر و بحث هستند و بعضی بددهن، یک دنده و لجباز، عصبانی یا دعوایی هستند .چطور باید با چنین افرادی که اتفاقاً تعدادشان کم هم نیست کنار بیاییم؟بیایید این طور به مساله نگاه کنیم که آدم های عصبانی داد می زنند که شنیده بشوند. آنها به دنبال احترام و عشق هستند. می خواهند احساس کنند که مهم هستند، فقط نمی دانند راه درست کسب آنچه می خواهند کدام است.

 

تصور معنای واژه «مرد بدقلق» کار سختی نیست. برخی از کسانی را می شناسیم که کنار آنها بودن و تحمل رفتارشان به هیچ وجه آسان نیست. البته زن بد قلق هم کم نیست اما این مطلب در مورد برخی از آقایون محترم است.

 

رفتار با مردان بدقلق

حال اگر این افراد در زمره همکاران و دوستان ما باشند و برخورد ما با آنها در زمانی کوتاه و محدود انجام بگیرد، چندان مشکل ساز و غیرقابل تحمل نیست.

قضیه از جایی بغرنج می شود که این افراد همسر یا شریک زندگی ما باشند یا راهی به قلب ما باز کنند. آن وقت است که بدون خواندن این مقاله و استفاده از راهکارهای توصیه شده اش، بعید به نظر می رسد بتوانید رابطه تان را مدتی طولانی و به شکلی مسالمت آمیز حفظ کنید!

 

مطالعه این مقاله کمک شایانی به رفع مشکلات و موانع ارتباطی موجود میان شما و افراد بدقلق خواهد کرد، به شرط آن که راهکارها و توصیه های آن را بارها تکرار کنید و در نیمه راه خسته یا دلزده نشوید.

 

توجه داشته باشید که به هر حال دوست داشتن آدم های بدقلق، مسوولیت پذیری، همدلی، بلوغ عاطفی و انعطاف پذیری فراوانی می طلبد؛ پس چنانچه در خود چنین صفاتی را نمی بینید بهتر است قبل از به کار بستن این توصیه ها در انتخاب خود تجدیدنظر کنید.

اما اگر عزمتان را جزم کرده اید که راهی به قلب مرد بدقلقتان باز کنید، به شما مژده می دهیم که پس از به کار بردن این راهکارها جایزه عاطفی شگفت انگیزی نصیب شما خواهد شد.

 

 

شوهر بداخلاق من

پروفایل شوهر بد اخلاق

 

 

*اجازه ندهید بدقلقی و رفتار تحریک آمیز مرد بدقلق شما، شما را هم بدقلق کند. توجه داشته باشید که رفتار دفاعی و بدخلقی و بدقلقی می تواند واگیردار باشد، پس نه به موضع دفاعی پناه ببرید و نه اعلام جنگ و آشوب کنید. فقط نفس عمیقی بکشید و اقتدار و تحمل خود را از دست ندهید.

 

*هیچ وقت فراموش نکنید که احترام گذاشتن به مرزهای آدم های بدقلق، آنها را از پرخاش بازمی دارد. پس به شدت مراقب مرزهای مردهای بدقلق باشید.

*حتی در خوشایندترین مواقع نیز از یاد نبرید که آدم های بدقلق نیز روزی روحیه ای مثل انسان های دیگر داشته اند و به دلیل تجربه های بد –ترس ها و روابط شکست خورده– به شخصیت های امروزی تبدیل شده اند. پس در رفتاری که با آنها پیش می گیرید همواره جانب ملاطفت و مهربانی را رعایت کنید.

 

*دقت کنید که چه موضوعاتی مرد بدقلق شما را خوشحال می کند. این موضوعات همان راه هایی هستند که با کمی توجه و تدبیر می توانید مسیر دستیابی به موفقیت را برای شما هموار کنند. برعکس، بسیار دقت کنید که مرد بدقلق شما از چه کارها و رفتارهایی بیزار است و تا می توانید از این اعمال و رفتار پرهیز کنید تا مرد بدقلق شما وارد لاک دفاعی نشود.

*همواره به خاطر داشته باشید هیچ چیز مرد بدقلق را زودتر از این خلع سلاح نمی کند که نشان دهید برایش اهمیت قایلید. بنابراین توجه به نیازهای مردان بدقلق و برآوردن آنها نیمی از پیروزی است.

 

هیچ چیز مانند مهربانی مرد بدقلق را آرام نمی کند. مهربانی و به کاربردن کلمات مهرآمیز و رفتاری دوستانه و محبتی سخاوتمندانه، حتی بدقلق ترین مردها را هم ناگهان آرام کرده و تهاجم رفتاری شان را خنثی می کند.

*تا وقتی مرد بدقلق شما آرام نشده یا شما نیرو و توان روانی و تحمل موردنیاز برای برخورد آرام را پیدا نکرده اید، فاصله ایمن را با او حفظ کنید.

 

*زنانی که شوهران بدقلق دارند، باید همواره از افراد بدقلق دیگر (دوست یا همکار) دوری کنند تا بتوانند انرژی خود را برای رویارویی با همسر بدقلق خود ذخیره کنند.

*هیچ چیز مانند مهربانی مرد بدقلق را آرام نمی کند. مهربانی و به کاربردن کلمات مهرآمیز و رفتاری دوستانه و محبتی سخاوتمندانه، حتی بدقلق ترین مردها را هم ناگهان آرام کرده و تهاجم رفتاری شان را خنثی می کند.

 

*تحمل مرد بدقلق صبر و شکیبایی فراوانی می طلبد. اما کنارآمدن با مرد بدقلق به جز شکیبایی نامحدود، به قدرت درک فراوان هم نیاز دارد. زنی از این معرکه پیروز بیرون می آید که در برابر وسوسه خشمگین شدن مقاومت و در مواجهه با هر تنگنایی، پیش از هر چیز راهی برای شکیبایی، تفاهم و همدلی بیشتر پیدا کند.

 

*زنان نازک نارنجی و حساس نمی توانند هیچ مرد بدقلقی را تحمل کنند، مگر آن که پوستشان را کلفت کنند و خونسرد باشند.

*نگرانی ها، تشویش ها و رفتارهای لجبازانه و قهرآلودی که شما با خود به میدان درگیری با مرد بدقلق می آورید، در پیش نرفتن اوضاع به میل شما دو نفر تاثیر بسزا و نقشی تعیین کننده خواهد داشت.

 

به یاد داشته باشید که روابط و رفتار متقابل میان شما و مرد بدقلق خیابانی دوطرفه است که در آن، هر عملی، بازتاب و عکس العملی در پی خواهد داشت؛ پس تا می توانید درخصوص آنچه می گویید یا انجام می دهید محتاط و دقیق باشید. به خاطر داشته باشید که رفتارها و واکنش های بدون اندیشه، شما را از دستیابی به بهترین نتیجه ها محروم خواهد کرد.

*با افراد بدقلق یکی به دو نکنید. به جای بحث و مجادله، لحظه ای درنگ و سکوت کنید و به جای آشوب به پا کردن، منتظر آرام شدن اوضاع باشید.

 

* اجازه دهید مرد بدقلق شما مثل هر آدم دیگری درددل کند و حرف های دلش را بزند. حتی او را تشویق کنید دغدغه هایش را بیرون بریزد و از غصه ها و نگرانی ها و ترس هایش با شما حرف بزند. همین اقدام، نخستین گام برای ایجاد تغییر است.

*به احساسات مرد بدقلق بیشتر از مشکلات او توجه کنید. متاسفانه بیشتر اوقات بسیاری از ما به جای تمرکز بر انگیزه های رفتاری، بر خود رفتار تمرکز می کنیم. این اشتباهی بس خطرناک است چراکه درواقع انگیزه ها، رفتارها را می سازند.

 

در مواجهه با افراد بدقلق هم، نخست باید انگیزه آنها را از رفتاری که نشان می دهند بررسی کنید. موضع افراد بدقلق همواره بر پایه واکنش های احساسی است. اگر این احساسات را خنثی کنید، واکنش ها نیز خود به خود خنثی می شوند.

*یکی از بهترین راه هایی که سبب می شود مرد بدقلق از بدقلقی دست بردارد این است که او را از قابل اعتماد بودن خود مطمئن سازید. اگر افراد بدقلق درک کنند که کنار شما در امان هستند، رفتاری متفاوت در پیش می گیرند

 

*به جای حدس زدن علت ناراحتی مرد بدقلق، موضوع را از خود او بپرسید. حوصله کنید و اجازه دهید وی همه چیز را توضیح دهد. از لا به لای توضیحات او نکات سودمند بسیاری را خواهید فهمید.

* هیچ چیز افراد بدقلق را سریع تر و زودتر از این بر ما نمی شوراند که آنها را نکوهش کنیم. ملامت هر فرصتی را برای تفاهم و سازگاری از بین می برد. بنابراین در مواجهه با افراد بدقلق به ویژه مردان، از ملامت بپرهیزید و به جای آن تنها درباره احساس خودتان حرف بزنید.

 

* هرگز سخن یک مرد بدقلق را قطع نکنید. معنای قطع کردن سخن طرف گفت و گو این است که آنچه شما می خواهید بگویید اهمیت بیشتری دارد. هوشیار باشید که این کار وقتی پای یک مرد بدقلق در میان باشد، بسیار خطرناک است.

 

* برای حل مشکلات پیش آمده بر هیچ راه حلی پافشاری نکنید، بلکه برای رسیدن به راه حل با یکدیگر همکاری کنید. این کار نیازمند گفت و گو در محیطی صمیمانه و آرامش بخش است.

 

در چنین مواقعی، ابتدا موضوع مطرح شده را از دیگر مسایل جدا و همه واکنش های احساسی را از آن دور کنید، سپس اصل مساله را مطرح کنید و به دنبال راهکار بگردید.

در چنین مواقعی از متهم کردن، فریاد کشیدن، زبان بازی، سفسطه گری، دست انداختن، سرافکنده کردن، مچ گیری، متلک گویی یا هرگونه به بن بست کشیدن موضوع خودداری کنید.

*زمان حرف زدن خود را با دقت انتخاب کنید. بسیار مهم است که بدانید در فضای آشوب زده درگیری، امکان گفت و گوی منطقی وجود ندارد.

 

 

حدیث در مورد مرد بداخلاق

اخلاق بد

 

شوهر بد اخلاق | با شوهر بد اخلاق چه کنیم؟

 

 

منبع : نمناک / اقتصاد نیوز / برترین ها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا