روان

ورزش و عصبانیت | تاثیر ورزش کردن بر کنترل خشم چیست؟

ورزش و عصبانیت : تاثیر ورزش کردن بر عصبانیت و کنترل خشم چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره سلامت روان ، تاثیر ورزش کردن بر کنترل خشم در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

تصاویر کنترل خشم

در مورد کنترل خشم ، ورزش و عصبانیت

 

 

کاهش عصبانیت با حرکات ورزشی

هیچ کدام از ما نمی تواند ادعا کند که تا به حال عصبانی نشده است.احساس خشم وعصبانیت مثل هراحساس دیگری طبیعی است اما وقتی کنترل آن از دست برود، می‎‏تواند مشکلاتی را ایجاد کند؛ مشکلاتی در محل کار، روابط شخصی و زندگی.

 

همچنین عصبانیت می‌تواند این احساس را در شما به وجود آورد که تحت تأثیر یک احساس غیر قابل پیش‎بینی و قدرتمند قرار دارید که به شما اجازه می‌دهد هرکاری بکنید! پس توجه به آن و ارائه راهکارهای کاربردی بسیار اهمیت دارد. در این مطلب برخی حرکات ورزشی را که با انجام آن‌ها می‎توانید عصبانیت خود را کاهش دهید، معرفی می‎کنیم.

 

درکتاب «چگونه خشم خود را کنترل کنیم» آمده است :

تمرینات و ورزش‌های فیزیکی، یکی ازموثر‌ترین روش‌ها برای کاهش استرس و خشم است. تمرین های فیزیکی با تولید مقدار زیادی «اندروفین» به شما کمک می‌کند هنگام استرس وخشم به‏‎راحتی خود را به آرامش برسانید.

 

نفس عمیق بکشید

تنفس عمیق، حرکت ورزشی نیست ولی برای شروع حرکات ورزشی نقش سازنده ای دارد، این بارکه عصبی شدید قبل از هرکاری چند نفس عمیق فاصله‎دار بکشید تا بدنتان به آرامش ثابتی برسد سپس روی انجام حرکات ورزشی که در ادامه معرفی می‌کنیم، تمرکز کنید.

 

آرامش تصاعدی با کشش و نرمش از سمت اندام‌های پایین تنه به سمت سر: این روش باعث می‌شود استرس و خشم شما کاملا از بین برود. بر اساس تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه «مریلند»، بهتر است این تمرین ها با حالت درازکش انجام شود. در این تمرین باید اندام‌های خود را ابتدا سفت و سپس شل کنید؛ انقباض و انبساط یا گرفتن و رها کردن!

 

نحوه انجام: چشم‌هایتان را ببندید، عضلات نوک پای خود را برای چند ثانیه بکشید و رها کنید. درمرحله‌ بعدی قسمت‌های لگن و ساق پا را بکشید و رها کنید. این تمرین کششی و آرام‌بخش را ادامه دهید تا به قسمت‌های بالاتنه و سر خود برسید. وقتی که درحال انجام تمرین هستید، نفس عمیق بکشید و به ذهن خود اجازه دهید از تجربه‌ ایجاد شده، لذت کامل ببرد.

 

چرخش خوابیده

اگر پس از بیدار شدن روز خود را با احساس ناراحتی و خشم بی‎ دلیل آغاز کردید، می‌توانید این نرمش را حتی در حالت خوابیده در رخت خواب انجام دهید تا خشم پنهان تان را از بین ببرید.

 

نحوه انجام: به پشت روی کمر بخوابید، زانو‌های خود را به سمت قفسه سینه بالا بیاورید. دست‌ها را در بالا و کنار سر نگه دارید

سپس به آرامی پا‌های خود را به سمت کنار بدن، روی زمین پایین بیاورید. اگر نزدیک کردن پا‌ها به زمین برای شما سخت است، یک بالش زیر زانو‌های خود بگذارید. در نهایت پا‌ها را در این حالت، کنار بدن به مدت یک دقیقه نگه دارید و نفس عمیق بکشید سپس این روال را برای سمت دیگر بدن تکرار کنید.

 

قوس رو به بالا

با انجام این تمرین، چرخش خون بدن را به سمت مغز افزایش دهید و استرس‌های ذهنی خود را از بین ببرید.

نحوه انجام: یک بالش یا شیء ایستا (به ارتفاع ۱۰ تا ۱۷ سانتی‎متر) روی زمین بگذارید. یک قوس در بدن خود ایجاد کنید. فاصله ای راحت بین پا‌ها و دست‌ها پیدا کنید، طوری‎که سر به راحتی روی بالش یا شیء ایستا قرار گیرد. سر خود را روی بالش بگذارید و نفس خود را ۳۰ ثانیه نگه دارید سپس بیرون دهید، این تمرین را به مدت دو دقیقه اجرا کنید.

 

 

داستان کنترل خشم پیامبر

سخنان بزرگان در مورد کنترل خشم

 

 

خورشید نشسته

با تمرین مداوم این حرکت انرژی بخش و ایجاد تناوب بین تنفس‌های عمیق تا حد زیادی خشم، استرس و اضطراب خود را مهار کنید.

نحوه انجام: تمرین را با یک نشستن ساده و راحت روی زمین آغاز کنید. دست‌های خود را به آرامی بالا ببرید و در عین حال هوای تازه را به درون شش‌های خود وارد کنید. همزمان با پایین آوردن دست‌ها هوای داخل شش‌ها را بیرون دهید. این حرکت را یک تا ۳ دقیقه تمرین کنید.

 

ورزش هایی برای کاهش عصبانیت

همه می دانیم عصبانیت چیست و همه ما آن را احساس کرده ایم. یا به صورت یک ناراحتی ناگهانی یا به صورت یک خشم و غضب تمام و کمال. عصبانیت یک احساس کاملاً طبیعی و حاکی از سلامتی است. اما وقتی کنترل آن از دست برود و مخرّب شود، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند؛ مشکلاتی را در محل کار، در روابط شخصی و در کل زندگی و می تواند این احساس را در شما به وجود آورد که گویی شما تحت تأثیر یک احساس غیر قابل پیش بینی و بسیار قدرتمند قرار دارید. ورزش های خاصی هستند که با انجام آنها می توانید عصبانیت خود را کاهش دهید.با انجام این ورزش ها انرژی منفی شما به انرژی مثبت تبدیل می شود. ورزش های زیر برای زمان عصبانت مناسب هستند.

۱٫ بوکس

ضربه زدن به کیسه بوکس کالری زیادی می سوزاند و برای فرو نشاندن عصبانیت مناسب است. پیشنهاد می شود که ۶ تا ۱۰ بار در هر ست به کیسه بوکس ضربه بزنید تا انرژی منفی شما تخلیه شود.

 

۲٫ وزنه زدن:

وزنه زدن باعث ایجاد آرامش می شود و افسردگی را دور می کند. سعی کنید به هنگام وزنه زدن کمر را صاف نگه دارید. عضلات شکم را منقبض کنید. وزنه را در سه تا چهار ست با ۶ تا هشت تکرار بلند کنید.

 

۳٫ استفاده از توپ پزشکی:

توپ پزشکی را با عضلات منقبض و کمر صاف بلند کنید. توپ را بالا برده و محکم به زمین بکوبید. مراقب باشید که توپ با صورت شما برخورد نکند. بهتر است در سه تا چهار ست ۱۰ تا ۲۰ بار توپ را به زمین بزنید.

 

۴٫ دویدن بر روی شیب:

بعد از دویدن شما روحیه بهتری پیدا می کنید. می توانید بر روی تردمیل و در حالت شیب بدوید. تا آنجا که می توانید سریع بدوید. می توانید در دوره های کوتاه مدت و با استراحت های ۶۰ تا ۶۰ ثانیه ای دویدن را انجام دهید.

 

 

راه های کنترل خشم در نوجوانان

ورزش و خشم

 

ورزش و عصبانیت | تاثیر ورزش کردن بر کنترل خشم چیست؟

 

 

برگرفته از ساعت ۲۴ / برترین ها / نمناک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا