پوست و مو

سلامت پوست چرب | سلامت و شادابی پوست چرب

سلامت پوست چرب : چگونه سلامت پوست چرب را حفظ کنیم ؟ چگونه از پوست چرب حفاظت کنیم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره پوست و مو ، راه های نگهداری از پوست چرب در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

محصولات مراقبت از پوست چرب

برنامه مراقبت از پوست چرب ، سلامت پوست چرب 

 

راههای حفظ سلامت پوست چرب

پوست چرب پوست چرب

اگر تا به حال حوله را پس از خشک کردن صورت لکه دار کردید، در عکس هایی که با فلش گرفته می شود نقاط براق روی پیشانی و بینی خود دیده اید، و یا در همه ی کیف های خود پودر صورت ذخیره کرده اید، پوستتان چرب است . امی گربر، متخصص پوست در بوستون می گوید:چه شامل کل صورت شود چه فقط ناحیه T ( پیشانی، بینی و چانه ) را در بر بگیرد، پوست چرب در تمام سنین بسیار شایع است. اگر پوست شما نیز چرب است مواردی وجود دارد که هرگز نباید انجامشان دهید، تا پوستتان به جای براق و صیقلی بودن درخشان و مرطوب بماند.

 

از تونرهای ساده استفاده کنید

تونرها برای کسانی که پوست چرب دارند وسوسه انگیزند، اما ممکن است مشکلتان را بدتر کنند. تونر ها پوست را خشک می کنند، پس پوست تلاش می کند این خشکی را جبران کند و پوست بیش از قبل چرب می شود. پوست ما طوری طراحی شده است که مرطوب بماند، این یعنی زیادی خشک کردن آن باعث می شود غدد دو برابر کار کنند. توصیه می شود از محصولاتی استفاده کنید که حاوی عنبر سائل ( و یا خورده آن ) هستند، نمی دانیم چرا ولی این محصول پوست را مانند دیگر محصولات حاوی الکل خشک نمی کند.

 

مرطوب کردن اشتباه

برخی مواد می توانند به پوست چربی اضافه کنند که مورد نیاز پوست نیست، و باعث بسته شدن منافذ و ایجاد جوش می شوند. نیلام واشی، متخصص پوست و مدیر پژوهش های لوازم آرایشی و بهداشتی و لیزر در دانشگاه بوستون می گوید:من بیمارانی را دیده ام که به خاطر وازلین و محصولاتی که حاوی مواد تشکیل دهنده طبیعی از جمله روغن نارگیل، کره کاکائو و حتی روغن های گیاهی منافذ پوستشان بسته شده. از مرطوب کننده های بدون روغن، که اکثرا حاوی گلیسیرین، و دیگر ترکیبات مرطوب کننده ای هستند که آب پوست را می کشد استفاده نکنید. از کرم های ضخیم، پماد، ژل و سرم های چرب نیز استفاده نکنید.

 

استفاده از آرایش ضخیم

استفاده از یک لایه ی پنکک روی پوست و درست نشستن آن در پایان روز می تواند باعث شود منافذ پوست بسته شوند. وقتی لوازم آرایشی می خرید، دقت کنید که بدون روغن باشد، و همچنین روی بسته به دنبال نیاسینامید، مشتق ویتامین B که نشان داده است می تواند روغن جذب کند، باشید. اگر می دانید قبل از خواب تنبلی تان می آید که صورت را بشویید، از پد های تمیز کننده استفاده کنید.

 

اسکراب پوست

منطقی به نظر می آید، پوستم را اسکراب می کنم، از چربی ها خلاص می شوم، درست است؟ اشتباه است! از اسکراب های شدید پرهیز کنید، چون درست مانند تونرها می توانند پوست را تحریک کنند که چربی بیشتری تولید کند. به جای این کار هفته ای یک یا دو مرتبه لایه برداری با اسید سالیسیلیک را امتحان کنید. اسید سالیسیلیک به منافذ رسوخ می کند و رغن و کثیفی ها را حل می کند. می توانید از ماسک هایی که حاوی اسید سالیسیلیک هستند نیز استفاده کنید تا چربی را حل کنند.

 

نشستن صورت بعد از ورزش

عرقی که در طول ورزش می ریزید باعث مسدود شدن منافذ پوستتان نمی شود، بلکه آن چیزی که عرق به همراه خود جا به جا می کند باعثش است. بعد از ورزش، گرد و غبار و دوده روی پوست می نشیند، و عرق می تواند این مواد را به درون منافذ پوست ببرد. بسیار مهم است که بعد از ورزش صورت خود را بشویید، می توانید این کثیفی ها را با اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، و یا بنزول پاک کننده حاوی پراکسید بیرون بکشید.

 

 

مراقبت از پوست چرب نی نی سایت

نکات مراقبت از پوست چرب

 

 

بیش از حد شستن صورت

شستن صورت باعث می شود حس کنیم پوست سفت تر، نرم تر و صاف و شاداب شده است – اما به انجام این کار معتاد نشوید. پوست به روغن های طبیعی خود احتیاج دارد، و بیش از حد شستن صورت غدد را از این روغن محروم می کند و آنها را به حالت تلاش برای زنده ماندن می فرستد. غدد با تولید زیاد روغن سعی می کنند جبران کنند و با بستن منافذ پوست به صورت آسیب می رسانند. متخصصان پوست توصیه می کنند تنها دوبار در روز پوست خود را بشویید، یک مرتبه صبح، و یک مرتبه هم شب. تنها در مواقعی که ورزش کردید و زیاد عرق ریختید شستشوی سوم را اضافه کنید. اگر شوینده های معمولی چربی پوست را کم نکردند، می توانید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی سالیسیلیک اسید، اسید گلیکولیک، یا بنزوئیل پراکساید هستند. این محصولات را دوبار در روز یکبار صبح و یک بار شب استفاده کنید.

 

استفاده ناامیدانه از چندین محصول به یکباره

به جای اینکه کرم های ترمیم کننده چربی پوست را یکی پس از دیگری به پوست خود بزنید، یک درست آن را استفاده کنید. متخصصان پوست توصیه می کنند از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک برای کنترل چربی پوست استفاده کنید. اسید سالیسیلیک چربی دوست است، یعنی میل به چربی ها دارد. از این رو می تواند وارد منافذی از پوست شود که حاوی چربی است، و کمک کند آن چربی از بین برود. اگر مواردی که در خانه استفاده می کنید نتوانست کمکتان کند با یک متخصص پوست مشورت کنید. یک لایه بردار اسید سالیسیلیک را امتحان کنید و یا می توانید بخواهید برایتان اسپیرونولاکتون تجویز کنند که می تواند تولید چربی را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

 

چگونه از پوست های چرب مراقبت کنیم؟

اگر دارای پوست چرب می باشید به نکات زیر دقت داشته باشید.از یک شوینده غیرصابونی استفاده کنید. یکی از راهکارهای مطمئن برای کنترل چربی پوست، شستشو و تمیز نگه داشتن آن است. دو یا سه بار شستن صورت در طول روز برای از بین بردن چربی های اضافه و جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست،

 

از اهمیت زیادی برخوردار است. حتما از شوینده های غیر صابونی مخصوص برای پوست های چرب استفاده کنید. ۲_هفته ای یک تا دو بار از ماسک اسکراب استفاده کنید. این یکی دیگر از نکات مهم برای مراقبت از پوست های چرب است. چربی اضافه پوست میتواند به راحتی باعث به وجود آمدن جوش،

 

پوست های مرده، و یا جوش های سر سیاه شود. برای پاکسازی عمیق پوست و از بین بردن جوش های سر سیاه صورت، از ماسک اسکراب صورت استفاده کنید. ۳_ماسک های هفتگی صورت بسیار تاثیرگذار هستند. بعد از شستشوی صورت با ماسک اسکراب،

 

از ماسک های ملایم برای شفاف سازی و ترمیم پوست استفاده کنید. ماسک های طبیعی میوه ای هم برای این کار گزینه خوبی هستند. ۴_هر روز از یک تونر بدون الکل استفاده کنید. استفاده روزانه از تونر میتواند چربی اضافه پوست و آلودگی های آن را از بین ببرد.

 

یک تونر بدون الکل برای مراقبت از پوست خود داشته باشید. ۵_مرطوب کننده پوست را فراموش نکنید! بر خلاف تصور اکثر مردم، پوست های چرب نیز به یک مرطوب کننده مناسب احتیاج دارند. گرفتن تمام چربی پوست آن را برای تولید مقدار بیشتر چربی تحریک می کند. برای جلوگیری از این اتفاق،

 

از مرطوب کننده بدون روغن مخصوص پوست های چرب استفاده کنید. ۶_همیشه کرم ضدآفتاب بزنید. ترس از چرب شدن صورت نباید جلوی استفاده از کرم ضدآفتاب را بگیرد، چون نتیجه ی آن لک، کک مک و چین و چروک صورت خواهد بود. هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و هر ۴ ساعت آن را تمدید کنید.

 

 

 اسکراب پوست چرب

کاهش چربی پوست

 

سلامت پوست چرب | سلامت و شادابی پوست چرب

 

منبع : ایران ناز / سلامت / نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا