پوست و مو

عوارض دکلره صورت | نکات مهمی درباره دکلره مو و صورت

عوارض دکلره صورت : اثرات دکلره صورت برای سلامتی چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره پوست و مو ، نکات بسیار مهمی درباره دکلره مو و صورت ، در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

دکلره مخصوص بدن

دکلره برای جوش صورت ، عوارض دکلره صورت

 

 

دکلره صورت و بدن، مزایا و معایب
دکلره کردن موهای صورت و بدن به عنوان یکی از متدهای از بین بردن موهای زائد به شمار میره (اگرچه مثل اپیلاسیون از ریشه نمیکنه و یا مثل ژیلت و کرم موبر سطحی برنمیداره)، چون رنگ تیره ی مو رو ازبین میبره و اون رو به رنگ بلوند خیلی روشنی درمیاره. موهای بلوند خیلی کمتر از رنگ دیگه روی صورت یا بدن قابلیت جلب توجه کردن رو دارن برای همین بهترین انتخاب برای افرادیه که به هردلیلی نمی تونن موهای صورت یا بدنشون رو اصلاح کنن هستش.

 

البته دکلره کردن می تونه ۲ تا ۴ هفته روی موها ماندگاری داشته باشه که این هم بر میگرده به ضخامت مو و سرعت رشد مو در هر ناحیه از بدن یا صورت.

 

دکلره مو چجوری عمل میکنه؟

دکلره معمولا طبق دستورالعمل کارخانه ی تولید کننده از ترکیب اکسیدان ۳% – هیدروژن پراکسید – و پودر دکلره – ترجیحا رنگ سفید که ضعیف تر از نمونه ی آبی هستش – و مالیدن اون روی پوست صورت یا بدن به وسیله ی یک براش رنگ مو تمیز، صورت می گیره. بنا به رنگ موی پایه (که هرچی تیره تر و ضخیم تر باشه مدت زمان بیشتری نیاز داره) خمیر نسبتا نرم رو روی نواحی مورد نظر گذاشته و بین ۳ تا ۱۰ دقیقه صبر می کنیم. بعدش با آب سرد به خوبی شستشو میدیم. (حواستون باشه که موقع شستن حتما چشم ها بسته باشن تا هیچی وارد چشم نشه، چون به شدت خطرناکه و ممکنه باعث نابینایی بشه.)

 

در واقع پروسه ی دکلره و بیرنگ کردن موی صورت یا بدن مثل موی سر هستش، با این تفاوت که حتما باید از محصولات ملایم تر استفاده کنیم.

 

مزایای دکلره یا بیرنگ کردن موهای صورت

 

سرعت بالا

کل مراحل انجام کار از درست کردن مخلوط تا زدن و شستنش بیشتر از ۱۵ دقیقه نمیشه و می تونین هر موقع که بخواین انجام بدین.

 

نیازی به وقت گرفتن نداره

بند انداختن، وکس کردن، درماپیلینگ یا روش های دیگه ی برداشتن موی تخصصی نیاز به وقت قبلی از سالن آرایش داره ولی دکلره معمولا بدون هیچ وقت قبلی در اکثر سالن ها انجام میشه.

 

ساده بودن

دکلره کردن مانند وکس یا بند انداختن نیست که نیاز به مهارت داشته باشه، به شدت ساده س و حتی می تونین خودتون در منزل – با رعایت نکات ایمنی – انجامش بدین.

 

آسیب های بعد از وکس یا بند رو هم نداره

چون مو از ریشه کنده نمیشه، خیلی از آسیب های خاص بعد از وکس یا بند – مثل موی زیرپوستی، بریدگی، کبودی و غیره – رو هم نداره.

 

کم هزینه و ارزان

پودر دکلره و اکسیدان در هر داروخانه ای پیدا میشه و قابل خریده. با هزینه ی کم می تونین بخرین و روی پوست بزنین و ۲ تا ۴ هفته راحت باشین.

 

معایب دکلره یا بیرنگ کردن مو

دکلره کردن سطح بدون مو و صافی نمیده

یکی از دلایلی که افراد وکس می کنن و یا بند میندازن اینه که نمیخوان موهای صورتشون رو حس کنن و یا موها دیده بشن. دکلره کردن درسته موها رو بیرنگ میکنه اما اگه در زیر نور خورشید و یا در جایی که نور زیادی داره وایسین، موها به خوبی دیده میشن.

 

برای هر رنگ پوستی مناسب نیست

دکلره کردن برای پوست های متوسط تا تیره مناسب نیست چون به دلیل اختلاف رنگی که ایجاد میکنه کاملا قابل تشخیص میشه. (موهای خیلی روشن در برابر پوست تیره!)

 

ماندگاری بالایی نداره

مویی که روی سطح پوست قراره داره تنها قسمتی از مویی هستش که از فولیکول بیرون زده و با رشد مو میبینین که ریشه تیره تر میشه. در نتیجه در نواحی که موها ضخیم تر و تیره تر هستن این اختلاف رنگ کاملا مشهود میشه.

 

 

تاثیر دکلره بر جوش صورت

دکلره صورت با اکسیدان

 

 

موقتا پوست های تیره رو روشن میکنه

دکلره کردن میتونه به طور موقت قسمت هایی از پوست رو که تماس داشته تا حدود ۳ روز روشنتر کنه که خیلی جالب نمیشه!

 

آیا در زمان بارداری میشه دکلره کرد؟

در زمان بارداری بهتره از محصولاتی استفاده کنین که مواد شیمیایی وارد بدنتون نشن یا تماسی نداشته باشین. بهتره از همون روش های وکس کردن یا اصلاح موی زائد با ژیلت استفاده کنین. چون محصولات دکلره و بیرنگ کننده ی مو حاوی هیدروژن پراکسید و ترکیب آمونیوم هیدروکسید هستن.

 

نکته های خیلی مهم

– بعد از زدن خمیر نرم و نیمه مایع دکلره بر روی پوست، سوزش خیلی کم طبیعی هستش ولی اگر اندکی دردناک شد باید حتما به سرعت از روی پوست پاک بشه. پوست های حساس هم باید مراقب باشن که پوستشون نسوزه و یا واکنش آلرژیک نشون نده. در کل بعد از دکلره کردن ممکنه که پوست قرمز بشه برای چند ساعت یا دو سه روز، که می تونین با زدن ژل آلوئه ورا یا کرم مرطوب کننده به پوست کمک کنین.

 

– حتما حتما از روی دستورالعمل کارخانه ی سازنده برای دکلره استفاده کنین و در صورت احساس سوختن به سرعت و به دقت از روی پوست به صورت کامل پاک کنین و با آب زیاد پوست رو بشورین.

 

دکلره کردن موهای صورت
چند دلیل برای سفید کردن موهای صورت وجود دارد که میتوان به مواردی از جمله : اگر موهای تیره روی صورتتان ‏وجود دارد بجای از بین بردن آنها با استفاده از نخ با دکلره کردن محو کرد و …‏

 

سایت آرایشگری به شما به صورت گام به گام نحوه استفاده از دکلره برای صورت را آموزش می دهد.:

برای شروع بادی دکلره را خریداری نمایید. در هنگام خرید در بسته بندی دکلره مخصوص صورت مقداری پودر به همراه ‏بطری مایع وجود دارد و قبل از استفاده از آن اطمینان حاصل کنید که به مواد شیمیایی آلرژی ندارید.‏

 

دستکش هایتان را در دست کرده و پودر سفید کننده را با مایع موجود در بسته بندی درون کاسه ای مخلوط نمایید. شما باید ‏یک مخلوط خامه مانند بدست بیاورید و تغییر رنگ آن از سفید به آبی کاملا طبیعی می باشد.‏

 

با استفاده از کارتن یا یک پلاستیک که طول آن دو برابر عرض آن می باشد، مواد آماده شده را بر روی پوست خود بمالید.‏
همیشه از پشت لب شروع کنید چرا که موهای این نواحی نسبت به مناطق دیگر کلفت تر و ضخیم تر می باشد. واگر می ‏خواهید تمام صورت خود را دکلره کنید باید خط موی خود در اطراف پیشانی را کامل پوشش دهید.‏

 

از آنجایی که پوست اطراف چشم بسیار نازک می باشد توصیه می شود از این ماده در اطراف چشم استفاده نکنید چرا که ‏ممکن است حتی به چشم شما آسیب برساند. ‏
ممکن است بر روی بسته بندی نوشته شده باشد به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ماده بر روی پوستتان بماند اما این زمان ممکن ‏است به پوستتان آسیب برساند. سایت آرایشگری به شما پیشنهاد می دهد حداکثر ۱۰ دقیقه بر روی صورتتان بماند اما در ۷ ‏دقیقه صورتتان را چک کنید.‏

 

هر قسمت از پوستتان را که چک کردید و متوجه شدید در حال بور شدن میباشدبا استفاده از پنبه آرایشی آغشته به آب ولرم ‏شروع به پاک کردن مواد دکلره نمایید.‏
توجه : در زمان پاک کردن مواد اطراف چشم مواظب باشید مواد وارد چشمتان نشود.‏

 

بعد از اینکه صورت خود را با پنبه پاک کردید کل صورت ر ابا آب ولرم شسته و سپس با استفاده از صابونی با ‏ph‏ متعادل ‏مانند جانسون، یا صابون داو کل صورتتان را بشویید.‏
در نهایت صورتتان را مرطوب کنید تا تعادل پوست بازگردد.برای این کار از لوسیون مناسب پوستتان استفاده نمایید.. باز هم ‏یادآوری می کنیم که مراقب چشمانتان باشید.‏

 

 

آیا دکلره برای بدن ضرر دارد

دکلره صورت و بدن

 

عوارض دکلره صورت | نکات مهمی درباره دکلره مو و صورت

 

منبع : زیبامون / آرایشگری / برترین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا