خواص میوه ها و سبزیجات

مواد غذایی نشاط آور | خوراکی های شادی آور

مواد غذایی نشاط آور : خوراکی های نشاط آور کدامند ؟ چه بخوریم تا همیشه انرژی داشته باشیم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره خواص میوه ها و سبزیجات ، مواد غذایی شادی آور در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

کدام ویتامین شادی آور است

میوه نشاط آور شش حرفی ، مواد غذایی نشاط آور

 

 

 ماده غذایی حال نشاط آور

امان از زمانی که انرژی کم می آوریم و دل و دماغی برای ادامه زندگی نمی ماند. برای همه ما پیش می آید که در مقاطعی از زندگی دچار این احساس شویم. احساس ضعف می کنیم. بی انگیزه هستیم. انرژی انجام کاری را نداریم. بنابراین اولین چیزی که به فکرمان می رسد این است که افسرده شده ایم. این وسط خیلی ها زود دست به کار می شوند و وارد اولین داروخانه می شوند. چند قرص اعصاب و آرامبخش و ضداسترس می خرند به امید اینکه خود را از دنیا و غم هایش دور کنند.

 

برخی دیگر نیز تا می توانند می خوابند به گمان اینکه خسته هستند و باید استراحت کنند. بعضی دیگر نیز خود را به قهوه خوردن می بندند تا شاید خواب و کرختی از سرشان بپرد و بتوانند به کارشان ادامه دهند. اما هیچ یک از این راه حل ها چاره ساز نیست. مشکل شما این است که انرژی کم آورده اید و کمی ضعیف شده اید. در نتیجه نیاز دارید تغییر کوچکی در برنامه غذایی تان بدهید و کمی مواد غذایی حال خوب کن میل کنید. با ما باشید تا با این مواد غذایی انرژی بخش بیشتر آشنا شوید.

 

فلفل دلمه ای قرمز منبع خوب ویتامین ها

وقت آن رسیده که چند عدد فلفل دلمه ای بخرید و به منزل بیاورید. این فلفل گرد و قلمبه قرمز رنگ جزو منابع خوب ویتامین C محسوب می شود.

 

هر ۱۰۰ گرم فلفل دلمه ای حدود ۱۶۲ میلی گرم ویتامین C به بدن می رساند. این سبزی پرخاصیت انرژی زا است و باعث می شود در طول روز با نشاط باشید. توصیه می کنیم فلفل دلمه ای را با دقت شسته و خرد کنید و به صورت خام در سالاد یا کنار غذا میل کنید. اگر در هضم پوست آن دچار مشکل هستید آن را به مدت چند دقیقه داخل فر قرار دهید تا نرم شود. سپس می توانید پوست آن را به راحتی بکنید. توصیه می کنیم روی میز کارتان همیشه فلفل دلمه ای داشته باشید و از آن به عنوان میان وعده استفاده کنید. خواهید دید خیلی زود حالتان خوب خواهد شد.

 

غذا

براساس بررسی ها، دسته های مختلف غذایی وجود دارند که برخلق و خوی موثر هستند شما را خوش اخلاق میکنند ، با ما همراه باشید تا با خوراکی هایی که شمباعث خوش خلقی میشوند آشنا شوید.

 

برخی از مشکلات زندگی سبب افسردگی و حس ناامیدی می شوند. گاهی این مشکلات با تغییرات هورمونی همراه هستند که رفع آن پیچیده تر است. در این حالت برخی افراد به روانپزشک مراجعه می کنند و ترجیح می دهند که از داروهای ضد افسردگی استفاده کنند. برخی افراد نیز جایگزین های نامناسبی مانند سیگار را انتخاب می کنند.

 

مطالعات محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نشان می دهد که استفاده از مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین B12، فولیک اسید و پروتئین های گیاهی و گوشت سفید سبب بهبود خلق و خو و احساس شادی می شود.

 

تحقیقات نشان می دهد که برخی ازمواد غذایی و چند راهکار ساده و طبیعی در بهبود خلق و خو و افزایش شادی و موثر هستند. برخی از عادت های غذایی موثر در بهبود خلق و خو عبارتند از:

 

میوه ی نشاط آور

کارهای نشاط آور

 

 

-از کربوهیدرات تصفیه شده تا حد امکان استفاده نکنید
استفاده از کربوهیدرات های تصفیه شده مانند آب نبات، شکلات، شیرینی و آرد سفید، در ابتدا به مصرف کننده احساس انرژی می دهند؛ ولی به سرعت بدن را خسته و خلق و خو را تنگ می کنند. برخلاف تصور عموم، استفاده از خوراکی هایی که قند مصنوعی دارند، سبب شادی و حس سرزندگی نمی شود.

 

-از مواد پروتئینی استفاده کنید
استفاده از مواد پروتئینی، به ویژه پروتئین های گیاهی و گوشت سفید، سبب احساس شادی می شود و خلق و خو را بهبود می دهند.

-از اسید های چرب امگا ۳ استفاده کنید
اسیدهای چرب امگا ۳ یکی از مهمترین فاکتورهای بهبود خلق و خو و رفع افسردگی هستند.

 

-ویتامین B12 و فولات را فراموش نکنید
تحقیقات نشان می دهد که ویتامین B12 و فولات (فولیک اسید) یکی از مهمترین منابع تولید انتقال دهنده عصبی سروتونین است که نقش مهمی در ایجاد احساس شادی و نشاط دارد.

 

-استفاده از غذاهای حاوی اسید آمینه
موز
-تخم کدو تنبل
-چای بابونه

 

خشکبار:

خشکبارهایی مثل بادام، پسته و گردو افزون بر پروتئین فراوان، دارای منیزیم هم هستند. (ماده معدنی که در تبدیل قند به انرژی تاثیر حیاتی دارد) تحقیق ها نشان می دهد، کمبود منیزیم در بدن می تواند سبب تخلیه انرژی از بدن شود. منیزیم همچینن در غلات کامل به ویژه درحبوبات وجود دارد. خشکبار همچنین حاوی سلنیوم هستند که این نوع ماده طبیعی، تقویت کننده خلق و خو است. این ماده معدنی همچنین در گوشت ها، غذاهای دریایی، دانه ها و غلات وجود دارد.

 

ماهی سالمون :

ماهی های چرب سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. این مواد بدن را در مقابل افسردگی محافظت می کنند. امگا ۳ موجود در ماهی ها مزایای متعدد زیادی دارد که از آن جمله می توان به سالم ماندن قلب اشاره کرد. درکنار ماهی ها، خشکبار و سبزی های برگ سبز تیره هم دارای امگا ۳ هستند.

 

همچنین بررسی ها نشان می دهد،افرادی که هر روز صبحانه می خورند پرانرژی تر بوده و در تمام طول روز خوش اخلاق ترند. صبحانه ای که دارای فیبر فراوان و مواد مغذی مثل کربوهیدرات ها (شامل غلات کامل )، چربی های مفید و پروتئین های مناسب باشد، بهترین صبحانه ها هستند.

 

یکی دیگر از راه های تنظیم قند خون، پرانرژی بودن و خلق مثبت،خوردن وعده های کوچک اما متعدد هر۳ تا ۴ ساعت یک بار است.
میان وعده هایی متشکل از کره بادام زمینی روی کراکرهای تهیه شده از غلات و گندم به اضافه یک ساندویچ گوشت بدون چربی و سالاد به همراه شیر و لبنیات بهترین میان وعده ها هستند.

 

راهکارهایی هم برای بهبود خلق و خو و حس شادی وجود دارند که عبارتند از :
-در هر وعده غذای سنگین نخورید
پرخوری و حجم بالای غذا در یک وعده، یکی از مهمترین دلایل ناراحتی و احساس تنبلی است؛ بهتر است تعداد وعده های غذایی بیشتر شود، ولی در هر وعده غذای کمتری میل شود.

 

-ورزش کنید
ورزش و پیاده روی منظم یکی از مهمترین روش های بهبود خلق و خو است. تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم و گروهی مانند کلاس های یوگا و پیلاتس، علایم افسردگی را به طور کامل نابود می کند.

 

-خواب کافی داشته باشید
-هوای تازه استنشاق کنید
-زیاد بخندید

 

از دمنوش های مفرح و نشاط اور

مواد غذایی شادی اور

 

مواد غذایی نشاط آور | خوراکی های شادی آور

 

منبع:salamatnews.com / بیتوته / نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا