خواص میوه ها و سبزیجات

خواص درمانی هلو | فواید شگفت انگیز هلو برای سلامتی

خواص درمانی هلو : خواص درمانی هلو برای سلامتی و درمان بیماریها چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره خواص میوه ها و سبزیجات ، فواید هلو برای سلامتی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

خواص هلو انجیری

خواص درمانی هلو

 

 

مصرف هلو را فراموش نکنید

معروف است به میوه سنگ؛ اما خلاف این نام به نظر خشن و سفت ظاهری زیبا و از آن مهم تر طعمی بی نظیر دارد. صحبت از هلو است، میوه ای خوش آب و رنگ همراه با خواص شگفت انگیز که به دلیل هسته بزرگ درونش میوه سنگ خوانده می شود.

 

بدون شک میان میوه های رنگارنگ تابستانی از نظر خواص هلو در ابتدای صف ایستاده است. میوه ای با ظاهری زیبا و طعمی لذیذ که می تواند توجه هر فردی را به سمت خود جلب کند؛ میوه ای که اگر با ویژگی های اعجاب آورش آشنا شوید قطعاً از فرصت محدود حضورش بیشترین بهره را خواهید برد. به همین خاطر در ادامه بخشی از مزایای این میوه را برای شما می گوییم:

 

پاکسازی کلیه

پتاسیم موجود در هلو نه تنها به کاهش خطر ابتلا به بیماری های کلیوی کمک می کند بلکه در پاکسازی مثانه نیز نقشی مهم ایفا می کند. تراکم پتاسیم و دیگر ویتامین ها در این میوه کوچک به کلیه و کبد شما اجازه می دهد در شرایطی متعادل و سالم به حیات خود ادامه دهند.

 

کاهش وزن

هلو یکی از کم کالری ترین میوه ها است ، نزدیک ۸۷ درصد آن از آب تشکیل شده است و منبعی سرشار از فیبر است. تمامی این شرایط باعث می شود که شما پس از مصرف هلو برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید و دیر تر گرسنه بشوید.

 

کاهش التهاب های بدن

فنولیک موجود در هلو یکی از بهترین ترکیبات ضد التهابی است. علاوه بر این، ویتامین A موجود در هلو کمک قابل توجهی به درمان دردهای رماتیسمی می کند.

 

پیشگیری از کم خونی

کم خونی دلایل بسیاری که مهم ترین آن کمبود آهن است. خوشبختانه در میان میوه ها هلو یکی از بهترین منابع دارای آهن است. اگر علائم کم خونی را مشاهده می کنید مصرف روزانه هلو را افزایش دهید.

 

پیشگیری از سرطان

بنا بر بسیاری از مطالعات انجام شده، هلو نقش به سزایی در کاهش گسترش سلول های سرطانی در انواع مختلف این بیماری به ویژه: سرطان دهان، ریه ، سینه و روده دارد. چنین خاصیتی بیش از هر چیز مدیون وجود مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان درون هلو است که به مبارزه با سرطان کمک می کند.

 

 

مضرات هلو

خواص هلو و شلیل

 

مقابله با عفونت

بهترین راه برای جلوگیری از ورود عفونت به بدن ما میوه های هستند که در میان انواع گوناگون آنها هلو بیشترین تأثیر در بستن راه های نفوذ عفونت به بدن دارد.

 

تقویت دید چشم

هلو سرشار از بتاکاروتن و ویتامین A است، دو ترکیبی که نه تنها نقشی مهم در حفظ سلامت چشم ها و قوای دید ما دارند بلکه از بسیاری بیماری های چشمی نیز جلوگیری می کنند.

 

تقویت سیستم ایمنی

یکی از حساس ترین و آسیب پذیرترین نقاط انسان سیستم ایمنی است که به راحتی و تحت تأثیر عوامل مختلف دچار اختلال می شود. اسید آسکوربیک و زینک موجود در هلو به شما می کند تا از سیستم ایمنی بدن خود برابر بسیاری از موقعیت های خطرناک محافظت کنید.

 

خواص و فواید هلو برای سلامتی بدن

هلو با پوستی نرم و گوشت شیرین یکی از بهترین میوه‌ های تابستانی است. هلو موادمغذی بسیاری را با کالری کم و بدون چربی فراهم میکند که میتواند انتخاب بسیار سالمی بعنوان یکی از وعده‌ های میوه روزانه باشد.

 

کنترل وزن

یک عدد هلوی بزرگ فقط چیزی درحدود ۶۸ کالری در خود دارد و فاقد چربی است. خوردن هلو به جای تنقلات چاق‌کننده و پرکالری مثل چیپس، چیزهای سرخ‌کردنی، سیریال‌ها و شیرینی‌جات به شما برای کنترل وزنتان کمک می‌کند. هلو میوه‌ای به طور طبیعی شیرین است و می‌تواند جایگزین خوبی برای بسیاری از قندهای رژیم‌غذاییتان شود. از آن بر روی سیریال، ماست یا پنیر استفاده کنید.

 

ویتامین‌ ها

هلو حاوی ۱۰ ویتامین مختلف است. یک عدد هلوی بزرگ ۵۷۰ واحد ویتامین A در خود دارد که برای سلامت بینایی بسیار مهم است، و۱۱٫۶ میلی‌گرم ویتامین C، که آنتی‌اکسیدان و سازنده بافت‌هاست. میزان کمتری ویتامین K و E دارد که حدود ۶ درصد ارزش روزانه را برحسب رژیم‌غذایی ۲۰۰۰ کالری، تامین می‌کند. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان دیگر است، درحالیکه ویتامین K برای توانایی لحته شدن خون در بدن بسیار مهم است. هلو همچنین منبع خوبی از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، نیاسین، فولات و اسید پانتوتنیک می‌باشد.

 

موادمعدنی

یک عدد هلوی بزرگ ۳۳۳ میلی‌گرم پتاسیم در خود دارد. پتاسیم به شما برای حفظ فشارخون سالم کمک کرده و همچنین از سنگ کلیه و از بین رفتن استخوان‌ها پیشگیری می‌کند. شما روزانه به ۲۰۰۰ میلی‌گرم پتاسیم نیاز دارید. هلو مقداری منیزیم، فسفر، روی، مس، منگنز، آهن و کلسیم نیز فراهم می‌کند. این موادمعدنی از گلوبول‌های قرمز خون، استخوان‌ها و سیستم عصبی بدن محافظت می‌کند.

 

آنتی‌اکسیدان‌ ها

در یک تحقیق مشخص شد که برخی آنتی‌اکسیدان‌‌های خاص در گوشت و پوست هلو وجود دارد که یکی از مهمترین آنها اسید کلروژتیک است که به از بین بردن رادیکال‌ای آزاد کمک می‌کند–ترکیباتی که بدن شما وقتی در معرض آلاینده‌ها، موادغذایی و محیط قرار می‌گیرد، به آن نیاز دارد تا تاثیرات بالا رفتن سن را کاهش داده و بیماری‌های مزمن را دور کند. این آنتی‌اکسیدان همچنین به دور کردن سرطان کمک کرده و التهاب بدن را کاهش می‌دهد.

 

فیبر

یک عدد هلوی بزرگ حدود ۱۷ گرم کربوهیدرات دارد که ۳ گرم آن فیبر است. فیبر برای هضم و گوارش خوب غذاها الزامی است و از بروز یبوست جلوگیری کرده و سلامت کلیه‌ها را تضمین می‌کند. فیبر همچنین در تنظیم سطح کلسترول بدن نقش دارد و به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. خانم‌ها باید روزانه به طور متوسط باید ۲۵ گرم و آقایان ۳۸ گرم فیبر مصرف کنند.

 

 

ماسک هلو

مضرات هلو برای سلامتی

 

 

خواص درمانی هلو | فواید شگفت انگیز هلو برای سلامتی

 

 

منبع:life.shafaqna.com / ایران ناز / بیتوته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا