ازدواج و زناشویی

سیاست های آقایان | نکاتی که آقایان باید بدانند

سیاست های آقایان : مردان در زندگی مشترک چه سیاستی باید داشته باشند ؟ در اینجا با مقاله ای درباره ازدواج و زناشویی ، سیاست های آقایان در زندگی زناشویی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

کانال تلگرامی سیاست های مردانه

سیاست های مردانه برای جذب زنان ، سیاست های آقایان

 

 

آقایون این سیاست را فراموش نکنید!

زن و مرد دو جنسیت مختلف هستند که هر کدام پیچیدگی های شخصیتی خاص خود را دارند و تنها با مطالعه در مورد همسر خود و خصوصیات آن می توان به بهبود روابط زناشویی کمک کرد.آقایان بهتر است سیاست هایی که در این مقاله به آن ها اشاره شده است را فراموش نکنند.

 

«سپاسگزاری از همسر»

هر انسانی از صمیم قلب دوست دارد که از توجه و محبتی که به او بذل می شود، قدردانی کند و از سوی دیگر باز می طلبد که اگر کار نیکی انجام می دهد، مورد شکر گزاری قرار گیرد. این موضوع در رابطه با همسران، از اهمیت افزون تری برخوردار است. پس با تبسم و لبخند می توانید از او تشکر کنید و بگویید که قدر زحماتش را می دانید، زنان زمانی که از سوی همسر و خانواده مورد تمجید قرار می گیرند با انرژی مضاعفی به تلاش می پردازند.

 

«برایش وقت صرف کنید»

معمولا بدون صرف وقت و در نظر گرفتن تدبیرهای لازم، هم نشینی عاطفی بین همسران سامان نخواهد گرفت و عشق و تفاهم دست یافتنی نخواهد بود.همسری که می خواهد احساس بهتری را در زندگی تجربه کند، حتما نیازمند گفتگو و درد دل صمیمانه با همراز و هم سرّ خویش است. گوش دادن مرد به سخنان همسرِ خود و دلگرمی و حمایت مرد به بانو آرامش می دهد. با گفتگو و در کنار هم بودن آنها به تفاوت های همدیگر پی می برند و اخلاق یکدیگر را بهتر می شناسند و همچنین راه های عشق ورزی را یافته و به کار می گیرند، از این روست که صرف وقت و هم نشینی با خانواده بسیار مورد سفارش بزرگان دینی ما واقع شده است.

 

«لج بازی نکنید»

گاهی وقت ها در بعضی زندگی ها، زن و مرد بر سر مسائل بی اهمیت با هم نزاع می کنند. موضوعات کم اهمیتی که شاید برای خانم ها مهم باشد ولی برای مردان فاقد اهمیت است. مثلا نحوه ی چیدمان منزل، خرید لوازم منزل و ….. در چنین مواردی لزومی ندارد که بر سلیقه ی خود پافشاری کنید. خانه محل حکومت زنان است و بهترین روش این است که نحوه ی اداره ی خانه را به همسرتان واگذار کنید. زنان باید در خانه ی خود حاکم باشد که بتوانند قدرت های زنانه ی خود را در جهت بالا بردن سطح رفاه خانواده به کار بگیرند.

 

«مقایسه ممنوع»

یکی از کارهایی که سب دلسردی همسران نسبت به یکدیگر می شود، مقایسه کردن است. مقایسه چه در ذهن صورت بگیرد چه به زبان آورده شود، آثار مخرب بسیاری در پی خواهد داشت. انتخاب این گزاره ی غلط هیچ اثر مثبتی ندارد. بلکه در طولانی مدت سبب سردی روابط بین زوجین می شود. هیچ گاه نمی توان به نتیجه ی قاطع رسید که آیا این مورد که در آن همسرمان را با فرد دیگری مقایسه می کنیم، موجب بهبود زندگی ما خواهد شد یا خیر. ویزگی های فردی هر کس متفاوت است و قطعا با پر و بال دادن به همسرتان می توانید به نکته ی اوج و آرامش دلخواه تان دست یابید.

 

«همسر الویت اول زندگی»

زن ها همیشه دوست دارند که الویت اول زندگی همسرشون باشند، این حس خوب را به آنها بدهید، تا عشقی را که نثارشان می کنید را چند برابر به شما برگردانند.

 

«دروغ گویی ممنوع»

زن ها هوشیار تر از آن هستند که دروغ هایتان را نفهمند! اگر می خواهید همیشه به عنوان یک مرد صادق، به شما تکیه کنند، حتی دروغ های کوچک و کار راه انداز را هم از زندگی تان حذف کنید.

 

«احترام گذاشتن»

زنان همواره دوست دارند که با آنها به صورت محترمانه رفتار شود، همیشه از محبت و عاطفه سرشار شوند پس در برخوردهای گوناگون، این نکته را مورد توجه قرار دهید.

 

«صحبت کنید»

درباره ی تمام مسائلی که ذهن تان را آشفته می کند، با همسرتان صحبت کنید، گاهی ظرافت های زنانه می تواند دردهای شما را التیام بدهد. بی توجهی به همسر، هیچ کمکی به حل مشکلات شما نخواهد کرد. بلکه کانون زندگی تان را هم تهدید می کند.

 

مردانه، با احساسات همسرتان بازی کنید

اغلب، درونگرایی و میل به رفتارهای گوشه‌ گیرانه به‌ طور اکتسابی به فرد رسیده است ولی اینطور هم نمی‌شود گفت که از دست همسر آگاه و دلسوز کاری ساخته نیست. اما در این میان احتمال اثرگذاری مردان در همسر منزوی‌شان بیشتر است؛ مثلا مردی به همسرش خبر یک مهمانی را می‌دهد اما زن خانه اعتراض می‌کند و می‌گوید چرا قرار گذاشتی؟ من علاقه‌ای به آمدن ندارم و… . در این شرایط مرد خانه کافی است به جای عصبانیت و توبیخ، دنیای احساساتی و شکننده همسرش را به یاد بیاورد و برای قانع کردن او از این راه‌ها کمک بگیرد :

 

در قدم اول به او این پیام را بدهد که او اولویت اول است و هر مهمانی‌ای فقط با بودن او خوش است. زنان گوشه‌گیر به تزریق اعتماد به نفس زیادی نیاز دارند. با تعجب بگویید که با وجود ویژگی‌های خاص او مثل ادب، هنر، سواد و… چه‌کسی بیشتر از او می‌تواند گل مجلس‌ باشد؟ به‌خودش سخت نگیرد تا متوجه علاقه همه به حضورش شود.
اگر فارغ از حرف‌های حضور در جمع، در رابطه خصوصی‌تان مرد جذاب و با محبتی باشید کم‌کم همسرتان به‌ خاطر جلب محبت بیشتر شما به اصلاح خودش هم نزدیک‌تر می‌شود.
همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید

 

هیچ وقت با مقایسه کردن و مثال زدن زنان اجتماعی دیگر، راه پیشرفت اخلاق همسرتان را سد نکنید. اگر شما و همسرتان قرار است میزبان یک مهمانی باشید، این احتمال را بدهید که همسرتان اضطراب زیادی از مورد قضاوت قرارگرفتن توسط مهمان‌ها دارد. او را دوستانه درک کنید و قبل از حضور مهمان‌ها هرچه می‌توانید با آماده‌کردن شرایط و تأیید‌کردن کارهای خوب او خیالش را راحت کنید.

 

آقایان این‌گونه زندگی خود را شیرین کنید

به همسر خود اعتماد کنید

پیش از ازدواج چشمانتان را باز کنید ←←← پس از ازدواج به او اعتماد کنید.

 

برای یک مرد غیور، هیچ چیزی مانند حسّ بی‌اعتمادی آزاردهنده و تشویش‌زا نیست، پس…

پیش از اینکه به خواستگاری دختری بروید یا در مرحله تحقیقات، خوب درباره رفت‌وآمدها و ارتباط او با جنس مخالف تحقیق کنید؛

 

 

سیاست مردان در همسرداری

سیاست مردانه در رابطه

 

اگر شاغل است، میزان ارتباط او با همکاران مرد را بررسی کنید؛
کیفیت ارتباط و سخن‌گفتن او با پسرخاله‌ها و پسردایی‌ها و مردان نامحرم بسنجید؛

 

چگونگیِ حضور او در مجالس از نظر پوشش و آرایش و… را بپرسید؛
و اگر بددل هستید، بیشتر تحقیق کنید؛

 

و اگر راهی برای تحقیق ندارید، هرآنچه را که مطلوبِ شما است، با او شرط کنید؛

اما پس از اینکه عقد کردید، باید به او اعتماد داشته باشید و حق ندارید به او شکّ کنید و آرامش را از خود و او سلب کنید!

 

مخفیانه گوشی و پیامک‌های او را رصد نکنید؛
اگر جایی می‌رود، او را تعقیب نکنید؛

 

هیچ‌گاه با حالتی که گویای شک‌داشتن شماست، به او نگویید: «تا این وقت کجا بودی؟ با کی داشتی صحبت می‌کردی؟ چقدر دیر از فلان مغازه اومدی بیرون؟! و…»، این جملات حسّ بدی را به او منتقل می‌کند؛

 

محیطِ زندگیِ زن را در نظر بگیرید

شما از صبح سر کار می‌روید، درست است که کار می‌کنید، سختی می‌کشید، مشغولیّتِ فکری دارید، اعصاب‌خوردیِ ترافیک و جاپارک دارید؛ اما بالاخره در یک محیط محبوس نیستید.

 

قدیم خانه‌ها بزرگ‌تر بود، حیاط و ایوان داشت، گل و گیاه داشت، رفت‌وآمد همسایه‌ها بیشتر بود، و در نتیجه زن‌ها علی‌رغمِ کارهای سنگینِ داخل خانه، روحیۀ شاداب‌تری داشتند؛ اما الآن خانه‌ها نقلی و غالباً آپارتمانی است و با وجودِ وسایل رفاهی مانند ماشین لباس‌شویی و جاروبرقی و…، زن‌ها در فشار بیشتری هستند، محیط خانه برایشان تکراری می‌شود و حالت خمودگی و افسردگی پیدا می‌کنند.

 

راه‌حلّ: روانشناسی غربی، شاغل‌شدن زن و دخالت او در امور اجتماعی را پیشنهاد می‌دهد، ولی اشتغال بانوان مشکلات خود را دارد و لازمه‌اش از چاله درآمدن و به چاه افتادن می‌باشد.

 

پس مشکل را باید با شخصیت‌دادن به زن و اعتماد و بهادادن به کاردستی‌های او حلّ کرد. در این زمینه می‌توان کارهای زیادی انجام داد که در پستی مستقل به آن می‌پردازیم؛ مانند آموزش خیاطی و سپردنِ خیاطی‌های داخل خانه به او، آموزش آشپزی و تعریف از پیشرفت او در پخت‌وپز، تشویق او به حفظ قرآن و آموختن احکام دین و سپردن تربیتِ دینی فرزندان به او و…

 

این‌گونه به همسر خود توجه کنید:

به او دقت کنید

به حرف‌های همسرتان گوش دهید، او دوست دارد با شما صحبت کند و حتی حرف‌های تکراری‌اش را دوباره و سه‌باره بگوید، پس تحمل کنید و به حرف‌هایش گوش فرا دهید (البته گاهی که خیلی طول کشید و کار داشتید، محترمانه صحبتش را قطع کنید)؛

وقتی حرف می‌زند، به او نگاه کنید و قشنگ به حرف‌هایش گوش دهید تا تخلیه شود؛

 

تأییدش کنید

وقتی می‌گوید «از صبح تا حالا داشتم خانه را مرتّب می‌کردم، ظرف‌ها را شستم، طاقچه‌ها و بوفه را گردگیری کردم و دستمال کشیدم»، زحمت فراوانش را تأیید کنید و مثلاً بگویید: «آره »

 

اگر کاری را سخت می‌پندارد، تأییدش کنید، نگویید: «این که چیزی نیست»؛

اگر نسبت به جریانی دلهره دارد و نگران است و جوش می‌زند، شما هم کمی با او جوش بزنید، نگویید: «تو هم برای چه چیزهایی جوش می‌زنی؟!»؛

 

مستقیم نقدش نکنید

اگر دیدگاه و طرزفکر یا کردار و رفتار او را نمی‌پسندید، یک‌دفعه او را ردّ نکنید، بلکه چند مرتبه تأییدش کنید، سپس نقدش کنید.

 

داخل خانه، با خانواده باشید

سعی کنید وقتی داخل خانه هستید، کارهای شخصی و شغلی را کنار بگذارید و حداقلّ ساعاتی را به صحبت با خانم و بازی با بچه‌ها اختصاص دهید.

 

همراه و کمک‌دست او باشید

زن‌ها بیش از عقلاقه به شهرت و مقام و… مشتاق این هستند که شوهرشان به ایشان کمک کند و در امور زندگی همراهشان باشد. چنانچه امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) در کارهای خانه حضرت زهرا(علیهاالسلام) را یاری می‌کردند.

 

فرصتِ رفت‌وآمد بدهید

اوایل زندگی چون زن در خانه تنها است طبیعتاً توقع بیشتری دارد که از خانه بیرون برود، اما پس از چند سال، کارهای خانه زیاد می‌شود و سروکلۀ بچه پیدا می‌شود و وقت او را داخل خانه می‌گیرد و انتظارش کمتر می‌شود. (توجه: حتماً زندگی را خوب و زیبا شروع کنید تا در آتیۀ زندگی در حسرتِ فرصت‌های ازدست‌رفته نمانید)

 

اگر می‌خواهد به مجالس زنانه برود، مانند: جلسات علمی مذهبی، نشست با رفقا، دورهمیِ زنانۀ فامیلی و…، در صورتی که مفسده یا بدآموزی نداشته باشد او را ببرید.

هرازچندگاهی با هم به بازار، مهمانی، حرم، تفریح‌گاه و… بروید.

 

او را «همیشه» نوازش کنید

در بین روز (مخصوصاً تا زمانی که فرزند ندارید و داخل خانه راحت‌تر هستید) او را نوازش کنید و ناز و نوازشتان منحصر به هنگامۀ مجامعت و آمیزش نباشد. مراقب باشید نوازشتان به حدّ تحریک جنسی و همبستری نرسد؛ چون در این صورت شاید تلقّی او این باشد که شهوت، شما را به سمت نوازش و دلبری کشانده است.

 

 

سیاست های زنانه برای جذب مردان

سیاست های آقایان در زندگی

 

سیاست های آقایان | نکاتی که آقایان باید بدانند

 

منبع الو دکتر / dorar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا