دوران بارداری

درمان ناباروری در شاغلین | ناباروری در افراد شاغل چگونه است؟

درمان ناباروری در شاغلین : نازایی در افراد شاغل حقیقت دارد ؟ راه های افزایش باروری در شاغلین چیست ؟ در اینجا با مقاله ای درباره دوران بارداری ، علل نازایی در افراد شاغل در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

ناباروری pdf

ناباروری چیست ، درمان ناباروری در شاغلین

 

 

شاغل بودن باعث ناباروری می شود!

در این مطلب می خوانید

ناباروری علل بسیار زیادی دارد که شاید یکی از ساده ترین آنها استرس باشد، در این مطلب برای شما از استرس شغلی صحبت کرده ایم که جزو یکی از عامل ناباروری زنان شناخته شده است.

 

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، استرس شغلی باروری زنان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و آنها را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند.

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، استرس شغلی موجب ناباروری در زنان می‌شود.

 

به گزارش دیلی‌میل،این تحقیقات که توسط دانشمندان دانشگاه بوستون صورت گرفته بیانگر آن است، زنانی که در محیط کار تحت فشارهای روانی قرار دارند، شانس بارداری را به میزان یک چهارم از دست می‌دهند.

 

این بررسی بر روی ۵ هزار زن انجام شده و نشان داده است، هرچه میزان استرس و فشار در محیط کار بیشتر باشد، قدرت باروری زنان بیشتر کاهش می‌یابد.

به گفته پژوهشگران، هیپوتالاموس مغز تنظیم کننده پاسخ بدن به اضطراب و استرس و هورمون‌های جنسی است به همین استرس می‌تواند یکی از عوامل مهم ناباروری در زنان باشد.

براساس این بررسی، زنان با میزان بالای آلفا- آمیلاز، آنزیمی که با استرس ارتباط دارد، سخت‌تر باردار می‌شوند.

 

محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: زنانی که از استرس شغلی دچار ناباروری می‌شوند تحت تأثیر استرس ناباروری هم قرار می‌گیرند و مجموع این استرس‌ها احتمال باروری آنها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد

 

ناباروری درمردان

عوامل موثر بر ناباروری

 

 

عامل نازایی در زنان، قابل توجه شاغلین

در یک مطالعه از زنانی که تحت درمان ناباروری قرار داشتند، محققان دریافتند احتمال ایجاد تخمک‌های «بالغ» در افرادی که طی شب کار می‌کنند یا فعالیت‌های سنگین انجام می‌دهند، کمتر است. این موضوع به صورت نظری، به معنای کاهش شانس داشتن فرزند برای آنها است.

 

با این حال متخصصان تاکید می‌کنند که این یافته‌ها، باید با احتیاط نگریسته شوند. این نتایج بر مبنای حدود ۵۰۰ زن است که در حال انجام لقاح آزمایشگاهی (IVF) در یک مرکز ناباروری بوده‌اند. در حین IVF، زنان دارو‌هایی مصرف می‌کنند که تخمدان‌ها را به تولید هر چه بیشتر تخمک‌های بالغ تا حد امکان وا‌می‌دارد. سپس این تخمک‌ها گرفته می‌شوند تا در ظرفی آزمایشگاهی بارور شوند.

 

به طور کلی پژوهشگران پی بردند که احتمال تولید تخمک‌های بالغ در زنان دارای شیفت‌های شبانه یا شیفت‌های چرخشی در مقایسه با زنانی که تنها در طول روز کار می‌کنند، حدود دو برابر کمتر است.

 

الگوی مشابهی در میان زنانی دیده شد که اعلام کردند تاکنون فعالیت‌های سنگین در کار خود انجام داده‌اند: به طور متوسط آنان دارای یک تخمک بالغ کمتر نسبت به افرادی بودند که هرگز اجسام سنگین در شغل خود حرکت نداده‌اند.

 

این تاثیر در بین زنان دچار اضافه وزن، چاقی و مسن‌تر بیشتر نمایان بود.
از نظر زیستی محتمل است که کار شبانه بتواند کیفیت تخمک آنها را تحت تاثیر قرار دهد. اختلال در ریتم‌های شبانه‌روزی بدن می‌تواند نقش داشته باشد. کار شیفتی مرتبط با تعدادی از خطرات از جمله سقط جنین و زایمان زود‌رس است.

 

 

تعریف ناباروری

نازایی و راه های درمان

 

درمان ناباروری در شاغلین | ناباروری در افراد شاغل چگونه است؟

 

منبع: سلامت نیوز / شفا آنلاین / نی نی بان / الودکتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا