زیبایی و تناسب اندام

درمان جای جوش | چگونه جای جوش را از بین ببریم ؟

درمان جای جوش : چگونه جای جوش و آکنه را از بین ببریم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره زیبایی و تناسب اندام ، راه هایی برای از بین بردن جای آکنه و جوش در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

سریعترین روش از بین بردن جای جوش

کرم برای از بین بردن جای جوش ، درمان جای جوش

 

 

چطور جای جوش ها و آکنه را به سرعت از بین ببرید

شاید خیلی از ما روش های مختلف از بین بردن جوش و آکنه را بدانیم ، اما با جای جوش ها بعد از ناپدید شدنشان چطور کنار می آیید ؟ جای جوش ها به دلیل افزایش تعریق ، چربی و ذرات آلوده در ناحیه ی خاصی از پوست بوجود می آیند . معمولا خلاص شدن از خود جوش ها چندان سخت نیست ، اما از بین بردن جای آنها برای بسیاری غیر ممکن به نظر می رسد . در واقع جای جوش ها آسان ناپدید نمی شوند و از بین بردن آنها نیازمند گذشت زمان است .

 

اما مثل دیگر اختلالات پوستی ، جای جوش هم مشکلی است که برای آن راه حل های مختلفی وجود دارد . با دنبال کردن چند گام ساده شما می توانید این مشکل را حتی در طی چند روز بر طرف نمایید :

 

خیار

به منظور بر طرف کردن جای جوش ها ، خیار یکی از بهترین ها محسوب می شود ، زیرا حاوی ویتامین های فراوانی است که برای پوست بسیار مفید هستند . خیار به طور کلی التهاب پوست را از بین می برد و پوست های آسیب دیده را التیام می بخشد . برای از بین بردن جای جوش ها اما ، شما به چند برش خیار نیاز دارید . برش های خیار را به مدت حدودا سی دقیقه روی نواحی مورد نظر از پوست قرار دهید و بعد برش ها را برداشته و پوست را با آب سرد بشویید . می توانید این کار را چند روز متوالی تکرار کنید تا جای جوش ها به طور کامل از بین بروند . به جای برش های خیار می توانید از پوره ی آن نیز استفاده کنید .

 

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از آسان ترین درمان ها برای جای جوش بشمار می رود . در این روغن آنتی اکسیدان های مختلف فراوانی وجود دارد که علاوه بر آشپزی برای سلامت پوست نیز کاربرد دارند . تنها چند قطره روغن زیتون را روی ناحیه ی مورد نظر از پوست خود ماساژ دهید تا روغن جذب پوست شود . بعد از جذب روغن نوبت به بخور پوست می رسد . اگر دستگاه بخور در دسترس ندارید ، پارچه ای تمیز را در آب داغ فرو برده ، آب آن را کاملا بگیرید و روی پوست قرار دهید . بعد از بخور با یک تکه پنبه روغن اضافی را از روی پوست بردارید و سپس پوست را با آب نرمال بشویید .

 

سیر

همه ی ما از خواص ضد قارچ ، ضد ویروس سیر و آنتی اکسیدان های موجود در آن آگاه هستیم . اما آیا می دانستید سیر قادر است جای جوش ها و آکنه ها را از بین ببرد ؟ تنها کافی است یک حبه سیر را از وسط نصف کنید ، پوست آن را بگیرید و روی جای جوش ها بمالید اجازه دهید سیر پانزده دقیقه روی پوست باقی بماند و بعد پوست را با آب بشویید .

 

گوجه فرنگی خام

در گوجه فرنگی میزان زیادی ویتامین A و دیگر آنتی اکسیدان ها وجود دارد و این ترکیبات می توانند قسمت های آسیب دیده ی پوست را ترمیم کنند و موجب احیا و جوانسازی دوباره ی پوست گردند .

یک گوجه فرنگی کاملا قرمزو رسیده بردارید ، آن را به قسمت های کوچک برش بزنید و روی پوست بمالید . برای گرفتن بهترین نتیجه این کار را دو بار در روز انجام دهید .

 

روغن درخت چای

این روغن خاصیت ضد میکروب دارد و با جوش ها ، تورم پوست و اسکار های بوجود آمده از آن مبارزه می کند .

کمی از پاک کننده ی همیشگی خود را کف دست خود بریزید و چند قطره از روغن درخت چای را به آن بیافزایید . این ترکیب را روی پوست ماساژ دهید و بعد از بیست دقیقه آن را آبکشی نمایید .

 

 

از بین بردن جای جوش با لیزر

از بین بردن جای جوش با جوش شیرین

 

 

سرکه سیب

این مورد یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای از بین بردن اختلالات پوستی محسوب می شود . سرکه سیب همچنین با افزایش گردش خون به بهبود سلامت پوست کمک می کند .

 

بهتر است چند قطره سرکه ی سیب را با کمی آب ترکیب کنید ، یک تکه پنبه را به آن آغشته نمایید و به نواحی جوش دار و یا جای جوش ها روی پوست بزنید . می توانید بعد از یکی دو ساعت پوست خود را بشویید .

 

زردچوبه

زردچوبه به طور کلی برای روشن کردن رنگ پوست مفید است و می توانید با آن لکه ها و جای جوش ها را از بین ببرید . برای استفاده باید با شیر ، زرچوبه و کمی آبلیمو ترکیبی خمیری شکل درست کنید و روی لکه ها و جای جوش ها بزنید . اجازه دهید این خمیر کاملا روی پوست خشک شود و سپس پوست را با آب ولرم شست و شو دهید . این راهکار را به تعداد مورد نیاز در روزهای مختلف تکرار نمایید تا نتیجه بگیرید .

 

جوش شیرین

جوش شیرین مثل یک لایه بردار عمل می کند و برای از بین بردن اسکار و جای جوش بسیار مفید است . این ماده با برداشتن تدریجی لایه ی سطحی پوست ، جای جوش ها را از بین می برد . بهتر است با جوش شیرین و آب خمیری درست کنید و روی جوش ها یا جای آنها بزنید . اجازه دهید جوش شیرین در طول شب روی پوست باقی بماند و روز بعد پوست را با آب بشویید . می توانید به جای آب از گلاب نیز استفاده نمایید .

 

راهی عالی برای از بین بردن جای جوش

وقتی جوش می زنیم ۴ نوع جوشگاه یا جای جوش ممکن است باقی بماند؛ لک قرمز، لک تیره، فرورفتگی سطح پوست و برجستگی روی پوست. برخی بیماران ۲ یا چند نوع از این آثار را همزمان در پوست خود دارند بنابراین دانستن اینکه با چه روش هایی می توان جای این جوش ها را از بین برد مهم است:

 

۱ – لکه های قرمز: ابتدا باید جوش های صورت کاملا درمان شوند. لکه های قرمز حداکثر ۶ ماه به دنبال بهبود جوش ها خود به خود برطرف می شوند. اگر در برخی موارد مقاوم بودند و خود به خود برطرف می شوند. اگر در برخی موارد مقاوم بودند و خود به خود برطرف نشدند، با لیزر PDL می توان آنها را درمان کرد. قبل از این اقدام باید مطمئن شد جوش ها کاملا ریشه کن شده اند.

 

۲ – لکه های تیره: ابتدا باید جوش های صورت کاملا درمان و از دستکاری جوش ها به طور جدی پرهیز شوند. کرم های لایه بردار راه اول درمان هستند. این کرم ها برای جلوگیری از عودکردن جوش ها موثرند. راه دوم، درصورت پاسخ نگرفتن از روش اول، پیلینگ یامیکرودرم ابریشن است. قبل از تمام این اقدام ها باید مطمئن شد جوش جدید ایجاد نمی شود.

 

۳ – فرورفتگی سطح پوست: فقط در برخی از افراد مبتلا به جوش، فرورفتگی روی پوست ایجاد می شود و این افراد به طور ژنتیکی مستعد این عارضه هستند. راه اول درمان، مصرف آکوتان است. اکوتان جوش ها را ریشه کن و از به وجود آمدن فرورفتگی های جدید پیشگیری می کند. آکوتان در بهبود فرورفتگی ها کمثر موثر است.

 

یک سال پس از مصرف آخرین اکوتان، اگر همچنان جاهای فرورفته باقی مانده بود، بهترین درمان لیزر فراکشنال CO2 است. البته فرورفتگی های ناشی از جوش انواع مختلف دارند. برخی مثل دهانه چاه دیواره های عمودی و تیز دارند که در این موارد لیزر بهترین روش درمانی است و برخی مثل دره، دیواره های شیب دار دارند که در این صورت، بهترین راه، ابتدا عمل بازسازی ساب سیژن و سپس لیزر خواهد بود. با وجود لیزر فراکشنال CO2، «درم ابریشن» و «پانچ» منسوخ شده است.

 

۴ – برجستگی روی سطح پوست: این عارضه کمتر از موارد دیگر شایع است. اگر برجستگی به شکل گوشت اضافه یا «کلویید» در ناحیه بالای کمر و پشت و سینه ها ایجاد شود، بهترین راه درمان، تزریق آمپول کورتون همراه لیزر PDL است (باید جلسه های مکرر این کار انجام شود)، اما اگر به شکل برجستگی های ریز روی چانه یا بینی ایجاد شود، بهترین روش از بین بردن آنها لیزر CO2 معمولی است.

 

 

از بین بردن چاله های جای جوش

رفع جای جوش

 

درمان جای جوش | چگونه جای جوش را از بین ببریم ؟

 

منبع : سلامت / عصرایران / مه شو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا