بهداشت و سلامت

طرز راه رفتن | نکات جالبی که شیوه راه رفتنتان بیان میکند

طرز راه رفتن : شیوه راه رفتن شما چه میگوید ؟ طرز راه رفتن چه ارتباطی با سلامتی دارد ؟ در اینجا با مقاله ای درباره بهداشت و سلامت ، شیوه صحیح راه رفتن و ارتباط آن با سلامتی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

جذاب راه رفتن

روانشناسی تند راه رفتن ، طرز راه رفتن

 

 

راه رفتنتان در مورد شما چه می گوید

پیاده روی یک فرایند پیچیده است که تمام بدنتان از سر تا پا از جمله بخش هایی از مغزتان را درگیر می کند.

برخی خصوصیات شما در راه رفتن مثل حالت و سرعت شما می تواند سر نخ هایی در باره سلامت و شخصیت شما بازگو کند.

 

سریع راه رفتن

زندگی طولانی تر: مطالعات روی افراد بالای ۶۵ سال نشان داد که نیاز طبیعی برای سرعت در هنگام راه رفتن به معنی عمر طولانی تر است ولی در حالت عکس کاربردی ندارد یعنی اگر خودتان را مجبور به سریع تر راه رفتن کنید نمی توانید انتظار داشته باشید که عمرتان بیشتر شود.

 

به چپ متمایل شدن

اضطراب : زمانی که تحت تنش و نگرانی هستید کمتر احتمال دارد مستقیم راه بروید. محققان با بستن چشم افراد مسیر راه رفتنشان را بررسی کردند و متوجه شدند افرادی که استرس دارند برای رسیدن به هدفی که جلویشان قرار دارد انحراف به چپ بیشتری دارند. شاید به این دلیل باشد که نیمکره راست مغز شما به سختی در حال تلاش برای رفع مشکل و نگرانی شماست.

 

راه رفتن روی پنجه پا

مشکل مکانیکی : راه رفتن کودکان روی پنجه پا در اوایل آموزش راه رفتن طبیعی است ولی اگر این مشکل در بزرگسالی هم ادامه داشته باشد به این معناست که تاندون آشیل کوتاه است یا این که می تواند نشانه ای از مشکلات عضلانی مثل فلج مغزی یا دیستروفی عضلانی باشد. راه رفتن روی انگشتان پا در کودکان مبتلا به اوتیسم هم رایج است.

 

لنگیدن هنگام راه رفتن

استئو آرتریت : یک آسیب غیر منتظره یا ناشناخته ممکن است باعث لنگیدن شود ولی اگر فقط یک پای شما چنین مشکلی دارد و یا هنگام پیاده روی چندین بار دچار لنگیدن می شوید ممکن است علامت نوعی آرتریت باشد که در طول زمان باعث انحطاط مفاصل می شود.

 

عدم تعادل هنگام راه رفتن

زیاده روی در مصرف الکل : راه رفتن روی خط صاف که پلیس از رانندگانی که احتمال می دهد مست باشند میگیرد نشان دهنده توانایی مغز فرد در حفظ تعادل هنگام راه رفتن است. زیاده روی در مصرف الکل منجر به ضعف عضلات و جهت یابی می شود. این مشکل باعث تلو تلو خوردن هنگام راه رفتن می شود حتی اگر مست نباشید. بعد از ترک الکل ممکن است مدتی طول بکشید تا بتوانید توانایی صحیح راه رفتن را بدست آورید.

 

بلند قدم برداشتن هنگام راه رفتن

عضلات ضعیف : اگر راه رفتنتان شبیه کسی است که از پله هایی نامرئی بالا می رود و پایتان به زمین می افتد ممکن است به این علت باشد که انگشتانتان هنگام ره رفتن به بالا کشیده می شوند و پایتان را بالاتر از حد معمول بلند می کنید. این مشکل معمولا برای یک پا ایجاد می شود ولی احتمال این که در هر دو پا دیده شود بیشتر است. ممکن است علت آن آسیب دیدن عضله یا عصب ، اختلال نخاعی، دستروفی عضلانی یا مولتیپل اسکلروز باشد.

 

آهسته تر از قبل راه رفتن

بیماری آلزایمر : دانشمندان می گویند تغییرات در سرعت پیاده روی شما در طول زمان می تواند پیش بینی ای برای ابتلا به آلزایمر و مشکلات حافظه باشد.

 

تغییرات ماهانه در راه رفتن

باروری : آیا چرخه قاعدگی شما سیگنال هایی برای بهترین زمان رابطه جنسی برای باردار شدن را نشان می دهد؟ مطالعات می گویند بله. در مطالعه ای تصویر سیاه رنگ و سایه زنانی در حال راه رفتن و رقصیدن در زمان های متفاوت سیک قاعدگیشان به مردان نشان داده شد و از نظر مردان این تصاویر در زمان حداکثر باروری جذاب تر بودند.

 

تلو تلو خوردن هنگام راه رفتن

آسیب مغزی : آیا برای راه رفتن عقب جلو می شوید؟ اگر مشکل از مصرف الکل نباشد باید به پزشک مراجعه نمایید ممکن است ضربه کوچکی به مغز باعث ایجاد آسیبی خفیف شده باشد که باعث می شود مدتی دنیا دور سرتان بچرخد. این مشکل برای ورزشکارانی که احتمال برخورد به دیگران در بازیشان وجود دارد شایع است.

 

حرکت یک طرف بدن با هم

مشکل کمر : ممکن است یکی از عضلاتتان کشیده شده باشد یا فتق دیسک داشته باشید. احتمال برگشت سینه و شانه هایتان به سمت عقب هم وجود دارد. حرکت دست و پایتان هنگام حرکت به جای این که خلاف جهت هم باشد در یک جهت قرار می گیرد.

 

 

روانشناسی راه رفتن

روش صحیح راه رفتن و دویدن

 

 

کشیده شدن پا هنگام راه رفتن

بیماری پارکینسون : آهسته قدم برداشتن و کشیده شدن پا به خصوص در مردان بالای ۶۰ سال می تواند نشانه ای از این باشد که رسیدن پیام از مغز به عضلات پا زمان زیادی طول می کشد. قدم های به هم ریخته وحالتی خمیده با حرکت محدود شانه ها نشانه های بیماری پارکینسون است.

 

قدم های بلند

ارگاسم واژینال : زنانی که ارگاسم واژینال داشته اند را به راحتی می توان از روی راه رفتن تشخیص داد. معمول زنانی که این تواننایی را دارند یعنی ستون فقرات قوی تر داشته و انعطاف پذیری عضلات کف لگنشان بیشتر است بنابراین احتمال بیشتری دارد که قدمهای بلند تری بردارند.

 

راه رفتن سخت و ناپایدار

مولتیپل اسکلروزیس : بیماری مشابه ام اس است که باعث ایجاد نقاط ضعف خاص در راه رفتن می شود. ممکن است راه رفتنتان سخت شده یا قدم هایتان پیچ خورده و به سمت داخل باشد یا در اغلب موارد تعادلتان را از دست بدهید.

 

نوع راه رفتن هر فردی نشون دهنده چیه؟

زبان بدن بیش از هر فاکتور دیگه ای شخصیت افراد رو برای همگان به نمایش میذاره، چرا که نمی شه اون رو پنهان کرده و خواه ناخواه راز افراد رو برملا می کنه. در این بین نوع راه رفتن هر فردی نشون دهنده رازهای رفتاری و جزئیات شخصیت اون فرده. روانشناسان بیش از هر چیز، نوع راه رفتن هر فردی رو برگرفته از جنبه اجتماعی بودن یا نبودن افراد می دونن.

 

نوع راه رفتن هر فردی نشون دهنده چیه؟

از اونجایی که منظور از راه رفتن، راه رفتن در خیابان و اجتماع است، پس می شه اینجوری نتیجه گرفت که نوع راه رفتن هر فردی نشون دهنده میزان ارتباط پذیری و حتی تاثیرپذیری از اجتماعه.

شما هر چه از راه رفتن و پیاده روی در خیابان گریزون باشید، نشون دهنده ترس و بی اعتمادی شما به جامعه است و در مقابل هر چقدر مایل به گذر از میون جمعیت در خیابان باشید، نشون دهنده قدرت شما برای حضور در هر شرایطیه.

 

همون طوری که رنگ مورد علاقه، لباس های بر تن شما، غذا و طعم مورد علاقتون و همچنین عطر مورد استفاده شما، سلیقه و تیپ رفتاری شما رو نشون می ده، باید دقت کنید که راه رفتن ساده شما هم باعث برملا شدن طرز فکر و رفتار شما می شه.

 

تیپ شماره یک، افرادی که تند راه می رن:

افرادی که قدم های کوتاه اما با سرعتی دارن و وقتی با افرادی مشغول راه رفتن هستن، از همه پیشی می گیرن، فردی زبر و رنگ و جسوره، اون به راحتی می تونه حرف خودش رو به کرسی بشونه و دیگران رو متقاعد کنه. این آدم ها انتظار دارن که بقیه افراد همراهیشون کنن.

 

تپ شماره دو افرادی که با قدم های بلند راه می رن:

این افراد به دلیل داشتن قدم های بلند، قطعا به سرعت به محل موردنظرشون می رسن و این طور به نظر میاد که عجله دارن، در حالی که تحقیقات نشون می ده که افرادی که با گام های بلند قدم برمی دارن، خیلی خوشحالن و انرژی خیلی زیادی دارن.

 

تیپ شماره سه، افرادی که آرام راه می رن:

افرادی که به کندی راه می رن، این افراد اعتماد به نفس کمی دارن و یا ذهن مشغولی دارن، اونها آسیب پذیرن و عموما طعمه افرادی می شن که قصد کیف قاپی دارن.

 

تیپ شماره چهار، کوبش پا:

شاید به نظر بیاد که فقط بچه ها پا به زمین می کوین، در حالی که خیلی از بزرگ تر ها هم موقع راه رفتن، کف پای خودشون رو محکم روی زمین می کوبن. این افراد غالبا مضطرب، عصبانی یا آشفته هستن و نمی شه به راحتی با اونها سر صحبت رو باز کرد.

 

تیپ شماره پنج، افرادی که با ناز راه می رن:

افرادی که شبیه مدل ها راه می رن و به اصطلاح با ناز راه می رن، عموما افراد خودنما و فخرفروشی هستن.

 

دو نکته در نوع راه رفتن افراد:

راه رفتن در حالی که دست ها در جیب هستن، نشون دهنده نارضایتی از لباس هایی است که به تن دارید.
راه رفتن با سر بالا نشون دهنده اعتماد به نفس بالا و سر پایین نشون دهنده رضایت نداشتن از خویشتنه.

 

 

طرز صحیح راه رفتن

نکات مهم راه رفتن

 

طرز راه رفتن | نکات جالبی که شیوه راه رفتنتان بیان میکند

 

منبع: مجله مثبت سبز / سیمرغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا