زیبایی و تناسب اندام

علل افتادگی سینه | علل و راه های درمان شل شدن سینه ها

علل افتادگی سینه : علل افتادگی سینه و راه های درمان آن چیست ؟ چگونه سینه هایی سفت داشته باشیم ؟ در اینجا با مقاله ای درباره زیبایی و تناسب اندام ، راه های سفت شدن سینه ها در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

 

 

سینه ها بعد از شیردهی

کوچک کردن سینه در دوران شیردهی ، علل افتادگی سینه

 

 

علت افتادگی پستانها، شیردهی؟

بررسی اثر تغذیه با شیر مادر بر افتادگی سینه ها

طبیعی است که بخواهید بدانید شیردهی چه اثری بر سینه‎های‎تان می‎گذارد، اما خیال‎تان راحت باشد! مطالعات نشان داده‎اند که شیردهی اثر منفی بر شکل و حجم سینه‎ها ندارد.

 

نگرانی شما درباره این موضوع که شیر دادن به نوزاد از طریق پستان هایتان چه اثری بر روی فرم و سایز سینه هایتان می گذارد طبیعی است اما بهتر است آرامش خود را حفظ کنید. تحقیقات نشان داده است تغذیه با شیر مادر بر روی شکل و سایز سینه مادر تاثیر منفی نمی گذارد.اما با این وجود افتادگی سینه ها از نگرانی های عمده مادران به حساب می آید. در طی دوران بارداری هر اندازه که سینه ها پرتر و سنگین تر می شوند لیگامان هایی که وزن سینه ها را تحمل می کنند نیز تحت کشش بیشتری قرار می گیرند.چه شما به نوزاد خود از پستان هایتان شیر بدهید یا نه این تحت کشش قرار گرفتن لیگامان های نگهدارنده سینه ها ممکن است آویزان شدن و افتادگی پستان ها را پس از دوران بارداری به دنبال داشته باشد. این افتادگی سینه ها پس از هربار بارداری قابل توجه تر خواهد بود بخصوص اگر سایز سینه های بزرگی نیز داشته باشید.

 

عواملی دیگری نیز در افتادگی سینه ها نقش ایفا می کند از جمله افزایش سن و سیگار کشیدن که هردو این عوامل منجر به کاهش خاصیت الاستیکی پوست می شوند. همچنین داشتن اضافه وزن نیز می تواند اثر مشابهی داشته باشد.

 

افتادگی سینه مادر بعد از شیردهی

به یاد داشته باشید تغذیه با شیر مادر بهترین گزینه برای نوزادان است. نگذارید ترس از افتادگی سینه مانع شما برای شیردادن به نوزادتان از طریق سینه هایتان شود.برای حفظ ظاهر سینه هایتان در هر مرحله از زندگی که هستید تلاش کنید تا سبک زندگی سالمی داشته باشید. از جمله این موارد داشتن فعالیت فیزیکی در برنامه روزانه تان و حفظ یک رژیم غذایی سالم است همچنین اگر سیگار می کشید از پزشک تان بخواهید تا در ترک آن کمک تان کند.همچنین پوشیدن سینه‎بندهای مخصوص بارداری و شیردهی، در دوران بارداری ( از سه ماهه دوم ) و شیردهی و در طی روز می‎تواند مانع از کشیدگی تاندون‎ها به علت سنگینی سینه‎های‎تان شود.چه اقداماتی اثرگذار نخواهند بود: استفاده از کرم‎ها و قرص‎های سفت کننده سینه مؤثر نیستند و هیچ شواهدی مبنی بر این وجود ندارد که می‎توانند قابلیت ارتجاعی و سفتی پوست سینه را باز گردانند.

 

فرم‌دهی و سفت کردن سینه‌ها بعد از زایمان بدون جراحی

راه‌کارهای برطرف کردن و درمان شل شدن سینه‌ها بدون عمل جراحی شامل استفاده صحیح از تمرینات ورزشی، ماساژ با روغن زیتون، ماساژ با یخ، ماسک خیار و تخم مرغ و عصاره‌های گیاهی است که هرکدام به طریقی برای بهبود وضعیت اثراتی دارند. سفت کردن سینه‌های شل شده و بازگرداندن شکل و فرم مناسب و دلخواه بیشتر برای مادران شیرده دارای اهمیت می‌باشد. همچنین مهم است که در دوران بارداری مراقبت‌ها و نکات ضروری سلامتی را حین انجام تمرینات ورزشی رعایت کنید.

 

مهمترین عامل در شل شدن پستان، سن می‌باشد. با افزایش سن، بافت پستان که از چربی و غدد تشکیل شده است فرم خود را به مرور از دست می‌دهد و باعث آزرده خاطر شدن بانوان می‌شود. در واقع چیزی که از سایز سینه مهم‌تر است، سلامت و فرم آنها می‌باشد که برای تمام دختران و خانم‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چیزی که خانم‌ها در پی آن هستند داشتن سینه‌های خوش فرم، خوش حالت و سفت است.

 

مطالعات سازمان سلامت بانوان و تحقیقات اورگون (Oregon) نشان می‌دهند که در اواخر دهه چهارم زندگی (یعنی در سن سی تا چهل سالگی) پوست بدن زنان دچار شل شدگی شده و نشانه‌های چروک ظاهر می‌شوند و این نشانه‌ها بخصوص در قسمت سینه بیشتر از سایر قسمت‌ها است که دلیل آن رخداد بارداری در زنان است.

 

بر اساس یافته‌های سازمان بهداشت و بهزیستی استرالیا، بافت پستان با شیردادن به نوزاد قوام خود را از دست داده و باعث افتادگی سینه و از دست دادن شکل و فرم آنها می‌شود. بنابر این عمده‌ترین علت افتادگی و شل شدن پستان، زایمان و شیردهی است.

 

محصولات متفاوتی به صورت کرم و لوسیون در بازار و مارکت‌ها برای برطرف کردن این عارضه وجود دارند که البته دارای عوارض جانبی مشخص و بعضا نامشخصی می‌باشند و مصرف آنها باید زیر نظر پزشک متخصص زنان صورت گیرد. ولی روش‌های دیگری نیز برای رفع این عارضه وجود دارد که عوارض جانبی نداشته و هزینه‌های بسیار کمتری را به فرد تحمیل می‌کنند. مواد و عصاره‌های گیاهی به همراه ورزش کردن!

 

البته روش‌های جراحی نیز وجود دارند ولی همیشه این راه بهترین نیست و علاوه بر اینکه می‌تواند بازگشت داشته باشد، ممکن است در شرایط خاصی عوارض جانبی وجود داشته باشد که فرد را آزار دهد. در ادامه، راه‌های ساده و تاثیرگذار بر درمان شل شدگی و افتادگی پستان را که می‌توانید به تنهایی در منزل انجام دهید مرور خواهیم کرد.

 

تمرینات ورزشی برای بافت سینه: یکی از بهترین راه‌ها برای سفت نگهداشتن سینه‌ها ورزش است و در بین تمرینات، شنا (Push Up) بیشترین تاثیر را در عین سادگی دارد و باعث تقویت عضلات سینه‌ای شده و چربی‌های اضافی را از بین می‌برد. با شکم بر روی زمین دراز بکشید و در حالی که کف دست و پنجه پا با زمین در تماس هستند، سعی کنید بقیه نقاط بدن را از زمین جدا کنید، سپس آرنج را خم کنید و بدون اینکه با سینه و شکم با زمین در تماس باشند آنها را تا جای ممکن به سطح زمین نزدیک کرده و دوباره آرنج را صاف کنید.

 

ماساژ: حداقل دو تا سه بار در هفته سینه‌ها را با روغن زیتون ماساژ دهید. اینکار به سفت شدن پوست و بازگشت قوام آن بسیار کمک خواهد کرد. یکی از خواص روغن زیتون دادن خاصیت کشسانی و بازگرداندن الاستیسیته پوست می‌باشد.

 

 

علت شل شدن سینه ها

بالا بردن سینه های افتاده

 

 

ماساژ با یخ: یکی دیگر از ماساژهای مؤثر در سفت کردن سینه ماساژ با یخ است. دو تکه کوچک یخ بردارید و به صورت دایره وار از اطراف سینه تا نوک آن را ماساژ دهید. نکته‌ای که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که اینکار را برای بیش از یک دقیقه انجام ندهید چرا که پوست پستان بسیار حساس است. این نوع ماساژ به خوش فرم شدن سینه ها نیز بسیار کمک میکند.

 

ماسک پستان: می‌توانید هفته ای یکبار از ماسک‌های گیاهی استفاده کنید. خیار را با رنده به قطعات ریز تقسیم کنید و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. مخلوط را به اندازه کافی هم بزنید تا خوب ترکیب شوند و سپس برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی سینه ها قرار دهید و بعد از این مدت زمان، سینه‌ها را با آب خنک بشویید. اینکار به استحکام بافت بدن و شادابی پوست بسیار کمک خواهد کرد و تاثیر آن را بعد از چند هفته احساس می‌کنید.

 

سینه بند (سوتین) مناسب: خیلی مهم است که در انتخاب سینه بند مناسب دقت داشته باشید. در صورتی که از سایز نامناسب استفاده کنید و یا نوع نامناسبی بپوشید، خود باعث از دست رفتن فرم سینه‌ها می‌شود. در صورتی که سینه‌های افتاده دارید حتما سینه‌بندی را انتخاب کنید که قوام داشته باشد و به بالا آوردن سینه‌ها کمک کند.

 

روغن‌های گیاهی: می‌توانید همچنین از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. با استفاده از این روغن‌ها نظیر روغن بادام و روغن دانه انگور و ماساژ دادن پستان می‌توانید باعث تقویت پوست ناحیه و بازگشت قوام و شکل مناسب آن شوید. در صورت نیاز می‌توانید این روغن‌ها را همراه با عصاره‌های گیاهی دیگر مصرف کنید.

 

عصاره‌های گیاهی: عصاره هویج، عصاره درخت سرو، عصاره رازیانه، عصاره نعناع و برخی دیگر از عصاره‌ها بسیار در فرم دهی و شادابی پوست تاثیر دارند و می‌توانید از آنها برای برطرف کردن شل بودن سینه‌ها و سفت کردن پوست استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر از عصاره استفاده می‌کنید بیش از دو قطره برای هربار ماساژ دادن استفاده نکنید چرا که عصاره ها بسیار قوی هستند و می‌توانند احساس سوزش و حساسیت در شما بوجود بیاورند و بهتر است از آنها در کنار روغن‌های گیاهی و به عنوان مکمل استفاده کنید.

 

در بین موارد بالا، تمرینات ورزشی و ماساژ دادن درست از بهترین روش‌های موجود می‌باشند.

 

جلوگیری از افتادگی سینه در دوران شیردهی

درمان افتادگی سینه

 

علل افتادگی سینه | علل و راه های درمان شل شدن سینه ها

 

منبع: دلگرم / نی نی بان / asreelm.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا